Hop til indhold

hundepasning


Gæst kleo
 Share

Recommended Posts

Jeg går lidt med en drøm om at passe hunde :hmm:

Jeg gør det af og til nu, venners hunde som går fint sammen med mine egne :klap:

I den uge har jeg haft 2 ekstra hunde, det har bare været så sjovt :engel:, men jeg har taget ferie i ugen fordi jeg ikke syntes at jeg vil lade 2 ekstra hunde alene de 4-5 timer jeg normalt er væk dagligt.

Nu tænker jeg lidt, det her har været sjovt, men hvis vi nu lavede en ekstra hundegård, ville det så være synd at gå fra hundene 4-5 timer dagligt?

Jeg tænker ville du fx få dine hunde passet et sted hvor de skulle være i hundegård nogle timer dagligt?

Jeg er vild med at passe hundene det er så sjovt, men jeg har ærlig talt ikke råd til at tage fri alt for tit og har ikke lyst til at lave en egentlig hundepension, det skulle i givet fald bare være nogle få hunde så jeg kan have dem med mine egne når jeg er hjemme:mrgreen:

Hvad siger i, dur det? kan jeg tilbyde at passe flere hunde på den måde?

Der er ofte folk fra klubben som mangler pasning men jeg har ind til nu sagt nej fordi jeg ikke rigtig ved om jeg tør lade andres hunde alene medens jeg er væk:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm den er svær...

 

Hvis jeg "kendte dig" ville jeg nok ikke have noget imod det... Men hvis det var en fremmede hvor jeg skulle betale for det, ville jeg forvente at hundene var "under opsyn" hele dagen... Med opsyn forståes som at der er en til stede på egendommen, i og for sig når man aflevere hunden på et pensionat vil den jo også være alene..

 

Jeg synes sagtens at du kan tilbyde det, og så må folk jo selvom hvad de vil... Jeg synes absolut ikke at 4-5 timer alene er jordens undergang, hvis det vel og mærke er et godt sted... De ville jo sandsynligvis i den tid du var hjemme få NOGET mere opmræksomhed en hvis de var udstationeret på et pensionat hvor der var proppet med andre hunde (f.eks. i sommerferien)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm den er svær...

 

Hvis jeg "kendte dig" ville jeg nok ikke have noget imod det... Men hvis det var en fremmede hvor jeg skulle betale for det, ville jeg forvente at hundene var "under opsyn" hele dagen... Med opsyn forståes som at der er en til stede på egendommen, i og for sig når man aflevere hunden på et pensionat vil den jo også være alene..

 

Jeg synes sagtens at du kan tilbyde det, og så må folk jo selvom hvad de vil... Jeg synes absolut ikke at 4-5 timer alene er jordens undergang, hvis det vel og mærke er et godt sted... De ville jo sandsynligvis i den tid du var hjemme få NOGET mere opmræksomhed en hvis de var udstationeret på et pensionat hvor der var proppet med andre hunde (f.eks. i sommerferien)..

 

Tak :5up:

Det jeg tænker på er nok om det lyder forsvarligt ;-)

Jeg tror ikke jeg ville kaste mig ud i at passe hund for nogle jeg slet ikke kender:???:

Men jeg syntes faktisk det er sjovt at passe hundene og ville faktisk rigtig gerne passe nogle flere:lol:

Men vil det være forsvarligt at lade dem være i hundegård 4-5 timer dagligt?, selvfølgelig skal det være hunde hvis ejere syntes det er ok, men det tror jeg nu let jeg kan finde, men er det forsvarligt, kan jeg være det bekendt over for hunden?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du sagtens kan lade hundene være alene i 4-5 timer, de fleste hunde er jo alene hjemme i løbet af en dag (naturligvis skal det være hunde der er trænet til alene hjemme)

 

Men ellers tror jeg ikke at det er noget problem.. og når hundene så både kan være udenfor i hundegården og måske har et hundehus tror jeg ikke at der er noget galt i det.. (tror Maya ville elske at være i hundegård når hun er alene)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg tænker er en hundegård mere ved siden af den jeg har, Kleo og Alfen er jo i hundegård når de er alene, den er bygget med indgang til stalden hvor der er lavet en indendørs boks på 3 x 4 m. der kan snilt laves flere bokse :-D

Hundegården er overdækket og er vel 4 x6 m vil jeg tro, der kan være en eller to mere ved siden af:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes det lyder fint... og især hvis hundene så gerne må være sammen med dig og dine hunde resten af tiden, kan jeg virkelig ikke se at det skulle være et problem..:mrgreen:

 

Og især hvis du måske både kender hunde og ejer lidt..

