Hop til indhold

Hvad vejer Jeres hund?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bonnie, greyhound tæve, 3 år, 70 cm, vejer 30 kg

 

Jerry, kastreret whippet han, 4 år, 56 cm, vejer 16 kg. Ren rå muskelkraft. Jerry er ex væddeløber, og hans lårmuskler er så store at de flestes øjne popper ud når de ser dem :mrgreen:

 

De er pt begge i perfekt foderstand. Bonnie har ellers en tendens til at være til den magre side om vinteren, men det er i år lykkedes mig at holde huld på hende. Jubi!

Link til indlæg
Del på andre sites

Betti vejede 31,5 ved dyrlægen i sidste uge. Det er hendes normalvægt. Men hun har jo lige fået hvalpe, så hun mangler noget muskelmasse, som er konverteret om til stort "yver" :-) , så hun skal trænes op igen når hvalpene er færdig med at dige.

Link til indlæg
Del på andre sites

De ser perfekte ud. Og tigerdyret er bare smuk:lun:

 

************************************************

 

Jeg kan jo så benytte denne tråd (håber det er ok, med trådstarter til at høre, hvad I synes om disse to billeder. Ja farver og årstid er forskellige, men vægtmæssigt)

 

Er hun for tynd her? Jeg tror hun ligger på 26.5 kg her (Mange mente at hun var for tynd dengang)

0201_4254.jpg

 

I forhold til her, hvor hun vejer ca 28 kg (man kan mærke ribbenene og se dem bølge svagt):

 

DSC_6151.jpg

 

 

Jeg har dette billede også:

 

frnuny.jpg

 

Jeg synes ikke hun ser for tynd ud på 26,5 kg.. Synes hun ser lækker slank ud! Men jeg tror måske at det er meningen labben skal have den lidt "chubby" look, fordi det er en robust race? Så måske hun i princippet er for tynd, af den grund...

 

Men når alt kommer til alt, så handler det jo også om hvad man selv synes, hvis hunden trives, og er sund og rask gør det jo ikke noget den måske vejer lidt for lidt eller lidt for meget (Jeg har så altid ment at lidt for lidt er bedre end lidt for meget)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Jeanette: Jeg synes ikke Luna var for tynd på 26,5. Når man så også medregner, at hendes led ikke skal belastes for meget så er det bedre med 500 gram for lidt end for meget :kys:

 

PellePelle svinger lidt ml 39 - 40 kg. Gudrun vil helst have ham på de 40 - 40,5 men jeg kan bedst lide ham på de ca 39 og han ryger altid derned af en eller anden grund :-D

 

På fotoet er han på ca 39 kg

 

Heh, jeg læste det som 40-45 og synes måske lige at 5 kg mere var i overkanten :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja du kender jo Mio - en Golden-splejs på 25kg, der nogle gange kommer op på 27kg - den ene dyrlæge mener de 25 er "rigtigt" og den anden de 27.

 

Og lille Mysla har da bare fået godt med vinterpels, indenunder er hun helt sikkert slank som en ål, lidt ligesom mig.. :mrgreen:

 

Hvad siger massøren egentligt til hendes vægt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Min shiba er vist omkring de 12-13 kilo... som (næsten) 6 måneder. Racestandarden siger 8-10 kilo som voksen!

Han er også højere ved skulderen end andre shibaer.

 

Han faldt i Akita-gryden som spæd... :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Min shiba er vist omkring de 12-13 kilo... som (næsten) 6 måneder. Racestandarden siger 8-10 kilo som voksen!

Han er også højere ved skulderen end andre shibaer.

 

Han faldt i Akita-gryden som spæd... :rolleyes:

 

Han ligner heller ikke helt en Shiba :oops: Altså netop det med, at de er meget mere spinkle i bygning, hvor han er meget mere robust at se på

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86
Han ligner heller ikke helt en Shiba :oops: Altså netop det med, at de er meget mere spinkle i bygning, hvor han er meget mere robust at se på

 

 

Jeg synes det er svært. På den ene side må han gerne ligne en shiba. På den anden side er han bare ret robust af bygning og han er ikke plaget af overvægt eller deslige. Jeg er bange for at han ser mærkelig ud, hvis han bliver helt shiba-slank. Men jeg håber alligevel, at det kommer med alderen.

 

Han har også rigtig mange folder i ansigtet og på halsen, og er derfor mere bamset end ræve-agtig at se på. Det har han altid haft, siden han var lille hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Jeg synes det er svært. På den ene side må han gerne ligne en shiba. På den anden side er han bare ret robust af bygning og han er ikke plaget af overvægt eller deslige. Jeg er bange for at han ser mærkelig ud, hvis han bliver helt shiba-slank. Men jeg håber alligevel, at det kommer med alderen.

 

Han har også rigtig mange folder i ansigtet og på halsen, og er derfor mere bamset end ræve-agtig at se på. Det har han altid haft, siden han var lille hvalp.

 

Ja præcis

Link til indlæg
Del på andre sites

De ser perfekte ud. Og tigerdyret er bare smuk:lun:

 

************************************************

 

Jeg kan jo så benytte denne tråd (håber det er ok, med trådstarter til at høre, hvad I synes om disse to billeder. Ja farver og årstid er forskellige, men vægtmæssigt)

 

Er hun for tynd her? Jeg tror hun ligger på 26.5 kg her (Mange mente at hun var for tynd dengang)

0201_4254.jpg

 

 

 

Jeg synes Luna er pæn slank på dette billede, synes ihvertfald ikke hun er for tynd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna er en Amerikansk Staffordshire Terrier på 3 år og hun vejer 22-23 kilo.

