Hop til indhold

Vores hund ødelægger vores græsplæne.

Gæst nellie
 Share

Recommended Posts

Når du ved hun skal tisse, så giv hende en line på og gå ned på hundetoilettet. Lige så snart hun begynder at tisse roser du hende, og giver en godbid. Gør det hver gang hun skal ud, og gå så turen bagefter.Hvis hun tisser på græsset ignorerer du det.

Jeg er enig. Og så vil jeg tilføje, at I skal stoppe med at lade hende løbe frit omkring i haven i en periode, for at få bugt med vanen om at lave derude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror alene at de gule pletter kommer, når græsset slåes meget lavt ned. jeg har for 1 ste gang stillet min maskine lavt og så når de tisser, store gule tørre pletter.Græssets rodlængde indstiller sig jo , så kort græs har korte rødder og langt græs lange rødder og naturligt kan langt græs bedre klare urin.

Kortklippede plæner gulner også meget hurtige i tørre perioder, end dem der aldrig slåes meget kort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror alene at de gule pletter kommer, når græsset slåes meget lavt ned. jeg har for 1 ste gang stillet min maskine lavt og så når de tisser, store gule tørre pletter.Græssets rodlængde indstiller sig jo , så kort græs har korte rødder og langt græs lange rødder og naturligt kan langt græs bedre klare urin.

Kortklippede plæner gulner også meget hurtige i tørre perioder, end dem der aldrig slåes meget kort.

Ulla, jeg tror jeg elsker dig en lille smule. Du har lige givet mig en god grund til ikke at slå græs alt for tit :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt almindeligt at tævetis dræber græs (kender ikke den dybre forklaring på det) - jeg ville gøre mere ud af tissehjørnet, invitere nogle tissere på besøg, til at starte med noget lækkert duft i tissehjørnet. Tror grus er det ideelle, mine kan ihvertfald ikke gå forbi en grusbunke uden at skulle op på den og tisse. Petrine elsker også at sjat-pisse når vi er på besøg et sted med græsplæne, tror bare det er behageligt at gå og gøre :hmm:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt almindeligt at tævetis dræber græs (kender ikke den dybre forklaring på det) - jeg ville gøre mere ud af tissehjørnet, invitere nogle tissere på besøg, til at starte med noget lækkert duft i tissehjørnet. Tror grus er det ideelle, mine kan ihvertfald ikke gå forbi en grusbunke uden at skulle op på den og tisse. Petrine elsker også at sjat-pisse når vi er på besøg et sted med græsplæne, tror bare det er behageligt at gå og gøre :hmm:.

det kan måske forklare hvorfor vi aldrig har oplevet noget med vores græsplæne, og skipper tisser ellers igennem derude :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tævetis slår bare græs ihjel sådan er det... Jeg er ret vild med jeres hundetoilet - havde jeg pladsen ville jeg også have sådan et! Da jeg kun havde en var problemet ikke stort. Karla er vanedyr og tisser og skider helt af sig selv næsten kun inde i bedene, hvilket også er de eneste steder hun graver... Efter vi har fået to - og nummer er ikke nøjeregnende med hvor hun efterlader sin lort - så ligner vores have efterhånden noget der er løgn! Græsset er væk i store bare pletter flere steder, både på grund af tis, men mest af alt pga af at hundene leger motorcross bane derude :roll:

Jeg har vist bare opgivet og accepteret, at sådan ser den ud :vedikke:

Jeg ville gøre som foreslået, ingen fri dressur i haven i en periode. Følg hende op på toilettet hver gang og ros hende til skyerne / evt. beløn når hun tisser / skider på "toilettet"... og lige det med underlaget. Begge mine markerer gerne i både barkflis, grus og jord.... men ingen tvivl om, at de foretrækker græs...