 

Men er der ikke noget med at man skal have noget tillaldelse hvis der er flere end 5 hunde eller er det kun hvis man ejer dem alle sammen selv??!! :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor ville elske sådan en pasning, han elsker at kunne være ude. For mig, så ville jeg komme med ham en eftermiddag så han havde nået at krudte igennem, sove om natten det nye sted og fået noget morgenmotion - derefter er jeg helt sikker på at han sagtens kunne være i hundegård de timer, og højst sandsynligt bare ville sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes det lyder fint... og især hvis hundene så gerne må være sammen med dig og dine hunde resten af tiden, kan jeg virkelig ikke se at det skulle være et problem..:mrgreen:

 

Og især hvis du måske både kender hunde og ejer lidt..

 

Men er der ikke noget med at man skal have noget tillaldelse hvis der er flere end 5 hunde eller er det kun hvis man ejer dem alle sammen selv??!! :hmm:

 

jeg tror ikke der er regler om at man ikke må passe nogen ekstra hunde, regulær pension hvor man får penge for at passe hunde er selvfølgelig noget andet, men jeg passer nu da tit hunde også så jeg har mere en 4 i alt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor ville elske sådan en pasning, han elsker at kunne være ude. For mig, så ville jeg komme med ham en eftermiddag så han havde nået at krudte igennem, sove om natten det nye sted og fået noget morgenmotion - derefter er jeg helt sikker på at han sagtens kunne være i hundegård de timer, og højst sandsynligt bare ville sove.

 

Jeg må indrømme at jeg stadig tænker neeej Dexter må da ikke være alene i 4-5 timer i en hundegård det stakkelse lille puuuus :oops: Men når alt kommer til alt; Gud hvor ville han altså også bare ELSKE at være sådan et sted! Tror han ville nyde at kunne enten ligge inde i en kold stald, eller hvis det er koldt udenfor og dase til folk kom hjem, og så kunne han krudte af og lege med de andre hunde som bor der, paradis ville han tænke! (Og møg dyret ville sgu ikke engang savne mig :lol::lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg stadig tænker neeej Dexter må da ikke være alene i 4-5 timer i en hundegård det stakkelse lille puuuus :oops: Men når alt kommer til alt; Gud hvor ville han altså også bare ELSKE at være sådan et sted! Tror han ville nyde at kunne enten ligge inde i en kold stald, eller hvis det er koldt udenfor og dase til folk kom hjem, og så kunne han krudte af og lege med de andre hunde som bor der, paradis ville han tænke! (Og møg dyret ville sgu ikke engang savne mig :lol::lol: )

 

Vi er begyndt at lukke døren ud til om natten fordi vi mennesker fryser, Motor stiller sig troligt hen til den hver aften og står og glor ind i den og håber på at den magisk går op :ae: Når det går op for ham at den ikke gør, giver han op og kravler op i fodenden - hvis man ikke kan sove godt, kan man da i det mindste sove blødt!

 

Første gang Motor blev passet tænkte jeg da om han nu ville med hjem igen, men ork, det ville han gerne - han var helt vildt kvæstet og trængte til at sove :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror du ville henvende dig til en speciel grupper ejere / racer, men det gør vl ikke noget :vedikke:

 

For mine ville det ikke gå.. De er jo skaldede og ligger under dyner npr de sover, selv om sommeren :lol:

Det er jeg sikker på du har ret i:-D

men jeg har nu også passet Anton, gravhund i flere år, han var inde når han var alene:engel:

Det lille pus skulle nu ikke ud i hundegården:-D

Så der er plads til anderledes ting:mrgreen:

De fleste jeg kender er jo fra træningspladsen og det er oftest store brugshunde:klap:

Men jo i 10 graders frost er det da heller ikke noget for Yoda, Border Collie som elsker en god varme:5up:

Han ville afgjort foretrække at være i køkkenet;-)

 

Men ind til nu har jeg kun haft Anton i længere tid hvor jeg var på arbejde medens jeg havde ham, han var i køkkenet når han var alene:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Det du beskriver, ville jeg umiddelbart være tryg ved - dog ikke hvis hundene skulle dele bokse med andre hunde, mens de var alene.

