Hop til indhold

Min labbe er ikke en kedelig hund!


Valhrona
 Share

Recommended Posts

Dem, som siger at en labrador er en kedelig hund har aldrig mødt min søde, dejlige, skøre, smukke, kærlige, sjove og elskværdige Valhrona! Hun har en KÆMPE personlighed. Jeg har hørt flere sige, at de ikke gider en labrador, da det er en "kedelig" hund uden personlighed, og nu er der så også en "venlig" sjæl, som gjorde mig opmærksom på, at min mand og jeg ikke var "sådan nogle labradormennesker", da vi talte om, om vi skal beholde en af Valhronas hvalpe.. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem, som siger at en labrador er en kedelig hund har aldrig mødt min søde, dejlige, skøre, smukke, kærlige, sjove og elskværdige Valhrona! Hun har en KÆMPE personlighed. Jeg har hørt flere sige, at de ikke gider en labrador, da det er en "kedelig" hund uden personlighed, og nu er der så også en "venlig" sjæl, som gjorde mig opmærksom på, at min mand og jeg ikke var "sådan nogle labradormennesker", da vi talte om, om vi skal beholde en af Valhronas hvalpe.. :vuf:

Folk siger så meget. Så skulle du bare høre, hvad de siger om at have en airedale terrier. Skråt op med folks opfattelse af, hvilken hund de selv kunne tænke sig. Og så mener de det måske ikke helt så slemt, når det kommer til stykket....og igen - hvis de gør, så skråt op. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk siger så meget. Så skulle du bare høre, hvad de siger om at have en airedale terrier. Skråt op med folks opfattelse af, hvilken hund de selv kunne tænke sig. Og så mener de det måske ikke helt så slemt, når det kommer til stykket....og igen - hvis de gør, så skråt op. :vinken:

 

Præcis! Der er endnu større fordomme om vores anden vovse, som jo er en stor farlig kamphund! (Også kaldet Sofakartoflen og Skødehunden)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes efterhånden sjældent, at jeg ser en sort labbe.. De labber jeg ser er alle brune (vi har vist skabt en trend, for da vi fik Valhrona, var de forholdsvis sjældne - nu fås de næsten kun i brun).

 

Der er desværre gået mode i at have en brun lab:cry: Jeg skriver desværre, fordi det betyder, at der bliver avlet på noget, der ikke burde avles på (dårlige hofter, albuer etc:???:). Og der bliver avlet brun på brun - for at få brune hvalpe. Problemet er bare, at de bliver lysere og lysere brune, hvilket ikke er en korrekt farve:cry: Den korrekte brune er meget mørk, nææsten sort. Både udstillingsmæssigt, men også min personlige mening:-D

 

Da jeg skulle have hund, anede jeg ikke at der fandtes en brun lab. Det var først, da jeg så Luna's mor, at jeg vidste hvad der mentes med brun. (Luna er 8½ år gammel nu.) Hun er for lys, men er resultatet af brun og brun avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes efterhånden sjældent, at jeg ser en sort labbe.. De labber jeg ser er alle brune (vi har vist skabt en trend, for da vi fik Valhrona, var de forholdsvis sjældne - nu fås de næsten kun i brun).

 

Yeah min hund er sjælden. Så vil jeg da lige flashe et billede af en sjælden sort lab

dorte-albums-maggie-picture67608-051.jpg

 

Inden jeg fik Maggie, sagde jeg til Jeanette og BamseIda på DogCamp sidste år, at jeg aldrig skulle have en sort hund for de lignede bare hinanden alle sammen.

 

Men det er rigtigt at der er en tendens (hos ikke-hundefolk) til at kalde labben fordi den har et ry for at være god og medgørlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes efterhånden sjældent, at jeg ser en sort labbe.. De labber jeg ser er alle brune (vi har vist skabt en trend, for da vi fik Valhrona, var de forholdsvis sjældne - nu fås de næsten kun i brun).

 

jeg tror det kommer meget an på hvor man bor. i vores kvarter er der næsten ingen brune men masser af sorte og gule

Link til indlæg
Del på andre sites

Yeah min hund er sjælden. Så vil jeg da lige flashe et billede af en sjælden sort lab

dorte-albums-maggie-picture67608-051.jpg

 

Inden jeg fik Maggie, sagde jeg til Jeanette og BamseIda på DogCamp sidste år, at jeg aldrig skulle have en sort hund for de lignede bare hinanden alle sammen.

 

Men det er rigtigt at der er en tendens (hos ikke-hundefolk) til at kalde labben fordi den har et ry for at være god og medgørlig.

