Gæst Sus&Siku Skrevet Maj 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 20, 2012 Jeg er lidt nysgerrig omkring hvilke regler i har for jeres hunde i hjemmet? Nogle regler er nemmere at overholde end andre:slem: Jeg forsøger at fastholde nogle enkelte regler i mit hjem. Siku må ikke komme op i nogle af møblerne(sofa, sengen og lænestole), trods den forsøger tilstadighed at hoppe op i sofaen. Han får kun hvalpefoder og må ikke tigge ved bordet. dette fungere rigtig godt. Der må ikke være vild leg indendørs. Og al gøen/knurren bliver stoppet. Nogle af reglerne er går rigtig fint. Jeg har en datter på 4 år, hun er ligefør bedre end mig, til at overholde overstående regler. Jeg må nok indrømme, jeg har lidt svært ved sofareglen:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Greyhounds Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Ingen fodring ved bordet - og ingen tiggeri - og ingen hunde der nidstirrer ens mad når man spiser Ingen løben indendørs ! Ingen knurren ad hinanden og ingen slagsmål Ingen gnaven i sig selv "i timevis" Våde poter tørres ind man går indenfor som belønning for at overholde ovenstående: Må gerne være i møbler og seng Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Jeg prøver ihærdigt at komme i tanker om regler, vi har i vores hjem :hmm: Ikke slås selvfølgelig, men det siger vel sig selv... Og bare i al almindelighed gøre hvad der bliver sagt. Jeg lærer nok aldrig at forstå folk, der ikke vil have hunde i møblerne - tror heller ikke hunde forstår det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 ingen vedvarende gøen (man må gerne sige vov, men man skal stoppe igen på henstilling) ikke være vild over for/bide i gæster det var vist det generelt skal man bare primært følge en henstilling og ikke være for vild og larmende, da vi bor tæt, ellers er der nok rimeligt frit slag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chilli Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Ingen hund i sofa eller seng, Ikke snakke med hunden når den spiser (børnene) Når hunden ligger i dens kurve har den fri og skal derfor ikke snakkes med (børnene) Ikke overfalde gæsterne når de kommer ind. Hunden skal være i dens kurv når vi andre spiser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 ingen vedvarende gøen (man må gerne sige vov, men man skal stoppe igen på henstilling)ikke være vild over for/bide i gæster Nåh ja, dem har vi også. Så er der jo regler i vores hjem alligevel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Nåh ja, dem har vi også. Så er der jo regler i vores hjem alligevel vi kører nok cirka samme stil med vores rædselsregimer, kan jeg høre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Jeg tror Bella er lidt forkælet:-) Hun må ikke tigge ved bordet, men det er ikke noget problem. Hun skal have tørret poter og mave når vi har gået tur i fugtigt vejr, men det kræver hun selv. Hun skal på tæppet eller i kurven når hun kommer ind fra tur eller have. Man må IKKE fange fluer i vindueskarmen og knække mors orkideer:stupid: Tilgengæld må hun putte i sofaen, lege vildt med bolde og vække far når han snorker:lol: Og knurre/gø af folk der kommer i indkørslen eller står for længe og kigger på huset. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 ingen vedvarende gøen, ingen hund i sofaen (men meget gerne i sengen) og ingen vild leg indenfor. Den sidste regel er relativt ny og af sikkerhedsmæssige årsager ift vores datter. egentlig må man heller ikke fodres ved bordet, men skipper har fået sin egen personlige foderautomat i en højstol Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Hmm.. Man må ikke tigge ved spisebordet, der skal man enten ligge under det eller gå et andet sted hen og lægge sig. (Man må gerne tigge ved sofabordet - dog må der ikke gives mad til hunden) Man må kun være i sengen om morgen og kun når det er fridag. Dvs. når mor og far gerne vil sove længere end til kl. 05.00 :blink: I teorien må man ikke være vild overfor gæsterne - men det holder ikke overfor alle. Hvis der falder mad på gulvet (især i køkkenet) må man ikke bare spise det, men vente på et "værsgo" Ellers tror ikke at der er så mange regler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chilli Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 ingen vedvarende gøen, ingen hund i sofaen (men meget gerne i sengen) og ingen vild leg indenfor. Den sidste regel er relativt ny og af sikkerhedsmæssige årsager ift vores datter. egentlig må man heller ikke fodres ved bordet, men skipper har fået sin egen personlige foderautomat i en højstol den der foder automat kender jeg godt....det var derfor reglen om at hunden skulle være i kurven opstod...vi har 4 børn og der blev kamp om hvem der måtte være foderautomat, kan hilse og sige at det ikke var nogen holdbar situation. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Vi har ikke ret mange regler.. Jeg kan komme i tanke om, at vi ikke vil have tiggeri... Ellers kunne han bare blive ved og sidde og savle på os - det er sgu for klamt.. Og så skal han ikke hoppe op.. Og så tror jeg ellers bare man skal høre efter hvad der bliver sagt... Så der er vist egentligt ret frie rammer herhjemme.. I hvert fald ift. hvor han kom fra - han tror nærmest han er kommet i himlen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lupus Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Man må ikke æde kælerotterne eller gø. Ingen af delene kan Westien overholde og Cavalieren gør, men er tilgengæld forelsket i rotterene De må gerne tigge ved bordet og får da også lidt mad ud af det Så to regler... Men sjældent de bliver overholdt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 den der foder automat kender jeg godt....det var derfor reglen om at hunden skulle være i kurven opstod...vi har 4 børn og der blev kamp om hvem der måtte være foderautomat, kan hilse og sige at det ikke var nogen holdbar situation. vi går også og overvejer om han skal væk fra bordet, men det er ikke bevidst fodren fra vores datter side, hun er kun 11 måneder og taber bare en masse på gulvet. Så jeg har et (naivt ) håb om at det går over af sig selv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Jeg har få, simple, regler som skal sikre at vi kan leve fredeligt sammen: I møblerne sidder eller ligger man Ingen vild leg inde Ingen "jagt" indefra, dvs. ingen holden øje med noget at gø ad gennem vinduer/døre Dørene ud til skal kunne åbnes, og stå åbne, og Pelle blive inde alligevel, hvis jeg beder ham om det Kattenes mad er kattenes og skal kunne stå på køkkenguvet uden Pelle tager det Ingen tiggeri, men det kommer jo af sig selv hvis man ikke starter med at give småbidder, når man selv spiser Det er vist det... Ellers skal han bare reagere positivt på mine anvisninger Jo der er et par regler mere: Når der kommer pakker med posten skal Pelle hjælpe med at bære pakken ind og han skal også hjælpe med at bære post ind fra postkassen, det er en fast regel, men det er altså ham som holder fast på denne regel som blev indført for at give ham et positivt syn på postbude og andre med lignende funktioner. Pakken byttes med en tyggepind inde ved køkkenbordet. En anden regel er at han skal bære bilnøgler eller pung/andet ind fra bilen eller når nogen kommer hjem, ind i køkkenet. Her byttes med en tyggepind. Reglen blev indført for at forhindre ham i at springe op af hjemvendte samt gæster. Også denne regel insisterer han selv på at overholde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Nå ja, og når vi passer bonushunden, er der en klar regel om at man ikke må hoppe op og tage mad fra bordet. Det bliver så totalt ignoreret at mr. bonushund! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Vi har også ganske få regler. Ingen gø amok - Medmindre folk er kommet ind i indkørslen, så er det OK. Bliver lidt for nemt overrasket af ikke inviterede gæster ellers. Ingen tiggen ved bordet. Bamse køre fuldstændig op i en spids, hvis han får mad ved bordet, så det er totalt no-go og tiggeri medføre timeout i kurven for ham. Ikke spise mad fra skålen før der er givet værsgo - Praktisk med flere hunde. Men de får sjældent mad i skålen alligevel, så den er nem at håndhæve. De skal blive på grunden. Den er ikke hegnet ind over det hele, så medmindre vi er med ude, så må de ikke forlade den. Og er vi med er der én vej de må gå udenfor. Det er vist egentlig også det :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Ingen hund i sofaen (når vi er hjemme), og ingen tiggeri. Ingen pludselig gøen af folk på vejen. Sidstnævnte er svært for hyrdehunden. - Det er reglerne her i huset. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Trods jeg har en mini str hund, så skal han altså ikke op i møblerne. Selvom mine sofaer egentlig er plettet til af min datter, så tænker jeg praktisk. Hvis Siku skal passes af andre fx af mine familie er møbler bandlyst. Det skal også være sådan at vores gæster kan sidde i fred på sofaen, uden at have en hund ved siden af, som vil snakkes med hele tiden. Siku har sit lammeskindstæppe, som den er meget glad for. Der søger han hen, når han vil have ro. Og ang foderautomaten... Er overrasket over min datter ikke foder ham med div mad Dog kan hun ved uheld tabe maden på gulvet, der skynder hun sig at samle det op igen, så Siku ikke får fat i det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Trods jeg har en mini str hund, så skal han altså ikke op i møblerne. Selvom mine sofaer egentlig er plettet til af min datter, så tænker jeg praktisk. Hvis Siku skal passes af andre fx af mine familie er møbler bandlyst. Det skal også være sådan at vores gæster kan sidde i fred på sofaen, uden at have en hund ved siden af, som vil snakkes med hele tiden. Siku har sit lammeskindstæppe, som den er meget glad for. Der søger han hen, når han vil have ro. Du behøver ikke forsvare at du ikke vil have hund i sofaen Havde jeg vidst, at Pelle svinede så meget som han faktisk gør, havde jeg også lige tænkt en gang ekstra. Jeg har ALDRIG haft en hund som grisede så meget som ham og tæpper kan blive skrabet/flyttet væk så han f.eks. har ligget og savlet på sofaens armlæn om natten. Han har et trick med at gemme uspist mad i "fløsen" nogle gange, det kan svine pænt meget når han ligger og sover :stupid: Nejj, jeg tror egentlig ikke jeg ville have valgt anderledes, men måske have fået syet skånebetræk til sofaen.. Mht. ikke at genere gæster, kan hunde sagtens lære f.eks. at have en fast plads på et tæppe i sofaen og at lade gæsterne være i fred - eller at når der er gæster er der ikke plads i sofaen til hunden også. De har jo som regel andre gode liggepladser også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Glemte lige én enkelt regel vi har, som specielt er møntet på Vinnie, og som hun skal mindes om hvert forår når havesæsonen begynder: Man må ikke stå på bagbenene og glo ind over hegnet til naboerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Glemte lige én enkelt regel vi har, som specielt er møntet på Vinnie, og som hun skal mindes om hvert forår når havesæsonen begynder: Man må ikke stå på bagbenene og glo ind over hegnet til naboerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Ikke gø i evige tider, det er for irriterende. Ikke være onde ved hinanden eller katten, og må selvfølgelig ikke stikke af - hvilket de så heller ikke gør. Må faktisk heller ikke gø af forbipasserende hunde, men det er de så bestemt ikke enige i... Og så må de faktisk ikke jagte spyfluer, mest fordi jeg kan se Voodoo ikke helt kan kende forskel på bier, dem får vi nemlig også herinde engang imellem. Dog hellere det end mit forrige hjem, hvor hvepse kom ind for at ligge sig til at dø :scared: Voodoo må ikke vogte tyggeben og begge hunde SKAL give godnatkys Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Reglerne her i huset er: Ingen Hund i møblerne eller seng - Han er bare alt for stor at dele sofa med og kæresten har allergi, så derfor er han heller ikke i sengen. Ingen tiggeri ved spisebordet - igen er han bare for stor. Hundehoved på bordet, der efterlader en sø af savl, er bare ikke hyggeligt. Han må til gengæld tigge ved sofabordet Ingen vild leg - det har kæresten svært ved at overholde. Ham og Chinook tager nogle drabelige "kampe" engang imellem. Ingen tyveri - fra nogle borde eller stole. De plysbamser som jeg skal sy, stjæler han og det ser SÅ sjov ud, når han leger tyv. Højt hævet hale, tindrende øjne og så futter han afsted :klap: Og det er vist det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Hmm, har vist ikke så mange regler her i huset. De må ikke starte konflikter med hinanden, de må ikke stjæle fra hinanden (eller fra bordene, men det er der enkelte der glemmer i ny og næ ) og de skal i det hele taget opføre sig ordentligt over for hinanden. Jeg gider ikke at de tigger, men jeg bor sammen med et mindre konsekvent menneske, som spolerer tingene. Hvilket bl.a. har resulteret i at alle tre tæver kender lyden af ostebøtten, der åbnes, for de får jo altid et stykke ved køkkenbordet. Selv i dybeste søvn reagerer de på at bøtten åbnes. Derfor har de lært, at når jeg beder dem om at gå, så skal de gå væk og lægge sig et eller andet sted eller foretage sig noget andet end at stå oppe i fjæset på mig mens jeg spiser. Et par af dem har desuden regler om at man ikke må æde kattene, men det hænger ikke rigtig fast på harddisken, så kattene har lært, hvor de ikke skal opholde sig. Men de må opholde sig hvor de vil, bare der er en lille plads til mig et sted Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts