Hop til indhold

laurits


Howlucky
 Share

Recommended Posts

Jeg syntes han er ser sød og charmerende ud :lun:

 

Med hensyn til gætterierne om hvorvidt der er en ulovlig race i ham, så tror jeg det altså ikke, han er for høj og for spinkel :vedikke:

Vi synes vist alle, at han ser både sød og charmerende ud.

 

Mht at han er for høj og for spinkel, så har begge vores sidste to airedales været "for høje og for spinkle", indtil de blev omkring 1½ år. Så kom bredden og musklerne. Kan du ikke også se noget terrier-noget i ham? For det kan jeg. Det er faktisk det, der i mine øjne gør ham sød og charmerende. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi synes vist alle, at han ser både sød og charmerende ud.

 

Mht at han er for høj og for spinkel, så har begge vores sidste to airedales været "for høje og for spinkle", indtil de blev omkring 1½ år. Så kom bredden og musklerne. Kan du ikke også se noget terrier-noget i ham? For det kan jeg. Det er faktisk det, der i mine øjne gør ham sød og charmerende. :-D

 

Jeg sammenholder bare hans udseende med da da luna og Baldur var i han alder, og de var bestemt ikke så høje og spinkle :vedikke:

 

Og jeg skal ærlig indrømme at jeg er et kvaj til at bedømme hvalpe, jeg syntes stort set de kan vokse op og blive til hvad som helst :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil vel vise sig eftersom hans adfærd udvikler sig.

 

da ikke i lovens øjne? Jeg tror ikke på, at han er den blanding han står beskrevet som... men hvis det er det der står i hans papirer, så er det vel det han er i lovens øjne (hvilket vel er grunden til at dyrenes værn - og andre - lyver om liste-blandingers ophav)

Link til indlæg
Del på andre sites

da ikke i lovens øjne? Jeg tror ikke på, at han er den blanding han står beskrevet som... men hvis det er det der står i hans papirer, så er det vel det han er i lovens øjne (hvilket vel er grunden til at dyrenes værn - og andre - lyver om liste-blandingers ophav)

 

Det er jo det der er det forbandet....

 

Der er INGEN steder skrevet hvad der er bevis nok for at bevise en hund ikke er ulovlig... SÅ derfor vil det ALTID være en smagssag for den person der skal dømme...

 

Jeg synes godt nok han ligner det billede Claudia viser NOGET mere end GD og Weimaraner! Så skulle der smækkes en race på ham udfra udseene, er ud af de tre muligheder pitbull den som ligner mest!

 

Lonny; HVorfor kan der ikke være noget ulovligt i ham? Han kan vel sagtens være en blanding af en høj og spinkel hund, og så en ulovlig race?

Link til indlæg
Del på andre sites

da ikke i lovens øjne? Jeg tror ikke på, at han er den blanding han står beskrevet som... men hvis det er det der står i hans papirer, så er det vel det han er i lovens øjne (hvilket vel er grunden til at dyrenes værn - og andre - lyver om liste-blandingers ophav)

 

Som jeg skrev: ejer står med bevisbyrden, og at man selv har sagt til hunderegistret at det er GD/Weimaraner, fordi det tror Rødovre, udgør ikke noget bevis.

Hvis han ligner en pitbull og opfører sig som en pitbull er det udelukkende ejers ansvar at bevise at han ikke er det. Og det kan jo godt gå hen og blive svært.

 

 

 

Angående hvad Laurits ligner: Jeg synes han ligner en blå pitbull - særligt på øjnene. Muligvis med noget blandet i, der gør ham spinklere end en gængs af racen. Men i bund og grund ved jeg lige så lidt om det som Rødovre gør.

Smuk er han, og charmerende (jeg har endnu til gode at møde en pitbull der ikke er charmerende i sin omgang med mennesker), men jeg ville ikke turde og jeg synes det er en uhørt frækhed af Rødovre at skyde så vildt i tågen omkring noget de ikke har kinamands chance for at ane - det er simpelthen at snyde en kommende hundeejer så vandet driver. Hvis jeg troede jeg fik GD'ens bløde sind, med Weimaranerens talenter på jagt, ville jeg nok tro at jeg fik en hund der f.eks. var nem at træne og fungerede godt med andre hunde. Så er det edderrådme røv at ende op med en stædig terrier som vil æde hele hundeskoven (der blev jeg lige mindet om hvorfor jeg vil have en hund med stamtavle, uanset hvor mange søde blandinger der venter på et hjem).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev "jeg tror", og omvendt, hvorfor er du overbevist om at der er noget ulovligt i ham?