 

Vi bruger ikke selv hundegård - en overgang havde vi en stående, men den blev aldrig brugt, tanken var ellers, at de kunne være der, når de skulle være alene nogle timer, men på trods af at vi bor ude på landet, fik jeg alligevel kolde fødder... for hvad nu mht tyveri osv?! :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du beskriver, ville jeg umiddelbart være tryg ved - dog ikke hvis hundene skulle dele bokse med andre hunde, mens de var alene.

 

Vi bruger ikke selv hundegård - en overgang havde vi en stående, men den blev aldrig brugt, tanken var ellers, at de kunne være der, når de skulle være alene nogle timer, men på trods af at vi bor ude på landet, fik jeg alligevel kolde fødder... for hvad nu mht tyveri osv?! :vedikke:

 

nej hundene skal ikke være sammen med nogen de ikke bor sammen med når de er alene, der er jeg helt enig, derfor ville jeg også bygge en eller et par hundegårde mere:5up:

Du har ret i det med tyveri, men ærlig talt hvis folk vil stjæle mine hunde så vil de nok bryde ind efter dem hvis de er inde, ude er de i hundegården med hængelås for døren så jeg tror ikke risikoen er størrer:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Jeg tror ikke jeg ville kaste mig ud i at passe hund for nogle jeg slet ikke kender:???:

Jamen, så er problemet i mine øjne da løst, for jeg er ret sikker på, at hundene i forvejen er vant til at være alene hjemme, eftersom de fleste mennesker jo arbejder.

 

Så hvis hundene er i en hundegård og ellers kan komme ind i læ for vind og vejr, så synes jeg da godt, at du kan tilbyde det. Du kan jo starte med at spørge de folk til træning, som allerede har spurgt dig om pasningsmulighed, om hvad de ville sige til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har samme takker som dig ang. At kunne passe andres hunde, det kunne være sjovt, men jeg er skeptisk selv, da jeg er lidt bange for der kan komme uoverensstemmelser omkring hvordan man passer hunden og hvis hunden ændre adfærd, ville jeg så få skylden? Jeg vil hellere hvis jeg skal kaste mig ud i det, have en slags kontrakt på pasningen, derfor er jeg ikke gået igang med det.... Men det er nok bare mig der vil dobbeltsikre, det har jeg lært igennem mit arb. Tror jeg:oops: :blink: men god vind til dig, hvis du tager springet og går igang:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har samme takker som dig ang. At kunne passe andres hunde, det kunne være sjovt, men jeg er skeptisk selv, da jeg er lidt bange for der kan komme uoverensstemmelser omkring hvordan man passer hunden og hvis hunden ændre adfærd, ville jeg så få skylden? Jeg vil hellere hvis jeg skal kaste mig ud i det, have en slags kontrakt på pasningen, derfor er jeg ikke gået igang med det.... Men det er nok bare mig der vil dobbeltsikre, det har jeg lært igennem mit arb. Tror jeg:oops: :blink: men god vind til dig, hvis du tager springet og går igang:klap:

Det er bestemt ikke bare dig. Jeg tror det er meget vigtigt at beskrive i detaljer hvad hundeejeren får og ikke får. Nogle hundeejere forestiller sig at serviceniveauet er det samme som hjemme.

Specielt ville jeg sikre mig i forhold til sygdom mm, så der er helt klare linjer fra starten.

Det er meget nemmere at være lidt "firkantet" i starten og så lave særaftaler efterhånden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bestemt ikke bare dig. Jeg tror det er meget vigtigt at beskrive i detaljer hvad hundeejeren får og ikke får. Nogle hundeejere forestiller sig at serviceniveauet er det samme som hjemme.

Specielt ville jeg sikre mig i forhold til sygdom mm, så der er helt klare linjer fra starten.

Det er meget nemmere at være lidt "firkantet" i starten og så lave særaftaler efterhånden.

 

Jeg vil også anbefale at skrive alt ned. Folk har vidt forskellige opfattelser af, hvad en god pasning af deres vovser er. Og ja der er da også nogle, som forventer, at hundene har det mindst lige så godt som derhjemme, og at det er en ferie for hundene (os selv inkl.), men vi må jo så bare betale det ekstra det koster, fordi "damen" ikke går på arbejde, men tjener sine penge udelukkende ved at passe vovser. Jeg tror sagtens du kan have succes med dit projekt, men de helt forkælede hunde, hvis ejere ikke har noget imod at betale prisen for at vide, at der er opsyn med vovserne hele tiden, eller de hunde, som ikke er vant til at være meget alene dem får du nok ikke som kunder. Men held og lykke med det alligevel! Det er da et dejligt og livsbekræftende job at passe glade vovser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg boede tættere på dig, Bodil.. Og hvis Luna skulle passes, så ville jeg ikke have nogle problemer. Slet ikke, hvis hun havde mulighed for at gå ind i noget varmt hø/tæpper what ever..

