Hop til indhold

Hvor mange timer er i væk fra jeres hund hver dag.


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange timer i er væk fra jeres hund(e) til hverdag.

 

Jeg overvejer nemlig at skifte job og så mister jeg mine formiddagstimer.

 

Hvordan får i det til at hænge sammen mht. gåture, stimulering og træning af jeres hund(e) - nu især på denne mørke årstid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg vil gerne være den første til at indrømme at jeg ikke altid har lige nemt ved at få trænet i vinterperioden:oops:

Chili og Caia er alene i ca. 8 timer i hverdagene, og det fungere uden problemer. Hvis vi skal noget om eftermiddagen, gør vi alt for at de er med i vores planer/overvejelser. Så hvis kæresten skal spille fodbold hvilket han gør en gang om ugen, tja så har jeg ikke nogen aftaler den dag, og omvendt.

 

Hvis vi begge skal noget, kommer de med der hvor det kan lade sig gøre, og hvis vi skal i parken og se fodbold på en hverdag, er det som oftes altid ved en 20-21 tiden, så her når vi at være hjemme hos dem i et par timer efter arbejde. Som regel plejer jeg så at tage tidligere fri de dage med fodboldkampe på hverdage..

 

Jeg prøver at træne med begge hunde når vi alligevel er ude at gå tur, og ellers bliver det til en del træning der hjemme, det kan være alt fra tricks, til lydighed/rally træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Teitur er kun alene 5 timer hver tirsdag og fredag. Og så de andre dage, måske lige en halv time eller time hvis jeg skal ud at handle. og alligevel synes jeg det kan være svært her i vintertiden at komme ud at gå lange ture og træne lidt. Der bliver alt for hurtig mørkt. Så jer der arbejder fuld tid , kan virkelig godt forstå hvis det er svært at nå det hele.

Men jeg prøver at lege en hel del indenfor og gemmer hans mad over hele huset så han skal finde den. Men ellers må jeg indrømme det også halter en hel der herhjemme i vintertiden. Bor på landet og der er bare mørkt som i rigtig mørkt efter kl 17, man kan ikke se en meter frem for sig. Da jeg boede tættere på byen var det lettere at komme ud at gå om aften synes jeg, for der var stier og gadelygter, så der betød det ikke så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får nærmest ikke trænet i øjeblikket :oops:

 

Min uge ser sådan ca således ud - kan dog variere meget, alt efter om min mand arbejder hjemmefra eller ej - men generelt er de alene

 

Mandag: Hundene bliver afleveret ved mine svigerforældre kl. 7.30 og jeg kører på job. Kører fra arbejde direkte til Sabro hvor jeg har hold fra kl. 18. Henter hundene mellem 21 og 22.

Tirsdag: Går tur med hundene kl 7.30. Arbejder hjemmefra. Går tur med hundene kl 17.00. Kører til DCH, hvor jeg har hold fra kl. 18.00 Er hjemme kl. 20 ca. træner evt lidt med hundene på kontoret om aftenen.

Onsdag: Går tur med hundene kl. 7.30 og tager på job. Min mand kører hjemmefra ca. 9. Jeg er hjemme igen mellem 16 og 17. Hygger med hundene. Kører Karla over til mine svigerforældre kl. 18.30 og tager til træning med Johna. Henter Karla igen kl. 21 ca.

Torsdag: Går tur med hundene kl. 7.30 og tager på job. Manden kører hjemmefra ca. 9. Hjemme igen mellem 16 og 17. Hygger med hundene og tager dem begge med til træning med Karla. Johna får en lille tur inden Karlas træning og bliver så smidt i bilen. Hun kommer ud igen efter træning og får lov at sidde med ved hygge/kaffeslabarads efter træning. Vi er hjemme ca 21.30

Fredag: Ingen morgentur. Arbejder som oftest hjemmefra. Går lang tur med hundene på strand eller i skov ca. kl 15.00. Om aftenen træner vi som regel derhjemme.

 

Weekenderne står i hundenes tegn - enten med træning, kurser, stævner eller ture i naturen eller i kolonihaven enten alene eller sammen med hundevenner...

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil er alene hver dag fra kl. 8 til mellem 16 og 17.

 

Om vinteren bliver det ikke til så meget 'træning' igen - men vi går stadig jævnligt til hundetræf på stranden - selvom det er mørkt.

 

Så løber der 4-12 hunde rundt med forskellige lygteanordninger i alverdens farver, så vi kan se om vi bliver 'kørt' over af legende hundetosser - og så vi kan kende forskel på dem.

 

Der er også overflod af lommelygter, pandelygter og andre sære lysformer..

 

Dagligt:

Morgentur kl. ca 7 (ca. 15-20 min) i snor (flex)

Eftermiddag 30-45 min i flex - eller lidt over en time på stranden (uden snor)

Aften - som morgen turen

 

Bassil brokker sig ikke og kravler ikke rundt på væggene selvom der ikke sker så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Martha er stortset ikke alene hjemme, da manden og jeg arbejder forskudt af hinanden. Når han møder om natten, går Martha og jeg i seng. Når vi så står op, så kommer han hjem. Så kommer tøsen ud og går tur, og manden og hende leger i haven, inden han skal sove. Så ligger de 2 arm i arm, indtil kl 16 hvor de begge står op. Så skal der lige tisses af og leges. Træning gør manden ikke så meget i, da de 2 ikke forstår hinandens signaler. Når jeg kommer hjem, så får hun mad i haven, går en lille aftentur, og så træner vi lidt - lidt forskelligt hvad vi har gang i. Før gik vi til træning 2 gange om ugen, men pt er det kun 1 gang, da det ene hold holder vinterferie.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig er der ret stor forskel på den lyse og den mørke tid... Har faktisk for nylig blogget om netop den dårlige samvittighed jeg ufravigeligt bli'r ramt af i den mørke tid, når jeg ikke synes at jeg får lavet nok med Iso.

 

Mine arbejdstider er ret varierende, men en typisk uge er jeg væk 5 - 5,5 timer pr. dag. Én dag om ugen arbejder jeg både formiddag og aften, og de dage er bare rene hviledage for Iso, der får hun som regel en lille gåtur om eftermiddagen (hvis jeg overhoved når det), og måske 5 min leg/træning herhjemme.

 

I den lyse tid kommer Iso til agilitytræning 3 dage om ugen, de dage bli'r det ikke altid tid/krafter til gåtur også. Ellers får hun en ok gåtur hver dag. I weekenderne er der så stævner, hvis ikke jeg arbejder. Vi træner også selv, enten her hjemme eller ude på træningspladsen, så i den lyse tid er vi ret aktive.

 

Men i den mørke tid bli'r det sværere... Her i den aller mørkeste tid er det næsten mørkt når jeg kommer hjem fra arbejde, og her ude på landet bli'r det jo meeeget mørkt..! Jeg gør det at jeg kører direkte hjem, hvor jeg ellers normalt køber ind/ordner ærinder på vejen, og så går jeg tur med Iso lige da jeg kommer hjem. Altså, jeg går ikke ind i huset, men sætter bare snor på hende og går. Så når vi at få en ok tur før det bli'r så mørkt at jeg ikke tør lade hende løbe løs på markerne. Træning bli'r det heller ikke ret meget af, vi går til agilitytræning en dag om ugen, og får kun trænet lidt småting herhjemme.

 

Jeg kan godt forstå at du er i tvivl, for ledige formiddage er jo et kæmpe plus når man træner hund - især i den mørke tid. Men jeg synes nu at mine hunde alligevel har taget det ret pænt, at der bli'r lavet mindre i den mørke tid. Måske har de ligefrem godt af en længere hvileperiode/vinterpause, hvem ved? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly er alene hjemme et sted mellem 0-8 timer om dagen, men som oftest 4-5 timer. Hun er kun alene af 1 omgang, dvs hvis vi skal noget hvor hun ikke kan være med blir hun passet.

Lige pt får vi hverken gået eller trænet ret meget :genert: Hun får ca 30 min tur om morgenen og de dage hvor det er mørkt når jeg kommer hjem blir det kun 20-30 min aftenstur. 1 gang om ugen er vi afsted til træning og i hverdagen ligger jeg lige 5 min træning/søge lege ind 1-2 gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange timer i er væk fra jeres hund(e) til hverdag.

 

Jeg overvejer nemlig at skifte job og så mister jeg mine formiddagstimer.

 

Hvordan får i det til at hænge sammen mht. gåture, stimulering og træning af jeres hund(e) - nu især på denne mørke årstid.

 

Jeg har altid ment at det ikke handler om hvor mange timer hunden er alene, men hvad man laver når man er sammen!

 

Nala er alene 7-8 timer om dagen. Jeg kører som den seneste - ca. kl. 8.30-9.00. Min kæreste kommer tidligst hjem - ca. kl. 15.30 (nogle gange kl. 16-16.30).

Jeg går en tur med Nala om morgenen i ca. 30-45 minutter. Her mødes vi med 5-6 andre hundeejere med hunde i samme alder - de leger og får brugt en masse energi. Når min kæreste kommer hjem om eftermiddagen går han tur - ca. 1 time. Hvis vi kommer hjem samtidig tager vi ofte i hundeskoven (hvilket jo desværre er lidt svære at nå nu hvor det er så mørkt). På alle turene leger vi sammen (løber om kap, kaster bold, trækker pind osv.), træner natur-agility osv. Når vi kommer hjem træner eller leger vi ofte lidt mere. Så sover hun et par timer og så leger vi igen lidt senere på aftenen. Nala er 1 år, så hun har stadig behov for at lege en del!

Vi mental-trætter hende ved at indlære nye tricks, give hende opgaver osv. Det gør vi typisk imens vi laver aftensmad ca. kl. 18-19. Ofte skal hun selv gøre noget for at få sin aftensmad!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er alene 8 timer tre dage om ugen, 7 1/2 time én dag om ugen og én arbejdsdag om ugen bliver han passet hos Aina. Hvis jeg skal noget en hverdagsaften, bliver han passet, og jeg prøver for det meste også at få ham passet i weekenden, hvis jeg skal noget der - men nogle gange er han da også alene i weekenden, hvis jeg skal noget, men så max 6-7 timer. Da jeg var på mit tidligere arbejde havde jeg ingen kvaler ved at lade ham være alene i weekenden, men der kunne jeg jo også tage ham med på arbejde nogle dage om ugen, og jeg arbejdede hjemme en dag om ugen. Jeg har lidt dårlig samvittighed over, hvor meget han er alene i hverdagene, efter at jeg har skiftet job. Men på den anden side syntes jeg ikke, at jeg kunne være stavnsbundet til det arbejde i tid og evighed, fordi jeg har en hund, så sådan må det være.

 

Der er ikke forskel på, hvor meget Tyson bliver aktiveret i den mørke og den lyse tid (udover at agilitytræningen holder vinterpause). Vi går de samme ture og træner lige så meget (vi træner så også mest herhjemme, så det gør jo ikke den store forskel hvordan vejret er).

Link til indlæg
Del på andre sites

Cooper er alene fra ca. 8,30 - 16-30 og bliver ikke rigtig trænet pt. jeg når det simpelthen ikke. Jeg går morgenturen med ham og Mart tager turen om eftermiddagen, da jeg først kommer senere hjem. Jeg er kun hjemme i timerne hvor det er mørkt og jeg har enormt dårlig samvittighed over det, øv altså, men sådan er det bare lige pt. og ville ønske jeg havde flere timer hvor det er lyst, men hunden overlever, og vi træner da også herhjemme, men det som jeg brude træne pt. kan jeg ikke på andre tidspunkter end i weekenderne desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får heller ikke trænet ret meget med skipper for tiden :oops: det her baby noget tager lidt mere tid end jeg ville ønske. Derimod er han sjældent alene mere end et par timer af gangen da jeg er på barsel og det hjælper på den dårlige samvittighed. Hvis den jobplan jeg har gang i falder på plads så vil han, selv efter endt barsel, ikke få nogle lange dage alene :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Vanilie er alene fra 08:15 til 16:30 hverdag- Det fungere fint, ligeså snart jeg kommer hjem er det første jeg gør at gå med hende, så vi får lidt alene tid sammen uden kæreste og kat.. Elsker vores eftermiddagstur :hjerte: Om natten er hun aldrig alene, det vil jeg simpelthen ikke have så hvis jeg skal noget er kæreste hjemme hos hende eller min mor passer hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie er alene hjemme en normal skoledag cirka 8 timer, tit mindre. I hverdagen kommer hun ud i haven(som er okay stor) om morgen derefter få hun morgenmad og så smutter hun i seng igen, når jeg så kommer hjem får hun en god lang gåtur hvor hun får mulighed for at rende fri og søge foderspor og så får hun en tur efter aftensmaden hvor længden variere alt efter hvor vi vælger at gå hen.

 

Træningen sker i weekenden, hvor vi alligevel står op før fanden får sko på, så passer det med at der lige er ved at blive lyst når/inden vi kommer afsted

 

Det eneste forskel på lys og mørk tid hos os, er at vi i den lyse tid er mere ude men hun får de samme ture selvom det er mørkt og uanset hvordan vejret er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

En normal uge ser sådan her ud:

 

Mandag: Bella får morgentur på ca. 30 minutter, og jeg tager afsted ca. 9:30. Jeg er hjemme ved 12-tiden, og klokken 13:00 går vi eftermiddagstur. Den varer somregel 1 time, og vi træner lidt på turen. Klokken 15 tager jeg ud og ride, men der er nogen hjemme Bella. Om aftenen plejer vi at have 15-20 minutters træning.

 

Tirsdag: Bella får morgentur på 5-10 minutter, og får ellers lov at løbe rundt i haven, som er stor, det meste af morgenen. Bella er så alene hjemme fra 7:45 til 14:00. Så går vi lang eftermiddagstur på ca. 2- 2 1/2 timer. Vi har en stor græsmark tæt på, som vi træner på i ca. 1/2 time. Og om foråret og efteråret er der lydighed om aftenen klokken 8.

 

Onsdag: Onsdag ligner Tirsdag, dog med tur på ca. en time og hundeLEG klokken 5-6.

 

Torsdag: Torsdag ligner Tirsdag, dog minus lydighed.

 

Fredag: Bella får morgentur på 5-10 minutter, og får ellers lov at løbe rundt i haven, som er stor, det meste af morgenen. Bella er så alene hjemme fra 7:45 til 13:15. Så går vi eftermiddagstur som kan være fra 30 min. til 2 timer, afhængigt af hvad vi skal. Om fredagen har vi stort set altid 3 kvarters agility træning i haven.

 

Det eneste de voksne står for er aftenturen, som plejer at vare 15 minutter og er uden træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder 4 dage om ugen og der er prinsessen alene hjemmefra 06:30 til alt mellem 14:30 og 18:00. Har min far fri, så er han forbi og tager hende med en tur i skoven, eller hun er hjemme hos ham og de to gamle hunde et par timer.

 

Når jeg kommer hjem er det første jeg gør er at gå en tur med hende hvor vi træner lidt undervejs. Det er tit ting som felt, fri ved fod, apport, fremadsendelser og udslag. Ting hvor hun skal bruge sit lille hoved og især ting hvor hun bruger sine ben samtidigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder om natten på deltid og kæresten arbejder aften/nat fuldtid. Det giver os rigtig gode muligheder for at være sammen med hundene og gør at de sjældent skal være mange timer alene. Jeg elsker at vi har valgt et liv, der giver os så meget tid sammen med hundene, de betyder alt for os:lun:

 

Hver 3. uge (mandag, tirsdag, onsdag og torsdag) er de alene ca. to timer fra 22 til midnat.

 

3-4 gange om året er de alene ca. 8 timer.

 

Engang imellem hvis vi f.eks. skal til møde sammen, er de alene 2-3 timer.

 

Skal blankt indrømme, at jeg får dårlig samvittighed, når de, en af de få gange de skal være alene hjemme ca. 8 timer. Det selvom de altid klarer det til ug og bare ligger sig til at putte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine 3 er som hovedregel max alene hjemme i 6 timer. Det kan kun lade sig gøre, fordi jeg har unger i folkeskolen, der kommer hjem ud på eftermiddagen.

Jeg har heldigvis flextid, og kan tilpasse mødetider osv. Så den dag begge unger har sent fri, møder jeg tidligere og holder tidligere fri. Manden har vi ikke så meget gavn af i den forbindelse - han pendler Odense- Kbh. i hverdagene.

 

Jeg prioriterer højt, at hundende ikke også skal være alene hjemme om aftenen i hverdagen, og går af samme grund ikke til noget. Manden er fodboldtræner for knægtens hold et par gange om ugen, og spiller selv, og datteren har 2 jobs + kæreste, der også skal passes. Og helt ærligt, så nyder jeg mine aftener sammen med hundene...

 

Jeg går med hundene straks jeg kommer hjem - og så går manden og jeg en længere tur om aftenen, ligesom manden går en lang morgentur med dem alle i weekenden. Humles hvalpehold sluttede i søndags og starter først i marts igen. Jeg prøver at vedligeholde træningen i mellemtiden, men må indrømme, at jeg ikke er den kvikkeste til hundetræning :stupid: - så jeg har ingen intentioner om at Humle skal lære nyt i denne periode, blot vi kan opretholde det vi har lært, er jeg glad.

Derudover deltager vi i gåture, både i Basset klubben og Broholmerselskabet - og mere bliver det ikke til her.

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for alle jeres svar :5up:

 

Jeg ved endnu ikke om jeg får jobbet, men det jeg ved er at jeg får fri hver dag kl.17 (hjemme kl.18)

På det gamle job møder jeg kl.12.45 ( jeg kører så generalt hjemmefra kl.12 for at nå det = 40 min. kørsel), når vi ikke har møde, som kun er een gang om måneden.

To gange om ugen har jeg fri kl.22 og er hjemme kl.22.45. De andre tre dage har jeg fri kl.17 og er hjemme kl.17.45, hvis jeg ikke skal handle.

Hvert år er jeg aftsed på to ugeture og to weekendture.

 

Med det nye job bortfalder alle ture og aftenvagterne.

 

Jeg bor på landet, så jeg kender alt for godt det der med at det er MØRKT, når der skal gåes aftentur - det bliver til en tur på ca.20 min.

 

Jeg bor i "familiekollektiv" med min mor og bror.

Min mor er pensionist og stort set altid hjemme.

Min bror er selvstændig og har sin lille fabrik i den gamle renoveret staldbygning.

Det vil sige at der stort set altid er nogen hjemme.

 

Det er så bare sådan at hundene ikke søger deres selskab, så man kan godt sige at de er alene hjemme - de vil helst være sammen med deres "mor" :-D

 

De har hele dagen og natten adgang til en ca.400-500 m2 indhegnet gårdsplads, da jeg har hundelem.

 

Vi går en tur kl. ca. 8.00 hver morgen på 1-1,5 time, hvor de går i flex ( i skoven) eller Nana går løs og Bamse i flex+sporline (ca.18m.), hvis vi går ved fjorden eller stranden.

Det gør vi både sommer og vinter.

 

Begge hunde bliver trænet ca. en 1/2 time om formiddagen.

 

Når jeg kører på job, ved middagstid, får de et fodersøg.

 

Aftenturen bliver selvfølgelig til mere end 20 min. i den lyse del af året ellers er det ca.20 min i buldrende mørke.

 

Nana og jeg går til træning i weekenden om vinteren - rally om lørdagen og agility om søndagen.

Om sommeren er det tirsdag aften og lørdag formiddag.

 

Får jeg det nye job kan mine lange formiddagsture ryge, da de sagde at man får nyt mødeskema hvert kvartal - så jeg kender ikke helt mine mødetider = man kan altså ikke bare tælle baglæns fra kl.17 ( for så skulle jeg møde kl. ca. 9.30 og køre hjemmefra kl. 8.45)

Men det bliver spændende, hvad der sker :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo alene med mine to og med et fuldtidsjob giver det jo en del alene-tid.

 

Jeg er dog så heldig, at jeg har flydende tid. Det betyder, at jeg selv kan bestemme mine arbejdstider, bortset fra når jeg om onsdagen passer vores hotline. I den mørke tid prøver jeg på at køre afsted så tidligt som muligt og have 2 lange dage om ugen. Den ene om onsdagen, hvor de begge har træning = aktivering klaret. De andre tre dage går jeg så tidligt, at vi kan nå hjem, mens det stadig er lyst nok til en god tur ud i naturen.

 

Pga julepause træner vi ikke så meget i december, januar og februar. P.t. har Maggie kun ringtræning og Liva 2 x rally om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

I reglen er de kun alene 1-2 timer om dagen nu. Jeg arbejder nemlig hjemme som husgudinde. Men da jeg var udearbejdende og studerende var jeg i reglen vaek 8 -9 timer i nogle aar, men jeg gjorde mit for at undgaa dette, med saa meget opfindsomhed som det var mig muligt. Om vinteren fik vuffi jakke paa og kom med paa arbejde i min bil (hvor han opholdt sig paa sit taeppe med en kop vand), saa kunne jeg nemlig bruge min frokosttime paa at gaa tur, lege med og lufte ham. Om sommeren (naar det var for varmt og uansvarligt) fik jeg manden til at kore hjem i frokostpausen 1-2 gange i lobet af arbejdsugen og ellers fik han lov til at vaere ude i haven hele dagen med frisk vand og masser af skygge under terassen. Samtidig spurgte vi vores hundevenlige pensionist nabo om han ville vaere saa venlig at ringe til os, hvis der var problemer eller hvis nemo goede for meget i tidsrummet vi var vaek.

 

Saa han ikke skulle vaere alene og holde sig i hele 8-9 timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...