Hop til indhold

Hundelort og loven..


Gæst Stefano
 Share

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Baby-Eve

ALT AFØRING GIR SYGDOM! det er affaldsstoffer kroppen skal af med af en grund ! Alle burde vide det.. og vil gerne gøre den store ære og få en dyrelæge til at skrive til jer alle sammen .. seriøst.. videnskab siger jer åbenbart intet.. folk er godt nok indeboet i deres egen verden idag..

Er jeres mening så oss at rygning er sundt eller hvad ? ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Baby-Eve
ja den kan altså ikke gøre for at den skider :rolleyes: men den må ikke være på fortovet. Om en gangsti (er det det du mener?) må rides på, tror jeg er op til de enkeltes lokal-regler, men det kan du vel undersøge.

du har et snæversynet sind.. du er lidt alla denne dame jeg kender der mener at hunde skal ha menneskemad.. bare fordi hun mener det er rigtigt mener hun vi sulter vores hunde ved at gi dem DYRELÆGE foder.. Dyrelægen har disideret givet os besked , der er affaldsstoffer i ALLES lorte ergo bliver man syg hvis man har et svagt imunforsvar.. VIDENSKABLIGT besvist.. der er folk der rent faktisk er død af at spise heste lort ! .. og vores hunde har et svagt imun forsvar.. ergo bliver de syge af at spise lort..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano
Desuden burde alle haveejere blive glade for lidt hestemøg til blomsterne! Hvorimod jeg aldrig har hørt om nogle præmieroser der var vokset op på hundelort :mrgreen:

 

Elsker at se gamle damer gå tur, alene for at samle hestelort. :slem: Men kun idioter lader sin hund skide i frøken hansens rosenbed.. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

ALT AFØRING GIR SYGDOM! det er affaldsstoffer kroppen skal af med af en grund ! Alle burde vide det.. og vil gerne gøre den store ære og få en dyrelæge til at skrive til jer alle sammen .. seriøst.. videnskab siger jer åbenbart intet.. folk er godt nok indeboet i deres egen verden idag..

Er jeres mening så oss at rygning er sundt eller hvad ? ..

 

Det indslag gjorde mig helt glad.. Tænk sig at oprette sig på et forum, skrive 9 indlæg og så komme med sådan en sviner :cool:

 

Jeg vil meget gerne have du får en dyrlæge til at skrive det til mig, seriøst :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Baby-Eve
Det indslag gjorde mig helt glad.. Tænk sig at oprette sig på et forum, skrive 9 indlæg og så komme med sådan en sviner :cool:

 

Jeg vil meget gerne have du får en dyrlæge til at skrive det til mig, seriøst :-D

Jeg kan da ikke gøre for at du er så forfinet til det unge sprog nu om dage ? .. vel beste ?

 

Iorden .. næste gang min hund har diare kommer jeg hen til dig med en dyrelæge .. og siger : Fuck man min hund har spist lort igen er det godt for den ?

Dyrelægen : NEJ igen EVA .. nu må du tage dig sammen og lade vær med at være så bekymret.. få din hund til at stoppe med at spise lort og det går i sig selv!

LÆS OM DET PÅ NETTET folkens eller er i for dovne til at google det og se realiteten i øjnene ? ..

Link til indlæg
Del på andre sites

du har et snæversynet sind.. du er lidt alla denne dame jeg kender der mener at hunde skal ha menneskemad.. bare fordi hun mener det er rigtigt mener hun vi sulter vores hunde ved at gi dem DYRELÆGE foder.. Dyrelægen har disideret givet os besked , der er affaldsstoffer i ALLES lorte ergo bliver man syg hvis man har et svagt imunforsvar.. VIDENSKABLIGT besvist.. der er folk der rent faktisk er død af at spise heste lort ! .. og vores hunde har et svagt imun forsvar.. ergo bliver de syge af at spise lort..

 

Er det så ikke bare at du holder dine hunde fra hestelort:vedikke: og så er den ikke længere... det kan da umuligt blive rytterens problem at din hund har sart mave og svagt immunforsvar:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Baby-Eve
Er det så ikke bare at du holder dine hunde fra hestelort:vedikke: og så er den ikke længere... det kan da umuligt blive rytterens problem at din hund har sart mave og svagt immunforsvar:genert:

Hvis jeg skal fjerne min huns lort er det vel kun fair at alle skal fjerne deres dyrs lort ikk ? .. tænk på alle de lege pladser der er fyldt med kattelort .. det skal vel oss fjernes ? børn bliver syge af det.. men det er i vel oss ligeglade med ? .. alt lort har bakterier .. VIDENSKABLIGT igen .. men som sagt ingen letter deres NUMSE og googler det .. Ja jeg holder min hund fra heste lort.. bortset fra der ligger 4 rideskoler på denne vej og hestene render sku som det passer dem med deres ryttere og skider på vejeen og vores fortov osv osv !

