Hop til indhold

Vi får besøg i dag.....


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak for alle de søde ord. :lun:

 

Basse er en skøn hund, og det skal nok blive rigtig godt. :hjerte:

 

Jeg har et arbejde foran mig med luftning af to hunde i flexline:hmm::-D

 

Han ser så dejlig ud!

 

Det med to flex liner, det har jeg opgivet..een kan man have ret godt styr på, men to-den går ikke.. Msåke fordi mine aldrig er det samme sted på samme tid..

 

Men hvis du kan gå tur i mark og skov så går det måske bedre?

 

Er der nogen af dem der kan gå løs?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du om hans mor er fra Græske Hunde eller DFAS. Hvis moder er fra GH vil jeg gerne spørge ind til hans mor, måske kan den formand , der virkede dengang huske noget. På¨den tid kom ikke mange græske hunde til DK. Tænkte på hvor mange der blev født og om ejer at tæve selv solgte dem eller det var under foreningen.

Hans smukke farve er jo ikke een mange hunde kan mestre. Og hans hyrdehundehoved og pels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smukke Basse. - Gad vide hvilke racer han indeholder..?

 

Luca er lidt gnaven, men opfører sig ellers som normalt. Hun hænger ikke på os, og lader gerne Basse lege i haven uden hun kommer med ud. Hun tager sin sædvanlige lur.

 

Er spændt på de næste par dage.

 

Han ser så dejlig ud!

 

Det med to flex liner, det har jeg opgivet..een kan man have ret godt styr på, men to-den går ikke.. Msåke fordi mine aldrig er det samme sted på samme tid..

 

Men hvis du kan gå tur i mark og skov så går det måske bedre?

 

Er der nogen af dem der kan gå løs?

 

Luca kan sagtens gå uden snor, men helst ikke på vejen. Hun elsker alle mennesker, men det er ikke altid gengældt. Tror jeg tager basse i kort snor til at starte på og Luca i flex, hun er nemlig super nem i flex da hun ikke flakser frem og tilbage. Det gør Basse... De vil også få ture hver for sig, men har brug for de kan gå sammen på morgenturen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Når jeg en sjælden gang går med flere hunde, så foregår det i en dressurline - denne line er genial fordi den kan forlænges/kortes af alt efter situationen. Man har meget mere kontrol over hundene på denne måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I har gode råd, så bare kom med. Jeg suger til mig ;-)

 

Sørg for at de to hunde får gode oplevelser samen, men husk også at give Luca ekstra alenetid, så hun ikke føler at hun mister noget ved det her. Tværtimod at det måske giver ekstra privilegier!

Omplacering af en hund i den alder kan lade sig gøre, men vær indstillet på at der nemt kan gå et halvt år før i rigtigt har fået følingen med hinanden.

Den ældre hund vil have nogle oplevelser med sig som har gjort at han har tilegnet sig et handlemønster over for forskellige hændelser, og den proces har du ikke været med i. Du ved hvordan Luca regerer i de forskellige situationer, men skal først lære din nye gamle hund at kende. Og det sker jo nu en gang kun når de forskellige situationer efterhånden opstår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luca kan sagtens gå uden snor, men helst ikke på vejen. Hun elsker alle mennesker, men det er ikke altid gengældt. Tror jeg tager basse i kort snor til at starte på og Luca i flex, hun er nemlig super nem i flex da hun ikke flakser frem og tilbage. Det gør Basse... De vil også få ture hver for sig, men har brug for de kan gå sammen på morgenturen.

 

Sådan gør jeg også med mine:) Sheila er i flex og mysla i kort snor. Når vi så kommer til et sted hvor mysla kan være løs, så kommer hun det. I dit tilfælde kunne du jo så bare skifte flexen over på basse, sa han kunne have den på når luca var løs:)

 

Hvordan går det med dem og med ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Igen Charlotte.

Håber det stadig går godt mellem dem.

Jeg har nu skrevet på facebook med foto at drømmefyren til den Lone, der var formand for græske hunde på fødselstidspunktet.

Dengang var det ikke så ualmindeligt at de græske dyreværnsforeninger og privatpersoner sendte drægtige tæver herop uden vort vidende,.Det sker heldigvis , også for tævernes skyld sjældent i dag , og nok ikke bevidst.

Hvis tæven skulle være fra DFAS er Helsinge et underligt sted at føde, da formanden her er fra Frederkssund dyrehospital.

Jeg regner jo med, at hvis nogle oplysninger dukker op, at du er interesseret i at få dem.

Det er jeg da selv, med mine 2 græske .

Desværre havde man dengang ikke stor styr på kartoteksarbejde og der var så få frivillige .

Hilsen Hundehuset i Tåstrup.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...