Hop til indhold

laurits


Howlucky
 Share

Recommended Posts

Så fandt jeg da lige den hund der mangler nyt hjem der lige tiltaler mig

 

http://www.dyrevaernet.dk/profil.php?sayfa_url=laurits&kat=hunde

 

Problemet er lige, at det kræver flere ture til rødovre inden han kan blive min, og det har jeg nok desværre bare ikke ligeoverskudet til, hvis det også skal harmonere med jobbet:megaked: vil selvfølgelig forsøge at finde en løsning, er bare bange for det ikke bliver nemt:( men han er sq dejlig :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu er det jo Rødovre.. Er du 110% sikker på, at den blanding er korrekt?

 

De har det jo med at sætte muskelhunde-racer på som andre racer. Og den der ligner nu altså ikke en gd/weimaraner blanding

 

Bare så du ikke ender ud med en ulovlig race, som du kan risikere at skulle aflive

 

Det er en hittehund. Så det er jo bare et bud fra deres side.

 

Iiiih de skulle skamme sig

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo Rødovre.. Er du 110% sikker på, at den blanding er korrekt?

 

De har det jo med at sætte muskelhunde-racer på som andre racer. Og den der ligner nu altså ikke en gd/weimaraner blanding

 

Bare så du ikke ender ud med en ulovlig race, som du kan risikere at skulle aflive

 

der står, at han er kommet ind som hittehund, så blandingen må være et gæt - et ret kreativt ét af slagsen :lol: men sød ser han jo ud, fatter dog ikke, hvorfor de absolut sætter obskure blandingsgæt på, har virkelig set nogle mærkelige og helt far fetched gæt fra deres side før også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hittehund, hvorfor har de så en præcis fødselsdato? Altså det kan selvfølgelig bare være et gæt, jeg synes bare fx dyrenes beskyttelse så plejer at skrive 4-5 mdr. Jeg må også indrømme at gd/weimaraner ikke var mit første gæt :genert: men sød ser han ud :-D

 

de har f.eks. også en hittehund, som står som rottweiler/labrador/appenzeller sennen - det synes jeg jo er helt vildt useriøst. jeg ved ikke, hvorfor de har skrevet dato på, hvis han er kommet ind som meget ung 10-12 uger eller sådan, har de måske bare givet ham en fødselsdato, der har de nok kunnet vurdere alderen nogenlunde præcist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøøøøj han er smuk, og ved første læsning var jeg ved at smelte. Det er jo et mix af mine to yndlingshunde. Dog vil jeg sige, at du nok kan være 100% sikker på, at det ikke er det, han er en blanding af. Det eneste der kan ligne en weimaraner er hans øjenfarve. Og han ligner ikke ligefrem en GD heller. Mit bud vil være pitbull blanding, og så skal du være opmærksom på, at det bliver en hård omgang. De har en MASSE krudt!

Jeg vedhæfter lige 2 billeder af sådan en -Hende her var en pittbull som var blevet misrøgtet og fandt et hjem hos en gammel arbejdskollega. Hun ville være aflivet hvis nogen vidste hvad hun var, så min gamle kollega var heldig, at hendes dyrlæge så igennem fingrene med hunden. På disse billeder er hun omkring et år, men jeg synes det ligner meget godt, hvis man tager i betragtning at drengen kun er nogle måneder. chiba.jpg

166903_249659811764087_100001602113201_711409_774659049_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu han ligner en Weinmaraner-blanding ganske fint. Se øjnene og farven på både pels og øjne. Han er lidt bred om snuden ja, men jeg tror nu, at de dyrlæger, som "gætter racer" har en vis forudsætning for at udtale sig. Godtnok har Dyreværnet "no kill"-politik, men der er desværre også mange triste historier om de ulovlige racer og blandinger heraf, som jo ikke kan formidles og derfor må aflives, så i min naivitet stoler jeg på, at de ikke formidler de ulovlige racer hos Rødovre, som i øvrigt gør en fantastisk arbejde for vovserne, så det støder mig noget at læse al den kritik af dem - primært fra folk som aldrig har været derude, ikke er medlem af Dyreværnet eller i det hele taget ved, hvem og hvad Dyreværnet og internatet i Rødovre er.

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen de VED jo ikke, hvad der er i ham. det er fakta. han er hittehund, og de har ingen anelse om, hvilke racer der gemmer sig i ham. den sølv/blå farve findes jo ikke kun hos weimaraneren. de burde skrive blanding og hverken mere eller mindre, det er virkelig at binde folk en historie på ærmet, at sådan begive sig ud i kreative gætterier. og selvfølgelig kan en dyrlæge heller ikke kigge på en hund og fortælle præcis hvilke to racer, den er blandet af, hvordan skulle han kunne det.

