Lenschow Skrevet Juni 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2011 Jeg havde besøg af en irsk sigøjner for noget tid siden, og det var simpelthen så sjovt. Det er et rigtig dejligt menneske, som jeg kender i helt andre sammenhænge, men da hun nu var her alligevel, så fik vi en snak om det lidt mere alternative. Hun sagde noget som jeg har tænkt over siden - og nu må I undskylde, at her kommer lidt om kattene, for jeg havde ikke Hugo den gang. "Dine dyr er ikke valgt tilfældigt - du har valgt dem fordi de enten ligner noget i dig, eller har noget du gerne vil have". Så gik hun hver kat igennem, og hun har aldrig set dem før, men hun beskrev dem helt præcis. Tip er min svage side - som jeg ikke helt vil anerkende, men som jeg bør arbejde med at anerkende i stedet for at spille sej. Nanoq er min visdom - og jeg kan selv blive vis, hvis jeg anerkender, at jeg har den side. Tara er min rebel - som jeg har anerkendt:banan: Fie er min jordbundenhed - som jeg delvis har anerkendt. Eddie er min guddommelige side - det feminine - som jeg bestemt skal arbejde med at anerkende:vinken: Hugo har jeg tænkt over siden. Han er min glade ubekymrede legende side - friheden i mig. Den skal jeg altid sørge for at anerkende og på gode dage lykkes det. Jeg synes, at dette passer helt utrolig godt på mine dyr og sider i mig. Så hvem ved? Måske har jeg ikke valgt dem så tilfældigt, som jeg nogle gange tror:-) Og jeg er endda den benhårde skeptiker - men alligevel kan jeg godt se, at i dette tilfælde var der noget om snakken... Det var ligegodt spøjst:hmm: Kan du se om dine dyr/hunde afspejler sider af dig på samme måde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Jeg har cujo, fordi jeg mangler en potens forlænger? :hmm: må hellere skifte navn så Ved ikke hvad han afspejler? vi er er lige muskuløse? (slap af det var ironisk) 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Både Skipper og Motor har fået omsorgen op i mig fordi de begge har været sådan her som små: Sådan var Buddha eller vores anden kat, Killer, overhovedet ikke. Killer kom senere på landet og det blev hende fordi jeg tænkte det ville være for stressende for Skipper, og så ja, fordi Skipper havde valgt os på en helt anden måde end Killer... Så jeg synes de har 'tvunget' mig til at finde en bestemt side af mig selv, men ellers er de begge enormt glade altid, hvilket jeg bestemt ikke er (faktisk ret hys), Skipper er vildt doven når det passer ham og dét er jeg også, Motor er vildt social og det er jeg sådan set heller ikke, med fremmede altså. Som sådan synes jeg ikke jeg er faldet for dem grundet noget i mig selv, men de gik bare lige ind i hjertet og maven begge 2. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Jeg kan heller ikke rigtig genkende nogle træk :hmm: Jo, måske at vi begge er ret reserverede.. Det er ikke ret mange, der får lov til at komme tæt på - det kunne jo ske at man kom til skade eller at noget gjorde ondt Men det er vist også det, tror jeg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Jeg tror vores dyr opfylder nogle behov vi har, og desuden repræsenterer nogle kvaliteter, vi ville ønske vi havde. For mit vedkommende har jeg et behov for at give omsorg, og jeg beundrer hundenes ærlighed, loyalitet, gode humør og evne til at leve i nuet - egenskaber jeg selv stræber efter. Men mange ligheder mellem os, synes jeg ikke der er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Jeg håber virkelig ikke, at jeg stræber efter at blive helt så hys som hun er Nej, spøg til side. Jeg tror på, at vi former dyr efter os selv, og de ender såmænd også med at forme os, hvis vi lader dem... Jeg tror på, at hunden må være det dyr i verden med det største hjerte. De er de mest tilgivende sjæle på denne planet :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Ninjamor sagde på et tidspunkt, at det ikke var tilfældigt, at Tyson er endt hos mig. Fordi han udfordrer min perfektionisme og ønske om at gøre alting rigtigt, at lykkes med alting og at få den "perfekte" hund. Det er en læreproces, som jeg skal igennem, hvor jeg skal acceptere, at nogle ting er uden for min kontrol, og at jeg ikke kan gøre alting perfekt, ikke kan være den perfekte hundeejer og ikke har den perfekte hund. Jeg synes helt klart, at Tyson har lært mig meget, og at jeg har udviklet mig af at have ham. Kunne dog godt ønske, at jeg på et eller andet tidspunkt har lært nok, så jeg ikke bliver ved med at skulle udfordres på det område. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Jeg tror jeg er ligeså utålmodig og hidsig som Izzie nogen gange men vi er også begge filosoffer og nyder de små ting i livet. Izzie er utroligt klog, det vil jeg også gerne være Synes faktisk vi er ret gode sammen mig og min bedsteven har før kaldt hende min souldog og uden tvivl det er hun. Tror på at det var min intuition der gjorde at jeg valgte hende det øjeblik jeg så hende 12 dage gammel uden øjne. Vi havde bare en instant connection :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Det er nok mere racen der afspejler min personlighed :hmm:en stædig terrier, en race der konstant krævede aktivering eller en meget selvstændig spidshund ville fx slet ikke være noget for mig. Det ville blive for meget en kamp at matche vores personligheder. Men jeg tror ikke der lige var noget ved skipper der mindede mig om mig selv fremfor ved hans søskende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Ninjamor sagde på et tidspunkt, at det ikke var tilfældigt, at Tyson er endt hos mig. Fordi han udfordrer min perfektionisme og ønske om at gøre alting rigtigt, at lykkes med alting og at få den "perfekte" hund. Det er en læreproces, som jeg skal igennem, hvor jeg skal acceptere, at nogle ting er uden for min kontrol, og at jeg ikke kan gøre alting perfekt, ikke kan være den perfekte hundeejer og ikke har den perfekte hund. Jeg synes helt klart, at Tyson har lært mig meget, og at jeg har udviklet mig af at have ham. Kunne dog godt ønske, at jeg på et eller andet tidspunkt har lært nok, så jeg ikke bliver ved med at skulle udfordres på det område. hehe, sådan har jeg det også Og helt klart rigtig lære rigt at få sådan en hund, men feks nu, synes jeg godt sheila må have lov at nyde sit otium uden flere ulykker.. selvom jeg lærer af dem, så er det da synd at det partou skal være hende der skal lære mig mere om chok, angst og stress.. Og til trådens emne. Min Hest har også lært mig utroligt meget, han var meget besværlig som ung, men mest af alt så skulle jeg lære at tilpasse mig det han kunne og ikke omvendt! Og nu passer vi sammen som fod i hose og jeg har svært ved at forestille mig en anden hest kunne fylde den plads ud eller en hund fylde pladsen ud efter sheila:lun: jeg har for længst indset at jeg tiltrækkes af de dyr der er lidt lidende eller ser ud som om de mangler omsorg. Og så falder jeg for blikket i øjenene:hjerte: Og så har både hest og sheila en smal hvid stribe i panden, som jeg joker med nok simpelthen er en varedekleration til mig:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Luxen og jeg har vel det tilfældes: - Vi er begge to legebørn. - Selvstændige. - Pisse hamrende irriterende, når man har været sammen med os for lang tid - Begge gode til at smadre ting . - Godt nok er jeg ikke så sindssyg som min hund, for jeg springer ikke ud af vinduerne når jeg ser mine venner . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Luxen og jeg har vel det tilfældes: - Vi er begge to legebørn. - Selvstændige. - Pisse hamrende irriterende, når man har været sammen med os for lang tid - Begge gode til at smadre ting . - Godt nok er jeg ikke så sindssyg som min hund, for jeg springer ikke ud af vinduerne når jeg ser mine venner . :lol: Snak lige om gensynsglæde Tror også dine venner ville kigge lidt, hvis du kom springende ud af vinduet, når de kom forbi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 :lol: Snak lige om gensynsglæde Tror også dine venner ville kigge lidt, hvis