Hop til indhold

alfa rulning, det er det nye ... NOT


guanomo
 Share

Recommended Posts

Heidi's forældre har jo fået hvalp :shock: i det hjem cujo aldrig har måtte kom

 

Nå men opdrætter VIL have de bruger deres dyrlæge til tjek..

 

både opdrætter OG dyrlæge har vist dem hvordan de skal alfa rulle deres hvalp på den rigtige måde :shock: det er jo en terrier og de skulle have det hårdere .. :hmm:

 

Hedi fik et mindre flip på isn mor i telefonen fordi hun pludselig råbte og skreg af hunden, hva nu spurgte heidi "ja den har skidt indenfor" så fik hun et par ord af heidi og jeg har sendt et link med renligheds træning til lillesøsteren der bor hjemme.

 

De havde jo fortalt før hunden hvordan de gjorde deres gamle hund renlig, dyb snuden i lorten teknik...

 

jeg orker ikke rigtig hører om de ting jeg mener de gør forkert, men alligevel svært at lukke af fordi man tænker på hunden.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo en terrier og de skulle have det hårdere .. :hmm:

Tjah, det er da i hvert fald den sikre vej til at skabe en skarp hund. En terrier er ikke god til hårdhændet behandling. De knækker normalt ikke, men bliver selv temmelig skarpe. Mon ejerne kan takle sådan én som voksen?

 

Arme hund. Og arme jer, der skal vide, at det foregår på den fuldkommen idiotiske måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, det er svært at være pårørende til sådan noget -hvis jeg var jer ville jeg virkelig prøve at komme med så mange gode råd som overhovedet muligt, henvise dem til god litteratur, evt udprinte artikler til dem osv, simpelthen for hvalpens skyld, måske I kan være med til at ændre dens opvækst bare en lille smule...

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh sådan nogle fjolser har jeg desværre også i min familie. Min mors søster og hendes mand som er jæger har tilmeld præsteret at skyde ikke mindre end to hvalpe, fordi de ikke blev renlige, intet under når man tænker på deres metoder. Snuden ned i afføringen og så blev de kastet hen af gårdspladsen og det var begge spaniels, meget følsomme hunde. Jeg er lige ved at græde hver gang jeg tænker på det. De er håbløse, umulig at banke fornuft ind i hovedet på, total gammeldags og uden lyst til at lærer nyt. De køber bare en ny. Deres ene dyrlæge har meldt dem, men uden der skete yderligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, det er da i hvert fald den sikre vej til at skabe en skarp hund. En terrier er ikke god til hårdhændet behandling. De knækker normalt ikke, men bliver selv temmelig skarpe. Mon ejerne kan takle sådan én som voksen?

 

Det var lige det jeg sad og tænkte. Mine advarselslamper lyser ihvertfald, men man kan jo kun håbe på det bedste og håbe at Guanos svigerforældre kan lytte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var lige det jeg sad og tænkte. Mine advarselslamper lyser ihvertfald, men man kan jo kun håbe på det bedste og håbe at Guanos svigerforældre kan lytte.

 

Så bliver det først gang de lytter til os...

 

Ingen har kunnet omvende hendes stedfar's holdninger til noget, selvom en ekspert siger andet i tv eller noget...så passer det ikek hvis ikke det passer med hans logik .... mor stemmer i...***** siger at... osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

De bor i Esbjerg området (Janderup) nogle der kan anbefale et trænigns sted deromkring?

 

Der er DCH i både Esbjerg og Varde og DKK i Esbjerg. Jeg kender ikke DCH Varde, men de to andre kan jeg godt anbefale

 

Der er også en række private, hvor prisen er oppe i 7-800 kr. for 8 gange. Det har jeg på fornemmelsen, at de ikke vil betale

Link til indlæg
Del på andre sites

øv øv øv :megaked: Stakkels vaps...

 

Min svigerfars kone (som er tidliger hundeejer!! ) men også at jeg skulle træde Maya hårdt over bagpoterne når hun hoppede op - så sku hun nok lære det :damn:

 

Jeg takkede pænt nej tak... (og ja Maya hopper stadig op når hun bliver lidt for glad over at se folk - men i det mindste har hun ikke ondt i sine poter..)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde magter desværre ikke pzykisk at ligge på ryggen. Min mange cockerer har hygget med det på trimbordet ved pelspleje.Men min snart 2 årige Freddy går i panik og fatter ikke, at det ikke er overgreb, for her gøres det nænsomt, hvilket en Alpharulning aldrig vil være.