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen de VED jo ikke, hvad der er i ham. det er fakta. han er hittehund, og de har ingen anelse om, hvilke racer der gemmer sig i ham. den sølv/blå farve findes jo ikke kun hos weimaraneren. de burde skrive blanding og hverken mere eller mindre, det er virkelig at binde folk en historie på ærmet, at sådan begive sig ud i kreative gætterier. og selvfølgelig kan en dyrlæge heller ikke kigge på en hund og fortælle præcis hvilke to racer, den er blandet af, hvordan skulle han kunne det.

 

Man kan genteste hunde Gentesten - salg af DNA test og gentest - Test for blandingsrace

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen de VED jo ikke, hvad der er i ham. det er fakta. han er hittehund, og de har ingen anelse om, hvilke racer der gemmer sig i ham. den sølv/blå farve findes jo ikke kun hos weimaraneren. de burde skrive blanding og hverken mere eller mindre, det er virkelig at binde folk en historie på ærmet, at sådan begive sig ud i kreative gætterier. og selvfølgelig kan en dyrlæge heller ikke kigge på en hund og fortælle præcis hvilke to racer, den er blandet af, hvordan skulle han kunne det.

 

Jeg er helt enig. Og jeg tænker umiddelbart at oddsenefor at hunden er af denne blanding er markant ringere end oddsene for, at hunden er en blanding af ulovlige racer. Hvor tit ser man lige en weimaraner/GD blanding?

Men altså det undrer mig ikke... det er jo ikke første gang at man ser en høj grad af kreativitet fra Rødovre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den smukke blå farve han har kan jo komme mange steder fra. Fx fra gd, men jo også fra amstaff eller staffie... personligt tror jeg mere på en amstaff blanding end noget andet... men hvis der står i hundens papirer at den er blandet af gd/weimaraner, så er det vel det den er i lovens øjne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at dette gæt er Ok. Pels og øjenfarve er da lig weimaraneren og hvis knoglebygning og hele exteriør er ala GD, i forhold til forventet alder, så kan det da godt passe. Bevægelsesmønster kan jo også vurderes.

Og husk at billeder ofte snyder, alt efter hvordan de er taget. Jeg har set billeder af græske hunde, som jeg ikke kunne genkende i Kastrup Lufthavn. Nogle hunde troede jeg var store , andre var meget mindre.Og mht hunderegister, må der skønnes en fødselsdag, også på ukendte dyr.

Og jeg synes generelt at Dyreværnet gør et fantastisk arbejde for disse herreløse hunde, som bringes ind , ofte af politiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu han ligner en Weinmaraner-blanding ganske fint. Se øjnene og farven på både pels og øjne. Han er lidt bred om snuden ja, men jeg tror nu, at de dyrlæger, som "gætter racer" har en vis forudsætning for at udtale sig. Godtnok har Dyreværnet "no kill"-politik, men der er desværre også mange triste historier om de ulovlige racer og blandinger heraf, som jo ikke kan formidles og derfor må aflives, så i min naivitet stoler jeg på, at de ikke formidler de ulovlige racer hos Rødovre, som i øvrigt gør en fantastisk arbejde for vovserne, så det støder mig noget at læse al den kritik af dem - primært fra folk som aldrig har været derude, ikke er medlem af Dyreværnet eller i det hele taget ved, hvem og hvad Dyreværnet og internatet i Rødovre er.

 

Der er absolut ingen tvivl om, at Rødovre dyreværn ikke bliver nedgjort. Ligeledes er der absolut ingen grund til at tro, at jeg ikke er glad for at ham Laurits kan finde sig et godt hjem - og jeg bifalder 'no-kill'-politikken. Men jeg har selv haft en weimaraner - og det ser absolut ikke ud som en Weimaraner. Øjnene er for runde i det. Farven er heller ikke weimaraner farve - det kunne dog være en blå GD. Ingen af de to hunde har en ørenstilling som han har - hvilket igen tyder på, at der nok er noget andet inde over. Både GD og Weimaraner har en lang smal snude og et markeret stop, så igen er der her noget, der siger at det nok ikke lige er det, han er en blanding af.

Jeg synes han er en sød og smuk hund, men jeg synes at en kommende ejer fortjener at vide, at det nok kræver liiiiiiidt mere at tage ham til sig, end hvad den nævnte blanding ville gøre. Så jeg er enig i Søster Lagkages

de burde skrive blanding og hverken mere eller mindre, det er virkelig at binde folk en historie på ærmet, at sådan begive sig ud i kreative gætterier
Link til indlæg
Del på andre sites

nu ville jeg personligt noget hellere eje en amstaffblanding end en weimaranerblanding :lol: min pointe er mest, at de helt skal afholde sig fra gætterier. uanset hvor gode de selv måtte mene, at de er til at gætte. og i hvert fald håber jeg, at de som minimum gør det meget klart for potentielt interesserede, at de ingen reel viden har om hundens baggrund.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er jeg klar over. tror du, at de har gentestet laurits?

 

jeg ved intet om rødovre, jeg reagerer på, hvad jeg ser, og jeg ser en virkelig useriøs beskrivelse af en hittehund. uanset om der er listehund i ham eller ej.

 

Jeg ved ikke om de har gentestet ham, men sikkert ikke. Dog er jeg ikke enig med dig i, at det er en useriøs beskrivelse. Hvad mener du er useriøst?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om de har gentestet ham, men sikkert ikke. Dog er jeg ikke enig med dig i, at det er en useriøs beskrivelse. Hvad mener du er useriøst?

 

selvfølgelig har de ikke gentestet ham, det ville jo fremgå, så jeg forstår ikke, hvorfor det skal drages ind. som jeg efterhånden har skrevet mange gange, er det efter min mening dybt useriøst at sætte to specifikke racer på en hund, hvis baggrund man slet ikke kender. altså bare gætte og så ikke gøre det klart, at der bare er tale om et gæt.

 

se f.eks. den hund, der betegnes som rottweiler/labrador/appenzeller sennen - hvad er oddsene for, at det er, hvad han er? EKSTREMT minimale. det er simpelthen så latterligt, og jeg forstår ikke, hvad det skal til for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om de har gentestet ham, men sikkert ikke. Dog er jeg ikke enig med dig i, at det er en useriøs beskrivelse. Hvad mener du er useriøst?

 

jeg er helt enig med søster lagkage i, at man skal afholde sig fra den slags gætterier når man reelt ingen viden har. Lad os sige, rent hypotetisk, at jeg havde læst og læst om weimaranere og gd'er og begge hundetyper tiltalte mig helt vildt. Jeg køber så denne blandingshvalp i god tro. Men i virkeligheden er han fx en blanding af amstaff og shiba -8ikke at jeg tror der er spidshund i ham, men for eksemplets skyld), så han indeholder praktisk talt ingen fællestræk med de hundetyper jeg oprindeligt ønskede mig! udover at han har 4 ben...

 

Hvis man ikke ved hvad der er i hunden, så skriver man blanding. Når man køber en blanding køber man altid en lotteriseddel, man kan aldrig være sikker på hvad den indeholder af de givne racer, men hvis man ved hvad der er blandet i den, så kan man forberede sig... Det er useriøst at bede sine købere forholde sig til et blandingsforhold, når man ikke aner om blandingen er rigtig.... Det er jo ingen skam, at skrive: han er en hittehund, vi aner ikke hvad han er blandet af...

 

Vi har haft diskussionen før, og jeg mener jo, at man skal være villig til at leve med en ren hund af alle de racer der er blandet i ens blandingskræ, da man sagtens kan få en husky der ligner en labrador på ydersiden, hvis man køber en sådan blanding....

Link til indlæg
Del på andre sites

selvfølgelig har de ikke gentestet ham, det ville jo fremgå, så jeg forstår ikke, hvorfor det skal drages ind. som jeg efterhånden har skrevet mange gange, er det efter min mening dybt useriøst at sætte to specifikke racer på en hund, hvis baggrund man slet ikke kender. altså bare gætte og så ikke gøre det klart, at der bare er tale om et gæt.

 

se f.eks. den hund, der betegnes som rottweiler/labrador/appenzeller sennen - hvad er oddsene for, at det er, hvad han er? EKSTREMT minimale. det er simpelthen så latterligt, og jeg forstår ikke, hvad det skal til for.

 

Der er også flere af hundene, hvor der bare står "blanding". Jeg vil vælge af tro på, at når de registerer en hund som værende en blanding af specifikke racer, så er det fordi de har en forudsætning for at udtale sig om det. Jeg forstod dit indlæg om useriøs beskrivelse som, at du fandt beskrivelsen af hunden useriøs og derfor spurgte jeg, hvad du mente var useriøst. Men det er så åbenbart "kun" racebeskrivelsen du mener..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...