Hop til indhold

Så er det krøllede får flyttet ind


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Er SÅ stolt af ham igen i dag. Han har lige klaret et besøg hos min veninde der har både mand hund og barn, til UG.

 

Vi mødtes med hundene på en græsplæne da jeg ikke anede hvordan de ville være over for hinanden. Det er en lille tæve som er meget bestemt og ofte styrede Teitur. Så var i tvivl om Tjaldur ville finde sig i det. Men han var SÅ sød og gjorde hende intet, faktisk var hun langt mere sur på ham og opførte sig ikke særlig pænt over for ham, han bøjede blot af og gik væk.

 

Så lagde han sig i sofaen hos dem og sov og var sød ved barnet og kig ellers bare rundt og snuste lidt. Stille og rolig.

 

Er virkelig imponeret, det gik over alt forventning og langt bedre end jeg havde turde håbe på.

 

Nu er han træt og sover tungt og de næste to dage skal vi absolut intet lave, der skal han bare slappe af.

Så dygtig dreng!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 478
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

For første gang siden jeg fik Tjaldur har jeg kunnet få forbi to hunde med ham uden at han reagere udover at han kigger. Fantastisk, også selvom det måske er et engang tilfælde.

Men vi kom gående på en sti og normal flipper han når han ser andre hunde fordi han ville over til dem, enten for at slagte dem eller for at lege med dem.

 

Men på vej hjem fra gåturen i dag mødet vi to store grandoniar ( kan aldrig stave til det ) og Tjaldur og jeg går forbi dem med en afstand på 5 meter og Tjaldur kigger bare på dem. Skønt.

 

Vi gik over til en indhegnet fodboldbane hvor jeg slap ham, men så ikke der var et hul i hegnet, det løb han ud af, jeg kaldte på ham, men forventede ikke han ville komme igen, men jo der kom Tjaldur skam tilbage, løb hen til mig og lagde sig ca 10 meter fra mig, så kunne jeg gå hen og tage snor på ham igen.

 

 

Han er sku så sød, selvom han er lidt vild af og til :blink:

 

På vores morgen gåtur kunne han pludselig ikke overskue alle indetrykkende længere og satte sig promte på måsen mens vi var på vej over vejen midt i et fodgænger felt. Fik ham opmuntret til at komme med over, men så kunne han ikke overskue mere, så måtte få ham over på en bænk og få ham til at side sammen med mig, han kravlede helt oven på mig og så sad han der lidt tid og kiggede og kiggede på alle de mennesker og lyde og ting der skete. Han fik lidt guf fra min lomme og efter lidt tid kunne han gå stille ved min side med hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

For fanden da en træls oplevelse. Bassemanden skulle have fjernet sting i dag og havde på forhånd sagt at jeg troede det ville være lidt svært, min egen dyrlæge er der ikke og det er en anden. Han hilser ikke engang på hunden og straks kommer han bare op på bordet og bliver vendt rundt, mens klinikassistenten og dyrlægen holder ham nede, mens han skriger og skriger. Det holder jeg ikke til og han bliver bedøvet. Det kostede så lige 490 kr ekstra ! de havde ellers sagt det var gratis.

 

Han var meget længe om at vågne op og kunne ikke gå de 45 minutter hjem igen, som det havde taget at gå derned. Klinikken lukkede og jeg sad med en sovende hund i venteværelset, de mente sagtens han kunne gå, men det kunne han ikke. Da han så dyrlægen igen blev han vildt bange og ville slet ikke med ind i klinikken, til trods for han startede med at være tillidsfuld og de 3 gange han været ved dyrlægen i den tid jeg har haft ham, har han været tilllidsfuld og ikke vist angst, det tror jeg så desværre er slut nu for altid.

 

Måtte vente i næsten en time, indtil dyrlægen var klar og kunne give mig et lift noget af vejen hjem.

 

Er så ked af at det skulle opleves som sådan et overgreb på ham,det var da virkelig det sidste i verden vi havde brug for. Ville væde med at han nu fremover er skrækslagen hver gang vi skal til dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

I er nået så langt, så er da sikker på at I sagtens kan træne ham til at blive tryg hos dyrlæger igen :-D

 

Ja det lykkes desværre aldrig med Teitur selvom han var fast gæst, næsten en gang om ugen hos dyrlægen.

