Hop til indhold

Så er det krøllede får flyttet ind


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Gæst Stella

Så har jeg trods grum influenza symptomer været ude at hente det nye kapryl som skal blive min nye ven.

 

Dyreinternatet sagde han var sund og rask og gennemtjekket.

 

Vel hjemme ligger jeg mærke til at han kører rumpe hen af græsset flere gange, han ser også lidt hævet ud bagtil, kunne godt frygte hans analkirtler var fyldte, men kan ikke selv finde ud af at tømme dem.

 

Jeg kunne ikke få lidt foder med hjem, af det han plejede at få. Det ville de ikke bruge penge på, sagde de. Det var for dyrt.

 

Vel hjemme opdager jeg at han har filtknuder OVER ALT, hans ben er rene filtknuder, hans ører er klumper af filtknuder og hans pels på halsen er helt sammenfiltret.

 

Har ingen trimmer og tror der skal beroligende til for at trimme ham.

 

Jeg må se om jeg kan klippe det væreste af i morgen, har ingen penge til dyrlæge før i august. Troede virkelig interatet havde sørget bedre for ham. Han har også rigtig mange tandsten.

 

 

Nå vi lukker ham ud i haven hos min mor, den er fint indhegnet, der går ca 5 minutter, så hopper han over hegnet, ganske inponrende, og så stikker han ellers af for fulde gardiner ud over markerne, langs vejene og panikken breder sig.

 

Han har tydeligvis aldrig lært indkald eller nogen form for opdragelse, han reagere slet ikke på sit navn.

 

 

Vi var fire mennesker til at forsøge at fange ham i over en halv time, da det endelig lykkes min lillebror nærmeste at kaste sig over vilddyret. Nu er han buret forsvarligt inde i huset :slem:

 

Ca to minutter senere opdager han at der ligger et pose brød på køkkenbordet, den hopper han op og snupper.

 

 

 

Lige nu ligger jeg i min seng og hoster og sprutter, mens hans traver rastløst rundt.

 

 

Ak ja, han skal nok give mig noget at lave de næste lange tider, han har tydeligvis været vant til at passe sig selv.

 

Men han er meget meget sød og glad og kærlig og har allerede puttet tæt og givet nysser. Der er intet ondt i ham.

 

Tjaldur2.jpg

Tjaldur.jpg

tjaldur1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 478
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stella

Afbetaler i forvejen på en dyrlæge regning på 5000 kr fra Teitur og blev lige færdig med en afbetaling i sidste måned på en dyrlæge regning på 3000 kr for Teitur.

 

Jeg har en god saks og kam og karte og børste, så ser om jeg ikke kan få ordnet en del af det i morgen.

 

Jeg ved hellere ikke om hans analkirtler er fyldte, men det var lige min første tanke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh, sikke øjne. :lun:

 

Hvad er det for et internat han kommer fra?. Det virker da undeligt, den måde de bare har skaffet sig af med ham på.

 

Kan høre der er lidt ting at arbejde med, men husk nu at han garanteret er lidt forvirret og lige skal have tid til at falde til. Men hvor er jeg glad for at han er kommet til at bo hos dig, for det lyder til at han fortjener at få sig en god ejer og et trygt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Men ja han er super sød, virkelig en charmetrold.

 

Men altid Teitur var jo også en bølle da han var unghund, der stak han jo af hver gang han så sit snit til det.

 

Så er ganske fortrøsnings fyld og ikke nervøs for at jeg ikke skal klare det, slet ikke, det bliver bare spændene og sikkert også vældig underholdene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Han er bare en lalleglad stresset cocker spaniel FYLDT med energi, og som aldrig er blevet trænet, men ha har sådan et godt sind, han fik et tyggeben for lidt siden og det skulle helst spises i min seng, helt op af mig, og alle i min familie er blevet modtaget med en enorm glæde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Åhh, sikke øjne. :lun:

 

Hvad er det for et internat han kommer fra?. Det virker da undeligt, den måde de bare har skaffet sig af med ham på.

 

Kan høre der er lidt ting at arbejde med, men husk nu at han garanteret er lidt forvirret og lige skal have tid til at falde til. Men hvor er jeg glad for at han er kommet til at bo hos dig, for det lyder til at han fortjener at få sig en god ejer og et trygt hjem.

 

 

Han kommer fra DDAA, dansk dyreværn i århus. De sagde også ligeud at de ikke havde tid eller mulighed for pelspleje, men synes nu godt nok det her er lige i overkanten.

 

De sagde han gøede hele tiden og kun tav når han spiste, men han har da ikke sagt en lyd den sidste time. Dog gøede han en del da han lige kom hjem. Jeg håber ikke han bliver sådan en der bare gør og gør, men han var nem at aflede og få til at tie. Så håber jeg hurtig får ham lært at det er unødvendig at gø.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Tillykke med "fåret" - Han ser dejlig ud - opvakt i blikket kan jeg se på billedet. Så du får nok din sag for :lol:

 

Analkirtlerne er ikke det sværeste at tømme når man først har lært at gøre det. Du kan mærke på hver side af numsehullet om han har en fast bule - Vi tømmer selv Charlies hver anden måned.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

De sagde han gøede hele tiden og kun tav når han spiste, men han har da ikke sagt en lyd den sidste time. Dog gøede han en del da han lige kom hjem. Jeg håber ikke han bliver sådan en der bare gør og gør, men han var nem at aflede og få til at tie. Så håber jeg hurtig får ham lært at det er unødvendig at gø.

 

jeg har overhovedet ikke noget erfaring mht internater men kunne forestille mig at der ofte var gøen hele tiden i håb om at få opmærksomhed - er det korrekt?

da vores kræ var blevet passet ude i en pension startede han med at gø meget derhjemme og det har taget en del tid at vænne ham af med igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke med det sorte får. Det lyder som lidt af en opgave du har påtaget dig, men dejligt at høre du tager det roligt, trods dine første oplevelser med ham. Jeg er også sikker på at du nok skal få en rigtig dejlig hund ud af ham.;-)

Mht. gøerriet, så tror jeg det er en 'internatting'. Sådan et sted er der som regel minst én hund der gøer, og så følger flere trop, uden egentlig at vide hvad de gøer ad. Kunne forestille mig det skyldes stress og/eller usikkerhed. Så mon ikke han holder op med at gø, når han vænner sig til sine nye roligere omgivelser?

Hov, du har vist ikke skrevet hvad han hedder, eller har jeg misset det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...