Hop til indhold

Blandede meninger...


Gæst suskn
 Share

Recommended Posts

Ja, der er vist lige så mange meninger som der er mennesker om dette emne...

 

Alligevel vil jeg lige gi' mit besyv med!

 

Skal starte med at fortælle at jeg er den glade ejer af ikke mindre end 5 blandinger :D !

2 hunde og 3 heste!

 

Ja, skal nok holde mig til hundene :roll:

 

Kan godt se, at hvis man har tænk sig at slå sig på avl eller udstilling af en bestemt race, ja så er det nødvendigt med en stamtavle.

Men for langt de fleste, som har hund for at :

- holde indbrudstyve væk

- fortælle når der kommer gæster

- hygge med familien

- træne div. lydighed, agyility mm

- ha' selvskab

 

ja så gør en fin stamtavle ikke den store forskel...

Tror jeg ikke i hvert fald.. :wink: Har jo kun erfaring med blandinger jo.

 

Der er klart nogle fordele ved de racerene:

- kender temp. på forhånd( stort set)

- kender str. på voksen hund

 

men disse fordele har altså ikke bidt på mig! Nu kommer nærrigheden jo nok lidt op i mig. Syns altså 10 - 12.000 kr for en hundehvalp er MANGE penge... Ved godt det ikke er alle racer der er så dyre, men alligevel.

 

Har det fiiint med alle mine blandinger..

 

Men hvad er din mening? Hvorfor har DU netop valgt den hund du har??

Eller hvorfor vil DU ikke ha' en blandingshund ?

 

Knus Sus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sus.

 

Nu har jeg ikke købt hund endnu - hverken med eller uden stamtavle. Men har da tænkt mig at ofre de flere penge på stamtavlen af følgende grunde:

 

1. Man har mulighed for at undersøge forældredyrenes temperament, og også andre familiemedlemmer - hvis man går på udstilling og lærer dem at kende.

 

2. Man ved hvilke arvelige sygdomme familien dvæler med. Det kan man jo ikke undersøge hos en der bare har et kuld for sjov/hyggekuld, som har fundet en hanhund, og så har de altså lavet hvalpe.

 

3. Hvis man har kunnet undersøge de forskellige liniers sygdomsmæssige problemer, har man også større sandsynlig for at finde en hund der lever i mange år - og man vil jo helst at den ikke bliver aflivet i en tidlig alder.

 

4. Hvis min hund viser sig at være sundhedsmæssigt og temperamentsmæssigt i tip top, synes jeg at den skal indgå i avlen. Det vil være synd at lade en alletiders hund gå til spilde...!

 

Der er overordnet set mine grunde.

 

Den hund(race) jeg skal have bliver en berner sennen, som med DKK-stamtavle koster 10500kr - så det er jo ikke fordi den ligger i den billige ende! Men giver gladeligt de penge, for en ordenlig stamtavle.

Jeg vil ikke sige at jeg ikke vil have et gadekryds, og det kan da tænkes jeg anskaffer et en dag - men tror det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Rikke

 

Jamen kan sagtens følge dig!

 

Har efterhånden bare hørt SÅ mange ta' afstand fra blandingerne. Og syns de kan være lige så gode hunde selvom de ikke har stamtavle...

 

Nu har jeg i begge tilfælde kendt både far og mor til de 2 blandinger jeg har. Rigtig godt endda, så udfra det kunne vi nogenlunde fastsætte temp.

Ved godt at lang fra alle har de muligheder... Men derfra til at sige at hundene er uduelige, det syns jeg er lidt unfair.

 

Held og lykke med jagten på DIN drømmehund.

 

Knus Sus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sus.

 

Ja, der er nogle der vrøvler om ting, som de ikke har forstand på...! De kan være lige så duelige, enda mere duelige hvis hvalpene bare arver de rigtige egenskaber fra forældrene. Mange racer idag, er jo de rene blandinger, f.x golden retriever, som er en blanding af blandt andre labrador og flatcoated retriever (mener i hvert fald er er nogle andre racer med)! Men noget jeg kan synes er irriterende, er når folk siger at "gadekryds er meget sundere end racehunde". Okay... Hvad får dem til at tro det? Ja, racehunde dvæler med forskellige lidelser, men hvad sker der mon så, når man blander to hunderacer med hver deres lidelser? Eller en lille spinkel type med en stor newfoundlænder/sankt bernhard :? Tjah, man får bare dobbelt risiko for dobbelt så mange lidelser, kort sagt...

