Hop til indhold

Hvilke racer drømmer i om?


Gæst ABP
 Share

Recommended Posts

jeg går til rally med 2, søde flotte hunde dog lidt for gøende for min smag :-D

 

Ja, det med gøen har jeg også kunnet læse mig til, og det er noget af det, der trækker ned... og der står også flere steder, at de ikke trives med at være alene en hel arbejdsdag og kan have tendens til at få alene hjemme-problemer, og det er heller ikke ligefrem noget, jeg har lyst til at opsøge.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uh der er mange racer jeg synes er helt fantastiske... kan ikke holde mig til 3 :genert:

 

En golden retriever, for det er så dejlig en bamse der gerne vil arbejde, men lige så gerne vil ligge og blive nusset i al den pels :lun:

 

En rottweiler, der jeg er vild med deres udseende og deres venlige sind :lun:

 

En mastiff eller bull mastiff for de er så fantastisk sjove :lun:

 

En löwchen, da jeg egentlig godt kan lide at de er så små (ja i forhold til en grand danois) og så har Halfdan bare jokket sig liiiige ind i hjertet på mig :lun:

 

En doberman, for flottere hund findes næsten ikke :lun:

 

En chihuahua, da de er sååå søøøde og sære :lun:

 

En DdB, og så skal det egentlig være en tro kopi af Lexus (R.I.P.), for han var SÅ dejlig en hund at være i nærheden af :lun:

 

En Sankt Berhard, da de er dejlige og søde :lun:

 

En Husky eller malemut (den størtste af dem, kan ikke huske hvilken en det er af dem), fordi de er SÅÅÅÅÅ smukke :lun:

 

Jeg kan blive ved, men stopper her... én ting er heeeelt sikkert, vi kommer altid til at have en grand danois i huset, basta!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Greyhound er min nr. 1. drømmerace:lun: men hvis vi ikke må tage den race med vi har nu, vil tre gode bud på drømmeracer være:

 

Afghansk mynde - Fordi de er så smukke:lun: men ærligt, jeg vil aldrig have tålmodighed til hver dag at bruge så meget tid på pelsen alene.

 

Landseer - Skøn stor godmodig bamse:lun:

 

Italiensk mynde - Hvis/når vi en dag bliver gamle og ikke bor i hus længere, og greyhounds bliver for store kunne det være perfekt med en lille miniature greyhound. Er ellers ikke til små hunde, men de er super charmerende:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst wheaten terrier

1. valg bliver så afgjort en Grand Danois, sådan en har jeg drømt om siden jeg så den som barn. Smuk og elskelig hund og så er den STOR og så skal den hedde Fenris, også et valg jeg traf i mine yngre dage.

2. valg falder på en Irsk Ulvehund. smuk på sin helt egen måde og så er den STOR

3. valg bliver en Basset Hound. Okay den er lille, men jeg kunne nu godt tænke mig sådan en når jeg bliver gammel og affældig. Kan bare ikke stå for dens udseende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, ja der er jo mange man gerne ville have :-)

 

1. Langhåret Schæfer!

De er bare rigtig flotte synes jeg...

 

2. Korthåret Collie!

De er så søde og pæne, og så er de nemmere at holde end den langhårede....

 

3. Labrador!

Har godt nok Ricko nu, men jeg er helt vild med de brune af slagsen, de er bare sååå søde og bedårende....

 

 

Jeg kunne sagtens komme i tanke om flere :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke imødekomme den krav med 3 så mange hunderacer kenner jeg dårlig nog.

 

men vis jeg skel have hund igen efter tulle så kunne vallet godt falle på en irskulvehund jeg har hørt noget om di findes i en

rød udgave det lyder som en vanvittig smuk hund, det lyder måske let overfladisk men så vit jeg kan læse liner GD og irsk ulvehund hinanden maget af sen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Staffordshire bullterrier... Ikke helt urealistisk at jeg kunne finde på at anskaffe mig sådan en (om maaaange år), men jeg ville ikke gøre det, med mindre listehunde-listen bliver helt afskaffet eller i hvertfald i forhold til staffien. Det er jo en helt anden race end Puma, men jeg har været vild med alle dem jeg har mødt og synes de er virkelig smukke (når de ikke er avlet overdrevet og ligner noget som er faldet i gryden med steroider som hvalp med bitte-små hoveder og benene helt ude til siden) :)

 

:lun:

15024077.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Min absolutte drømmerace er en Broholmer - og jeg er jo så heldig at have en dejlig en af slagsen.