Men lige nu synes jeg bare den oplevelse her var så unødvendig og pt er jeg bekymret, for Tjaldur han sover meget meget tungt og reagere ikke på at jeg går ud af hoveddøren og ind igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var godt nok ærgerligt.Hvis sådant skulle ske igen må du sørge for at din egen dyrlæge er der den dag ,som han skal til kontrol for noget.

Snoopy er også bange for dyrlæger, han smider sig, hvis jeg prøver at lokke ham gennem døren. De andre 5 kan ikke komme ind hurtig nok.Snoopys avertion må stamme fra nogen oplevelser i Grækenland.

Hvis de har en vægt i venteværelset, ville jeg på mellemrum gå derud og bare veje ham, så han efterhånden forbinder stedet med, at han bare skal på vægten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaldur har været så dårlig hele aften, været i dyb søvn og kastet op 4 gange, ringede privat til min gode dyrlæge og fik en snart med ham, så nu er jeg mere rolig. Men dyrlægen har muligvis givet ham for meget, han spurgte hellere ikke hor meget Tjaldur vejer, men gav ham bare bedøvelse.

 

Han har pevet meget ulykkeligt og savlet og kastet op, det er simpelthen så synd for ham, bare pga at få fjernet 4 sting og er træt af at skulle betale yderligere 490 kr. øv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Stella, når han ikke er speciel tryg, kan jeg godt se at det er svært at lægge ham på ryggen på et glat bord og dr dyr skal stå og finde snuder og hive tråde ud, uden at hunden panikker.

Jeg husker også at dr dyr ville bedøve Victor, fordi han ikke fandt sig i meget, men jeg kunne holde ham i ro og så gik det jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Godt så er lige kommet hjem fra en gåtur, Tjaldur mangler et par totter hår hist og her.

Vi kommer nemlig gående på et fortov da der kommer en rasende lille hund i mod os, den er vred, meget vred. Ejeren kommer skrigende bagefter og råber at den bider. Den er uden snor, Tjaldur er i snor, jeg når at tænke at at Tjaldur muligvis ville knække nakken på den. Hunden ryger lige i flæsket på Tjaldur, den hænger sig i hans ører, Tjaldur skriger og hyler og jeg drejer rundt om mig selv en masse gange, da Tjaldur samtidig forsøger at jagte den. Jeg får foden i mellem dem og hunden slipper for straks at få fat i Tjaldurs hår på hovedet. Jeg forsøger at styre snor og få hunden af, da ejeren kommer og flår hendes hund af, Tjaldur skriger og gør fordi den har hans hår i munden, hvilket sikkert har gjort ondt. Jeg har tjekket Tjaldur så meget det er muligt, for alt det pels og der er intet at se udover hårtotter der mangler. Heldigvis. Hu

 

Men så har Tjaldur da bevist at han ikke umiddelbart ville bide en anden hund. Han gjorde kun udfald ved at gø, men han rørte den ikke med tænderne. Utroligt egentlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt så er lige kommet hjem fra en gåtur, Tjaldur mangler et par totter hår hist og her.

Vi kommer nemlig gående på et fortov da der kommer en rasende lille hund i mod os, den er vred, meget vred. Ejeren kommer skrigende bagefter og råber at den bider. Den er uden snor, Tjaldur er i snor, jeg når at tænke at at Tjaldur muligvis ville knække nakken på den. Hunden ryger lige i flæsket på Tjaldur, den hænger sig i hans ører, Tjaldur skriger og hyler og jeg drejer rundt om mig selv en masse gange, da Tjaldur samtidig forsøger at jagte den. Jeg får foden i mellem dem og hunden slipper for straks at få fat i Tjaldurs hår på hovedet. Jeg forsøger at styre snor og få hunden af, da ejeren kommer og flår hendes hund af, Tjaldur skriger og gør fordi den har hans hår i munden, hvilket sikkert har gjort ondt. Jeg har tjekket Tjaldur så meget det er muligt, for alt det pels og der er intet at se udover hårtotter der mangler. Heldigvis. Hu

 

Men så har Tjaldur da bevist at han ikke umiddelbart ville bide en anden hund. Han gjorde kun udfald ved at gø, men han rørte den ikke med tænderne. Utroligt egentlig.

