Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

I øvrigt, så tror jeg faktisk det vil være noget mere overskueligt at træne et agilityhold med maks 8 ejere med hunde, frem for de 30 livlige præteenagere jeg trænede til gymnastik.. Fnis...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sidder og venter på at dyrlægen åbner, og håber vi kan komme til i dag. Hun ser helt okay ud nu, så måske det bare var trædepuden? I det tilfælde, hvornår ville i så synes det er acceptabelt at arbejde hende igen?

Hvis der er nogen som helst tvivl hos dyrlægen vil jeg have hendes fod røntgenfotograferet, men her de sidste to dage har hun bare set rigtig fin ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt at undervise - men det tager frygteligt meget tid.... hvis jeg vidste hvordan jeg kunne stoppe, på en måde som ikke lod en hel masse kursister i stikken, så gjorde jeg det... Jeg har alt alt alt for travlt og får slet ikke trænet mine egne hunde det jeg vil, fordi jeg bruger så meget tid på at træne andre folks hunde :-( Hvis man ikke havde et fuldtidsarbejde, synes jeg det ville være fantastisk...men med fuldtidsarbejde, så duer det ikke - ihvertfald ikke for mig... men jeg underviser så også 4 hold om ugen....

 

Fire hold om ugen?!! :shock: Så kan jeg godt forstå, at det tager meget tid. Jeg holder mig til et enkelt hold om ugen, det kan jeg godt overskue, uden at der går for meget tid fra min egen træning. :-)

 

Hvis jeg fik hund nr. 2, kunne det dog godt være, at jeg ville finde det mere problematisk... udover at undervise en dag om ugen, træner jeg agility med Tyson en dag om ugen og dogdancing to dage... så hvis jeg skal have bare en lille smule tid til andet end hund, ville det nok være svært, hvis jeg havde en ekstra hund, der også skulle trænes.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Fire hold om ugen?!! :shock: Så kan jeg godt forstå, at det tager meget tid. Jeg holder mig til et enkelt hold om ugen, det kan jeg godt overskue, uden at der går for meget tid fra min egen træning. :-)

 

Hvis jeg fik hund nr. 2, kunne det dog godt være, at jeg ville finde det mere problematisk... udover at undervise en dag om ugen, træner jeg agility med Tyson en dag om ugen og dogdancing to dage... så hvis jeg skal have bare en lille smule tid til andet end hund, ville det nok være svært, hvis jeg havde en ekstra hund, der også skulle trænes.

 

Tell me about it :roll: Mine egne går kun på hold 1 gang om ugen hver nu om dage... Karla plejede at gå 2-3 gange, men jeg har ikke tiden til det... Jeg bliver nødt til at stoppe med noget af undervisningen (eller alternativt: holde op med at arbejde :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Tell me about it :roll: Mine egne går kun på hold 1 gang om ugen hver nu om dage... Karla plejede at gå 2-3 gange, men jeg har ikke tiden til det... Jeg bliver nødt til at stoppe med noget af undervisningen (eller alternativt: holde op med at arbejde :lol: )

 

Ja se, hvis DET nu bare var en løsning, så ville det være fantastisk! Men der er desværre ikke nogen, der gider at betale mig for at gå hjemme og bruge min tid på at træne hund. :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja se, hvis DET nu bare var en løsning, så ville det være fantastisk! Men der er desværre ikke nogen, der gider at betale mig for at gå hjemme og bruge min tid på at træne hund. :fornaermet:

 

Den var jeg ellers også gerne hoppe med på... Underviser mandag+tirsdag, går selv til træning onsdag, arbejder som regel både torsdag og fredag aften. Kunne godt tænke mig at kun undervise én aften om ugen, men som Amocca vil jeg ikke sætte kursisterne den situation at de lige pludselig ikke har nogen træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har måtte sige nej til et hold her efter sommerferien. Men vi laver helt om på vores træningsstruktur, så der er ingen der bliver ladt i stikken, og der er en anden træner til at tage holdet.

 

Ellers har jeg her hele foråret været med på fire hold(3 i lydighed og 1 agilityhold), samtidigt med at jeg har haft prinsessen med på to hold og Basse med på et enkelt(han er desværre blevet svigtet hvad angår træningen af lydigheden og har lidt dårlig samvittighed over det). Dertil kommer de konkurrencer jeg er afsted til(med begge hunde) og en gang træneruddannelse i både lydighed og agility og så har det kun været fredag hvor jeg ikke absolut har skulle noget de sidste måneder.