 

Nu kan man så måske undre sig over hvorfor lige jeg vælger at købe hund med stamtavle, når jeg ikke kender nogen der har en af de anerkendte. Den berner sennen som jeg kender (som også er den, der har fået mig til at forelske mig i racen), har stamtavle, men det er i en ukendt tysk klub, som ikke er under F.C.I... Og den labrador jeg kender, hun har ingen papirer overhovedet... Og de begge er det vidunderligste jeg kender, og glæder mig altid til at se dem :) Og ingen har dem har endnu haft nogle alvorlige sygdomme, i en alder af henholdsvis 2½år og 3,25år. Er nok blevet hjernevasket af alle de hjemmesider og bøger jeg efterhånden har læst :roll:

 

Men man skal jo altid kigge på opdrætteren og ikke på klubben... Folk tror jo ofte, at stamtavlen er en garanti, og køber bare hunden fra en useriøs opdrætter, der kun lige overholder avlskriterierne... :(

 

Håber ikke jeg kom for langt ud på et sidespor...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Igen..

Nææ, den der med at sundhed hænger sammen med race eller ikke racehund.... Den tror jeg heller ikke meget på!

Nej, miljøet omkring hunden har mere end så meget andet, indflydelse på sundheden...

 

Og det gælder alle hunde uanset om der er stamtavle eller ej.

 

Nå, men vi får vel at høre når din nyanskaffelse kommer hjem ??? :wink:

 

Knus Sus

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, I skal selvfølgelig bombarderes med nogle billeder :P

Men det bliver ikke førend tidligst sommeren 2009, da jeg ikke føler at jeg har tiden til at tage mig af en hvalp, her i gymnasietiden. Men det bliver kun hvis jeg har fået 100% styr på hvad jeg skal uddanne mig til, og har tiden og pengene til at tage mig af hvalpen, også når jeg skal flytte hjemmefra - jeg bor da heldigvis stadig hjemme hos de "gamle", det giver nogle økonomiske plusser. Så det bliver spændende, hvornår det egentlig i bund og grund bliver at jeg får en lille hvalp hjem... Men håber ikke der kommer til at gå for lang tid.

 

Forreten, dine hunde ser da dejlige ud :D Så lige dit indlæg i "præsenter dig selv".

Link til indlæg
Del på andre sites

Mærkevarer er jo populære, og det gælder også for hunde og stamtavler, men jeg syntes nu der er mange gadekryds som er fantastiske hunde, og dette gælder jo også på træningsbaner. Hvis man læser bogen om genetik, ja så forstår jeg egentlig godt den der med at gadekryds er mere rubuste og ikke så ofte har sygdomme.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Ud fra at jeg synes hun var enormt kær og at jeg altid har ønsket mig en papillion.. Godt nok er trunten blanding, men har oz haft god erfaring med at der var mix.. Regner oz med at den næste lillepige vi skal have bliver en blanding, ikke fordi at de er bedre for det er ikke altid tilfældet, men netop fordi at mange racer for skruet prisen helt i top..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst MissRiie

Nu har jeg både haft blandinger, og racehunde.

 

Jeg ser INGEN grund til at blande racer, men dog kan hundende (eller andre dyr), jo være dejlige alligevel.

 

Min gamle hund, var en ren golden retriever,

og min nye, er en blanding af collie/japansk spids.

 

Men på trods af den sidste ikke har stamtavle, elsker jeg ham jo ligeså højt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at du herinde finder ret mange som er imod blandingshunde. Der er flere der har/har haft blandinger og det er nogle dejlige hunde :5up:

 

Der hvor filmen knækker for folk herinde er når hunde "produceres"/sælges som "ren golden men uden tavle" DET er i den grad uansvarligt, da der er langt større risiko for at hundene er i tæt familie osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa :vinken:

 

Det er et meget spændene emne det her...:5up:

Jeg valgte en blanding, fordi jeg selv har trænet moderen fra hvalp af og mødte fadren og kunne lide ham også...

Ud over det har jeg selv været med til at tage imod ham og præge ham i hele hans lille hvalpe tid.:rolleyes: de var nu nuser såden nogle helt små hvalpe:hjerte:

 

Vi var ikke så kloge, som vi er i dag, man skal altid tage ved lære af fejl, hvis ikke man har en viden til at udgå dem. Så der viste sig at være en øjensygdom, som følger både flatcot og lab, som desværre var i udbrud hos moderen:cry:. Dette vil nu medføre øjenlysning hvert år for hvalpene... dog er der stor sansynlighed for at der ikke kommer noget, da faderen ikke ser ud til at have genet ifælge dyrlægen.

Havde vi nu været klogere og mere oplyste, så havde vi fået øjenlyst før vi satte hende ind i avlen, for netop ikke at avle vidre på posientielle sygdomme. Det ved vi så nu og hvalpene kommer aldrig til at blive forældre. Men det er nemt at være bagklog især, når den faste dyrlæge ikke mente, at der var nogle problemer og ikke oplyste om evt. test der burde være fast at lave...:confused:

 

Jeg har også en sund og rask blandings hest på 20 år, hvor jeg de sidste 8 år har haft dyrlæge uden for normalen 3 gange så... men skal ikke sige om blandinger er mere eller mindre raske...

Jeg kan se noget positivt i blandinger, fordi at du har mulighed for at kombinere 2 gode racer til en, der indenholder flere af deres værdier, men også at stamtavlen er god for netop at holde kontrol over rasetypiske sygdomme og temperamenter.

Men hører også, at netop fordi, at det skal være så rent for man tit usunde "overavlsproblemer", som for meget hud, der laver svamp eller allegier, netop fordi at det så frem for en sund og rask hund, skal være en udstillingshund, der ingen ydre fejl har...

Ved ikke om det er sådan det er, men det er det jeg hører...

 

Men for mig er alle hunde dejlige og skønne ligemeget, hvordan de er avlet altså med eller uden tavle:-D og miljøet de opvokser i er meget meget vigtigt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som eksemble... Et par af vores venner har lige fået en hvalp for førstegang, det er en blandingshund Engelsk bulldog og Perro de Presa Canario. De har ingen idé om hvad en Perro de Presa Canario er for en hund. Hvordan det har kunne lade sig gøre ved jeg ikke:lol:

Altså hvalpen er da sød og dejlig og alt det der:rolleyes:...Meeen den bliver også voksen engang.

 

Jeg har som sådan ikke noget imod blandingshunde. Men hvilke egenskaber vil træde mest frem, eller stå stærkest??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har absolut intet imod blandingshunde og nogle af dem er jeg decideret vild med f.eks. pudel/terrier, selvom disse afviger fra min holdning om, at man skal være meget påpasselig med hvilke racer man blander.

 

Man kan f.eks. tro, at en blød hund vil mindlne hårde egenskaber hos en anden race, men da man aldrig kender blandingsforholdet af generne hos afkommet, kan man blive vældig snydt af resultatet.

 

En hund som er halvt schäfer og halvt labrador for at tage en meget brugt blanding er jo som regel netop ikke halv schäfer og halv labrador rent egenskabsmæssigt men en uberegnelig blanding som man ikke på forhånd kan regne med har en bestemt procentdel af den ene races adfærd/egenskaber og en bestemt procentdel adfærd/egenskaber fra den anden race.

 

Man kan opleve at denne blanding i nogle situationer er typisk lab og i andre situationer typisk schäfer og kan ikke på forhånd vide i hvilke situationer labradoren dukker op og i hvilke schäferen viser sig.

 

Nogle hunde er teoretisk nogle gysere, men viser sig så ikke at leve op til fordommene.

 

Og omvendt, nogle er teoretisk en nuttet blanding, men viser sig så at blive en gyser :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja. Jeg har aldrig ejet en raceren hund og jeg har haft 4 hunde. Jeg elskede dem allesammen og jeg vil også elske min kommende hund, som bliver med tavle :-) Tavlen har ingen betydning for hvor meget man elsker sin hund.

 

Jeg vælger at købe med tavle næste gang af nogenlunde samme årsager som Bernerazuro. Primært fordi jeg vil vide hvad jeg køber og jeg vil vide noget om min hunds forældre, bedsteforældre osv.

 

Det handler ikke om at blandingshunde ikke er dejlige, for selvfølgelig er de det! Det handler om at man ved hvad man køber og når man nu vil elske hunde uanset om den har tavle eller ej, så vil jeg personligt hellere være på den sikre side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tja. Jeg har aldrig ejet en raceren hund og jeg har haft 4 hunde. Jeg elskede dem allesammen og jeg vil også elske min kommende hund, som bliver med tavle :-) Tavlen har ingen betydning for hvor meget man elsker sin hund.

 

Jeg vælger at købe med tavle næste gang af nogenlunde samme årsager som Bernerazuro. Primært fordi jeg vil vide hvad jeg køber og jeg vil vide noget om min hunds forældre, bedsteforældre osv.

 

Det handler ikke om at blandingshunde ikke er dejlige, for selvfølgelig er de det! Det handler om at man ved hvad man køber og når man nu vil elske hunde uanset om den har tavle eller ej, så vil jeg personligt hellere være på den sikre side.

 

Ja bestemt. Selv har jeg haft blandt andet en schäfer/pudel, en tæven var ½ sct. bernhard fader ukendt, en hvalp efter denne tæve hvor faderen var labrador, hvalpe efter samme moder hvor faderen var en golden, en lab/flat, lab med et strejf af golden, en til labblanding, rene labber, ren golden, ren cairn terrier, ren gravhund, ren papillon, en ubestemmelig blanding (omplaceringshund) og ja det var vist det... Indtil videre

 

Ingen hund var bedre end andre eller mere syg end andre

Link til indlæg
Del på andre sites

Mærkevarer er jo populære, og det gælder også for hunde og stamtavler, men jeg syntes nu der er mange gadekryds som er fantastiske hunde, og dette gælder jo også på træningsbaner. Hvis man læser bogen om genetik, ja så forstår jeg egentlig godt den der med at gadekryds er mere rubuste og ikke så ofte har sygdomme.

 

Hilsen Karen.

 

 

 

Og hvilken bog er dét?

 

Hvis du virkelig HAR læst den, så ville du også forstå at krydsningsfrodighed KUN forekommer ved hybrider. Dvs. balndinger af 2 forskellige ARTER i FØRSTE generation.

 

Hunde kan aldrig lave 1. generations hybrider. De kan ikke engang lave hybrider.

 

Læs bogen igen.

:blink:

 

Jeg vælger med stamtavle næste gang.

Årsagen er simpel:

-Stamtavle-opdræt er det eneste der giver mig mulighed for at undersøge om hunden er det jeg vil have.

-Stamtavlen er en nødvendighed for at kunne gå på markprøver.

-stamtavler giver indblik i sygdomshistorikken i linjerne bag.

-Stamtavlen giver indblik i ikke blot egenskaber og anvendelighed af linjerne bag, men også hvorfra linjerne kommer rent geografisk, og dermed fortæller det mig hvilket anvendelsesområde og hvilke værdier der er lagt vægt på i avlen. (intet formål i at vælge en bredt søgende engelsk stående hund, til danske forhold. Her gør de kontinentale sig væsentligt bedre f.eks.)

 

 

Nåh ja. Og den der med: Mange racerene hunde er jo egentlig blandinger, vidner kun om at man ikke helt har indset at kontrolleret avl giver en konstant i avlen som dermed giver en race.

Ja. Goldens er oprindeligt blandet af flere racer. Men gennem kontrol og selektion har man fået en konstant i egenskaber og udseende.

INGEN blandinger vil kunne "prale" af det samme.