 

Tak Jeanette, jeg ville gerne at passe chokolade dyret:-D

 

Men lad os nu se hvad vi gør, jeg tror vi bygger en hundegård mere og holder os til dem vi passer nu, så kan jeg passe dem uden at behøve at tage ferie, jeg syntes det er så sjovt at have de ekstra hunde og har måske ikke lige lyst til at "få penge for det" så det er bedst at holde os til dem vi kender tror jeg;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Tak Jeanette, jeg ville gerne at passe chokolade dyret:-D

 

Men lad os nu se hvad vi gør, jeg tror vi bygger en hundegård mere og holder os til dem vi passer nu, så kan jeg passe dem uden at behøve at tage ferie, jeg syntes det er så sjovt at have de ekstra hunde og har måske ikke lige lyst til at "få penge for det" så det er bedst at holde os til dem vi kender tror jeg;-)

 

Det er nok en god ide at du undersøger forsikrings forhold mm, selv om det er hunde du "kender"

Og jo der ligger flere ting gemt i at passe hunde for fremmed, også selvom du skriver det er privat.

Bare så du ikke kommer i klemme med forsikring, told & skat og ikke mindst hundeloven

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok en god ide at du undersøger forsikrings forhold mm, selv om det er hunde du "kender"

Og jo der ligger flere ting gemt i at passe hunde for fremmed, også selvom du skriver det er privat.

Bare så du ikke kommer i klemme med forsikring, told & skat og ikke mindst hundeloven

 

nu er der jo ingen problemer i at passe hunde for venner og familie, så længe man ikke får penge for det, og bare roligt det tager ikke kunder fra dig

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er der jo ingen problemer i at passe hunde for venner og familie, så længe man ikke får penge for det, og bare roligt det tager ikke kunder fra dig

Jamen Jamen, jeg skrev bare for at hjælpe dig,ikke fordi jeg er urolig for noget som helst, mine kunder er faste mere eller mindre, og vi har ikke engang plads til alle dem der gerne vil have deres hunde her ud, så det ville glæde mig hvis der var flere der kom igang;)

Så træk bare klørene ind igen:)

Du skal stadig være opmarksom på forsikrings forhold, lige meget hvor meget venner eller familie det er, så det er ikke helt rigtigt er der ingen problemer kan komme.

Men held og lykke med det frem over

 

PS er du altid sådan når du svare folk, eller er det bare mig der er lidt uheldig med dig ...........

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jamen Jamen, jeg skrev bare for at hjælpe dig,ikke fordi jeg er urolig for noget som helst, mine kunder er faste mere eller mindre, og vi har ikke engang plads til alle dem der gerne vil have deres hunde her ud, så det ville glæde mig hvis der var flere der kom igang;)

Så træk bare klørene ind igen:)

Du skal stadig være opmarksom på forsikrings forhold, lige meget hvor meget venner eller familie det er, så det er ikke helt rigtigt er der ingen problemer kan komme.

Men held og lykke med det frem over

 

PS er du altid sådan når du svare folk, eller er det bare mig der er lidt uheldig med dig ...........

 

Jeg har altid fået pænt svar fra Kleo.

 

Hvad er der galt i hendes svar til dig her?

Hun beroliger dig med, at hun ikke tager kunder fra dig - det er da venligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid fået pænt svar fra Kleo.

 

Hvad er der galt i hendes svar til dig her?

Hun beroliger dig med, at hun ikke tager kunder fra dig - det er da venligt...

 

Sikkert fint nok svar...

Men skrev bare for at hjælpe hende, da jeg er bekendt med amdre der gør det samme og har fået problemer

But never mind

Nu var det jo heller ikke dig jeg spurgte, men Kleo

Så lad nu ikke denne tråd ende ud i noget helt andet også.

Den er postet under Kennel/Pension, så derfor skrev jeg.

Når det er privat pasning mm, og spørgsmål ud fra dette skulle den nok havde stået under debat

 

Men jeg blander mig ikke mere, god vind ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...