Hop til indhold

Hvad er "like" for noget?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg bryder mig ikke om denne "like" funktion.. Synes det er lidt malplaceret at det er "inde i indlægget" imellem signatur og indlæg...

 

Desuden synes jeg at "like" og "tak" er sådan lidt... dobbelt op.... Jeg bruger "tak" på samme måde som jeg ville bruge "like", og for mig ville det sandsynligvis betyde at jeg stopper med at bruge begge dele, fordi hvorfor ikke takke for et indlæg man kan lide :vedikke: Og hvorfor ikke like et indlæg man takker for :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bryder mig ikke om denne "like" funktion.. Synes det er lidt malplaceret at det er "inde i indlægget" imellem signatur og indlæg...

 

Desuden synes jeg at "like" og "tak" er sådan lidt... dobbelt op.... Jeg bruger "tak" på samme måde som jeg ville bruge "like", og for mig ville det sandsynligvis betyde at jeg stopper med at bruge begge dele, fordi hvorfor ikke takke for et indlæg man kan lide :vedikke: Og hvorfor ikke like et indlæg man takker for :vedikke:

 

netop derfor, jeg skrev tidligere - vent lige på den nye opdatering, så kan det være at det fungerer. Dette er jo, som nævnt, en del af en større opdatering, som sker imorgen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

netop derfor, jeg skrev tidligere - vent lige på den nye opdatering, så kan det være at det fungerer. Dette er jo, som nævnt, en del af en større opdatering, som sker imorgen:5up:

Nu bliver forum lukket i morgen , men hvornår blir det så åbnet igen , ? do u know or , ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bryder mig ikke om denne "like" funktion.. Synes det er lidt malplaceret at det er "inde i indlægget" imellem signatur og indlæg...

 

Desuden synes jeg at "like" og "tak" er sådan lidt... dobbelt op.... Jeg bruger "tak" på samme måde som jeg ville bruge "like", og for mig ville det sandsynligvis betyde at jeg stopper med at bruge begge dele, fordi hvorfor ikke takke for et indlæg man kan lide :vedikke: Og hvorfor ikke like et indlæg man takker for :vedikke:

 

Jeg ved godt, vi skal vente og se efter opdateringen, men er indtil videre enig med Shii, så nu ved jeg ikke helt, om jeg skal trykke like eller tak eller begge dele :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karma er forskelligt fra tak og like.

 

Karma er møntet direkte på en person og dennes gebærden på forum.

 

Tak og Like kan man måske sige er i nær familie.

Jo de er i familie , det var bare fordi jeg fandt denne tråd og så tænkte jeg at jeg ville ta chancen at spørge , har mange gange været inde på en profil og gerne ville gi noget karma men har ikke fundet ud af hvordan endnu , :oops: men leder bare efter en anden tråd , :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo de er i familie , det var bare fordi jeg fandt denne tråd og så tænkte jeg at jeg ville ta chancen at spørge , har mange gange været inde på en profil og gerne ville gi noget karma men har ikke fundet ud af hvordan endnu , :oops: men leder bare efter en anden tråd , :genert:

 

Karma giver du oppe i hjertet øverst over hvert indlæg:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo de er i familie , det var bare fordi jeg fandt denne tråd og så tænkte jeg at jeg ville ta chancen at spørge , har mange gange været inde på en profil og gerne ville gi noget karma men har ikke fundet ud af hvordan endnu , :oops: men leder bare efter en anden tråd , :genert:

 

Du giver karma ved at trykke på hjertet øverst til højre i et indlæg, så kommer der en lille tekstbox op hvor du kan skrive en kommentar - denne kommentar kan modtageren så læse på sin profil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo de er i familie , det var bare fordi jeg fandt denne tråd og så tænkte jeg at jeg ville ta chancen at spørge , har mange gange været inde på en profil og gerne ville gi noget karma men har ikke fundet ud af hvordan endnu , :oops: men leder bare efter en anden tråd , :genert:

Du trykker på hjertet oppe til højre på det indlæg der har givet dig lyst til at give karma. Så kommer der en lille boks hvor du kan skrive hvorfor du har givet det:-D

Redigeret af luciente
ordvalg
Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gange er nyt godt, og nogen gange er nyt rigtig skidt, men når man vender sig til det, kan det måske blive helt godt

 

Jeg glæder mig i hvertilfalde til at komme hjem til min egen computer og se hvad det her like er for noget :5up:

 

Pt sider jeg ved en HP og ikke en mac, og den er så lille at mine fingre knap er for store til tasterne :damn::damn:

 

Så jeg er spændt på hvad opgraderingen i morgen byder på,og om jeg kan lærer at hitte ud af de nye MULIGHEDER/udfordringer der kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig et alternativ i den modsatte retning, anti-karma, utak eller unlike

 

Et eksempel på en side hvor det er ringe implementeret er version2.dk

Det er muligt at give thumps up eller thumps down (utak/unlike).

 

Problemet er, at det er svært at se hvorfor man får thumps down. Og det skaber megen negativitet, at man bruger lang tid på at skrive et velformuleret, argumenterende indlæg for at blive mødt af 15 dislikes - uden at vide hvorfor. Hele tonen bliver simpelthen træls, synes jeg.

 

På newz.dk har de en anden tilgang til det, her kan indlæg rates. Det er et ret kompliceret system, hvor værdien af den rating man tildeler et indlæg bliver bedømt ud fra dem karma man har, som så igen er tildelt ud fra de ratings ens tidligere ratede indlæg.

 

Det korte af det lange er at på newz.dk skal man give en begrundelse for hvorfor man gør som man gør - det er fx. muligt at rate et indlæg som flamebait, sjovt, relevant, irrelevant.

 

Systemet med karma og rating fungerer, men det er mit indtryk at de har brugt lang tid på at finde den rette balance.

 

Jeg kan nok selv bedre lide den måde det fungerer på her på HF, hvor man kan lave et positivt "tak", skrive et indlæg eller vælge at holde sin mund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...