 

Bare mine 25 øre værd :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stambogsførte hunde fordi jeg var ved at blive taget ved næsen da jeg skulle have min første hund. Sælger viste mig både mor (sort) og far (gul) og jeg tænkte ikke over at hvalpene enten var gule eller black and tan. Så slap en anden tæve ud (som sælger ikke ville lade komme ud fordi hun bed) den havde hængepatter og var black and tan. Først dèr lagde jeg mærke til at den sorte tæve ikke havde synlige patter og hvalpene var kun 4 uger. :???::rolleyes:

 

Ind i bilen og farvel igen. Senere så jeg det "kunststykke" med de udstoppede hvalpe. :evil: Det lignede præcis det kuld jeg havde været ude at se på. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du virkelig HAR læst den, så ville du også forstå at krydsningsfrodighed KUN forekommer ved hybrider. Dvs. balndinger af 2 forskellige ARTER i FØRSTE generation.

 

Hunde kan aldrig lave 1. generations hybrider. De kan ikke engang lave hybrider.

 

 

Jeg beklager, men det er dig der tager fejl. Krydsningsfrodighed bruges rutinemæssigt indenfor både plante- og husdyravl til at fremme ønskede egenskaber.

 

Det, der kræves for at skabe en F1 generation, er to rene linier (dvs. ubeslægtede i et antal generationer) - og selvfølgelig af samme art, for to forskellige arter kan ikke, eller kun yderst sjældent (hest/zebra f.eks.) få afkom sammen, da de forskellige arter har forskelligt kromosomtal. Verden ville unægtelig se en del anderledes ud, hvis det ikke var tilfældet! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg beklager, men det er dig der tager fejl. Krydsningsfrodighed bruges rutinemæssigt indenfor både plante- og husdyravl til at fremme ønskede egenskaber.

 

Det, der kræves for at skabe en F1 generation, er to rene linier (dvs. ubeslægtede i et antal generationer) - og selvfølgelig af samme art, for to forskellige arter kan ikke, eller kun yderst sjældent (hest/zebra f.eks.) få afkom sammen, da de forskellige arter har forskelligt kromosomtal. Verden ville unægtelig se en del anderledes ud, hvis det ikke var tilfældet! :lol:

 

 

 

Hvor meget vil du vædde på jeg har ret?

Jeg arbejder med avl, og mere specifik krydsninger, krydsningsfrodighed og forædling til daglig.

 

Og nej. Hybrider er krydsninger af 2 forskellige ARTER.

Eksempelvis er hundehybrider (ulv/hund) kun på grundlag af en dispensation navngivet som hybrider. Efter 5. generation (mener det var 5. men er ikke helt sikker) må man ikke kalde dem hybrider længere, fordi det er samme art.

 

Hest/æsel er en hybrid.

Indenfor katte har man også hybrider, med samme dispensation som for ulv/hund.

Og indenfor planteverdenen er en stor del af de almindelige haveplanter også hybrider.

Indenfor frugtavl kan man næsten ikke undvære hybrider.

 

Og det er rigtigt at forskellige arter i naturen kun sjældent kan få afkom.

Hybrider opstår ikke i naturen, men gennem kontrolleret selektion af avlsmateriale der for det første giver et bedre afkom end udgangsmaterialet, og for det andet overhovedet er istand til at levere afkom.

Dvs. krydsningsfrodighed opnås ikke engang "bare" ved at man tager 2 forskellige arter og blander dem. Der skal endda en ekstrem stor portion kontrol og selektion til for at opnå den ønskede frodighed, og det ønskede afkom.

Som eksempel kan nævnes at man indenfor haveplanter ret ofte har en kasseringsprocent på tæt på 100%. Kan sagtens ske at man ahr krydset og renavlet i 5-10 år, på 100.000 planter. Når man når til den endelige udvælgelse, så er der 2 tilbage som herefter formeres vegetativt (kloning = stiklinger = meristemformering = rodskud osv. osv.) for at bibeholde denne frodighed og de egenskaber man har avlet mod.

Lige så snart vi ryger ind i 2. generation af kønnet formeret materiale, eksisterer frodigheden nemlig ikke mere.

Og så skal vi ikke glemme at vegetativt formeret materiale også bliver ældre, på grund af måden man formerer det på. Det betyder ligeledes en forringelse (ældning) af materialet, som dog er noget mere langtrukken end ved kønnet formering.

 

Frodigheden er også KUN at finde i forhold til udgangsmaterialet. IKKE i forhold til alt andet.

 

Edit: Dvs. Hvis ikke de har ændret navngivningsregler og erfaringer indenfor bevidst og konrolleret krydsningsavl,indenfor de sidste 2 år, havde jeg lige glemt at skrive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft to blandinger og det var dejlige hunde. Nu går der en raceren Berner rundt her af to grunde. 1) Vi skulle ikke have hund igen, men gemalen faldt pladask for kusinens Berner og så var den jo ikke så meget længere. Altså hund igen og 2) Min krav var at det skulle være en tavle-køter denne gang, da jeg bare er blevet så meget for gammel til de overraskelser, der kan gemme sig i en hund uden tavle og den med "ægte, men uden tavle" giver jeg ikke en brik for. De tusindkroner man kan spare på den historie kan nemt være givet meget dårligt ud.

 

Derfor raceren hund nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget vil du vædde på jeg har ret?

Jeg arbejder med avl, og mere specifik krydsninger, krydsningsfrodighed og forædling til daglig.

 

Det skræmmer mig ikke, for jeg er uddannet indenfor samme. Og lige som du garanteret har, har jeg også lært om Gregor Mendels skoleeksempler med ærter - høj ært + lav ært, gul ært + grøn ært, rød ærteblomst + hvid ærteblomst osv. De var allesammen ærter, og krydsningerne var ærte-hybrider.

Beskrivelse her: http://www2002184.thinkquest.dk/mendel.htm - og pudsigt nok et lille hunde-eksempel ;-)

 

Og nej. Hybrider er krydsninger af 2 forskellige ARTER.

 

Jeg beklager, men det passer altså ikke. Du kan bare slå op i en almindelig fremmedordbog. Her står at en hybrid kan være en krydsning af to forskellige arter, eller bare en "blanding af to slags", eller "bastard". Jeg husker ikke den nøjagtige ordlyd, men her er en definition fra Merriam-Webster: "1: an offspring of two animals or plants of different races, breeds, varieties, species, or genera." ( http://www.merriam-webster.com/dictionary/hybrid )

MAO er "hybrid" et gummiord, som bare betyder blanding :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja bestemt. Selv har jeg haft blandt andet en schäfer/pudel, en tæven var ½ sct. bernhard fader ukendt, en hvalp efter denne tæve hvor faderen var labrador, hvalpe efter samme moder hvor faderen var en golden, en lab/flat, lab med et strejf af golden, en til labblanding, rene labber, ren golden, ren cairn terrier, ren gravhund, ren papillon, en ubestemmelig blanding (omplaceringshund) og ja det var vist det... Indtil videre

 

Ingen hund var bedre end andre eller mere syg end andre

Nej, nemlig ikke. Jeg kunne da også sagtens finde på at tage en blandingshund ind hos mig igen, hvis blandingen er fornuftig og jeg kan tilbyde den et godt liv. For som sagt kan de da også være fantastiske hunde, hvis ejer og hund passer sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skræmmer mig ikke, for jeg er uddannet indenfor samme. Og lige som du garanteret har, har jeg også lært om Gregor Mendels skoleeksempler med ærter - høj ært + lav ært, gul ært + grøn ært, rød ærteblomst + hvid ærteblomst osv. De var allesammen ærter, og krydsningerne var ærte-hybrider.

Beskrivelse her: http://www2002184.thinkquest.dk/mendel.htm - og pudsigt nok et lille hunde-eksempel ;-)

 

 

 

Jeg beklager, men det passer altså ikke. Du kan bare slå op i en almindelig fremmedordbog. Her står at en hybrid kan være en krydsning af to forskellige arter, eller bare en "blanding af to slags", eller "bastard". Jeg husker ikke den nøjagtige ordlyd, men her er en definition fra Merriam-Webster: "1: an offspring of two animals or plants of different races, breeds, varieties, species, or genera." ( http://www.merriam-webster.com/dictionary/hybrid )

MAO er "hybrid" et gummiord, som bare betyder blanding :mrgreen:

Nu er jeg hverken uddannet eller ekspert i gener og mendels lov...

 

Men jeg skal have noget mere info om det du siger, de 2 links dur ikke godt nok for lille mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...