Hop til indhold

Er helt knust


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

  • Svar 354
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Hej Brian

Har du fundet ud af , hvor mange dage hun kan være henne??? Mener de er over 28 dage gamle når de kan ses på ultralyd. Og husk - hvalpenes befrugtede æg er fra befrugtning ca 10 dage om bare at sætte sig fast i livmoderen og danne moderkage go de vokser næsten ikke den første måned. Alt størrelsesvækst foregår mht udvikling den sidste måned, så de er nok meget små.

Ved en almindelig god fødsel blokker tæven ud i 6-24 timer inden presseveerne kommer.Inden udblokningen er temperaturen faldet nogle timer til under 37 grader og stiger så igen. Tæven puster og er urolig og skal holdes væk fra andre hunde.Kan evt kaste op.

Så bliv ikke bange hvis hun farer rundt og graver hule i alt, stønner voldsomt og evt får rysteture- det er normalt.

Dette bare til din orientering.Så du ikke bliver nervøs, hvis hun reagerer sådan. Føj og glæder mig til dette er overstået.

 

 

Tusind tak...:kys:.Pablo kan lukkes i et rum for sig selv når det er...

 

Men jeg tror det må være sket omkring 23 juni...holdt nemlig "hundens første sygedag" for at være hjemme og holde øje med dem 20-23

Link til indlæg
Del på andre sites

har du ikke mulighed for at sælge nogle hvalpe til udlandet ? der er da lande hvor de stadig er tilladte ?

 

Nej de må ikke sælges uanset land.

Du kan ikke registrere ulovlige hvalpe.

Og så ved man aldrig hvem modtager er jo.

Der er alt for mange risiko forbundet med det for at blive snuppet.

 

Synes du gør det eneste rigtige B efter omstændighederne, selvom det nok er det sværeste valg :ae: :megaked: lorte situation.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
har du ikke mulighed for at sælge nogle hvalpe til udlandet ? der er da lande hvor de stadig er tilladte ?

 

 

Der er ikke liv i dem når de kommer...:megaked:

 

Men jeg tror også at overgangsperioden med den mulighed er forbi, var vist også kun for godkendte opdrættere...ikke for en upser som mig...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden
...ikke for en upser som mig...:oops:

 

Du er IKKE nogen UPSER - du er helt almindelig!. (på det her punkt altså :-D) Det kan ske for alle vil jeg vove at udtale - der er risici forbundet med at undlade at neutralisere sine hunde - uanset om du har en af hver eller ikke - og der er også risici forbundet med OP - så det er jo at vælge med hjertet ligesom med meget andet. .. Det er situationer som disse her som lærer os at være en smule mere tolerant overfor andre....:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har oplevet et par gange der også kunne være endt som UPSERE for mig - den 1. hund jeg havde var en tæve som jeg i slutningen af en løbetid en søndag morgen havde med til bageren - der var ingen mennesker eller hunde i miles omkreds , men pludsligt står der en cocker og hopper op og ned af ryggen på hende , hun var heldigvis god til at sitte så der skete ingenting. 2. gang var da vi var i parken og mødte en meget viril gravhund, min stiller sig med ryggen til en bænk - gravhunden op på bænken - og UPS så passede højden pludselig ! Nu er jeg gået over til kun at have hanhunde ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Man må tage det sure med det søde, så her kommer lige en trist opdatering, med lidt sjov også...

 

Anden omgang Alizin er nu givet, så nu er det kun et spørgsmål om ca. 24 timer, så går "fødslen" i gang...

 

Men Victoria er sgu ukuelig...det er hendes 4 besøg ved den nye dyrlæge(2x vejning, og nu 2 x alizin), men da vi var 100m derfra og jeg var ved at fortsætte ad en anden vej(fordi vi var i lidt god tid) trak hun sgu selv ned mod dyrlægen...og da vi kom derned og dyrlægen lukkede op for os blev jeg nærmest trukket afsted...Victoria er simpelthen vild med dyrlægen, selvom hun er blevet stukket 50% af gangene....:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må tage det sure med det søde, så her kommer lige en trist opdatering, med lidt sjov også...

 

Anden omgang Alizin er nu givet, så nu er det kun et spørgsmål om ca. 24 timer, så går "fødslen" i gang...

 

Men Victoria er sgu ukuelig...det er hendes 4 besøg ved den nye dyrlæge(2x vejning, og nu 2 x alizin), men da vi var 100m derfra og jeg var ved at fortsætte ad en anden vej(fordi vi var i lidt god tid) trak hun sgu selv ned mod dyrlægen...og da vi kom derned og dyrlægen lukkede op for os blev jeg nærmest trukket afsted...Victoria er simpelthen vild med dyrlægen, selvom hun er blevet stukket 50% af gangene....:engel:

 

Hvor er hun en tålmodig sjæl :lun:

 

Hun skal nok klare sig godt igennem dette, hun har dig, og så har hun sig selv og sin ukuelighed :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke liv i dem når de kommer...:megaked:

 

Men jeg tror også at overgangsperioden med den mulighed er forbi, var vist også kun for godkendte opdrættere...ikke for en upser som mig...:oops:

 

Helt seriøst, havde det ikke været fordi du havde valgt den lovlige vej med det samme, så havde jeg tilbudt dig at hun kunne få hvalpene her (I Holland) og ja det er da at omgåes loven, men hvis hvalpene blev solgt her i Holland, så havde jeg altså ikke kunne have specielt ondt i røven over det :roll: (Selvom det ville være ulovligt og det absolut ikke bør bruges at få det gjort på den måde)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej... jeg ser denne tråd nu og er dybt rystet på jeres vegne! Sender dig og Victoria en masse kærlige tanker og loven en masse modbydelige tanker....

 

Slå ikke dig selv i hovedet med det! Det sker fordi vi er mennesker og mennesker fejler altså... At der så er sådan en lov, der tvinger dig til dette.... ja det er jo ikke din skyld

 

Cyperkram!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må tage det sure med det søde, så her kommer lige en trist opdatering, med lidt sjov også...

 

Anden omgang Alizin er nu givet, så nu er det kun et spørgsmål om ca. 24 timer, så går "fødslen" i gang...

 

Men Victoria er sgu ukuelig...det er hendes 4 besøg ved den nye dyrlæge(2x vejning, og nu 2 x alizin), men da vi var 100m derfra og jeg var ved at fortsætte ad en anden vej(fordi vi var i lidt god tid) trak hun sgu selv ned mod dyrlægen...og da vi kom derned og dyrlægen lukkede op for os blev jeg nærmest trukket afsted...Victoria er simpelthen vild med dyrlægen, selvom hun er blevet stukket 50% af gangene....:engel:

 

Arj men altså hvor er hun en sej bette dame! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må tage det sure med det søde, så her kommer lige en trist opdatering, med lidt sjov også...

 

Anden omgang Alizin er nu givet, så nu er det kun et spørgsmål om ca. 24 timer, så går "fødslen" i gang...

 

Men Victoria er sgu ukuelig...det er hendes 4 besøg ved den nye dyrlæge(2x vejning, og nu 2 x alizin), men da vi var 100m derfra og jeg var ved at fortsætte ad en anden vej(fordi vi var i lidt god tid) trak hun sgu selv ned mod dyrlægen...og da vi kom derned og dyrlægen lukkede op for os blev jeg nærmest trukket afsted...Victoria er simpelthen vild med dyrlægen, selvom hun er blevet stukket 50% af gangene....:engel:

Vic.:lun:

Hun er en sej dame.

Link til indlæg
Del på andre sites

Føj for en dum situation og føj for en dum regering vi har os :megaked:

 

Som andre har sagt det, så er det ikke din skyld, da du tilsyneladende har gjort utroligt meget for at det ikke skulle ske.

At det så er sket alligevel er bare sort uheld, efter at loven er som den er.

 

Føler med jer, og jeg håber alt kommer til at gå som det skal :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

har lige haft familien på besøg til hyggelig grill-aften...hundene med i haven og spise godt, så man er klar til hård dag i morgen...

 

Victoria begyndte at blive urolig, så jeg tog dem ind...da jeg kom op en lille time efter var der hyndefyld overalt...Victoria har åbnet en af hynderne...men der er ikke hul i...for det er lykkedes hende at få lynlåsen op...spørg mig ikke hvordan...ved ikke om det mon er fordi prinsessen VIL ha den BEDSTE rede i byen? Hun er ihvertfald faldet til ro nu, og begge basserne sover...:engel:...

 

Min lillebror og mor er sådan helt "tænk hvis der er en hvalp...en lille sej fighter...en lille Pablo"...og jeg prøver at forklare dem, at det er umuligt...men de kan vist bare godt lide tanken, så det hele med de små hvalpe ikke gør så ondt...mine brødre er standby ved deres telefoner, så jeg kan ringe hvis der er brug for dem...de er sgu skønne..

Link til indlæg
Del på andre sites

har lige haft familien på besøg til hyggelig grill-aften...hundene med i haven og spise godt, så man er klar til hård dag i morgen...

 

Victoria begyndte at blive urolig, så jeg tog dem ind...da jeg kom op en lille time efter var der hyndefyld overalt...Victoria har åbnet en af hynderne...men der er ikke hul i...for det er lykkedes hende at få lynlåsen op...spørg mig ikke hvordan...ved ikke om det mon er fordi prinsessen VIL ha den BEDSTE rede i byen? Hun er ihvertfald faldet til ro nu, og begge basserne sover...:engel:...

 

Min lillebror og mor er sådan helt "tænk hvis der er en hvalp...en lille sej fighter...en lille Pablo"...og jeg prøver at forklare dem, at det er umuligt...men de kan vist bare godt lide tanken, så det hele med de små hvalpe ikke gør så ondt...mine brødre er standby ved deres telefoner, så jeg kan ringe hvis der er brug for dem...de er sgu skønne..

 

Det er godt at høre du har din famillies støtte i dag :ae:

 

Mine tanker går til dig i dag, og du har min dybeste medfølelse :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...