 

Derudover skal står hunde som Landseer og Newf højt på min ønskeseddel - og det samme gør en karelsk bjørnehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Ja, der er en lignende traad allerede, MEN det gor ikke noget. Det er en af den slags traade, der ikke kan gentages for mange gange!:engel:

 

Jeg drommer ofte om mynder i stride stromme men ogsaa mange andre helt anderledes racer.

 

Dog vil jeg gerne eje en Domino afghaner engang. De er ogsaa SAA vidunderlige:hjerte:. Jeg har taenkt paa om ikke jeg kunne eje 3 afghanere paa en gang men saa tror jeg desvaerre manden flytter:genert:.

 

Det er en race der kraever meget hvad angaar motion, traening og pelspleje, saa 3 er mere end hvad vi kan overkomme. Men altsaa. Smelte, smelte....

thumbnail[2].jpg

thumbnailCA3A6C73.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover löwchen som jeg gerne vil have flere af så:

 

En dværgpuddel:lun: Bare fordi:lun:

 

En chinese crested powder puff:mrgreen: Helt bestemt puff'en, fordi så kunne jeg klippe den til uden "powder puff" delen, eller løveklip eller alt mulig andet.. My own little pony, som Tine så fint kalder det:klap:

 

En yorkshire terrier, udelukkende for at pleje mit "shallow and superficial"-gen:mrgreen: Den er virkelig nuttet, men er ganske overbevist om at mit temperament overhovedet ikke passer til en terrier af nogen art, så det bliver det ikke til:lol:

 

En grand danoirs, fordi den er kæmpe stor og fin og sød:lun: Er bare ikke så god til savl:genert: Og hvis jeg skal være rigtig dum-agtig, så kan jeg fodre ¨næsten 10 löwchen om dagen, med den samme mængde en enkel GD skal have dagligt:lol:

 

.Löwchen altid.. Fordi, jeg gav mit hjerte til löwchen for længe siden og de nægter at give det tilbage!:fornaermet::lun::mrgreen::hjerte:

 

Men i mine storhedsvanvittige drømme, når jeg bliver kæmpe rig og har et hus på landet med masser af jord, så skal jeg have en af hver +X antal löwchen+ slave (mand:cool:)

Redigeret af MiniBillen
btw
Link til indlæg
Del på andre sites

Dog vil jeg gerne eje en Domino afghaner engang. De er ogsaa SAA vidunderlige:hjerte:.

Hvad er det?

En farve eller en afart af racen?

 

Jeg syns en fawn afghaner er noget af det aller smukkeste der findes, jeg ville elske at eje sådan en showhund!

Jeg har osse set et par stykker i lure coursing habba habba :slem:

 

Meeeen jeg ved sgu ikke, måske når jeg runder de 60 eller noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart en Tervuren - smukkeste hund på jorden!

 

Eller en Malinois - min perfekte hund ifølge en on-line test.

 

Langhåret schæfer - tæt på smukkest efter Tervuren

 

Glathåret Fox terrier - sjoveste hund på jorden!

 

American Pit Bull Terrier - for at bevise hvor dejligt en hund den er

 

Storpudel - absolut en hanhund, bare for at bevise, at det ER muligt for hankønsvæsner at multitaske. :mrgreen:

 

Det var lidt flere end tre - men det er enormt svært at begrænse sig, når man nu gerne vil have en af hver!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for at i synes om emnet.

I skal ikke tage det så nøje med de tre racer (måske jeg skulle ændre det). Det var egentlig bare for at sikre lidt gang i tråden, så i ikke bare nævnede en enkelt race hver. Men det lader jo ikke til at være et problem. :mrgreen:

 

Jeg tror såmen heller ikke selv jeg kan begrænse mig.

