Hop til indhold

Foderundersøgelse, er I friske??


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

  • Svar 181
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sheila får lige nu Profine senior og der til en håndfuld af alt muligt andet, rester, prøver, dåsemad og hjemmelavet når jeg får det lavet.

Jeg skifter lidt til sheila, da jeg har svaært ved at finde noget jeg stoler helt på og som hun så også har det godt på. Men efter første sæk Profine er der kun gode ting at sige, ikke mindst har hun energi som en 5 årig, så har da lige bestilt en sæk mere:)

 

Mysla får Royal Canin medium mature, halvvejs. For al fælles søg, marvben (som hun får et af om dagen) er Silles mad, da sheila ikke kan tåle Myslas:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gracie får Taste Of The Wild. Hun har tidligere spist Wolfsblut med stort velbehag, men det gider hun ikke mere efter at have prøvet TOTW.

Lige nu lurer jeg lidt på andre mærker, så hun kan prøve noget andet for smagens skyld. Men det er lidt af en jungle, og rigtig meget foder har korn og ris som hovedingredienser, og jeg gider ikke betale for de biprodukter. Det er jo for pokker et rovdyr jeg har.

 

Derudover får hun rå kødben fra forskellige dyr, tørret indmad, og indimellem også rester fra aftensmaden blandet i tørfoderet, som jeg desuden bløder lidt op i varmt vand. Så er der fest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdatering.

 

TOTW ligger i spidsen, efterfulgt af råfodring og Acana. Derefter er James W, Wolfsblut, olivers og orijen ens i "point"

Resten har en eller to krydser.

 

Jeg har talt op at hvis i fodre med flere typer, er der kryds ved alle slags.

Jeg har dog ikke delt dem op i varianter fra samme mærke. Det kan komme senere ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodre med Orijen, regional red (farvoritten) eller Orijen, 6 fresh fish.

10g pr. kg til en steriliseret tæve.

Hun vejer10 kg. Så hun 50g til morgen og 50g til aften.

 

Det godt nok ikke meget mad :shock: Ændre det sig så meget når motoren bliver fjernet? Hold da op.

 

Charlie vejer 6 kg, og jeg supplere med vådfoder nogle gange om ugen, godbider en masse og tyggeting ad libitum.. Han får 100 g orijen om dagen oveni?

Min Nala er steriliseret, men hendes system har ikke ændret sig.

Hun vejer 9 kg og får 130-150 g om dagen .. Det fik hun også før hun blev steriliseret!

 

(og som jeg nævnte tidligere i tråden er Orijen Region Red en af de ting, hun får)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er alle TOTW varianterne små i pillerne? Jeg har købt en lille pose af den gule (den med bison osv). Og jeg synes da godt nok pillerne er små.. :hmm:

 

 

Ja, de er små som Minibillen også skriver. Lidt irriterende synes jeg, nu jeg har en stor hund, men det er jo nok fordi det er beregnet til både store og små racer, hvalpe og voksne. De er jo ikke større end kattefoderpiller.

Min mors golden får det også, og fodres i en af de skåle med dupper i til hurtigtspisende hunde, for ellers er de slugt på 0,5

 

Jeg har i øvrigt lige bestilt en sæk Acana til Gracie. Så prøver vi det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de har alle den størrelse.. Perfekt størrelse til mit lille kræ, men lige små nok til de større racer.. Det omvendte af Wolfsblut :lol:

 

Ja, de er små som Minibillen også skriver. Lidt irriterende synes jeg, nu jeg har en stor hund, men det er jo nok fordi det er beregnet til både store og små racer, hvalpe og voksne. De er jo ikke større end kattefoderpiller.

Min mors golden får det også, og fodres i en af de skåle med dupper i til hurtigtspisende hunde, for ellers er de slugt på 0,5

 

Jeg har i øvrigt lige bestilt en sæk Acana til Gracie. Så prøver vi det.

 

Det er lidt æv, men altså det går jo nok, hvis det er:-D Hun ville så bare få det i sin foderbold:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Charlie får Royal Canin fibre response (pga. kronisk sart mave) og Buster får Royal Canin calm (pga. stress ved omskiftet til sit nye hjem). De får Udo's Choice olietilskud og får altid blandet tørfoderet med vådfoder.

Fibre response har gjort at Charlie nu kan tåle alskens tyggeben og vådfoder, hvor han før han fik det havde diarre flere gange om ugen uanset hvad vi prøvede, og da han er en kræsenpind, som ikke vil have det samme altid, er det en rigtig god ting. Buster lader til også at have sart mave, calm hjælper på det, men jeg vil snart fase ham væk fra det, da han er faldet godt til. Vil prøve at give ham fibre response også, for såvidt jeg kan se på hans pøller, så er de altid i bedst form, når han har været og hugge noget af Charlies mad, hvis han ikke har spist op, og det gør han ofte ikke helt.

Jeg bruger hovedsageligt vådfoder fra Royal Canin, Lukullus, Yarrah, Specific (deres økologiske) og Applaws.

 

Mine får i øvrigt også Plaque-off på deres mad. Og div. tyggeben (tørrede hjorteører, Lukullus gourmet-ben, dentasticks, 8in1-ben, etc.) og godbidder (ren, tørret kylling og and, RCs Dental og RCs Educ, kogte kyllingestykker) og sådan, seføli. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er så sød den video med Luna og foderbolden.

Gracie har også en bold, men hun gider den desværre ikke rigtigt. Hun sulter hellere.

 

Luna kommer selv med den, når vi har været på tur og lufter ud i lejligheden (mens jeg pakker seng sammen):-D

Mine får jo TOTW, men har ingen problem med størrelsen, de får jo al deres mad som fodersøg i haven.

 

Ja, Luna ville også få sit i en bold eller sådan, hvis det var:-D Skifter du mellem varianterne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna kommer selv med den, når vi har været på tur og lufter ud i lejligheden (mens jeg pakker seng sammen):-D

 

 

Ja, Luna ville også få sit i en bold eller sådan, hvis det var:-D Skifter du mellem varianterne?

 

Nej, i hvert fald pt. køre vi rent på den gule -Chivas har tendens til at reagere lidt negativt på for meget fisk og fjerkræ, i forhold til hans tendens til at slikke på sine håndled.. Men jeg har så en lille pose af fiskevarianten, jeg bruger som jeg godbidder og sårn :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...