 

Hun har altid ligget meget til den slanke side, men om det er alderen (hun fyldte 3 i februar) eller om det er vinteren, det vides ikke, men jeg syntes pludselig at hun har fået "kvindelige" former, hvilket hun aldrig har haft før, da var hun bare muskler og ben :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna er en Amerikansk Staffordshire Terrier på 3 år og hun vejer 22-23 kilo.

 

Hun har altid ligget meget til den slanke side, men om det er alderen (hun fyldte 3 i februar) eller om det er vinteren, det vides ikke, men jeg syntes pludselig at hun har fået "kvindelige" former, hvilket hun aldrig har haft før, da var hun bare muskler og ben :vedikke:

Hold da op, har altid troet racen vejede mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, har altid troet racen vejede mere.

 

Jeg får også tit at vide at jeg ikke ved hvad jeg taler om, da hun må bestemt være en Staff, og her må jeg jo så påpege at damen har stamtavle :blink:

 

Så du er bestemt ikke den eneste der troede det :-D

 

Men dertil skal siges at racens vægt svinger meget alt efter hvilke linier der er tale om, så en tæve kan veje lige fra 20-30 kilo alt efter hvilke linier opdrætter har valgt at avle efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jessie: Engelsk springer spaniel, tæve, 4 år og vejer ind på 21 kg..

 

Emma: Engelsk springer spaniel, tæve, 10 mdr. og vejer ind på 19 kg.; hun er pt. på kur og skal 1-1½ kg. ned.

 

Mollie var også ESS-tæve, steriliseret og vejede ind på 23 kg.; hun skulle have været minimum 5 kg. ned. Hun var en lille tæve.

 

Rosie var også ESS-tæve, allergihund på Prednisolon i perioder og vejede ind på 25-27 kg.. De 27 kg. var i Prednisolonperioderne og hun skulle ligge på ca. 24-25 kg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får også tit at vide at jeg ikke ved hvad jeg taler om, da hun må bestemt være en Staff, og her må jeg jo så påpege at damen har stamtavle :blink:

 

Så du er bestemt ikke den eneste der troede det :-D

 

Men dertil skal siges at racens vægt svinger meget alt efter hvilke linier der er tale om, så en tæve kan veje lige fra 20-30 kilo alt efter hvilke linier opdrætter har valgt at avle efter.

 

Og så skal man nok medregne den tendens der er blandt en del hundeejere, til lige at skrue lidt på vægt og højde ;-)

Det er bare lidt federe hvis sådan en kamphund osse har en ordentlig kampvægt :blink:

Lissom der i min race er en besynderlig tendens til at fortælle så ofte som muligt om hundens højde, dog mest blandt de lidt nyere GD-ejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

PellePelle svinger lidt ml 39 - 40 kg. Gudrun vil helst have ham på de 40 - 40,5 men jeg kan bedst lide ham på de ca 39 og han ryger altid derned af en eller anden grund :-D

 

På fotoet er han på ca 39 kg

 

Jeg elsker det billlede:lun::-D

 

Jeg synes ikke hun ser for tynd ud på 26,5 kg.. Synes hun ser lækker slank ud! Men jeg tror måske at det er meningen labben skal have den lidt "chubby" look, fordi det er en robust race? Så måske hun i princippet er for tynd, af den grund...

 

Men når alt kommer til alt, så handler det jo også om hvad man selv synes, hvis hunden trives, og er sund og rask gør det jo ikke noget den måske vejer lidt for lidt eller lidt for meget (Jeg har så altid ment at lidt for lidt er bedre end lidt for meget)...

 

Jeg vil nu også hellere have lidt for lidt end lidt for meget. Det er bare en kamp med hende Luna

 

Jeanette: Jeg synes ikke Luna var for tynd på 26,5. Når man så også medregner, at hendes led ikke skal belastes for meget så er det bedre med 500 gram for lidt end for meget :kys:

 

Du har helt ret:-D Det var da hun kom over på de 3 x fodring, at hun tabte sig så meget. I starten fik hun kun en anelse mere mad, end da hun fik mad hver dag. Aner ikke hvordan jeg får hende derned igen. Dog skal det siges at hun pt har talje og man kan sagtens se huden bølge over ribbene (selvom billedet fra forleden ikke lige viser det)

Jeg synes Luna er pæn slank på dette billede, synes ihvertfald ikke hun er for tynd.

Tak:-D

 

Luna er en Amerikansk Staffordshire Terrier på 3 år og hun vejer 22-23 kilo.

 

Hun har altid ligget meget til den slanke side, men om det er alderen (hun fyldte 3 i februar) eller om det er vinteren, det vides ikke, men jeg syntes pludselig at hun har fået "kvindelige" former, hvilket hun aldrig har haft før, da var hun bare muskler og ben :vedikke:

 

Det kan også sagtens skyldes sterilisationen, Lonny. Det var først derefter at jeg begyndte at få problemer med Luna's vægt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso er en BC-tæve på 2,5 år. Hun er meget lille, 45 cm, og vejer lige over 12 kg. Hun kunne måske tabe sig et par hundrede gram, men det kommer helt af sig selv når træningssæsonen går i gang for alvor.

 

Det er da godt nok en bette BC :shock:

 

Buster er d/s gårdhund på (snart) 5 år, vejer 9,5 kg - måtte egentlig gerne veje omkring de 10 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...