 

Godt jeg ikke har arbejde pt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare det problem, at jeg er den eneste træner i den ene klub - så ingen mig = ingen agilitytræning... og eftersom jeg har 3 hold er det jo riiimeligt mange kursister det ville gå ud over... og de er jo simpelthen så søde og glade for træningen, så man nænner det jo næsten ikke... Men træningspladsen ligger bare over 50 km fra hvor jeg bor, så jeg kører direkte fra arbejde til træning og er så hjemme omkring kl 22-23 stykker....

 

Den anden klub er vi flere trænere og de ville nok overleve at jeg smuttede, men det er den der giver mest mest mening at fortsætte i, da den ligger 5 minutter fra hvor jeg bor, så jeg kan have hundene med til træning og selv træne før / efter... + at være træner giver mig den fordel at jeg har adgang til agilitybanen hvornår jeg vil, så jeg kan selvtræne (hvis jeg ellers havde tiden til det :roll: )

 

Så hver evig eneste uge året rundt er det kun fredag jeg ikke skal noget (og det skal jeg jo så ofte alligevel, for man skal jo se familie og venner og den slags)....

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare det problem, at jeg er den eneste træner i den ene klub - så ingen mig = ingen agilitytræning... og eftersom jeg har 3 hold er det jo riiimeligt mange kursister det ville gå ud over... og de er jo simpelthen så søde og glade for træningen, så man nænner det jo næsten ikke... Men træningspladsen ligger bare over 50 km fra hvor jeg bor, så jeg kører direkte fra arbejde til træning og er så hjemme omkring kl 22-23 stykker....

 

Den anden klub er vi flere trænere og de ville nok overleve at jeg smuttede, men det er den der giver mest mest mening at fortsætte i, da den ligger 5 minutter fra hvor jeg bor, så jeg kan have hundene med til træning og selv træne før / efter... + at være træner giver mig den fordel at jeg har adgang til agilitybanen hvornår jeg vil, så jeg kan selvtræne (hvis jeg ellers havde tiden til det :roll: )

 

Så hver evig eneste uge året rundt er det kun fredag jeg ikke skal noget (og det skal jeg jo så ofte alligevel, for man skal jo se familie og venner og den slags)....

 

Skal I så ikke have uddannet nogle flere trænere i den klub, hvor du er den eneste?

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal I så ikke have uddannet nogle flere trænere i den klub, hvor du er den eneste?

 

jo det ville være rart... men det kræver jo, at de er uddannende hvalpe-instruktør, og derefter skal de så have interessen for agility... dem har vi ingen af på stående fod desværre.... Sådan som DKKs system er bygget op kan man ikke nøjes med en special-gren. Der skal man først have basisuddannelsen (hvalpe og unghund) og SÅ kan man efteruddanne sig indenfor fx. LP, KTH, Agility, Rally osv....

Link til indlæg
Del på andre sites

jo det ville være rart... men det kræver jo, at de er uddannende hvalpe-instruktør, og derefter skal de så have interessen for agility... dem har vi ingen af på stående fod desværre.... Sådan som DKKs system er bygget op kan man ikke nøjes med en special-gren. Der skal man først have basisuddannelsen (hvalpe og unghund) og SÅ kan man efteruddanne sig indenfor fx. LP, KTH, Agility, Rally osv....

Hvilket på den ene side er rigtigt godt, men på den anden en smule tåbeligt.

 

Jeg kan godt se, at en grundviden om startindlæring af øvelser er godt, men det holder indimellem lidt hårdt at slæbe en elev igennem minimum 6 måneder lang uddannelse med adskillige hvalpehold, træningsplaner and what have we, når elevens eneste interesse ligger i de voksne ag/lydigheds/whatever hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Fire hold om ugen?!! :shock: Så kan jeg godt forstå, at det tager meget tid. Jeg holder mig til et enkelt hold om ugen, det kan jeg godt overskue, uden at der går for meget tid fra min egen træning. :-)

 

Hvis jeg fik hund nr. 2, kunne det dog godt være, at jeg ville finde det mere problematisk... udover at undervise en dag om ugen, træner jeg agility med Tyson en dag om ugen og dogdancing to dage... så hvis jeg skal have bare en lille smule tid til andet end hund, ville det nok være svært, hvis jeg havde en ekstra hund, der også skulle trænes.

 

Ja ja mit arbejde er jo at træne andres hunde, men jeg underviser 16 hold om ugen, har 4-8 enetimer, fredagskursus og en del administrativt arbejde, jeg har 7 hunde (manden har 2) og jeg træner aldrig selv på noget hold, da jeg arbejder hver aften. Jo jo, men til gengæld skal jeg sjældent køre for at træne mine egne hunde eller hold

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket på den ene side er rigtigt godt, men på den anden en smule tåbeligt.

 

Jeg kan godt se, at en grundviden om startindlæring af øvelser er godt, men det holder indimellem lidt hårdt at slæbe en elev igennem minimum 6 måneder lang uddannelse med adskillige hvalpehold, træningsplaner and what have we, når elevens eneste interesse ligger i de voksne ag/lydigheds/whatever hunde.

 

Enig, både godt og skidt... I vores kreds har vi så også det problem at der er meget få instruktører at gå hvalpe-føl hos, så det bli'r sq svært at få nogle nye instruktører i det hele taget. Endnu en gang en rigtig uigennemtænkt idé fra DKK's side - de vil så godt, men kan slet ikke se den praktiske side af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er derfor jeg er glad for at lydighedsdelen er fjernet i DcH's grundtræneruddannelse. For det var altså lidt synd for de agilityfolk der skulle stå og sige noget klogt til de garvede A-hundeførere, der godt nok ihærdigt forsøgte at bilde os ind at de var helt nye C-hunde:genert: De klarede det nu meget godt, men kan altså godt forstå de følte sig en smule fortabt der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Om det er synd for ag folk at de skal stå og dirigere lidt rundt med gamle lydighedsfolk, ved jeg nu ikke.... Sådan noget kan være fantastisk lærerigt og givende, ligesom det kan give lidtandre indgangsvinkler til dét man egentlig selv går og brænder for.

 

Jeg kan huske da jeg var på kommandørkursus til noget pansret halløj der siger bang, der var en del af uddannelsen jo at uddanne andre i det våbensystem man skulle være kommandør på. Dén træning og videnstilragelse foregik på fastansat stampersonale med kendskab til tingene i forvejen.

Så står man elelrs dér, en ung knøs med sergentelevvinkel på skuldrene, og skal uddanne en kampvognsmand igennem 20 år, og en kampvognsmekaniker igennem 10, på et køretøj de har tusindvis af reelle arbejdstimer mere på end én selv.

 

Hvis man formår at fange sådanne folk, man får dem til rent faktisk at tro på én, og den ene elelr den anden gang måske endda at formidle et vidensniveau og en rutineret omgang med dét man arbejder med, måske endda formår at få dem til at gå til en opgave på en ny måde, så formår man også at gøre det samme på fornuftig vis med nye folk.

For laver man fejl med de gamle, så bliver det opdaget!

 

Det kræver så at de gamle man "øver" sig på, er klar over hvad deres opgave i sådan noget ér.

 

 

 

Derudover så vil jeg da mene at selvom man brænder for agility'en, og ikek andet, så vil man da sadig kunne finde inspiration og ideer til ens egen træning andre steder. Selv på lydighedsholdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine kursister var sååå dygtige til aften. :klap: Det meste af sæsonen har jeg lavet teknisk svære moduler og fokuseret en masse på handling, men til aftenens træning havde jeg lavet moduler med fokus på fart og flow. Hundene var vildt tændte, de spurtede af sted, og de steder, hvor der var lagt et par handlingsmanøvrer ind, gjorde kursisternes kroppe det nærmest helt automatisk rigtigt. I starten af sæsonen var der mange af dem, der virkelig havde svært ved at få deres krop til at makke ret, så det var fedt at se, hvordan de nu slet ikke skulle tænke over det. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja havde nemlig lavet rigtig sjov bane, kombineret med en Petrine fuld af krudt, så blev der løbet igennem, det var rigtigt godt! At der så kun var 4 elever mødt op, gjorde at det blev meget intenst (ret sært at sætte sig og holde pause og så står banen bare der og er tom, men vi gjorde det alligevel), ih, vi var gode :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er to ligaer herovre, kennel club, og så UK agility (som er dem der var med ved WAO, sammen med Amocca:mrgreen:). Janice (Gus og Berties mor) skal måske afsted på søndag til en UKA konkurrence, og hvis hun gør tager Charles og jeg med. Så kan jeg registrere mine hunde, og Charles kan få lov at løbe en steeplechase klasse, det er kun spring og tunneler, og burde være lige noget for ham :banan:

De har ikke så mange stævner som KC, men det er jo altid godt med lidt at vælge imellem. Og jeg kan godt lide at de har de her meget nemme klasser. Tror også det ville være godt for Sally, godt motiverende, ikke at skulle noget svært! Men hun må vente lidt endnu..

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan læse om reglerne her UK Agility Det ser sjovt ud, men nok ikke noget for Charles :lol:

 

 

 

jeg TROR jeg har fanget reglerne for snooker og gambler (løb dem til WAO uden at være helt sikker :lol: ) og vi snakkede om, at det faktisk kunne være sjov hvis man fx hev dem ind istedetfor fx kl3 af og til... kl3 løbene skal vi jo alligevel ikke "bruge til noget" og de her var der langt mere løbeglæde i for hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...