 

1. Schæfer. Jeg er opvokset med schæfere og hvis de er ordenligt opdragede synes jeg dette er noget nær den perfekte hund. Dog tvivler jeg på at jeg nogensinde får en, da jeg synes den kræver at blive brugt aktivt og jeg egentlig er mere til lange gåture og tricks end jeg er til spor og agility.

 

2. Engelsk/Irsk setter. Udelukkende pga af udseendet. Synes det er noget nær den smukkeste hund i verden. Og utrolig kærlige også. Men jeg skal ikke have en jagthund.

 

3. Samojed. Også udelukkende pga af udseendet. Så smuk.

 

4. Cavalier King Charles Spaniel. Skal absolut have sådan en.

 

5. Bichon. Synes de fleste hunde i denne gruppe er nogle charmerende små hyggehunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

1. Amerikansk Cockerspaniel fordi de er smukke, trænbare, og har glimt i øjet!

 

2. Storpudel Af samme grunde som overstående

 

3. Afghaner *suk* Gerne en helt sort eller mussegrå

 

4. Irsk ulvehund voksede op med en kennel som nabo, og de er altså bare dejlige!

 

5. Riesen schnauser selvom jeg ikke kan stave til det... Min far havde en for nogle år tilbage, og jeg fortryder ikke at have beholdt ham, da min far ikke kunne have ham mere. Nøj hvor er han dejlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

Mig som ikke er til langhårede hunde ville elske at have en afghane, sådan en lyshåret lækker en. Det sjove er at jeg tænkte på det den ande dag. At sådan en skulle jeg måske overveje engang. Så kom der det der 101 hunde på animal planet med afghaner og de er bare så smukke og lækre, men den pelspleje orker jeg desværre ikke. Og hvis man skal have sådan en smuksak skal de jo være velplejede.

 

ellers må jeg sige GD i harlekin. Sådan en får jeg heller aldrig, manden ville løbe skrigende væk hvis jeg slæbte sådan et skrummel med hjem

 

og til sidste en Ddb, igen ikke et valg hvis jeg vil beholde manden.

 

Men det ender sikkert med en staff igen. Som virkelig giver følelsen af at have en stor hund, på trods af at de ikke er så store:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden jeg fik hund kunne jeg rigtig godt tænke mig en mops, men jeg fik en hund der er blanding af en mops og pomeranian.

Hvis jeg skulle vælge en ny hund skulle det være

en ren pomeranian som den første og den skulle være rødbrun lidt som min hund er nu :).

De to andre eller jeg har faktisk tre andre som jeg godt kan lide og det er rotweiler, bomuldshund og Staffordshire Bull Terrier

Godt nok lidt af nogle forskellige raser, men synes de er så søde :D. Og nogen af dem har en god personlighed

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hvad er det?

En farve eller en afart af racen?

 

Jeg syns en fawn afghaner er noget af det aller smukkeste der findes, jeg ville elske at eje sådan en showhund!

Jeg har osse set et par stykker i lure coursing habba habba :slem:

 

Meeeen jeg ved sgu ikke, måske når jeg runder de 60 eller noget.

 

Domino er bare en farve variation dvs. deres kulor i hoved og underkroppen er anderledes end resten af kroppen.

 

Fawn eller gold (ligesom min Tio er:lun:) som den ogsaa kaldes er ogsaa min absolut favorit farve til afghaneren - det er det klassiske afghaner look. Ja, det er nogle kraftfulde adraette smuksakker!. Man vender sig rent faktisk til at hore folk sukke og gispe og udbryde "wow", "Se den smukke hund" naar man er ude at gaa med sin hund:engel:. Men tror man skal vaere en meget frisk og rorig 60 aarig med en ung afghaner der skal motioneres dagligt, loftes i badekar, borstes og varmluftstorres. De er bestemt ikke billeder paa vaeggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Puli - ser så afslappet ud, men gider hverken lugten eller pelsplejen

Mynden - kommer, hvis jeg får hus med have, gider ikke i byen, hvor den ikke kan komme med bussen

Ellers er jeg vist faldet til taskehunde-siden på mine gamle dage og vil bare holde mig til papilloner og måske en pudel

 

Mynder kan sagtens kore med bus og tog, som alle andre vovser. Tio har bl.a kort i tog. De optager bare et helt saede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...