Hop til indhold

Så er det krøllede får flyttet ind


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Puha, sikke en omgang og sikke en holdning din lillebror har... Nuj. Men det hele skal nok ordne sig, din storebror er forhåbentligt lidt mere fornuftigt, selvom han måske ikke er så hjælpsom igen med rengøringen.

 

Håber sørme, at du snart er rask og frisk :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 478
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stella

Kan huske da Teitur var hvalp og unghund, ingen kunne døje ham i min familie, det var et helvede at være på weeked besøg i mere end 2 timer. De blev sure når han bed eller tissede eller lavede ballade.

 

Da jeg havde fået Tjalfe og havde Teitur var jeg en uge blevet rigtig syg og dårlig med influenza og jeg havde hjemme ved min mor. Tror faktisk det havde været bedre at ligge syg i mit eget hjem, selvom jeg ikke kunne aktivere dem. Min lillebror gik helt amok fordi Tjalfe havde tisset på gulvet i køkkenet og han havde trådt i det.

 

 

Sååå intet af det her kommer bag på mig, men det er bare ekstra hårdt lige nu. Er stadig rigtig ked af det med Teitur og det var ikke lige planlagt at jeg skulle blive så syg, nu jeg skulle have Tjaldur og det var ikke meningen jeg skulle være hos min mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Puha, sikke en omgang og sikke en holdning din lillebror har... Nuj. Men det hele skal nok ordne sig, din storebror er forhåbentligt lidt mere fornuftigt, selvom han måske ikke er så hjælpsom igen med rengøringen.

 

Håber sørme, at du snart er rask og frisk :ae:

 

Min lillebror er normalt en fornuftig mand, men nogen gange har jeg lyst til at slå ham hårdt. Engang var jeg på weekendtur, det var inden jeg havde hund, men der havde jeg hest. Hende som skulle fodre hesten for mig, blev syg, så min lillebror var den eneste der lige var til at køre ud, han havde jo bil, og fodre hende.

Men min hest var lidt utryg ved mænd. Når jeg kom skulle jeg bare fløjte så kom hun hen til mig og jeg kunne trække hende ind, men når andre kom, skulle de hente hende. Min lillebror stiller sig op, fløjter og hun kommer ikke, han bliver så sur at han bare kaster foderet over hegnet og kører sin vej. Alle de andre heste i løsdriften fik noget at spise som de ikke burde have haft, men min hest fik ingenting. :stupid:

han ringer og siger til mig at min lortehest ikke gad komme, så kunne den jo sulte i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lillebror er normalt en fornuftig mand, men nogen gange har jeg lyst til at slå ham hårdt. Engang var jeg på weekendtur, det var inden jeg havde hund, men der havde jeg hest. Hende som skulle fodre hesten for mig, blev syg, så min lillebror var den eneste der lige var til at køre ud, han havde jo bil, og fodre hende.

Men min hest var lidt utryg ved mænd. Når jeg kom skulle jeg bare fløjte så kom hun hen til mig og jeg kunne trække hende ind, men når andre kom, skulle de hente hende. Min lillebror stiller sig op, fløjter og hun kommer ikke, han bliver så sur at han bare kaster foderet over hegnet og kører sin vej. Alle de andre heste i løsdriften fik noget at spise som de ikke burde have haft, men min hest fik ingenting. :stupid:

han ringer og siger til mig at min lortehest ikke gad komme, så kunne den jo sulte i stedet.

 

Nogle gange kan man undres - der findes bare mennesker, der ikke har tålmodighed til dyr :vedikke:

 

Sådan er min søde storebror heldigvis IKKE, han har en engels tålmodighed, dog ikke til hundehvalpe, men ellers :blink:

 

Heldigvis da :lol: Selvom Tjaldur nu lyder lidt hvalpet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Årh jeg synes din familie er tarvelig:(

 

Håber du snart er rask og kan komme hjem til dig selv.

 

Ja det håber jeg godt nok også. når jeg har taget antibiotika nogle dage, burde det godt nok også snart blive bedre, jeg er normalt ikke pyllert og har jo af og til oplevet at ligge syg og være alene med Teitur og alligevel gået med ham, men det her trækker godt nok tænder ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige skrevet et langt indlæg vedr dig og Tjaldur, som forsvandt i zyber, da jeg klovn væltede et glas rødvin over skrivebordet.

Her kommer det vigtige så, Stella. og skriv det ned.

Når han skal afhåres hvordan de end griber det an, så lad andre stå for de værste.De bør nok bruge mundkurv og lad dig ikke skræmme af det. Cockere bider, når de går i panik,.

Men:

Ørene skal kigges efter for evt hævelse, forkert farve, snavs osv.

Filtre ved tissemanden der generer.

Små hårklumper mellem tåerne skal fjernes.

Tænder efterses.

Evt for lange negle skal klippes , når de er igang.

Han skal barberes kort fra haleansætning og ned, så evt storpelset filtre på bagben ikke sætter sig fast i halen.

Mange hunde, der ikke er vant til dette hader at man rører poter og hale???

 

Held og lykke med dette fra Ulla

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella, har du ikke en veninde eller to som kan hjælpe dig med at gå nogle gode ture med Tjaldur (i snor forstås) indtil du er kommet lidt ovenpå? Det er formentlig kun nogle få dage længere indtil penicillinen virker. Det kunne måske give ham lidt ro, hvis han kommer ud og oplever noget, eller ro er måske for meget at håbe på, men så måske bare tage toppen af stressen og energien?

 

Rigtig god bedring med dig, jeg er ked af at din familie ikke er meget bevendt, men til gengæld rigtig glad for at læse dine tanker omkring Tjaldur. Du lyder til at have en god portion overskud til ham selv om du stadig er ked af det pga. Teitur. Du er et rigtig dejligt hundemenneske og jeg er sikker på at I nok skal få det dejligt sammen når først I har lært hinanden at kende og Tjaldur har fundet ud af at du er kommet for at blive :kys: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige skrevet et langt indlæg vedr dig og Tjaldur, som forsvandt i zyber, da jeg klovn væltede et glas rødvin over skrivebordet.

Her kommer det vigtige så, Stella. og skriv det ned.

Når han skal afhåres hvordan de end griber det an, så lad andre stå for de værste.De bør nok bruge mundkurv og lad dig ikke skræmme af det. Cockere bider, når de går i panik,.

Men:

Ørene skal kigges efter for evt hævelse, forkert farve, snavs osv.

Filtre ved tissemanden der generer.

Små hårklumper mellem tåerne skal fjernes.

Tænder efterses.

Evt for lange negle skal klippes , når de er igang.

Han skal barberes kort fra haleansætning og ned, så evt storpelset filtre på bagben ikke sætter sig fast i halen.

Mange hunde, der ikke er vant til dette hader at man rører poter og hale???

 

Held og lykke med dette fra Ulla

 

Hvad er den af Ulla, sidder du og pimper mens du er på HF? :slem: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget af en omgang det hele. Men du er syg og du er ikke hjemme ved dig selv, hvor han jo skal være alene sammen med dig fremover. Der er mange mennesker, der skælder ud og han er et helt nyt sted. Så selvfølgelig er han forvirret. Der kan først begynde at komme ro på, når I kommer hjem og bliver jer selv og der ikke er alt den stress. Dejligt med en tålmodig storebror :5up:

Så tro pokker du har det skidt :shock: Det kan altså godt tage lidt tid at komme ovenpå sådan en omgang sygdom.

Fedt at de vil hjælpe med filteret. Det manglede også bare og når der alligevel kommer en dyrlæge, kan h*n vel lige så godt kigge i de ører...

Hvis han ikke vil have vasket poter, kan alternativet jo være at man prøver sådan én her Pote vasker ( Paw plunger ) men den koster altså også penge... Det var bare en tanke.

 

Sender en masse :bighug: til jer.

 

God bedring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Grrr, sidder og bliver helt rasende på din familie :evil:

 

Tja, det er næppe ond mening, men min familie er ikke hunde/dyre mennesker og de er en familie med begrænset tålmodighed og mangel på overskud, sådan har det altid været.

 

 

Men er ved min storebror nu sammen med Tjaldur og vi har haft en okay aften, har dog været ked af det, fordi jeg savner Teitur så meget, men vi har alle 3 lagt og set film på sofaen og Tjaldur har været i total kæle og fjollehumør og ville hele tiden nusses og kæles med :vuf: og så kom han og ville ligge helt tæt og kløes på mavsen og gav masser af mysser, nårh lille nus altså :bighug: han er så sød og dejlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kunne forestille mig at det bare skyldes foderskifte og hans nye hjem :ae: han er jo nok ret stresset og skal lige finde ud af at han hører til hos dig. Men hvis der kommer en dyrlæge med på mandag (skrev du ikke det?) så få da lige en vurdering af ham.

 

Og stort tillykke med ham forresten, det lyder som noget af en opgave du har givet dig i kast med, men det lyder også som om der gemmer sig en fantastisk hund inde bag krøllerne :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Hvornår har han fået mad sidst, i forbindelse med opkast? Kan det være tom-mave syndrom? At han måske skal have en håndfuld mad lige inden sengetid? Og ja ellers ville jeg også sige muligt stress og nyt hjem

 

Han får mad morgen og aften, men er en meget småtspisende hund. Han spiser ikke op og der ligger en del mad i skålen hele dagen.

 

han fik lidt kartoffel i går aftes over sin mad, og der var meget ufordøjet kartoffel med i opkasten i morges. Burde en hund ikke kunne tåle kogte kartofler ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hvis han får kartofler skal de koges godt ud og moses - så kan hunde sagtens fordøje det. Det gælder alt også kogte grønsager eller ris hvis de skal have sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm teitur kunne sagtens tåle kartofler

 

Ok men det er nu altså normalt kendt at hunde ikke kan tåle hele kartofler osv. Faktisk har jeg en bekendt, der gav sin Gordon Setter en lille portion restesuppe med små kartoffelstykker i. Det endte med at hunden kastede blod op samme aften. Det er flere år siden.

 

Jeg moser i hvert fald kartoflerne, når jeg engang imellem fodrer familiens hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok men det er nu altså normalt kendt at hunde ikke kan tåle hele kartofler osv. Faktisk har jeg en bekendt, der gav sin Gordon Setter en lille portion restesuppe med små kartoffelstykker i. Det endte med at hunden kastede blod op samme aften. Det er flere år siden.

 

Jeg moser i hvert fald kartoflerne, når jeg engang imellem fodrer familiens hund.

 

Rå kartofler, ja? Ligesom med os mennesker. Men da ikke kogte/tilberedte? Der er kartofler i det meste kornfri foder - en god del, endda. Møffe får altid en kartoffel eller mange, når vi spiser aftensmad, hvis der altså er nogle. Har aldrig før hørt at der skulle være noget galt ved kartofler :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rå kartofler, ja? Ligesom med os mennesker. Men da ikke kogte/tilberedte? Der er kartofler i det meste kornfri foder - en god del, endda. Møffe får altid en kartoffel eller mange, når vi spiser aftensmad, hvis der altså er nogle. Har aldrig før hørt at der skulle være noget galt ved kartofler :vedikke:

 

Freja elsker også kogte kartofler - sider troligt og venter på et par stk nå vi har spist -ivrgt det samme med gulerødder

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...