 

Øv hvor er du bare uheldigt.. håber da ikke at stakkels Tjaldur bliver alt for påvirket af episoden.. :ae: både til dig og ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er du bare uheldigt.. håber da ikke at stakkels Tjaldur bliver alt for påvirket af episoden.. :ae: både til dig og ham..

 

Jeg TROR det ikke, synes han tog det utrolig flot og da vi kom hjem gik han dog og gøede lidt, men faldt så hurtig til ro i sofaen og ligger nu og sover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det viser jo bare igen hvor langt du er kommet med ham.. krydser fingre for at bare har glemt det når han vågner igen.. :blink:

 

Ja det håber jeg også han har.

 

Han har svært ved at omgås andre hunde, han kan ikke helt forstå deres sprog og jeg har været bekymret for om han kunne finde på at bide, men tænker også at hvis han virkelig ville skambide og flå andre hunde, så havde han da gjort det og så det her i dag, den kunne han med lethed have bidt, den vejede nok kun omkring 4 kg den hund. Men han gjorde det ikke. Det er da held i uheld. Det siger da hvert fald noget om ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor dygtige og gode Tjaldur, at han tog sådan en grim situation så pænt! :lun: Men for fanden, hvor er I bare uheldige, det må sq da snart vende! Dyrlægeoplevelser, hund-til-hund-oplevelser med mere...

 

Krydser alt for, at Tjaldur er kommet, om ikke positivt over denne oplevelse, så i hvert fald meget begrænset negativt...! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay jeg ved ikke lige helt hvor jeg skal starte. Men har bare lige brug for at dele det.

 

Tæt ved mig bor der en mand, umiddelbart er der ikke noget mærkeligt ved det, men han virker måske lidt sær på en måde jeg ikke kan beskrive. Han ville altid hilse på Teitur og skal generelt absolut hilse på ALLE hunde han møder. Teitur var SÅ rasende på ham, han gøede helt vildt, hvilket han normalt aldrig gjorde, og han bakkede 10 skridt og ville slet ikke hilse på manden. Alligevel blev denne her mand ved med at bukke sig ned over Teitur hver gang vi mødte ham, med samme resultat.

 

Lige fra Tjaldur har set ham første gang har han reagere meget stærkt på ham, han gør og gør og knurre og bakker væk. For Tjaldur er det ikke unormalt at han gør når folk tager kontakt til ham, han kan bedst lide kvinder og kun hvis de sætter sig på hug. Tager de ikke kontant til ham reagere han ikke og det er rigtig godt, for i starten reagrede han jo hver gang nogen gik forbi os, hvilket sker tit herinde i byen. Nu er han ligeglad så længe de ikke tager kontakt til ham. Men mange synes sådan en cocker spaniel er SÅ sød og jeg kan feks ikke mindes jeg nogensinde har gået en tur med Teitur hvor ikke mindst 1 skulle klappe ham på hovedet.

 

 

Manden mødte vi desværre i går på vores gåtur og han mener vist selv han er hundens frelsenes engel og jeg HAR forklaret manden at Tjaldur kan reagere uforudsigeligt og han ikke kan lide mænd og at han SKAL sætte sig på hug. Manden smiler altid bare når man siger noget til ham. I går tror jeg han sad i 10 minutter på hug og ville forsøge at snakke med Tjaldur, alt i mens Tjaldur sprang rundt og gøede og jeg kan ikke finde ud af at sige FRA. Jeg burde have stoppet det :damn: men det er jeg simpelthen idiot til.

 

I dag møder vi ham så igen, Tjaldur har heldigvis haltiselen på. Jeg lader først som om jeg ikke ser manden og ville dreje fra ned af en gade, men han storsmiler og går lige i retning mod os. Jeg har Tjaldur i helt kort snor. Manden BUKKER sig ned over Tjaldur, smiler og rækker hånden frem og lige i det han gør det, kortslutter det i hovedet på Tjaldur og det var milimeter fra at han havde bidt ham alvorligt, det er den mest alvorlige reaktion jeg har set fra Tjaldur siden jeg fik ham. Det overgår selv det med min mormor. Ingen tvivl om at han virkelig ville bide. Kun fordi jeg kunne hive ham væk meget hurtig i haltien undgå vi det. Havde han haft almindelig sele eller halsbånd på, tror jeg at vi havde haft et seriøst problem. Jeg flår Tjaldur væk og råber " SÅ ER DET NOK " ( altså til Tjaldur ) og skynder mig væk, manden smiler og råber at det gør ikke noget. :damn:

Jeg ville æde min gamle hat på at næste gang vi møder ham, så bukker han sig ned og gentager det samme.

 

Hvordan siger jeg fra så at manden fatter det ?? Det her ønsker jeg ikke at vi skal opleve igen. Hvordan siger man til folk de skal lade være med at tage kontakt til ham. Går vi mod en flok mennesker er der rigtig mange der lige bukker sig ned og ville klappe ham på hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom det er svært for dig, bliver du nok nødt til at skrue bissen på, hvis en pæn henstilling ikke bliver respekteret. Der er desværre nogle folk, som ikke forstår det før.

 

Jeg ville starte med at sige pænt at han ikke skal hilse, da hunden ikke bryder sig om fremmede (måske ikke 100% korrekt, men det er jo lige meget i situationen). Hvis det ikke virkede ville jeg gå over til "NEJ, du skal IKKE hilse på ham" - "Lad nu vær'! Gå nu væk!" er nogle af de ting jeg ville ty til.

 

Du skrev på et tidspunkt og spurgte til hvordan du viser Tjaldur at du nok skal tage dig af de potentielt farlige situationer i møder. Dette er præcis et sådant eksempel - du er nødt til at få manden væk, inden Tjaldur ryger ud i at han syns han skal forsvare sig selv.

 

Så - sig fra! Tjaldur vil være dig taknemmelig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er din hund, der er ikke noget forkert i, at du siger til folk, at de ikke skal hilse på ham - det bestemmer du, han er ikke sat i verden for at de kan klappe på en sød hund. :-) Jeg ville sige det meget kontant til sådan nogle typer som ham manden, der tydeligvis ikke forstår en pæn henstilling, og som Tjaldur tydeligt signalerer, at han ikke kan lide: "Du skal ikke hilse på ham", og hvis han alligevel prøver: "NEJ, du skal ikke hilse på ham". Gå ind foran Tjaldur for at blokere vejen for manden om nødvendigt og gå så videre. Som det er lige nu skal Tjaldur reelt klare ærterne selv, og det gør han så på den eneste måde, han har fundet ud af virker.

 

Som ejer af en hund, der ikke nødvendigvis elsker alt og alle (om det så er hunde eller mennesker), må man udvikle lidt hård hud og lade være med at tænke så meget over, hvad folk nu synes om en eller tænker om det, man siger. Jeg siger det ret kontant (men selvfølgelig ikke som udgangspunkt i en uvenlig tone), hvis folk eller hunde ikke skal hilse på Tyson. Jeg har erfaring for, at det er man ofte nødt til, hvis det skal virke, og jeg gider ærlig talt heller ikke hver gang at komme med en lang forklaring på, hvorfor jeg vil have det sådan. Og igen, folk har jo heller ikke "ret" til en forklaring, det kommer sådan set ikke dem ved, hvorfor din hund ikke skal hilse, det er din hund, så det bestemmer du, og det skal de respektere. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der "SÅ ER DET NOK!!" burde du nok rette mod manden. Jøsses en klaphat :roll:

 

Jeg ville klart skrue bissen på og sige at de IKKE kan hilse! Alternativt, hvis du ikke kan lide konfrontationen, simpelthen vende om og gå (eller løbe) væk - den modsatte vej - så snart du ser ham. Sært - tja, måske :vedikke: men det forhindrer at de mødes igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med de andre her - selvom det er svært. Jeg har haft nogle dumme konfrontationer med en newfoundlæderejer her i området, fordi hendes hanhund SKAL hoppe op på ryggen af Møffe og humpe ham, hun er komplet umulig, så jeg tager simpelthen "Møffe på nakken", når jeg ser hende.