 

Pluds , det er jo ikke kund hunde der bliver syge af dette.. børn gør også .. og andre dyr.. Men igen folk er så ingroet i deres egen forfægelige verden..

Redigeret af Baby-Eve
Ville fortælle det ikke kun var hunde der blev syge men MENNESKER også bliver
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror da bestemt ikke der er nogen der ønsker at modsige dig i at alt lort indeholder bakterier, lige som der er bakterier alle andre vejne:rolleyes:

 

Personligt synes jeg også heste og kattelort bør begrænses til et sted jeg ikke skal færdes eller have mine unger til at lege (også hundelorte!!) Men praktisk tror jeg ikke helt at det lader sig gøre at heste og katte ejer samler op efter deres dyr:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano
Er det så ikke bare at du holder dine hunde fra hestelort:vedikke: og så er den ikke længere... det kan da umuligt blive rytterens problem at din hund har sart mave og svagt immunforsvar:genert:

 

Det kan desuden ikke være mit problem, hvis folk skvatter i min hunds lort og brækker nakken bare fordi de ikke kikker sig for.. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes altså lige folk skulle tage en slapper :-D

 

Lort er ulækkert, og klamt... Vi skal alle være her, derfor BØR alle fjerne deres hesterlort hvis det lander på et fortorv, og hundeejere bør fjerne deres hunde-lort...

 

Det ER nu engang sådan at være høflig og respektfuld!

 

At nogen ikke gør det behøves IKKE at betyde at VI ikke skal gøre det! Hvis vi vil ændre "verdenen" er det et godt sted at starte med OS SELV!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano
Synes altså lige folk skulle tage en slapper :-D

 

Lort er ulækkert, og klamt... Vi skal alle være her, derfor BØR alle fjerne deres hesterlort hvis det lander på et fortorv, og hundeejere bør fjerne deres hunde-lort...

 

Det ER nu engang sådan at være høflig og respektfuld!

 

At nogen ikke gør det behøves IKKE at betyde at VI ikke skal gøre det! Hvis vi vil ændre "verdenen" er det et godt sted at starte med OS SELV!

 

Bingo.. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså.... hundelorte som spørgsmålet gik på er grundejeren der har ansvaret for at fjerne!!! Det kan ikke diskuteres, men til trods for det tror jeg da langt de fleste samler op efter deres hund når den skider steder hvor det kan være til gene for andre:rolleyes:

 

Hundelorten bliver først til affald når den bliver puttet i posen og så smidt ind i en hæk eller eller... Og så er det da sikkert rigtigt, at man kan få en bøde på 500 kr.

 

Nede ved vores hundeskov er der i perioder en del der samler deres hundelorte op:5up: putter dem i posen, for så at smide posen uden for lågen ind til hundeskoven:shock::evil: der hopper min kæde altså af...:roll:

 

Hov, jeg kan godt se at det er loven FØR politireformen(2007) som jeg snakkede om. Før politireformen var hundelorten hundeejerens ansvar, hvis det kunne bevises hvem de var, ellers stod grundejeren med ansvaret. Jeg håber det bliver skrevet ind i loven igen snart, selvom det så er endnu en lov politiet har svært ved at håndhæve.

Link til indlæg
Del på andre sites

du har et snæversynet sind.. du er lidt alla denne dame jeg kender der mener at hunde skal ha menneskemad.. bare fordi hun mener det er rigtigt mener hun vi sulter vores hunde ved at gi dem DYRELÆGE foder.. Dyrelægen har disideret givet os besked , der er affaldsstoffer i ALLES lorte ergo bliver man syg hvis man har et svagt imunforsvar.. VIDENSKABLIGT besvist.. der er folk der rent faktisk er død af at spise heste lort ! .. og vores hunde har et svagt imun forsvar.. ergo bliver de syge af at spise lort..

Jeg vil rigtig gerne have et link til noget dokumentation for folk der er døde af at spise hestelort.

Link til indlæg
Del på andre sites

ALT AFØRING GIR SYGDOM! det er affaldsstoffer kroppen skal af med af en grund ! Alle burde vide det.. og vil gerne gøre den store ære og få en dyrelæge til at skrive til jer alle sammen .. seriøst.. videnskab siger jer åbenbart intet.. folk er godt nok indeboet i deres egen verden idag..