 

sort er nu også pænest :engel:

jul5.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ene veninde har også udtalt at en lab bare var for almindelig og kedelig for hende. De gør jo bare som de nu blir bedt om..

 

Hun har så efter sit første barn's fødsel, set hvor stor forskel der er på min godmodige labbe-dreng, der bare udstråler mega baby-kærlighed,og hang næsten helt oppe i sofaen hos hende, hvis man ikke lige holdte øje med ham.. Og så hendes egen dalmatiner, der altid har været svær at opdrage, og som i starten knurrede af lille baby, som rakte ud efter den..

 

Nu er der ikke noget.. Dalmatineren flytter sig bare langt væk, når pigen nærmer sig.. Hvor min næsten skal holdes væk, fordi han passer på hende, men nogen gange kommer til at vælte hende i sin iver på at gi labbe-kys til dejlig dejlig baby..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er desværre gået mode i at have en brun lab:cry: Jeg skriver desværre, fordi det betyder, at der bliver avlet på noget, der ikke burde avles på (dårlige hofter, albuer etc:???:). Og der bliver avlet brun på brun - for at få brune hvalpe. Problemet er bare, at de bliver lysere og lysere brune, hvilket ikke er en korrekt farve:cry: Den korrekte brune er meget mørk, nææsten sort. Både udstillingsmæssigt, men også min personlige mening:-D

 

Da jeg skulle have hund, anede jeg ikke at der fandtes en brun lab. Det var først, da jeg så Luna's mor, at jeg vidste hvad der mentes med brun. (Luna er 8½ år gammel nu.) Hun er for lys, men er resultatet af brun og brun avl.

 

Katla har den "rigtige" brune farve og dette giver jo anledning til at flashe et par billeder af min stjerne :lun:

 

320730_10150929258065403_811995402_21654856_1392685729_n.jpg

 

 

 

381077_10150929277440403_811995402_21654912_231521116_n.jpg

 

 

385137_10150929293040403_811995402_21654965_1989896917_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er desværre gået mode i at have en brun lab:cry: Jeg skriver desværre, fordi det betyder, at der bliver avlet på noget, der ikke burde avles på (dårlige hofter, albuer etc:???:). Og der bliver avlet brun på brun - for at få brune hvalpe. Problemet er bare, at de bliver lysere og lysere brune, hvilket ikke er en korrekt farve:cry: Den korrekte brune er meget mørk, nææsten sort. Både udstillingsmæssigt, men også min personlige mening:-D

 

Da jeg skulle have hund, anede jeg ikke at der fandtes en brun lab. Det var først, da jeg så Luna's mor, at jeg vidste hvad der mentes med brun. (Luna er 8½ år gammel nu.) Hun er for lys, men er resultatet af brun og brun avl.

 

I søndags til skuet var der en brun hvalp, som blev dømt ned på, at den var for mørk.

 

Jeg tror nu mest, at det var lyset i hallen, som drillede dommeren. Jeg går til ringtræning sammen med den og i lyset i vores træningshal er den da tydeligt brun

Link til indlæg
Del på andre sites

Valhrona skal også have en sort far til sine hvalpe. Hun er selv smukt mørk brun, men jeg har også læst en del om det at parre 2 brune. Der skulle være større risiko for ganespalte osv? Anyways så er min labbe den smukkeste i hele verden!

 

Det er vist en røverhistorie..

Den eneste sygdom brune er mere eksponeret for, er Nasal parakeratose, og så udbredt er det ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

altså "en god labrador har ingen farve" har jeg læst et sted :-D.

 

For mig er farven ikke nær så vigtig som sundhed og egenskaber. Der var kun brune i det kuld vi valgte fra og kun 1 tæve. Vi havde en sort før, men som viste sig at have problemer med albuerne, så vi desværre måtte få hende aflivet, så i anden omgang gik vi meget op i at lede efter en hvalp med sunde forældre og DKK tavle (det havde den anden ikke).

 

Jeg havde ikke set brune før vi fik Betti, men nu syntes jeg også jeg ser dem alle steder, men det kan også være fordi jer er "bidt af en gal labrador" :slem:

 

For 16 år siden arbejdede jeg på et kontor hvor der luntede en gul labber rundt og jeg troede dengang at de kun fandte i gul. Han var rigtig hyggelig.

 

Og jeg vil nu også sige vores bettimus aldrig er kedelig og altid med på leg. Men vi oplevede også lidt, at folk syntes det var en morfar-hund dengang vi startede med labberne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...