Hop til indhold

Må jeres hunde lege indenfor?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla og Johna er såååå søde sammen :hjerte: og leger så fint... Men egentlig har vi jo altid haft reglen om at meget vild leg foregik udenfor... De leger egentlig heller ikke vildt, men har netop taget en spurtetur gennem hele 1. Salen, inkl. Sofaen som jeg sidder i.... Karla sprang over mig, men den slahs skrupler har den bette ikke:lol:

 

Heldigvis havde jeg godt fast i både kaffekop og ipad, efetsom hun brugte mig som brugte mig som springbrædt... :rolleyes:

 

Skal jeg med det samme være konsekvent og insistre på, at den slags spurtelege hører hjemme udenfor, eller? :vedikke: jeg må indrømme, at jeg får stor glæde ud af at betragte dem sammen.... :lun:

 

Min store reserverede pige har fuldstændigt overgivet sig:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo også hele tiden sagt, at når jeg får nr 2 så er leg udenfor, men jeg tror helt ærligt ikke jeg ville kunne stå fast på det:engel:

 

Det ER nemlig så fantastisk at se dem lege:lun: Så her, må jeg nok sige at ja, det må de:genert:

 

Nu taler vi jo heldigvis kun om henholdsvis 9 og 2,5 kg her i huset lige nu :lol: måske jeg ville se anderledes på det hvis det var 2 labber :mrgreen:

 

Men for søren hvor er det bare sjovt og hyggeligt at se dem lege sammen... Jeg tror bare de får lov, ogs så skid hul i den oprindelige regel :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu taler vi jo heldigvis kun om henholdsvis 9 og 2,5 kg her i huset lige nu :lol: måske jeg ville se anderledes på det hvis det var 2 labber :mrgreen:

 

Men for søren hvor er det bare sjovt og hyggeligt at se dem lege sammen... Jeg tror bare de får lov, ogs så skid hul i den oprindelige regel :genert:[/quote

 

Jeg ville også "glemme"reglen - det er så morsomt at se dem hygge sig og ha' det sjovt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ja! De må give den så meget gas som de lyster (voodoo synes osse det er totalt sjovt at fare gennem huset når de leger fangeleg).

 

De må så til gengæld kun gø yderst begrænset udendørs, en smule mere indenfor, men ikke det der kontinuerlige.. det kan de gøre på ture ud i det fri hvor der ikke vælter rundt med mennesker :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, leg i huset er tilladt. Med hunde på 50+ kg har det kostet lidt møbler mm. undervejs, men det er det værd :lol:

 

Jeg er mere nervøs for hjerneskade på hvalpen :hmm: :lol: hun har lige tonset med hovedet først ind i en radiator, fordi hun hoppede omkring med karlas halespids i munden og ville forsøge at løbe afsted med den :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili og Caia må kun lege vildt ude på altanen - Sådan er det bare!

Dvs. fangeleg osv.

 

Indenfor får de lov til at tumle med hinanden, altså hvor de ligger og hygger sig ved at karte rundt, bide lidt osv... Men det er meget roligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her må de gerne lege indenfor, men bliver det for vildt stopper jeg dem. Mit hus er ret lille og der er trægulv overalt, så det kan godt blive farligt, hvis tempoet er for højt, især med Saschas dårlige hofte.

 

Til gengæld bliver de ikke stoppet ude ved mine forældre, hvor der er gulvtæppe og større indendørs areal - der leger de som tosser, fx hygger Nellie sig med at slæbe Sascha liggende på gulvet, når de har et reb at lege med. :lol:

 

Ellers har vi cirka samme gø-regel som hos Buddha: gøen udenfor bliver begrænset så vidt muligt, indenfor må de gerne gø, men ikke for højt og for længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Med Baldur og Luna havde eg også besluttet at vild leg foregik udenfor, men når de så gik i gang med at lege, så nænnede jeg jo ikke at stoppe dem, de var jo så kære :lun:

 

Så herhjemme foregik den vilde leg i hele huset, og Luna ynder stadig at springe op i sofaen, henover ryglænet og ned på gulvet igen, og jeg nyder det stadig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Mille og Bonnie må gerne lege (stille) indenfor :genert:

 

Dog skal al den vilde leg, så som fangeleg, foregå udenfor.

Vi har trægulve overalt som jo er glatte, og da Bonnie ikke er så god motorisk når tingene skal gå stærkt, så fungerer det sgu ikke helt med fangeleg og anden vild (hurtig) leg indendøre.

 

Det er bedre ude i haven hvor græsset ikke slår så hårdt og der ikke er så mange vægge hun kan tumle ind i :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså alt med måde :engel:.....men ja, sku er det dejligt at se ens hunde udfolde sig så her må der gerne leges indefor, både da jeg havde 2 hunde og når vi har hunde på besøg som Misja gider at lege med :-D

 

Selv da jeg i en periode havde 4 store hunde boende i min lille lejlighed blev her leget, så var det "hold på hat stok og briller" for nu fræser her hunde rundt igen :klap: :lol:

 

1X30 + 1X43 kg ....og så var der de 2 måneder hvor her var 30+43+2X32 kg :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Ok, kan godt se, at I andre har lidt mere lempelige husregler end vi har :oops:

 

Her må´es der ikke leges indenfor - det har så også kun sjældent udgjort et 'problem', da vi har så megen plads udenfor og som jeg husker det, så har hvalpe her i huset altid gået omkuld, når de er kommet ind.

 

Om aftenen har der selvfølgelig været de obligatoriske hvalpeflip, men så går vi bare udenfor og morer os der... for det giver mange gode grin, at iagttage sådan en størrelse give den gas :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...