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter vi har fået to - og nummer er ikke nøjeregnende med hvor hun efterlader sin lort - så ligner vores have efterhånden noget der er løgn! Græsset er væk i store bare pletter flere steder, både på grund af tis, men mest af alt pga af at hundene leger motorcross bane derude :roll:

Jeg har vist bare opgivet og accepteret, at sådan ser den ud :vedikke:

Det lyder som en meget fin beskrivelse af vores have også :5up:

Vinnie har som regel et favorit-tissested, og da hun slipper et par liter ad gangen, er der snart dømt akut græsdød på det pågældende sted. Så flytter hun til et andet, og starter forfra med at dræbe græsset :lol:

Og racerbane - mine hunde er tilsammen vel ca. 7 gange større end dine, og laver tilsvarende større hjulspin :lol:

Det er, efter min mening, en af de ting man må tage med hvis man vil have hund. Der følger altså noget naturlig adfærd med, som de har brug for at have. I et gennemsnitshjem må de ikke lege og løbe i huset, de må ikke være i møblerne, og nu må de gudhjælpemig heller ikke tisse på græsset - hvad må de snart? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min have ser også sådan ud, for langs den ene hæk og til baghaven er der, som jeg holdt ponyer. Ikke engang kvalderkål kan overleve på vore galopbane.Og hvis jeg skulle have skønhave, så ville det være højbede, over 1 meter høje. Så Nana Banana ikke hoppe derop. Det kunne hun så sagtens , men ville vel forstå ,at et NEJ betod nej for udgravninger der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tidligere hund, en intakt han, pissede en stor flot rhododendron ihjel. Det var den der altid fik dagens første tissetur, og det kunne den ikke holde til. Da den var død, kastede han sin kærlighed på flagstangen. Den døde dog ikke:lol:

Sært, da vi boede på Fyn, havde vi en stor flot rhododendron midt på græsset, som også altid var skydeskive for de to hanhundes gyldne dråber, men den tog ikke skade af det -og de kloge (læs: væsentligt mere havekyndige end mig ;-) ) påstod at det faktisk næsten var godt for den, fordi de er en surbundsplante.. Måske din hanhunds tis, ikke var surt nok :mrgreen:

Vores græsplæne får også gule pletter hist og pist, og det passer meget godt med hvad Ulla H siger, at det er når den bliver holdt kort, at det er det største problem, for vi har en lille klat græs, af en anden art, i det ene hjørne, der vokser hurtigere, og dermed næsten altid er lidt længere end resten af græsplænen, og den plet får som regel ikke gule pletter, selvom der med 3 hunde, bliver tisset lidt over det hele i vores have -og markeret en del ;-)

Men jeg syntes dog som regel at de gule pletter forsvinder rimeligt hurtigt igen.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores have har også gule tispletter. Jeg har læst om dog-rocks http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/10530/1/Dog_Rocks.pdf

Min lab er dog ret forslugte og derfor tør jeg ikke lægge dem i hans vand. Men måske de virker? Er der nogen der kender dem?

Aldrig hørt om dem og efetrsom de ikke skriver HVORFOR eller HVORDAN det virker... så tror jeg sgi ikke rigtigt på dem... Jeg mener, der står at det ikke ændrer ph værdien hverken i hundens urin eller i drikkevandet og ikke er en medicin.... men hvad er det så? Hvorfor virker det? Hvad er det det gør?

Dog Rocks ændrer ikke pH balancen i hundens urin eller drikkevand;

Dog Rocks er 100% naturlige - hunden medicineres ikke på nogen måde

Link til indlæg
Del på andre sites

Aldrig hørt om dem og efetrsom de ikke skriver HVORFOR eller HVORDAN det virker... så tror jeg sgi ikke rigtigt på dem... Jeg mener, der står at det ikke ændrer ph værdien hverken i hundens urin eller i drikkevandet og ikke er en medicin.... men hvad er det så? Hvorfor virker det? Hvad er det det gør?

Dog Rocks ændrer ikke pH balancen i hundens urin eller drikkevand;

Dog Rocks er 100% naturlige - hunden medicineres ikke på nogen måde

Jeg kender dem som sagt heller ikke, men på hjemmesiden står der at stenene ændre ion vekslingen i vandet så nitrat niveauet falder (hvad det så betyder:confused:).

Ved nærmere eftertanke tror jeg ikke at det virker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender dem som sagt heller ikke, men på hjemmesiden står der at stenene ændre ion vekslingen i vandet så nitrat niveauet falder (hvad det så betyder:confused:).

Ved nærmere eftertanke tror jeg ikke at det virker...

jamen det er da klasse.... så kan kræet få en nitratforgiftning istedet for at pisse det ud..... så kan den sgu lære det, kan den.

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette er jo kemi, og svært at forudsige , hvad der kan se med nyrene. Nitratindholdet er jo i urinen og mener at under visse omstændigheder kan man udfælde det, så kan der vel kommer blæresten , eller i værste fald at det omdannes til Nitritforbindendelser , der er cancerogene.

Link til indlæg
Del på andre sites