Se hvor bredt hans ansigt er, hvor lang afstand der er mellem øjnene. Hans ørers position. Det må være bevis nok. Og hvis du så ser det billede Claudia postede af den blå pitbull, kan man da slet ikke være i tvivl?

 

Det skal lige add'es at jeg INTET har imod ulovlige racer - og at jeg sagtens synes at TS kan tage ham til sig - han har jo også brug for et godt hjem, og hvis TS i forvejen er vant til rottweilere - som jo også kræver en fast håndtering. Jeg synes bare at det var en fjollet blanding han havde fået :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og skal vi så ikke lige blive enige om at ørerne på den "pit" (uden kilde er det ikke til at sige om den rent faktisk er hvad den udgives for at være) absolut ikke er i overensstemmelse med den ønskede ørerstilling for racen.

Her er lige et udsnit fra dens racestandard - er det ikke i fin overensstemmelse?

EARS - Ears are high set and may be natural or cropped without preference. If natural, semi-prick or rose are preferred. Prick or flat, wide ears are not desired.
De er vel semi-prick?
Link til indlæg
Del på andre sites

Man foretrækker rosenører (man som I dem der ejer racen) jeg har aldrig mødt en amstaff eller pit ejer der ikke havde rosenører som førsteprioritet, det andet ser jo osse helt tåbeligt ud ;-)

 

Det ser NUTTET ud :fornaermet:

 

Det er måske lidt meget OT, men jeg kommer til at tænke på om det ikke generelt kan blive et problem med racer hvor det er standard at kupere ørerne - at fordi man ikke kender hundens 'rigtige' ørestilling, så kan man i princippet komme til at avle på alverdens fjollede ører? Man ser jo også ofte hvalpe med ørerne tapede rundt i alle mulige retninger, fordi de åbenbart ikke kan vokse til at sidde rigtigt af sig selv?

 

Denne lille nuttede sag, er f.eks. med (amerikansk) stambog. Og er fra kuperede forældre:

 

QC Blues_A2011222153232.jpg

 

 

Edit: næ vent - nu kan jeg sgu ikke regne ud om moderdyret er kuperet eller har sjove stritører fra naturens hånd. Døm selv: UKC ADBA Purple Ribbon Registered Blue Pitbull Puppies-Female 1 - American Pit Bull Puppies for Sale

Redigeret af Iben B
Bonusinfo
Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser NUTTET ud :fornaermet:

 

Det er måske lidt meget OT, men jeg kommer til at tænke på om det ikke generelt kan blive et problem med racer hvor det er standard at kupere ørerne - at fordi man ikke kender hundens 'rigtige' ørestilling, så kan man i princippet komme til at avle på alverdens fjollede ører? Man ser jo også ofte hvalpe med ørerne tapede rundt i alle mulige retninger, fordi de åbenbart ikke kan vokse til at sidde rigtigt af sig selv?

 

Denne lille nuttede sag, er f.eks. med (amerikansk) stambog. Og er fra kuperede forældre:

 

Søde Iben - det ser latterligt ud og endte jeg med at eje en hund som den oven over, så lover jeg dig at (ud over at klippe dens negle) det forkerte øre blev tapet så de begge sad som rosenører, jeg magter ikke at se på sådan noget sjusk ;-)

 

Ud over det har du ganske ret, hos alle racer der bliver kuperet, vil det være mere held end forstand hvis ørerne sidder rigtigt hvis man undlader at kupere en efterkommer af en linje der altid har været kuperet. Vi ser det her hjemme mest hos doberen, amstaffen og granden. Hos doberen og granden er problemet ofte at ørerne er for små og/eller for højt ansatte, det får dem til at sidde og flagre som mågeører. Hos amstaffen ser man ofte for tunge/store ører så den stakkels hund ligner en labrador.

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde Iben - det ser latterligt ud og endte jeg med at eje en hund som den oven over, så lover jeg dig at (ud over at klippe dens negle) det forkerte øre blev tapet så de begge sad som rosenører, jeg magter ikke at se på sådan noget sjusk ;-)

 

:sjov: :sjov: :sjov:

 

 

Det er godt der er nogen der kan sørge for lidt ordnede forhold :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev "jeg tror", og omvendt, hvorfor er du overbevist om at der er noget ulovligt i ham?

 

Jeg er absolut ikke overbevist om noget som helst, jeg har tvætimod sagt at hvis du tager de tre billeder, og skal pege på hvilken der ligner ham mest udfra UDSEENDE så er det pitbull... Rødovre siger de også dømmer efter temperament og andre ting, og det kan vi jo ikke sidde og gøre her over internettet... Hvis du ser hvad jeg skriver så skriver jeg netop at der ingen jordisk chance er for at gætte hvad der er i ham, derfor bør han noteres som det han er; Blanding!

 

Det er han ikke blevet, og det er i mine øjne ret logisk at det er fordi han på mange punkter kan mistænkes for at have en ulovlig race i sig... Jeg siger ikke at han HAR, det kan jo lige så nemt være en lovlig race, som ligner en af de ulovlige... Problemet er at bevisbyrden ligger hos ejer, og derfor skal man altså være realistisk i sådan et tilfælde... Der er INGEN af os der kan bevise hvad der er i den hund, derfor bliver rødovre NØD til at tage ansvaret hvis de videresælger en hund der MULIGVIS kunne indeholde noget!

 

Og jeg ved godt alle blandinger kan indeholde ulovlige racer, og nogen bare slet ikke ligne det, og derfor ikke skal igennem det samme.. Men vi må også antage at hvis den ikke ligne noget "kamphund", så er der ikke folk som melder den... I dette tilfælde ville der være folk der meldte hunden for at være af en ulovlig race, og hvis han kun er bogført som "blanding", ja... Så kan ejeren jo intet bevise!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu de knækkede ører ser herlige ud! :vuf:

 

De er da bare vildt nusser ja.... :lun: men er måske også med til at give et lidt "fræk hvalp" udtryk - på den fede måde:genert:

 

Hvorfor skal alt være så perfekt?? Har måske lidt en forkærlighed for livets skæve eksistenser... Ville blive røøøvkedeligt hvis alt/alle skulle være helt perfekte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det som du skal overveje (og som jeg ikke FATTER at folk ikke tænker mere over når de anskaffer sig en ulovlig hund) er:

Du kan risikere at blive anmeldt. Du skriver at I kommer i hundeskoven. Hvis der f.eks. er pit bull i den hund er der en stor sandsynlighed for at den vil udvikle en forkærlighed for at slås med andre hunde. Hvis dette sker i hundeskoven, risikerer du at blive anmeldt, ikke bare for slåskampen, men for at have en ulovlig hund.

Hvis du bliver anmeldt er det DIG der står med bevisbyrden. Det vil sige at du skal bevise at din hund IKKE er ulovlig. Jeg tvivler på at Rødovres gæt, eller hvad den nu bliver registreret som i Hunderegistret, vil være nok bevis i den situation. Hvis du ikke kan bevise at din hund ikke er ulovlig, kan du blive tvunget til at få den aflivet.

 

Forestil dig, at noget sådan sker når hunden er kønsmodnet, f.eks. 3 år. Så har du kendt og elsket din hund i 3 år, og så kan du blive tvunget til at aflive din elskede makker - ikke fordi loven er dum, eller andre folk er dumme, men fordi du SELV valgte en hund hvor du VED at det er en risiko.

Jeg ville hverken have nerver eller hjerte til at anskaffe mig en hund hvor den risiko foreligger.

 

Til det markerede: Undskyld, dét forstår jeg ikke! Så fordi det er en pittbull, så har den mere lyst til at slås med andre hunde??

Link til indlæg
Del på andre sites

De er da bare vildt nusser ja.... :lun: men er måske også med til at give et lidt "fræk hvalp" udtryk - på den fede måde:genert:

 

Hvorfor skal alt være så perfekt?? Har måske lidt en forkærlighed for livets skæve eksistenser... Ville blive røøøvkedeligt hvis alt/alle skulle være helt perfekte.

 

Lige præcis! Han har det der "jeg er ude på ballade på den charmerende måde"-udtryk, som slet ikke er til at stå for! Jeg personligt synes det er både flottere og mere naturligt med knækører end maltrakterede (kuperede) "læderører". Og ja det ville da være kedeligt, hvis alle var ens. Både hunde og mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det markerede: Undskyld, dét forstår jeg ikke! Så fordi det er en pittbull, så har den mere lyst til at slås med andre hunde??

 

Ja da! Hvis det er en ordentlig pitbull, var jeg lige ved at sige. Pit bull terriere er jo oprindeligt avlet som kamphunde (pit = ring/arena), og der er - som ved al anden målrettet avl - blevet avlet på de hunde der havde mest 'gameness' altså, mod, udholdenhed og kamplyst. Så ligesom en ordentlig spaniel har en forkærlighed for at jagte fugle, så har en 'ordentlig' pitbull en forkærlighed for at slås.

Så kan man jo være heldig at få en hund hvor 'brugsegenskaberne' er udvandede - men det var fanme ikke en chance jeg skulle tage!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da! Hvis det er en ordentlig pitbull, var jeg lige ved at sige. Pit bull terriere er jo oprindeligt avlet som kamphunde (pit = ring/arena), og der er - som ved al anden målrettet avl - blevet avlet på de hunde der havde mest 'gameness' altså, mod, udholdenhed og kamplyst. Så ligesom en ordentlig spaniel har en forkærlighed for at jagte fugle, så har en 'ordentlig' pitbull en forkærlighed for at slås.

Så kan man jo være heldig at få en hund hvor 'brugsegenskaberne' er udvandede - men det var fanme ikke en chance jeg skulle tage!

 

Og hvad så med amstaff? Det eneste genetiske forskel der er på en pitt og en amstaff er, at pitt her rød eller blå næse, det har en amstaff ikke... Den holder ikke den der Iben...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvad så med amstaff? Det eneste genetiske forskel der er på en pitt og en amstaff er, at pitt her rød eller blå næse, det har en amstaff ikke... Den holder ikke den der Iben...

 

Pit bull'ens historie 'holder ikke'? Det må du altså selv ligge og rode med, jeg kan ikke så godt skrive den om (selvom det da er forsøgt et par gange) :lol:

 

Ja, amstaff er også kamphund af oprindelse vil jeg da glædeligt sige til alle der spørger. Amstaffen har så den 'fordel' at der i mange flere år er blevet avlet væk fra gameness'en. Derfor kaldes amstaffen også af nogle, lidt hånligt, for en 'show-pit'.

Det man kan sige om amstaffen er at dens 'brugsegenskaber' er blevet udvandet - som det jo går med så mange tidligere brugs-nu-showracer - men det kan skam snildt dukke op i dem hist og her. Hvis jeg ville have en hund der kunne løbe og være venner med alle i hundeskoven ville jeg da ved gud heller ikke vælge en amstaff. Hvorfor tror du det er en af de racer der er blevet forbudt, egentlig? Og hvorfor tror du pitbull'en har være forbudt i årevis?

Link til indlæg
Del på andre sites

Pit bull'ens historie 'holder ikke'? Det må du altså selv ligge og rode med, jeg kan ikke så godt skrive den om (selvom det da er forsøgt et par gange) :lol:

 

Ja, amstaff er også kamphund af oprindelse vil jeg da glædeligt sige til alle der spørger. Amstaffen har så den 'fordel' at der i mange flere år er blevet avlet væk fra gameness'en. Derfor kaldes amstaffen også af nogle, lidt hånligt, for en 'show-pit'.

Det man kan sige om amstaffen er at dens 'brugsegenskaber' er blevet udvandet - som det jo går med så mange tidligere brugs-nu-showracer - men det kan skam snildt dukke op i dem hist og her. Hvis jeg ville have en hund der kunne løbe og være venner med alle i hundeskoven ville jeg da ved gud heller ikke vælge en amstaff. Hvorfor tror du det er en af de racer der er blevet forbudt, egentlig? Og hvorfor tror du pitbull'en har være forbudt i årevis?

 

KAn tydeligt mærke vi aldrig bliver enige om det, så gider ikke skrive side op og side ned...

Men der skal jo selvfølgelig også være plads til forskelligheder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...