Mener det virker ofte, hvis en rutineret ældre hanhund , der ikke er aggresiv,bare lidt -NU ER DET NOK- lægger en for oppustet unghan i pupertet ned i alpha. Det er dog mere naturligt.

Tror det er et af verdens sygeligste råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det trist, både for dem og specielt for hunden... de kan umuligt få en hund som trives med det gammeldavs metoder. Jeg håber virkeligt at de kan få øjnene op, for den positive udvikling der er i gang omkring hundetræning/hundevelfærd. Måske kunne man prikke lidt til at det er rimeligt forstokket ikke at ville forsøge andre metoder. Viden kommer jo erfaring og undersøgelser og man bliver hele tiden klogere og bør følge med i de ting som interesserer en. Eller de har måske stadigvæk en stue hvor fugten gør at muggen hænger på væggen og der snupper man lige et slik når man er syg fremfor at få medicin hos lægen. Eller der fortrukne transportmiddel er måske hjuldamperen, da fly er ALT for moderne?

 

En sød nabo på vejen lånte mig en bog om hundeopdragelse, da de selv tidligere havde haft hund. Der er blandt andet et afsnit om hvordan man forhindrer hunden i at hugge mad; Citat: "Stjæler hunden alligevel kan man gøre nogle stykker chokolade uspiselige med f.eks. sennep og lade dem ligge i hundens nærhed. Har hunden først prøvet at hugge en mundfuld sennep, skal den nok tænke sig om næste gang." Kilde: Angela Seyer - På Plads - 1982.

 

Når naboen igen skal have hund så tror jeg lige at vi skal have en snak og så skal han låne en bog af Victoria Stilwell :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan i tåle mere "foragelse" ??

 

De var jo til den dyrlæge i lørdags med opdrætter.

 

- Hvalpen ville ikke hen til opdrætter da de mødtes, den klistrede sig op af Heidi's mor.. de har haft hunden i 14 dage .. den er forresten 5 mrd.

- "opdrætter" havde en gravid tæve på bagsædet, for hun kunne føde når som helt :hmm:

- De havde undret sig over alle de kuld opdrætter havde på sin adresse.

- Da opdrætter stak armene ned til hundene for at en hvalp op, stoppede alle hvalp med at larme/gø.. de "frøs"

- De ringede i går til varde dyrlæge som blev meget sur over de havde få de ting at vide med rulning og havde som heidi sagt det var et overgreb.

- Den laver allerede udfald imod andre hunde, og mennesker :hmm: så dyrlægen ville gerne se den og adfærdsteste den .... hellere det end ingen mener jeg

- Det viser sig at Heidi's storesøster havde sagt at de ikek skulle købe derfra fordi opdrætter havde flere sager kørende imod sig og flere leverede deres hunde tilbage pga. massive adfærds problemer.

 

Jeg tænker hvad emd den dyrlæge der? med rulningerne? burde man gør noget i forbindelse med dyrlæge foreningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så bliver det først gang de lytter til os...

 

Ingen har kunnet omvende hendes stedfar's holdninger til noget, selvom en ekspert siger andet i tv eller noget...så passer det ikek hvis ikke det passer med hans logik .... mor stemmer i...***** siger at... osv...

 

Hmm, sørgerligt. Så ved jeg ikke hvad jeg skal foreslå. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

I det mindste lyder det da som om, at de alligevel er en lille smule åbne overfor andre holdninger? Når de har kontaktet en anden dyrlæge og ved lade hvalpen adfærdsteste?

 

Men stakkels hunde hos den opdrætter, altså. :megaked:

 

Håber de er meget åben, de er jo meget glad for måden cujo er på, så jeg tror de vil lytte til os og kommer til os, i stedet for den anden storesøster, fordi de måske "anerkender" vores arbejde med cujo og "beundrer" det mere end det storesøsteren har gjort/gør...

og at de bruger en ordentligt dyrlæge.

 

Den var også meget syg forrige weekenden, alt stod ud af den og den pev og skreg..så de måtte til vagtdyrlægen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor lyder det dog vanvittigt det "opdrætteren" og dyrlægen har gang i. Den dyrlæge burde da meldes til Dyrlægeforeningen, for det burde da ikke være noget de vil støtte op om.

 

Prøv da i det mindste at kontakte dem og hør dem ad.

 

Shit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...