Lenschow Skrevet Oktober 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Min kollega har sådan en hund her - jeg sagde en vaffor en, da han nævnte navnet:-) Kender I den? Den ser da herlig ud! Kromfohrländer - www.kromfohrlaenderen.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Kromfohrl%C3%A4nder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Jeps, kender og træner med en del Kromier fine små hunde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Ja, har haft fornøjelsen af at sidde ringsekretær for dem et par gange. Lille race endnu, men meget charmerende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Jeg har gennem mit tidligere job mødt en. Meget sky, men det var måske kun den ene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Ja, det er fine agilityhunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Jeg har gennem mit tidligere job mødt en. Meget sky, men det var måske kun den ene Den bør ikke være sky, men det e ren reserveret race overfor fremmede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 hvor er den dog smuk og fin :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Den bør ikke være sky, men det e ren reserveret race overfor fremmede OK, man kan også sige meget reserveret. Og da det er en hund, der tilbringer hele dagen i en butik, er det et lidt sært valg efter min mening Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Har gået på agilityhold med to af slagsen, og har set indtil flere på agilitybanerne. Dygtige! Og søde, men noget reserverede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Her en bekendt, der har en mor og datter, moren er meget imødekommende, datteren er en smule reserveret, men søde hunde, de er ruhårede, elsker at de ser lidt pjuskede ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Det var faktisk en kromi jeg troede jeg skulle have først og jeg var ude hos en dame, som havde to hanner og en tæve. Tæven var meget lidt glad for gæster og gøede en del af min veninde og jeg, men de to hanner var virkelig søde og selskabelige (ejeren virkede som om det ikke var noget de plejede at være). Det er en reserveret race, som lige skal se folk an, men skal hverken være sky eller aggressiv. Det er en hund af mellemstørrelse og fås som både ruhåret og glathåret, dog er der vist et meget begrænset antal glathårede i Danmark og ved faktisk ikke om vi har nogle opdrættere af den version herhjemme. Hende jeg var ude ved bruger sine til agility og det er noget de er meget velegnede til. Mht. trimning bruger hun ferminator til sine en gang imellem, men jeg ved ikke om det er lige så godt, som andet... Jeg har fået blandede ting at vide om racen. Damen jeg var på besøg hos sagde, at der ikke var noget jagtinstinkt tilbage i hundene (den stammer fra foxterrier og bretonsk griffon) men da jeg snakkede med en fra specialklubben var hun af en anden mening. Vi fik at vide, at racen ikke fældede men min veninde var helt hvid af hår da vi gik derfra. Hannerne var helt klart kønnest og virkede bedre til at håndtere flere mennesker ad gangen, men det kan jo bare have været et tilfælde. Supersød race. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ricko2008 Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Sikke da en sød hund Den race, har jeg aldrig hørt om, men den ser da virkelig sød ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Så vidt jeg ved findes der ingen glathårede i dk. Jeg overvejede den en kort overgang... Men er ikke til deres pels så ledte efetr glathårede... Endte dog med at vælge dem fra... Både pga pelsen, men også fordi jeg synes der var for lidt "fut" i dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Ahhh den er fin og dejlig pjusket som, jeg kan lide dem! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Oktober 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2011 Nååååårh, hvor er den glatpelsede bare søøøød ! Uh, endnu en ny yndlingsrace! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Oktober 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2011 Min kollegas er altså glathåret:-) Og bor i Viborg... Hans kæreste har opdrættet dem i glat tidligere, men jeg tror ikke de gør mere... Ja de er simpelthen da kære:-) Dem jeg kender siger, at det ikke er verdens skarpeste kniv i skuffen, men en meget kærlig hund, der er ret nem at have. De har også en border at sammenligne med, og der vil de færreste jo nok kunne måle sig i IQ:-) Jeg har ikke mødt den desværre... Men jeg synes den er flot Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Dem jeg kender siger, at det ikke er verdens skarpeste kniv i skuffen, men en meget kærlig hund, der er ret nem at have. De har også en border at sammenligne med, og der vil de færreste jo nok kunne måle sig i IQ ???????? Du laver sjov, ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 ???????? Du laver sjov, ikke? Nøjagtig min tanke! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Fnis, nu skal I være søde ved bordere! Synes kromforlænderen er rigtigt nuttet, kan dog ikke beslutte, hvad jeg synes om pelsen. Dem jeg har mødt har været reserverede men ikke på den belastende / bekymrende måde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
noerby Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Hat mødt et par stykker i DKK Viby på agility holdene, meget chamerende hunde synes jeg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Nååååårh, hvor er den glatpelsede bare søøøød ! Uh, endnu en ny yndlingsrace! Jeg har kun set ruhårede tidligere, de har sådan en kækt gadedrengelook. Men de glathårede på billederne der er da helt vildt smukke. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Fnis, nu skal I være søde ved bordere! Synes kromforlænderen er rigtigt nuttet, kan dog ikke beslutte, hvad jeg synes om pelsen. Dem jeg har mødt har været reserverede men ikke på den belastende / bekymrende måde Det var sgutte for ikke at være sød ved borderne, som jeg skam godt kan lide. Det var selve det at sammenligne racer mht IQ, som jeg tænkte måtte være for sjov. I øvrigt er kromfohrlænderen en ret dygtig og sød race, men som flere nævner - temmelig reserveret. Vi træner sammen med to af den ruhårede slags. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Jeg har kun set ruhårede tidligere, de har sådan en kækt gadedrengelook. Men de glathårede på billederne der er da helt vildt smukke. :hjerte: Jeg synes ofte, at ruhårede hunde er suuupersøde og ser kække og frække ud, men mine yndlingshunde er altid glatpelsede. Det er simpelthen fordi jeg er en sucker for blød pels. Især lang pels, selvom jeg nu også godt kan lide visse kortpelsere, er f.eks. helt fjollet med at nussemufle beagle-ører, hihi :hjerte:. Ikke at det ikke er rart og hygs at nusse en ruhåret hund, men at begrave fjæs og fingre i bløøøøød, lang pels, det er nu bare noget af det bedste, jeg ved . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Oktober 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2011 Naturligvis var det en joke:-) Min kollega siger det altid med et smil og vi griner en del af deres hunds påfund. Det er bestemt en herlig lille hund at bo sammen med ud fra alle de ting, han fortæller om hunden. Kærligheden skinner tydelig igennem - men derfor kan man jo godt lade sjov med en man elsker - og det er det han gør, når han siger sådan om deres klååge border og deres dåååmme Kromf. Det er klart:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts