Hop til indhold

Vores dejlige Amr. Collier


Gæst A-team of loving
 Share

Recommended Posts

Ja :-D Men derfor kan de vel godt komme i andre farver andre steder i verden :-D

 

Ja da, men så burde resten af standarden jo stadig være det samme. Stoppet f.eks..

 

Aj jeg lovede mig selv at blive væk fra denne tråd.. Nå pyt..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 469
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja da, men så burde resten af standarden jo stadig være det samme. Stoppet f.eks..

 

Aj jeg lovede mig selv at blive væk fra denne tråd.. Nå pyt..

sæt dig på hænderne det prøver jeg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da, men så burde resten af standarden jo stadig være det samme. Stoppet f.eks..

 

Aj jeg lovede mig selv at blive væk fra denne tråd.. Nå pyt..

Men er det ikke meget almindeligt at forskellige avlsklubber avler efter forskellige ting? At der er forskellige ting de lægger vægt på? Om man så er enig eller ej, er vel op til den enkelte, men det er vel ikke ualmindeligt? Eller hvad? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det ikke meget almindeligt at forskellige avlsklubber avler efter forskellige ting? At der er forskellige ting de lægger vægt på? Om man så er enig eller ej, er vel op til den enkelte, men det er vel ikke ualmindeligt? Eller hvad? :-D

 

En collie skal vel ligne en collie, eller? Og det synes jeg helt ærligt ikke disse gør. Ikke i hovedet.. Ja heller ikke farverne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville da også tro at selve standarden var den samme, i hvert fald bare sådan nogenlunde?

Jeg ved godt der kan være forskel i hvilke farver der er godkendte, men selve standarden, her tænker jeg stop, størrelse osv burde vel være den samme, sådan NOGENLUNDE?

 

Jeg forstår ikke at man ønsker at avle væk fra en standard, og slet ikke hvis der virkelig er større sundshedsmæssige problemer med andre farver, end de normale..

Hvordan ser man f.eks. om der er zobel i sådan en hvid en? Er det ikke øjnene der giver udtryk? Altså blå øjne?

Eller tager jeg helt fejl?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil meget, meget gerne byde nye brugere velkomne på HF. Men sorry, jeg kan ikke se væk fra min indstilling til avl på hvide collies... :cry: Man ved så vel, at risikoen for døve og blinde hvalpe er så stor, og jeg kan ikke begribe hvorfor man alligevel gør det...

 

TS, jeg håber du får et godt ophold på HF, og jeg vil bede til at det kan få dig til at tænke om mht. de hvide collies... Smutter nu, og skriver ikke mere her.

 

hvid collie.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

He he... nej , jeg bliver skam ikke skræmt væk :roll:

 

Som tidligere skrevet, så er der altid nogen der skal være negative , men jeg tager det nu ikke så tungt, jeg har endnu ikke set eller hørt om nogen der har været hverken døve eller blinde, så tror man skal se det som lidt "lus i skinpelsen"

 

Og det er da sikkert også noget "skidt" at der kommer andre standarder her til landet - men jeg syntes jo at det er tiltrængt :5up:

 

Og heldigvis , så har jeg jo kun fået så positive tilbagemeldinger fra mine hvalpekøbere , så det syntes jeg jo at jeg vil forholde mig til :slem:

 

Det skal så lige siges at vi naturligvis også øjnlyser, og der har INTET været at udsætte på nogens øjne, på noget som helst tidspunkt :blink:

 

Det med manglende aftegning er nu også kun en skrøne , MEN parre man merle/merle , så er der 25 % Chance for at der kan være komplikationer så som døvhed og blindhed , så det gør man jo så naturligvis heller ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil meget, meget gerne byde nye brugere velkomne på HF. Men sorry, jeg kan ikke se væk fra min indstilling til avl på hvide collies... :cry: Man ved så vel, at risikoen for døve og blinde hvalpe er så stor, og jeg kan ikke begribe hvorfor man alligevel gør det...

 

TS, jeg håber du får et godt ophold på HF, og jeg vil bede til at det kan få dig til at tænke om mht. de hvide collies... Smutter nu, og skriver ikke mere her.

 

[ATTACH=CONFIG]89401[/ATTACH]

 

nu skal vi ikke blande ts hunde som indenfor sheltie hedder "color headed whites" sammen med den du har vist her som er en krydsning med to merle gener. Det er den sidste her som giver store sundhedsproblemer ikke hunde som dem ts har vist billeder af;-)

 

Og stort velkommen til HF:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he... nej , jeg bliver skam ikke skræmt væk :roll:

 

 

Det med manglende aftegning er nu også kun en skrøne , MEN parre man merle/merle , så er der 25 % Chance for at der kan være komplikationer så som døvhed og blindhed , så det gør man jo så naturligvis heller ikke!

 

Godt du ikke er sådan at skræmmme:genert:

 

Lige et følge spørgsmål af rent nysgerrighed - hvordan sikrer du dig at dine hunde ikke er bærere af merle gener? Så vidt jeg ved er grunden til at man ikke krydser zobel med merle, at merlen ikke altid kan ses på de lyse hunde?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinke: Hvor store er de i forhold til de danske collier? Jeg troede kun at der var en enkelt i landet som avlede efter amerikanske linier (og som dog forsøger at holde sig inden for den danske standard), men wupti, her kom du så lige ind fra sidelinien :-D Hvordan adskiller de sig fra de danske ud over i højden og udseendet. (Jeg tænker temperament f.eks.) Fortæl noget mere :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Jeg ved det ikke, men fornemmer på mine hvalpekøbere , at "mine" ( måske) er mere rolige , jeg har da ihvertilfælde haft en del der har været hos andre, men som så har købt ved mig, da de andre har opført sig "forvirrede og ikke kunne finde ro i sig selv" - men det kan jo ligeså godt være den anden vej, og at jeg en dag skal opleve nogen der syntes at de er FOR rolige, det er jo så individuelt hvad man gerne vil have :hjerte:

 

Og ja, der findes flere der opdrætter Amerikanske ( og ikke kun en.... :lol:) og der har jeg hørt, at de jo heller ikke kan blive præmieret ( ved den danske klub, da de er for store, og ikke passer til FCI standarden)

Jeg ved ikke om det er sandt, for er jo ikke "IN" så taler ikke med disse opdrættere....

 

Jeg opdrætter nu så heller ikke til udstilling ( og her i Danmark , kan de ( mine) ikke udstilles gr. at de ikke er FCI hunde...) men det er nu så heller ikke derfor jeg gerne vil opdrætte dem :genert:

 

Jeg vil (og) opdrætter dem p.g.a. at jeg syntes de er overordentligt lækre i deres anderledes farvesættninger, og deres godmodighed er af en så dejlig kvalitet, som er lige til at være og blive de mest formiddable familiehunde , så der har jeg valgt at ligge mit fokus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

UPS , sorry, glemte da lige de blå øjne :stupid:

 

De blå øjne kommer fra Merlegenet, så når jeg nu så ved at der er merle i nogen af mine hunde, så skal jeg jo være yderst varsom med ikke at parre med en anden merle.

 

Her kan man så godt være lidt på glatis, idet at der kan være skjult merle d.v.s. at der er merle ude i forgreningerne.

 

Men jeg har jo mine "forretningshemmeligheder" :blink: og kan stadigvæk sige at ikke EN af mine hvalpe er født med døvhed eller blindhed :fornaermet:

 

Og jeg syntes - igen - at det er overordntligt smukt med blå øjne til en Collie :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

AKC ligger ikke under FCI :hmm: selv om man nogen gange får fornemmelsen her i Danmark :engel:

 

Men de har dog en samarbejdsaftale, så de godkender hinandens stamtavler :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Og omkring at hvem som helst kan få stamtavler i NKC, det tror jeg nu så ikke er tilfældet :hmm:

 

Jeg har ladet mig fortælle at man her i Danmark skriver under på en tro og love erklæring når man laver hvalpekuld - hvor meget er den værd ?

 

Og er man af den støbning der gerne vil snyde, tja, så tror jeg da at man kan snyde med alt.

 

Men det er såmænd da heldigvis ikke en sjanger jeg vil indvolvere mig i :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Tja... men nu er det jo så heller ikke det der ligger mig på sinde :engel:

 

Som tidligere så har jeg fokus på at opdrætte gode sunde og stabile Familiehunde :hjerte:

 

Men med andre og flere farver end de "Normalt tilgængelige" her i Danmark :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Og ja, NKC laver også stamtavler på *************.

 

************* har sig også et meget blakket ry, men der kan så også være fordele ved at blande, ligesom man jo her i Danmark også gør brug af Linjeavl ind i mellem

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Jeg har skam bestemt ingen problemer med at reklamere for NKC :slem:

 

Og jeg "går også glip af alt dette fnidder" ganske bevist, ved ikke at behøve at koste penge i udstillinger m.v. :blink:

 

Og det hjælper jo ganske betydeligt på hvalpepriserne :engel:

 

Og igen , min mission er at lave gode familiehunde der er sunde og raske :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes dine hunde er smukke og kan godt sætte mig ind i at en stamtavle (sådan set i hvilken som helst organisation) kan være et redskab for opdrætteren, uden at have anden betydning. Hvis man ikke har stambogen skal man jo selv holde styr på hvem der er i familie med hvem og hvad hundene er undersøgt for osv. Jeg ville meget gerne se din hjemmeside (hvis du har sådan en) så måske kunne du sende mig adressen som en PM, hvis ikke du ønsker at den skal offentliggøres.

 

Personligt kan jeg ikke se at der er noget galt i at avle hunde der ikke kan stambogsføres i DKK, hvis opdrætteren gør sit kram ordentligt og det synes jeg det virker som om du gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...