 

Men vi har været oppe at skændes flere gange, gider det ikke mere og det går derudover også udover Møffe, så nu flygter vi, som sagt.

 

(skal dog siges, at jeg så hende i parken idag og hun tog kræet i line - men, helt ærligt, så tror jeg det skyldtes, hun ikke gad endnu et skænderi i fuld offentlighed med flere hundeejere som "vidner" - selvfølgelig uden at kunne sige det med sikkerhed)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg er så gud jammerlig dårligt til at sætte grænser.

 

Feks i går morges på vores gåtur bliver vi forfulgt af en gammel mand, han går lige bag os hele tiden, i stedet for at overhale os, hver gang vi stopper op, gør han det også og Tjaldur glor mistænkelig på ham, men manden tager ikke kontakt til Tjaldur, men er ikke helt tryg ved det. Lige i det Tjaldur sætter sig på hug for at lave, råber manden " DU SKAL KRAFTEDEME SKAMLE OP EFTER DIN HUND " og det havde jeg sådan set også tænkt mig, samler altid op. Jeg siger ingenting, her BURDE jeg havde givet et beskidt svar tilbage. Manden følger efter os og går ikke før han ser jeg smider posen i en skraldespand. Sindsyge galning.

 

og i går BURDE jeg virkelig have stoppet det med manden og Tjaldur og du har fuldstændig ret Iben, det er et glimrende eksempel hvor jeg kunne have gået ind og sagt stop og vist Tjaldur at jeg havde styr på det. Suk altså kunne slå mig selv oven i hovedet nogen gange.

 

I dag med ham manden igen burde jeg have taget Tjaldur om på min højre side og sagt til manden at han skulle hilse.

 

 

Bagefter blev jeg trist over min måde at reagere på, men samtidig skal Tjaldur også have at vide at den reaktion er helt uacceptabel også selvom det måske er mig der ikke siger fra på hans vegne.

 

Det er meget underligt hvorfor både Teitur og Tjaldur reagerer så voldsomt på ham.

 

Hvis jeg møder nogen jeg kender mens vi går tur, hvilket dog kun er sket nogle få gange, så reagere Tjaldur ikke ?? Hvis jeg møder en og råber HEJ og går over til vedkommende, så ih og åh Tjaldur logrer og logrer og ville så gerne hilse, så er der bare intet, nu er det også mest kvinder jeg har mødt.

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt oplevede jeg noget positivt med Tjaldur i går aftes. Vi mødte to små hunde og Tjaldur gøede og gøede og blev helt vild og jeg har haft meget svært ved at tolke om han er sur eller glad. Så han plejer ikke at få lov til at hilse, men ejeren af hundene synes de skulle og Tjaldur blev helt vild på den gode måde. Han logrede meget med halen og slikkede og nussede den ene hund i hovedet hele tiden. Dog gøede han ulideligt det meste af tiden og mine sarte trommehinder havde det ikke godt bagefter. Jeg ved ikke om det er hans måde at " lege " på at han skal gø i mens, hvert fald gjorde han dem intet, han gik i legebuk flere gange , men de ville ikke lege ( forstår dem godt, hvem gider lege mens man bliver gøet ind i hovedet, Teitur gad hvert fald ikke ).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må du så øve dig på. :-) Det kan man godt lære - det hjælper, hvis du på forhånd har besluttet dig for, hvordan du vil reagere i bestemte situationer.

 

Tak det hjælper også altid at skrive det ned, som feks herinde, for pludselig kan man bedre se hvad man burde have gjort og kan så gøre det næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget underligt hvorfor både Teitur og Tjaldur reagerer så voldsomt på ham.

 

Nogle gange er det ikke til at sige hvilke 'vibes' vores hunde reagerer på. Det kan også være at de bare kan/kunne mærke at du synes manden er totalt skummel. Hvilket han også lyder som.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...