Hop til indhold

tv3, Fristet, slår nu dyr ihjel??


Potemis
 Share

Recommended Posts

Ekstra Bladet - Reality-tv over stregen?: Slr hundehvalp ihjel for penge

Om det er sandt at de slår en kalv og en hundehvalp ihjel ved jeg ikke. Det kan jo være samme stunt som sidst hvor det var noget med en guldfisk i en blender. Og jeg tror det var i Zulu Kvægræs hvor man havde fjernet hønen fra det bur deltagerne skød på...

Men stadig... Kalven har jeg mere forståelse for, den er trods alt et maddyr. Men hvor man lige har fundet en overskudskalv henne, det har jeg svært ved at forstå. Altså, hvor finder man idag en kalv som man økonomisk set har råd til at lade aflive for et realityshows skyld?

Og hundehvalpen! Jeg håber for tv3s skyld at det er fake. På så mange måder! Jeg har også mine tvivl om de vil udsætte sig selv for alle de sagsanlæg og negative omtale der vil komme omkring det, men bare det at de rent faktisk reklamerer med det!!! Slå et dyr ihjel for penge!?! Ikke et dyr der kan spises bagefter og måske brødføde et par fattige familier, men bare et dyr som man slår ihjel for sjovs skyld? Jeg kan slet ikke se det sjove i det.

Jeg kan slet ikke forstå at deltagerne i programmet ikke siger nej!!! Både til kalven og til hunden!

Hvad fanden er det for nogle mennesker der er med i programmet?

Please fortæl mig at det hele er et mediestunt af værste klasse. Dårlig humor når den er værst. En fejl i deres PR materiale. En dum journalist der har fået noget galt i halsen. Noget andet end det her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror simpelthen ikke på det. Mediestunt.

 

Og hvilke personer, der deltager? Folk der vil på tv og have penge..

 

Jeg ser ikke de programmer, og har aldrig gjort det (tror jeg så halvdelen af det allerførste robinson..) det siger mig intet.

 

Men jeg er ret overbevist om at det er et mediestunt. Og ikke for overhovedet at retfærdiggøre noget, for det kan ikke retfærdiggøres på nogen måde. Men det er slet ikke alle, der ser hunde, som nuttede væsener

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - det siger jo alt om TV3 og deres seere (læs: fordummelse af værste skuffe).

 

Tak for det da!

 

Ja jeg ser tv3. Men det er da ikke ensbetydende, med at jeg ser de programmer! Hvilket jeg ikke gør, faktisk synes jeg alle de reality programmer (også fra andre kanaler) er tidsspilde, men de sender nu også andre ting. Krimiserier, film og andre ting, jeg ser.

 

Og jeg synes, som du også kan se ovenover, slet ikke at det her er i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker reality programmer :lol:

 

Fristet har lavet nogle andre ting hvor folk også var forarget... F.eks. skulle de i første afsnit dræbe fisk i en blender.. Begge valgte at gøre det, og trykkede, men fisken forblev i live det var "fake"...

Sofie skulle også opgive sine døde fars forlovelses ring for at kunne blive, det valgte hun og ringen gik tabt... Det skabte også vildt meget forargelse for rigtig mange fordi det er en ting som er så "personlig"... Hendes hold fik dog lov at købe ringen tilbage til hende, den dag hun blev smidt ud af programmet.

 

Jeg tror også dette er fake, måske ikke kalven, fordi den vil kunne aflives på en måde som man nu engang afliver en kalv, samt det er "normalt" at kalve må lade livet for at kunne spises.

 

Jeg nægter at tro på de slår en hundehvalp ihjel, og jeg nægter at tro på at noget menneske er SÅ egoistisk og sygt at de vil slå en lille hvalp ihjel for en pose penge... Og at slå en hvalp ihjel kræver jo at personen kan finde ud af at aflive den på en måde som i Danmark er okay.. Og det er ikke okay at skyde en hvalp med en boltpistol... Det er det derimod med en kalv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg blander mig ikke ret tit i debatterne - men denne gang føler jeg da lige for at give mit syn på den her "sag"

 

Reality programmer siger mig ikke noget - ser aldrig den slags og jeg kan heller ikke se TV3 - dog er det fandme ikke ikke orden at lave den slags programmer hvor man udsætter dyr for sådanne horrible ting - dyr som ikke kan svare for sig - det kan gøre mig rigtig gal i skralden og chokeret:shock:

 

Debatterne raser allerede nu på facebook og div. andre steder og TV3 hænges godt og grundigt ud: Truer TV3 med boykot: Lohmann raser over døde dyr - Film og TV | www.bt.dk

efter sigende skulle det i følge et vidne havde fundet sted -

Link til indlæg
Del på andre sites

Sakset fra TV3's facebook side:

[h=6]Kære Alle,

Tak for jeres henvendelser og den interesse, I viser vores program Fristet.

TV3 kommenterer desværre ikke på programmer, der endnu ikke er blevet vist på skærmen. TV3 ved ikke, hvor medierne har fået deres oplysninger om indholdet i vores kommende sæson af Fristet fra, men TV3 kan oplyse, at der ikke aflives nogen hund i Fristet. Men derudover har TV3 som sagt ikke nogen kommentarer, før programmet er blevet vist på TV3 til efteråret. Vi ser derfor frem til, at den anden sæson af Fristet får premiere til efteråret, så vore seere kan se, hvad der rent faktisk sker i dette program.

 

Derudover opfordrer vi til, at indlæggene på denne side holdes i en sober tone og vi vil gerne understrege at INGEN kommentarer eller indlæg bliver slettet! Bliver der brugt stødende ord er der tekniske grunde til indlægget ikke bliver vist her på facebook.

 

Mvh TV3[/h]

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg vil så også sige at HVIS de virkelig slår en hundehvalp ihjel i programmet så må jeg indrømme at TV3 for mit vedkommende har overskredet grænsen for hvad man kan gøre i "underholdningens navn"...

 

Derfor virker det for mig som om at det absolut ikke er tilfældet at de virkelig slår en hvalp ihjel... Om de slår en kalv ihjel skal jeg ikke kunne sige, og den synes jeg kan "forsvares", de skal jo netop såvidt jeg kan finde frem til spise kalven efterfølgende, og eftersom det nu engang bare er sådan verden er (vi slår kalve ihjel i massevis for at spise dem), kan jeg ikke se en kæmpe skandale over det.. Der er blevet slået mange høns, geder, og jeg ved ikke hvad ihjel i programmer igennem tiden...

 

Men grænsen går ved dyr som slåes ihjel, bare for at blive slået ihjel!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg vil så også sige at HVIS de virkelig slår en hundehvalp ihjel i programmet så må jeg indrømme at TV3 for mit vedkommende har overskredet grænsen for hvad man kan gøre i "underholdningens navn"...

 

Derfor virker det for mig som om at det absolut ikke er tilfældet at de virkelig slår en hvalp ihjel... Om de slår en kalv ihjel skal jeg ikke kunne sige, og den synes jeg kan "forsvares", de skal jo netop såvidt jeg kan finde frem til spise kalven efterfølgende, og eftersom det nu engang bare er sådan verden er (vi slår kalve ihjel i massevis for at spise dem), kan jeg ikke se en kæmpe skandale over det.. Der er blevet slået mange høns, geder, og jeg ved ikke hvad ihjel i programmer igennem tiden...

 

Men grænsen går ved dyr som slåes ihjel, bare for at blive slået ihjel!

 

Kalven bliver jo også slået i hjel i underholdningens navn i det her tilfælde...ligesom hunden og lige som den fattige familie, der sættes fra hus og hjem...alt sammen for at vi kan se, hvor forskruede og gennemgriske og egocentriske nogle mennesker er...og vel hygge-forarges derved. Hvor underholdningen i nogle af tilfældende kommer ind i billedet er mig fuldstændig uklart, men det må nogle jo så kunne se...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette viser jo tydeligt at folk bare vil have underholdning for underholdningens skyld. Vi ser jo også folk som mishandler dyr og optager det og sender det ud til offenlig undeholdning. Vis verden , hvor sej jeg eller vi er.

Og der findes i 1000 vis af yngre mennesker, der finder deres berettigelse i at blive en kendt og komme i diverse blade. Og for hver en pris. Og de tjener sku på det. Fantastisk indstilling , bare man er speciel eller lidt smuk over gennemsnittet, og tilpas medieliderlig, så kan Tv bruge dem og finde på latterlige ting til folkets underholdning. Mange, der vil frem har jo ingen selvkritik. Se bare, hvad man ser til audition i X-factor.

Verden har ændret sig , men vi vil stadig underholdes. Jeg grømmes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Står der ikke at de spiser kalven efterfølgende? Ikke at jeg bifalder den slags "underholdning", men det er vel ikke værre end når Bondeknolden, Søren Ryge og alle de andre natur-tosser i TV, slagter geder og høns osv.??

 

Det, der lidt pisser mig af ved konseptet er, at det dilemma, der stilles op mellem liv og penge. Hvad er mest værd. Ingen af os ville nok gøre en familie hjemløs, nakke en hvalp eller slagte en kalv for at tilrane os en pose penge. Dilemmaet er på forhånd ikke-eksisterende for vi ville ikke gøre det. Så kommer der en flok svagere begavede unge mennesker, der så gør det...vælger pengene...skaber et dilemma, hvor der intet er for os andre...og DET skal gøre det ud for fredagsunderholdningen i fjernsynet. Det vi samles om, små-forarges over på et familie-hygge-plan og snakker lidt om på arbejdspladsen eller i skolen mandagen efter. Det er da bare for lidt og for lavt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Læs her:

 

Kære Alle,

Tak for jeres henvendelser og den interesse, I viser vores program Fristet.

TV3 kommenterer desværre ikke på programmer, der endnu ikke er blevet vist på skærmen. TV3 ved ikke, hvor medierne har fået deres oplysninger om indholdet i vores kommende sæson af Fristet fra, men TV3 kan oplyse, at der ikke aflives nogen hund i Fristet. Men derudover har TV3 som sagt ikke nogen kommentarer, før programmet er blevet vist på TV3 til efteråret. Vi ser derfor frem til, at den anden sæson af Fristet får premiere til efteråret, så vore seere kan se, hvad der rent faktisk sker i dette program.

 

Derudover opfordrer vi til, at indlæggene på denne side holdes i en sober tone og vi vil gerne understrege at INGEN kommentarer eller indlæg bliver slettet! Bliver der brugt stødende ord er der tekniske grunde til indlægget ikke bliver vist her på facebook.

 

Mvh TV3

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Kalven bliver jo også slået i hjel i underholdningens navn i det her tilfælde...ligesom hunden og lige som den fattige familie, der sættes fra hus og hjem...alt sammen for at vi kan se, hvor forskruede og gennemgriske og egocentriske nogle mennesker er...og vel hygge-forarges derved. Hvor underholdningen i nogle af tilfældende kommer ind i billedet er mig fuldstændig uklart, men det må nogle jo så kunne se...

 

Som andre har skrevet...

 

Hvis kalven er slået ihjel på en ordentlig måde, kan det ikke få mig til at rulle mere øjne end jeg har gjort alle de andre gange dyr har måtte lade livet i TV programmer... Så længe dyret skal spises og slåes ihjel ordentligt, så er jeg egentlig ligeglad med om det efterfølgende bruges som underholdning.. Fred være med det, jeg bliver ikke forarget... Men jeg bliver forarget hvis dyr slåes ihjel udelukkende for underholdning...

 

Men faktum er nu engang at rigtig mange kalve slåes ihjel hver dag, fordi folk skal have mad...

Link til indlæg
Del på andre sites

Læs her:

 

Kære Alle,

Tak for jeres henvendelser og den interesse, I viser vores program Fristet.

TV3 kommenterer desværre ikke på programmer, der endnu ikke er blevet vist på skærmen. TV3 ved ikke, hvor medierne har fået deres oplysninger om indholdet i vores kommende sæson af Fristet fra, men TV3 kan oplyse, at der ikke aflives nogen hund i Fristet. Men derudover har TV3 som sagt ikke nogen kommentarer, før programmet er blevet vist på TV3 til efteråret. Vi ser derfor frem til, at den anden sæson af Fristet får premiere til efteråret, så vore seere kan se, hvad der rent faktisk sker i dette program.

 

Derudover opfordrer vi til, at indlæggene på denne side holdes i en sober tone og vi vil gerne understrege at INGEN kommentarer eller indlæg bliver slettet! Bliver der brugt stødende ord er der tekniske grunde til indlægget ikke bliver vist her på facebook.

 

Mvh TV3

 

 

pist.. det er allerede linket en gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

De har garanteret selv lækket forkerte oplysninger for at piske en stemning op, og få flere seere :roll:

 

Det tror jeg faktisk er ret sandsynligt...

 

Det er også først hvor de blev "truet" med boycuttelse osv. at de valgte at fortælle at en hund ikke ville blive aflivet. Indtil da havde de sagt at "Nu må folk se når programmet blev sendt"...

 

De har dog ikke udtalt sig om kalven, så mon ikke den del er sandt? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

pist.. det er allerede linket en gang :mrgreen:

 

Ja men åbenbart ikke læst..

 

Selvfølgelig slår de ikke en hundehvalp ihjel!! De er derimod rigtig dygtige til PR - se bare hvor meget omtale det her "stunt" har genereret. Og at de ikke ved hvor medierne har fået oplysnigerne fra.. den skal de altså lidt længere ud på landet med :blink:

 

Det var også min tanke.. At det er et mediestunt. Og i mine øjne er det logisk, at de ikke slår en hundehvalp ihjel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja men åbenbart ikke læst..

 

 

 

Det var også min tanke.. At det er et mediestunt. Og i mine øjne er det logisk, at de ikke slår en hundehvalp ihjel.

 

 

Det er helt sikkert et mediestunt - og det er helt sikkert med vilje. Jeg kender en tidligere programchef for TV3 og som han siger - de gør bare det, de er gode til! Så kan man jo synes om konceptet hvad man vil.

Men hundehvalpe der bliver slået ihjel - det sker naturligvis ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men bare det at de unge får valgmuligheden!! Jeg bliver mere vred når det handler om dyr end når det handler om mennesker, men hvis man er så langt ude at give unge muligheden for at lade et dyr aflive for en pose penge, hvor langt er vi så fra valgmuligheden "dræb en dødsyg kræftpatient for en million" eller "beslut om dette par skal have en abort"?

Jeg så ikke første sæson og jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at se sæson 2. At lokke svage unge mennesker til at tage sådan et valg, det er de jo ikke kompetente til! Der må jo være en brist i hovedet på mennesker der aktivt trykker på knappen til blenderen.. skal de endelig køre den langt ud, så spørg dem da om de vil skyde personen til højre, og hvis de siger ja, så stå klar med spændetrøje og 2 års forbrug af psykologhjælp.

Menneskeheden pisser mig af nogle gange!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...