Hop til indhold

Vi får besøg i dag.....


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Jeg har åbenbart et eller andet med ældre omplaceringshunde, og i dag er den gal igen.

 

Vi har mødt en ældre hanhund på neutral grund sammen med Luca. Det gik ganske fint, og vi tager skridtet videre i dag, med besøg på egen grund.

 

Ud fra besøget i dag, beslutter vi om skal gå videre. - Selvfølgelig med en prøve periode.

 

Jeg er meget spændt på hvordan det går i dag, jeg havde egentlig troet vi skulle have en tæve mere, men ham her, er kastereret og meget lidt int. i Lucas bagdel. Min største bekymring er når hun går i løb, den ene gang om året. Men det må kunne løses om ikke andet med jeg tager et par fridage, og er obs på dem.

 

Så er der en masse tanker om det at have to ældre hunde. Plads i bilen, vil de overhovedet gide hinanden, kan jeg gå med begge to, dyrlægeregninger osv osv.

På den anden side har Luca givet os så meget, og tænk, - dobbelt op;-)

 

Pyh ha der er lang tid til i aften... :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Greyhounds

Hvor spændende! Mht at gå med dem går jeg med 3 greyhounds i hver sin snor og det fungerer fint uden ret meget kluddermutter, så det skal nok gå for dig med 2. Men man kan ikke fotografere samtidig det siger jeg dig med det samme :-D Man kan godt ende lidt som viserne i et Mickey mouse ur med viserne på kvart i 3..

Link til indlæg
Del på andre sites

Om de to hunde kan sammen får du ikke svar på i dag. Det kan ske at de to hunde elsker hinanden fra første sekund, men at der senere dukker et problem op. Jeg har også ret ofte oplevet at to hunde der ved første kontakt havde en mindre konflikt kom til at fungere rigtigt godt samen når først rangfølgen var fastlagt.

Hvis mødet i dag går i retning af millionbøf, ja så skulle den hund altså ikke blive din. Elles skal der nook gå en 2-3 uger før du ved det mere sikkert.

Bemærk også at intakte hunde godt kan være noget skeptiske over for kastrater af det modsatte køn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bøvle

Spændende... Held og lykke, det er skønt med to hunde, og du gør godt med en prøvetid, men ønsker jer pøj pøj med besøget, glæder mig til at høre mere om det... Og super at tage en omplaceringshund:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber så det går, og det gør det normalt med en af hver køn.

Hvis din tæve har ting, hun passer på og hæger om, så fjern det i starten.Ingen grund til ,at hun har noget at vogte. Uanset om hundene er fertile eller ej, vil det normalt være tæven, der vil bestemme.

Du skriver, at han er kastreret, så ingen panik i løbetider, især hvis hun sætter dagsordenen.

Min græske kastrathan parre fint, men kun på utallige opfordringer, ellers ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede også jeg som ældre kunne give nogle udsatte et godt utium, men pludselig har jeg for mange hunde, men hver gang jeg ser en ældre udsmidt græsk hund, ville jeg så gerne. Men min flok er ikke til flere hunde, så håber bare at helbred og især økomi holder.De ældre kan jo ikke sygeforsikres i Alm. Brand, hvor mine 6 stk er..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hanhunden er en blanding på 9 år. Så en ældre herre. Han er født i dk af en græsk gadehund, som var gravid da hun kom til DK. Han har boet hele sit liv hos samme ejer. Han er vant til at omgåes tæver, og er god til det!

Han er på størrelse med en lab. Dog tyndere.

 

Luca er snart 8, og er klart den der bestemmer. Jeg er sikker på at hvis vi skal ha en mere, er det her et godt match. Om Luca så synes det samme, det er det vi skal finde ud af.

 

Hvis I har gode råd, så bare kom med. Jeg suger til mig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja- så blev jeg lige lidt nysgerrig på , hvordan han ser ud, for en god bekendt havde en drægtig tæve i pleje og fødsel, der godt kunne passe. De hvalpe, jeg kender fra det kuld ligner alle noget pointer/dalmatinermix med hvid bundfarve og pletter.Og alle meget atletisk bygget, langbenede og sporty.

Hvis han passer med beskrivelsen kan jeg sætte dig i kontakt med hende plejemor, der selv har 2 hvalpe fra dette kuld. Hvis de lever endnu. . Og tæven er aflivet pga sygdom.Det kunne være sjovt ,hvis han var en af dem, så har opvækst været i top.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det lyder spændende, med et måske kommende familiemedlem :klap:

 

Jeg har ikke så mange råd, andet end at I skal huske at lufte hundene hver for sig - det er enorm vigtig at hver hund har sin egen gå tur og der kun er fokus på den.

Husk også at hver hund er unik og behøver lige meget kontakt og kærlighed - så man må lære at fordele vind og vejr lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder spændende, med et måske kommende familiemedlem :klap:

 

Jeg har ikke så mange råd, andet end at I skal huske at lufte hundene hver for sig - det er enorm vigtig at hver hund har sin egen gå tur og der kun er fokus på den.

Husk også at hver hund er unik og behøver lige meget kontakt og kærlighed - så man må lære at fordele vind og vejr lige.

 

enormt vigtigt for nogle hunde, ikke så vigtigt for andre :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh..hvor lyder det spændende..krydser fingre for, at det går godt med ham og Luca.:-D

Husk også, at være opmærksom på madsituationerne, så der bliver nogen kamp om maden, hvis den ene evt. skynder sig lidt at spise og der efter går over til den anden, som ikke er færdig endnu.

 

Der skal stå :Så der ikke bliver nogen kamp om maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Får en tanke om jeg må være skør, når jeg vil sætte to gamle hunde sammen. Hmm krydser fingre....

 

Sadie var næsten 10 da jeg fik Rocky på 13. Der var aldrig noget der overhovedet.

 

Med en af hvert køn er det altså sjældent der er ballade, og som Ulla siger, så er det som regel tæven der bestemmer. Jeg tror ikke du behøver være nervøs.

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille update. Luca tog pænt i mod. Haven blev undersøgt, og hundene løb rundt og mellem hinanden uden problemer. Indendørs skulle Luca lige markere et par gange, men ikke mere end de nærmest væltede over hinanden når de skulle igennem samme dør på samme tid. Jeg tror dog ikke Luca helt er færdig med at fortælle det er hendes hus.... Men det er vel det man kan forvente..!?!

 

Nu er planen vi snakkes ved i eftermiddag, da han lige skal ha et dyrlægetjek. Hvis sælger og selvfølgelig os her i huset, synes det her er godt, skal vi have ham i morgen.

Han er klart sælgers hjertebarn, og jeg håber ikke han bliver alt for ked af at komme væk hjemmefra. :-(

 

- dejlig er han!! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...