Er jeres mening så oss at rygning er sundt eller hvad ? ..

 

du har et snæversynet sind.. du er lidt alla denne dame jeg kender der mener at hunde skal ha menneskemad.. bare fordi hun mener det er rigtigt mener hun vi sulter vores hunde ved at gi dem DYRELÆGE foder.. Dyrelægen har disideret givet os besked , der er affaldsstoffer i ALLES lorte ergo bliver man syg hvis man har et svagt imunforsvar.. VIDENSKABLIGT besvist.. der er folk der rent faktisk er død af at spise heste lort ! .. og vores hunde har et svagt imun forsvar.. ergo bliver de syge af at spise lort..

 

Hold da op, tak for den... Utroligt min hund er blevet 3 år so far, hun burde da være faldet død om for længst med den mængde heste, fåre og harebæ hun har indtaget...

 

Og nu er jeg godt igang med at slå min hvalp ihjel - både hun ìg den voksne har fået kogt ris og lever til aftensmad de sidste 3 dage...

 

Planteæderes afføring er bare mindre klamt, mindre stinkende og mindre generende generelt... Og selv om jeg intet ønske har om at æde heste ærer, så tvivler jeg nu på at jeg dør af det hvis jeg gjorde det... Men jeg får sikkert ondt i maven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Self .. ren respekt.. Men alle dyr bære sygdomme.. heste så vel som hunde ikke ? .. hunde kan jo også få noget via heste pære ikke ? .. så derfor bør de jo også samle op.. for vi hundeejere gør det jo af respekt for andre hunde ejere men også for andre folk så de ikke jokker i dem osv.. men heste ryttere må de bare lade det ligge og give sygdom til børn og andre dyr ? ..

 

Man kan jo starte med sig selv inden man brokker sig.

Risikoen for sygdom fra en anden hund er større end fra en hest.

Ved godt der også er ræve, men jo mindre der ligger jo mindre er risikoen for sygdom. Derfør bør man som hundeejer starte med sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
ALT AFØRING GIR SYGDOM! det er affaldsstoffer kroppen skal af med af en grund ! Alle burde vide det.. og vil gerne gøre den store ære og få en dyrelæge til at skrive til jer alle sammen .. seriøst.. videnskab siger jer åbenbart intet.. folk er godt nok indeboet i deres egen verden idag..

Er jeres mening så oss at rygning er sundt eller hvad ? ..

 

Nej, alt afføring KAN give sygdom, ikke alt gør det. Du kan sagtens spise 100 kaninlorte før du finder en, der indeholder en bakteriestamme der kan gøre dig syg.

 

Folk med svækket immunsystem er en helt anden snak, man kan jo også blive syg af at slikke på en køkkensvamp. De kan også indeholde farlige bakteriestammer.

 

Og rygning har også nogle positive bivirkninger, det er måske usundt for lunger og tænder, men det kan have en positiv indflydelse på hjernen, idet rygning kan formindske stress. Derudover nedsætter det appetitten, hvilket kan være positivt for folk der har svært ved at tabe sig.

Nej, jeg ryger ikke, og jeg synes, det lugter grimt, og jeg forstår ikke, hvordan du kan sammenligne rygning med bakterier i afføring?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige fjernet en gigabit hundelort, som lige pludselig var lagt på mit fortov. Jeg har en ide om at det er naboens newf.hvalp som er blevet luftet af et af børnene....I den familie lære man nemlig IKKE børnene at de ikke skal mide tomme sodavandsdåser ind til naboen eller bare ud på vejen, og heller ikke at fjerne deres kæmpe hundelorte...

Men så fjerner jeg den da bare, og det samme med dåserne....Jeg gider ikke spilde mit krudt på folk som ikke tænker sig om....

Med hensyn til hundelort og hestelort er dårlig for hunde at spise....Så vil jeg tilføje, at alle mine mange hunde gennem et langt hundeliv, har spist hestelort....de er aldrig blevet syge af det.....Men hvis jeg har hvalpe og tæven spiser for mange af hvalpelortene når hvalpene er gået på fast føde, ja så kan den kortvarig få dårlig mave....Kattelorte bliver desværre også æd, men har ikke obs. at de er blevet dårlige af det...

Kaninlort tror jeg nok kan give den grimme geardia...Jeg har forrige år nemlig købt fra en kennel en hvalp som havde geardia...og de havde kaniner, og hvalpene var brudt igennem tråden ind til dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo starte med sig selv inden man brokker sig.

Risikoen for sygdom fra en anden hund er større end fra en hest.

Ved godt der også er ræve, men jo mindre der ligger jo mindre er risikoen for sygdom. Derfør bør man som hundeejer starte med sig selv.

 

Nej. Sjovt nok er hestepærer i højere grad med til at sprede en sygdom som hjerte/lungeorm blandt hunde .

 

Ormen smitter IKKE ved at en hund indtager en anden hunds afføring.:shock: Uanset hvor mange H/L orm der er i den. For de larver, der er i en afføring, de kan ikke tåle at komme ned i en hundemaves stærke mavesyre. Det dør de af. De skal først spises af snegle. Og i sneglen skal de udvikles til næste stadie.

 

De fleste hunde spiser da hellere hestepærer (med småsnegle i) end andre hundes lorte. :mrgreen: Og hunde spiser nedfaldsfrugt, der kan være stopfyldt med små slimede snegle.

 

Hjerte-lungeorm er i dag en del af den danske natur. Fuldstændig som bjørneklo og flåter med borreliose.

Hvis der skal gøres en indsats, så skal der mere til end at bekæmpe en enkelte bjørneklo eller samle op efter en enkelt hund. Der skal laves en effektiv indsatsplan, som også involverer de vilde dyr.

ELLER vi skal leve med, at naturen er farlig. Også i lille Danmark.

 

Men det er fint at samle op efter sin hund, når man går i byen eller på en villavej. Så kan man måske holde naturen lidt på afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forebyggelse af hjerte-, lungeorm

Da lovgivningen i Danmark er sådan at vi skal have påvist ormen før vi må behandle, kan vi ikke forebygge infestation medicinsk.

Den bedste måde at forebygge på er ved at alle samler deres hundes efterladenskaber op. På denne måde bryder man infektionscirklen.

Endnu en god grund til at samle lorten op!

Derfor er det vigtigt at samle op efter sin hund i by og på land.

Uanset om andre gør det eller ej kan man jo starte med sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano

"Så vil jeg tilføje, at alle mine mange hunde gennem et langt hundeliv, har spist hestelort..." Det lyder helt somom det er en fast del af deres diet? ;) "Men hvis jeg har hvalpe og tæven spiser for mange af hvalpelortene når hvalpene er gået på fast føde, ja så kan den kortvarig få dårlig mave.." Selfølgelig.. Lige så vel en hunds mave skal vænne sig til nyt foder, kan store mængder tyndskid fra hvalpe give problemer... :stupid: Kattelorte gir ikke problemer siger du? En enkelt kan vel være okay, alt efter hvor stor hunden er.. Men spiser den 20/30 omgange kattelort om dagen, som en hund med hvalpe æder hvalpelort - ja så vil jeg godt væde med resultatet.. :slem:

 

Meningen var ikke en lang lortediskution, og ja vi burde alle tage lorte med os.. Sygdom og smitte til side, det ser sku ikke fint ud og at trampe i en stinkende bunke lort er nok aldrig folks højdepunkt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kattelorte bliver desværre også æd, men har ikke obs. at de er blevet dårlige af det...

 

Kattelorte gir ikke problemer siger du? En enkelt kan vel være okay, alt efter hvor stor hunden er.. Men spiser den 20/30 omgange kattelort om dagen, som en hund med hvalpe æder hvalpelort - ja så vil jeg godt væde med resultatet.. :slem:

 

 

Lige påpege at det var IKKE det hun skrev :-D

 

Dertil forstår jeg slet ikke din pointe Stefano, jeg tror du forsøger helt bevidst at starte en diskusion, du bøjer alt hvad du kan, til at være noget det slet ikke er...

 

At hun skriver hendes hunde har indtaget hestelort så vil du have det til at lyde som om hun fodre med hestelort!

 

Ej jeg må indrømme jeg trækker på smilebåndet af folk som dig, som vandre ind på et forum som dette og forsøger at gøre folk gale :-D

 

Faktum er du ikke samlede din hunds lort op, og uanset om loven siger det eller ej; Så ER det altså bare mest høfligt at gøre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan da ikke sammenligne hundelort og hestepærer.

 

For det første kan man altid spotte hestepærer på lang afstand. Og som andre skriver, så klistrer det slet ikke fast til skoen, som hundelort gør.

 

Det stinker heller ikke på samme måde.

 

Min hund spiser også hestepærer, hvis jeg ikke får stoppet hende inden. Og hun har aldrig fået dårlig mave af det.

 

Jeg samler op efter min hund, medmindre hun sætter sig langt inde i højt græs, krat eller lignende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...