du kom springende ud af vinduet, når de kom forbi Haha ja og specielt med den kuffert jeg render rundt med nu .. Ej min hund er sku en spøjs en, men nu meget sød alligevel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juni 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 LOL - ja jeg ved ikke hvor meget der er i den slags. Skepsis er sundt:-) Hugo er nok også kommet her af en anden grund... Jeg er træner, perfektionistisk træner og kan for pokker træne en kat - men min hund? Nope. Det ønsker han ikke. Han vil hellere gå en lang tur og snuse.... Jeg ved ikke helt hvad jeg skal lære af den egenskab... Måske at det er OK at have sådan en hund selv om jeg troede jeg skulle noget andet....? Måske ikke at give op? Det må tiden vise:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Jeg tror heller ikke altid det er tilfældigt. Mentalt har Groa og jeg en del til fælles, og da jeg holdt hende første gang skete der noget inde i mig som ikke kan forklares. Speedy var heller ikke et tilfælde, vi havde meget tætte bånd og vi forstod hinanden på en helt speciel måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Jeg tror vores dyr opfylder nogle behov vi har, og desuden repræsenterer nogle kvaliteter, vi ville ønske vi havde.For mit vedkommende har jeg et behov for at give omsorg, og jeg beundrer hundenes ærlighed, loyalitet, gode humør og evne til at leve i nuet - egenskaber jeg selv stræber efter. Men mange ligheder mellem os, synes jeg ikke der er. Jeg giver dig helt ret... :5up: Min oplevelse med både heste og med flipsedyret er også at de enten allerede opfylder et behov eller viser os hvad det er vi mangler. Jeg har et stort behov for at blive mindet om at blive i nuet når jeg stresser lidt for meget, og så skal Flipsedyret nok sørge for at jeg får jordforbindelse hvis jeg er lidt flyvsk i mine tanker :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juni 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Jeg synes i hvert tilfælde, at jeg lærer enorm meget af mine dyr og deres væsen - også om mig selv. Og at de udvikler mig som menneske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Whippets Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Jeg tror at der er en grund til at vi får de dyr vi får. Men jeg tror også at vi får de dyr vi har brug for og ikke nødvendigvis dem vi ønsker. Vi får dem vi har brug for så vi kan udvikle os Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Jeg ved ikke helt. Jeg har 5 kaniner og 1 på vej - Den kommer sidst i denne måned. Jeg har 2 katte. 2 hunde og en hulens masse fisk i mit akvarie Alle mine pelsdyr har forskelligt temperament og nogle af kaninerne er valgt af opdrætteren - Dvs. jeg har ikke peget på dem og sagt dén. Kun 1 har jeg valgt hos en opdrætter her i nærheden og har derfor kunne sige "Ham vil jeg have med hjem". De andre er valgt udfra billeder og da kan jeg ikke se deres temperament. Dog passer alle supergodt herhjemme - De klikker bare ind i vores hverdag og ingen af dem er afvigende. Eller dvs. Jeg kunne godt få tesen til at passe ind faktisk. Jeg har denne her kanindame som jeg fik ved et tilfælde. Hun skulle have haft et andet hjem men blev aldrig afhentet af den dame og derfor valgte jeg at beholde kaninen i stedet for at den skulle tilbage til opdrætter - Jeg faldt for hendes charme. Hun har siden hun blev kønsmoden været meget sur men nu er det blevet meget bedre og vi klikker godt sammen. Hun er tilfældig landet i vores lille hjem og måske er det derfor hendes adfærd har været afvigende i forhold til alle de andre dyr - Hvis man kan sige det sådan Alle mine dyr er meget kælne og kontaktsøgende. De elsker mad og nus. De giver også nus tilbage og elsker at give kærlighed. Nogle af dem er meget nede på jorden og stille og rolige - Hvor andre er lidt mere vilde. Det passer også meget godt for har begge sider i mig men det er den stille og rolige side der er mest dominerende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts