Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Skal du ikke snart have en avatar, Camilse. Det er som om du stadig er gæst...

 

---------------------------

 

Louie har været hos The touch-Lone i dag. Han var fuldstændig låst i hele den højre side! Av av, stakkels vuf :cry: Han blev løsnet op langs siden og bagtil, og så blev hans rygmuskler også masseret og løsnet, for de var enormt spændte efter at have arbejdet meget hårdt på den ene side for at aflaste den anden.

 

Hun brugte en del længere tid end sidste gang (hvor han var styrtet øverst fra balancen), så spørgsmålet er, om han bare har gået med det rigtig rigtig længe, og om det er det fald ned fra sengen for et ca. 1,5 måned siden. Stakkels hund. Bare han kunne snakke.

 

Puha, stakkels Louie. :ae: Godt Lone kunne fikse ham. Det kan være, at du skal overveje at tage ham med derud til tjek igen om nogle uger for at være sikker på, at det hele stadig sidder, som det skal, når det nu lyder til, at han har gået med det i lang tid. Du skal jo kun betale, hvis der er noget at rette.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Puha, stakkels Louie. :ae: Godt Lone kunne fikse ham. Det kan være, at du skal overveje at tage ham med derud til tjek igen om nogle uger for at være sikker på, at det hele stadig sidder, som det skal, når det nu lyder til, at han har gået med det i lang tid. Du skal jo kun betale, hvis der er noget at rette.

 

Hun mente ikke, at han var tilbøjelig til at få de her ting, men at der simpelthen var tale om en faldskade (igen). Det virkede som om, at det ligesom var fikset nu og ikke kunne risikere at falde tilbage. Men kan lige prøve at høre hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun mente ikke, at han var tilbøjelig til at få de her ting, men at der simpelthen var tale om en faldskade (igen). Det virkede som om, at det ligesom var fikset nu og ikke kunne risikere at falde tilbage. Men kan lige prøve at høre hende.

 

Nej, det er heller ikke fordi, at jeg tror, at han er tilbøjelig til at blive skæv. Det var mere, at hvis det har siddet skævt et stykke tid, kan det måske lettere smutte skævt igen i tiden umiddelbart efter, at han er blevet rettet. Men du kan jo også bare holde øje med ham til træning og se, hvordan han reagerer på spring osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen er selvfede andet end mig i centret. Og der er ingen der spekulere over det. Så optage endeligt noget mere.

Hold nu kæft et fint tempo hun har på. Så fantastisk, jeg kan huske første gang i var afsted på fart og mots kurset. Så har hun været skadet og nu bener hun bare afsted. Sådan der

 

Aaaaarrh, det vil jeg nu ikke kalde dig. Nærmere beskeden... faktisk ja..;-)

 

Men fint med din accept af videofilmning, for du slipper jo nok heller ikke for at medvirke mere eller mindre ufrivilligt..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaaarrh, det vil jeg nu ikke kalde dig. Nærmere beskeden... faktisk ja..;-)

 

Men fint med din accept af videofilmning, for du slipper jo nok heller ikke for at medvirke mere eller mindre ufrivilligt..:blink:

 

Ja ja beskeden er nok ikke lige det ord mange ville gribe til :-D I optager bare, mine billige kommentare er også på alle vores konkurrence videoer.

 

Har I set hvor mange der er tilmeldt Wilhelmsborg, fuck det bliver et marthonstævne, nogen der skal med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg skiftet hund til agility... Efter 1 års træning med Dexter, hvor vi nærmest ikke rykkede os, måtte jeg konstatere at han slet ikke tændte på agility.. vi er startet til rally i stedet og det fungere meget bedre!

 

Nu er jeg så startet med Boris.. han er en drøm at træne med allerede nu, skønt vi kun har trænet 2 gange og ikke særligt meget, fordi der har været lidt sne og is på banen..

 

Men han har allerede forstået konceptet ved slalom og kan tage hele rækken! Tunnel og spring kan han også nu, bare ikke en alt for bøjet tunnel..

 

Er så stolt! Er det ikke ret godt klaret for en nybegynderhund, som kun har haft 2 træninger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg skiftet hund til agility... Efter 1 års træning med Dexter, hvor vi nærmest ikke rykkede os, måtte jeg konstatere at han slet ikke tændte på agility.. vi er startet til rally i stedet og det fungere meget bedre!

 

Nu er jeg så startet med Boris.. han er en drøm at træne med allerede nu, skønt vi kun har trænet 2 gange og ikke særligt meget, fordi der har været lidt sne og is på banen..

 

Men han har allerede forstået konceptet ved slalom og kan tage hele rækken! Tunnel og spring kan han også nu, bare ikke en alt for bøjet tunnel..

 

Er så stolt! Er det ikke ret godt klaret for en nybegynderhund, som kun har haft 2 træninger?

 

Jo, det er da vildt flot! Men han er jo også fra et klogt kuld. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så har jeg skiftet hund til agility... Efter 1 års træning med Dexter, hvor vi nærmest ikke rykkede os, måtte jeg konstatere at han slet ikke tændte på agility.. vi er startet til rally i stedet og det fungere meget bedre!

 

Nu er jeg så startet med Boris.. han er en drøm at træne med allerede nu, skønt vi kun har trænet 2 gange og ikke særligt meget, fordi der har været lidt sne og is på banen..

 

Men han har allerede forstået konceptet ved slalom og kan tage hele rækken! Tunnel og spring kan han også nu, bare ikke en alt for bøjet tunnel..

 

Er så stolt! Er det ikke ret godt klaret for en nybegynderhund, som kun har haft 2 træninger?

 

 

Wow! Det er sku sejt gået.... Forstår godt at du er stolt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja beskeden er nok ikke lige det ord mange ville gribe til :-D I optager bare, mine billige kommentare er også på alle vores konkurrence videoer.

 

Har I set hvor mange der er tilmeldt Wilhelmsborg, fuck det bliver et marthonstævne, nogen der skal med?

 

Wow! :shock: Så skal jeg måske ikke være så ked af at jeg ikke kunne komme pga. arbejde... Det er jo det eneste stævne i marts, og så går der en måned før der er noget igen, nok derfor der er så mange tilmeldte..?

 

Jeg savner f.ø. stævner i påsken! Hvor jeg har fri, for en gangs skyld! ;-) Mit stævne-forår ser ellers helt forfærdeligt ud - hvis jeg er heldig kan jeg komme til 3 stævnedage før min sommerferie, der starter d. 24/6..!! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla fik ros til aftenes træning for at bevare en god fart på en snørklet bane. Jeg er begyndt at tage videokameraet med til træning, så manden kan nærstudere (og lære!), når vi kommer hjem fra træning. Desværre blev det kun til en enkelt optagelse idag, da jeg også fungerer som låg pålægger . :slem:

 

 

 

21.02.12 .m2ts - YouTube

 

Wow, hende Smilla er godt nok blevet hurtigt :shock:

Hvor er hun vidunderlig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja beskeden er nok ikke lige det ord mange ville gribe til :-D I optager bare, mine billige kommentare er også på alle vores konkurrence videoer.

 

Har I set hvor mange der er tilmeldt Wilhelmsborg, fuck det bliver et marthonstævne, nogen der skal med?

208 tilmeldte :shock::shock::shock:

Havde ellers planlagt at melde til, men synes det var en meget lang dag sidste år.

 

Når jeg endnu ikke har fået meldt mig ind i en DcH klub og fået et nummer, kan jeg så løbe på min DKK-bog? Også selvom jeg melder mig ind i en DcH senere, når Mingus kan træne igen, og jeg så vil løbe resten af året med den blå bog?

Link til indlæg
Del på andre sites

208 tilmeldte :shock::shock::shock:

Havde ellers planlagt at melde til, men synes det var en meget lang dag sidste år.

 

Når jeg endnu ikke har fået meldt mig ind i en DcH klub og fået et nummer, kan jeg så løbe på min DKK-bog? Også selvom jeg melder mig ind i en DcH senere, når Mingus kan træne igen, og jeg så vil løbe resten af året med den blå bog?

 

Hvis der ikke står i invitationen at der kun er åbent for blå bog, så kan rød bog også bruges :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

208 tilmeldte :shock::shock::shock:

Havde ellers planlagt at melde til, men synes det var en meget lang dag sidste år.

 

Når jeg endnu ikke har fået meldt mig ind i en DcH klub og fået et nummer, kan jeg så løbe på min DKK-bog? Også selvom jeg melder mig ind i en DcH senere, når Mingus kan træne igen, og jeg så vil løbe resten af året med den blå bog?

 

Som Camilse skriver, kan du sagtens løbe de DcH-stævner der også er åbne for rød bog. Men du får ikke evt. resultater skrevet i bogen. Når du så får en DcH-bog, går du bare over til at bruge den til DcH-stævnerne, og så bli'r dine resultater selvfølgelig skrevet i den bog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja beskeden er nok ikke lige det ord mange ville gribe til :-D I optager bare, mine billige kommentare er også på alle vores konkurrence videoer.

 

Har I set hvor mange der er tilmeldt Wilhelmsborg, fuck det bliver et marthonstævne, nogen der skal med?

 

 

Du har ret, det var en fejldiagnostisering... . selvuhøjtidelig så!

Vi napper lige en 90 års fødselsdag mere i rækken..., men overvejer at komme om søndagen. Det er jo så dejlig tæt på!

 

Wow, hende Smilla er godt nok blevet hurtigt :shock:

Hvor er hun vidunderlig :lun:

 

Tak. Håber ikke den gode fart beroede på, at jeg var kommet til at sætte alle springene for langt ned i forhold til, hvad de plejer...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg skiftet hund til agility... Efter 1 års træning med Dexter, hvor vi nærmest ikke rykkede os, måtte jeg konstatere at han slet ikke tændte på agility.. vi er startet til rally i stedet og det fungere meget bedre!

 

Nu er jeg så startet med Boris.. han er en drøm at træne med allerede nu, skønt vi kun har trænet 2 gange og ikke særligt meget, fordi der har været lidt sne og is på banen..

 

Men han har allerede forstået konceptet ved slalom og kan tage hele rækken! Tunnel og spring kan han også nu, bare ikke en alt for bøjet tunnel..

 

Er så stolt! Er det ikke ret godt klaret for en nybegynderhund, som kun har haft 2 træninger?

 

Han lyder godt nok sej ham Boris :lun:

 

Hvis du får mulighed for det på et tidspunkt, må du meget gerne optage en lille video af ham til agility. Bare et par spring eller sådan noget (og måske også blæreslalom - det lyder godt nok vildt). Gad godt se sådan en agilityløve løbe. Har aldrig set nogen (og det kan jo være jeg selv skal have en på et tidspunkt :genert: ).

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg klippet lidt sammen fra vores kursus i weekenden. Det var Morten Juhl der var instruktør - en bragende god agilityløber. Desværre gik det jo helt galt for mig, da jeg fik et hekseskud før jeg overhoved nåede at løbe om lørdagen... :cry: Jeg prøvede lige at løbe lidt, men måtte opgi' og køre hjem igen. Det lykkedes mig at ta' det værste, så om søndagen kunne jeg heldigvis løbe. Godt nok med stiv ryg, og jeg kunne ikke bruge overkroppen frit. Det gik derefter, det blev aldrig sådan helt godt, men jeg fik da alligevel en del med hjem. Vi pillede en hel masse i helt bitte små stykker, så jeg har bare klippet noget af de lidt længere stykker sammen. Sjovt nok satte han noget op fra en bane vi løb til sidste stævne, en bane hvor stort set alle blev diskede. Det var lidt sjovt at se hvordan han havde tænkt sig at man skulle løbe den, men det funkede aldrig for Iso og mig at løbe den fejlfrit, selv efter meget træning og mange gentagelser... Det er den første bane på videoen. Den sidste bane går næææsten, men Iso har godt nok sat farten gevaldigt ned.

 

 

Ejj hvor er hun dygtig - du skriver altså nogle gange som om det ikke går så godt, men hold da op en fart og iver og glæde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ret, det var en fejldiagnostisering... . selvuhøjtidelig så!

Vi napper lige en 90 års fødselsdag mere i rækken..., men overvejer at komme om søndagen. Det er jo så dejlig tæt på!

 

 

 

Tak. Håber ikke den gode fart beroede på, at jeg var kommet til at sætte alle springene for langt ned i forhold til, hvad de plejer...:lol:

 

Det var fandeme den helt rigtige diagnose, det er hermed tilføjet mit CV. Kom frisk med søndag, elsker at se min kursister vinde præmier.

 

Han lyder godt nok sej ham Boris :lun:

 

Hvis du får mulighed for det på et tidspunkt, må du meget gerne optage en lille video af ham til agility. Bare et par spring eller sådan noget (og måske også blæreslalom - det lyder godt nok vildt). Gad godt se sådan en agilityløve løbe. Har aldrig set nogen (og det kan jo være jeg selv skal have en på et tidspunkt :genert: ).

 

Jeg har en agilityløve der går lidt enetimer herude, super dupper løvehund, hun kommer snart igen, så skal jeg lige optage hende og fætter bare-numse:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla fik ros til aftenes træning for at bevare en god fart på en snørklet bane. Jeg er begyndt at tage videokameraet med til træning, så manden kan nærstudere (og lære!), når vi kommer hjem fra træning. Desværre blev det kun til en enkelt optagelse idag, da jeg også fungerer som låg pålægger . :slem:

 

 

 

21.02.12 .m2ts - YouTube

 

Ja nu skulle jeg jo se Sally herinde og nu sidder jeg og kigger jeres fede videoer, ih hvor er Smilla da vildt god og super hurtig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der skal helt sikkert nok være vindere blandt dine kursister, det er der jo altid! Hvad med dig selv - er det Joey og Boss? Hvornår får vi T's hvalp at se?

Jo jo oveni de 208 har jeg ikke tilmeldt endnu. Boss og Joey skal afsted, overvejer også at medbringe en pudel, har faktisk 2 kandidater :-) (PUDEL:stupid:) Men tror måske 2 hunde, 9 hunde med, mand dommer, marthon stævne, 2 dage er rigeligt til en bondekone, men overvejer nu stadigt kunne være sjovt

 

Frygter at tilmeldingerne ender oppe på 250, da der er mange som er lige så ustruktureret som mig og først tilmelder i sidste sek, men vi glæder os jo alligevel, selvom der er udsigter til 13-14 timer pr. dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jo oveni de 208 har jeg ikke tilmeldt endnu. Boss og Joey skal afsted, overvejer også at medbringe en pudel, har faktisk 2 kandidater :-) (PUDEL:stupid:) Men tror måske 2 hunde, 9 hunde med, mand dommer, marthon stævne, 2 dage er rigeligt til en bondekone, men overvejer nu stadigt kunne være sjovt

 

Frygter at tilmeldingerne ender oppe på 250, da der er mange som er lige så ustruktureret som mig og først tilmelder i sidste sek, men vi glæder os jo alligevel, selvom der er udsigter til 13-14 timer pr. dag.

 

Jaja, den er god med dig. Det ender med, du selv har fået en pudel en dag og så skal den med på jaut og alting.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden og jeg kommer til staden i pinsen :-D

 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at træne eller deltage i et stævne, selv om vi er på ferie.

 

Nogen der kender et sted, hvor man kan træne med lørdag d. 26-5 eller søndag 27-5?? Eller et stævne jeg kan deltage i? Det behøver ikke være DCH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal vi på kursus igen!! :-D Må vist satse på en masse kurser i år, når jeg nu ikke kan komme til så mange stævner... Det er et af VAS' små-kurser, varer kun 1,5 time, men indholdet er lige noget for os - springteknik og forhindringsfælder! :5up: Ekstra heldigt er at det er lige den dag hvor vores egen træning er aflyst, så går vi ikke glip af noget! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må hellere krybe til erkendelse. Cassi har i dag taget hul på 2x2 træningen. Planen er dog kun at vi har dem stående så de kommer til at stå let vinklet på belønnings retningen(altså indgangsporten). Videre går vi ikke før vi når påsken.

 

Hun har lavet to sessioer af nok 3-4 minutter og maser på. Hun overraskede endda ved at tage den selvom vi stod en 7 meter væk og jeg havde besluttet at nu var det slut for idag(Kvajet her var selvfølgelig så overvældet at hun ikke fik belønnet den lille prinsesse:damn:). Men tror hun har fanget ideen forholdsvis hurtigt. Den eneste grund til at jeg lige lavede det med hende, var at vi har brug for at træne noget andet end bare lydighed, lydighed og lydighed.

 

Måske vi alligevel starter op på agilitybegynder holdet her om en måneds tid. Hun er jo købt til at skulle være min nye agilityhund, så undskyldningen med at vi lige skal lege med lidt lydighedskonkurrencer holder vist ikke rigtig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...