Hop til indhold

Mig og min bold - MIN bold ;o)


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Hvor er han fin :lun:

Tak :-D

Hans mor er parret med hans halvbror, så jeg håber der kommer nogle lisså dejlige halvsøskende til verden om nogle uger :lun:

 

Fantastiske billeder as usual. Hvilke indstillinger har du brugt?

Tak skal du ha'!

 

ISO 320

Lukketid mellem 1/800 og 1/1250 (langsommere på still-billederne)

Blænde mellem 6,3 og 8,0

Jeg har lavet min egen WB som ligger på 5400 (jeg kan aldrig huske hvad det hedder det der måles i)

Og så har jeg mine egne detaljeindstillinger:

kontrast +1

farvemætning +2

farvetone +1

 

 

jeg er superimponeret over dine fotos - både af modellerne og teknikken :-)

 

hvor tung er bolden og vil den være for stor til en lab?

 

Tusind tak, dejligt at høre :-)

 

Bolden vejer ikke ret meget, den er hul og hvis ellers labben gider springe rundt efter bolden så tror jeg bestemt ikke den er for stor.

Den hopper en del og er god at sparke til og kaste med, og ja, mine hunde behøver egentlig ikke min deltagelse for at have en fest med den ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du ha'!

 

ISO 320

Lukketid mellem 1/800 og 1/1250 (langsommere på still-billederne)

Blænde mellem 6,3 og 8,0

Jeg har lavet min egen WB som ligger på 5400 (jeg kan aldrig huske hvad det hedder det der måles i)

Og så har jeg mine egne detaljeindstillinger:

kontrast +1

farvemætning +2

farvetone +1

 

 

 

Tusind tak for info! Jeg synes altid du har meget flotte farver på dine billeder og flot kontrast - det er jeg altså ret imponeret over!

 

HVad er din egen "WB" - altså hvad betyder det? Og hvordan indstiller du kotnrast og farvemætning? Jeg må vist i gang med at google. Jeg plejer at køre på manuelle indstillinger, men vil gerne kunne variere, så jeg bruger nogle af de andre programmer (fordi så er det lettere med skiftende lys osv.). Imidlertid synes jeg altid at billederne på delvist autoindstillinger bliver for lyse og med for lidt kontrast. Jeg er ikke helt tilfreds... så jeg skal have indstillet det korrekt engang.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Tusind tak, dejligt at høre :-)

 

Bolden vejer ikke ret meget, den er hul og hvis ellers labben gider springe rundt efter bolden så tror jeg bestemt ikke den er for stor.

Den hopper en del og er god at sparke til og kaste med, og ja, mine hunde behøver egentlig ikke min deltagelse for at have en fest med den ;-)

 

han er fuldstændig pjattet med fodbolde men bider desværre hurtigt hul i dem - er dine hundes bold holdbar på det område?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for info! Jeg synes altid du har meget flotte farver på dine billeder og flot kontrast - det er jeg altså ret imponeret over!

 

HVad er din egen "WB" - altså hvad betyder det? Og hvordan indstiller du kotnrast og farvemætning? Jeg må vist i gang med at google. Jeg plejer at køre på manuelle indstillinger, men vil gerne kunne variere, så jeg bruger nogle af de andre programmer (fordi så er det lettere med skiftende lys osv.). Imidlertid synes jeg altid at billederne på delvist autoindstillinger bliver for lyse og med for lidt kontrast. Jeg er ikke helt tilfreds... så jeg skal have indstillet det korrekt engang.

 

Hvad er det for et hus du har, det er ikke på alle der er mulighed for at indstille de samme detaljer og lave egen hvidbalance.

Jeg tror jeg kan forklare det sådan at hvis du stiller dit kamera på auto hvidbalance, så tager huset selv stilling til hvilken farvetemperatur der passer til forholdene i fald de er vekslende.

Stiller du det til sollys så fotograferer du fast i 5200k (som jeg mener er kalvingrader), vælger du i stedet at bruge skygge eller overskyet, så ligger du på 6-7000 stykker hvilket gør tonen meget varm.

Jeg har valgt et bruge 5400k som jeg synes passer godt til de motiver og det vejr jeg normalt fotograferer i.

 

Meget handler selvfølgelig osse om glasset men så vidt jeg husker har vi samme optik?

Jeg har været rigtig glad for at skifte fra 40D til 5D men hvis ikke jeg havde en interesse i fotografering ville jeg ikke ane hvad jeg skulle bruge 5Ds muligheder til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for et hus du har, det er ikke på alle der er mulighed for at indstille de samme detaljer og lave egen hvidbalance.

Jeg tror jeg kan forklare det sådan at hvis du stiller dit kamera på auto hvidbalance, så tager huset selv stilling til hvilken farvetemperatur der passer til forholdene i fald de er vekslende.

Stiller du det til sollys så fotograferer du fast i 5200k (som jeg mener er kalvingrader), vælger du i stedet at bruge skygge eller overskyet, så ligger du på 6-7000 stykker hvilket gør tonen meget varm.

Jeg har valgt et bruge 5400k som jeg synes passer godt til de motiver og det vejr jeg normalt fotograferer i.

 

Meget handler selvfølgelig osse om glasset men så vidt jeg husker har vi samme optik?

Jeg har været rigtig glad for at skifte fra 40D til 5D men hvis ikke jeg havde en interesse i fotografering ville jeg ikke ane hvad jeg skulle bruge 5Ds muligheder til :-)

 

Jeg har 7D'eren, så jeg burde jo kunne indstille det. Det er nok snarere et spørgsmål om fotografens kompetencer... :genert: Men man skal vel starte et sted!

 

Jeg bruger som regel 70-200 4.0 eller 24-70 2.8.

Jeg må hjem og rode med indstillingerne i dag! Hvis nu man selv indstiller kontrast og hvidbalance - gælder det så uanset hvilket program man kører på?

Link til indlæg
Del på andre sites

han er fuldstændig pjattet med fodbolde men bider desværre hurtigt hul i dem - er dine hundes bold holdbar på det område?

Jeg har 4 grander der alle leger med den samme bold og de har endnu ikke fået ødelagt den, som du kan se på billederne bliver der tygget grundigt i den ;-)

Der er et lille hul i bolden der gør at luften bare kan fise ud og ind når de tygger på den, sikkert effektivt hvis en hest jokker på den, så ja, holdbar vil jeg bestemt kalde den.

 

Ups, jeg fik i skyndingen "blogget indlægget". Jeg ville såmænd blot sige, at det som sædvanlig var skønne billeder + spørge om, hvor den skægge bold var købt?

Tak Dina :-)

 

formoder den kun købes på nettet:

 

Horsenaround Legebold i farve RØD.

 

Jeg hentede nogle bolde i den Horze der ligger i Slagelse og slæbte med til hundevenner i Sverige og Norge her i sommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 7D'eren, så jeg burde jo kunne indstille det. Det er nok snarere et spørgsmål om fotografens kompetencer... :genert: Men man skal vel starte et sted!

 

Jeg bruger som regel 70-200 4.0 eller 24-70 2.8.

Jeg må hjem og rode med indstillingerne i dag! Hvis nu man selv indstiller kontrast og hvidbalance - gælder det så uanset hvilket program man kører på?

 

Det er bare frem med den lille manual og så i gang ;-)

Jeg ændrer ofte indstillinger flere gange i løbet af en fotografering, når først man har sat sig ind i mulighederne og husker at bruge dem, så kommer de hurtigt til at sidde på rygraden.

De indstillinger du laver følger med de manuelle og semi-manuelle programmer.

 

Jeg bruger et 70-200 2.8 så det er ikke dét der gør forskellen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har kræet fået sin tøserøde bold og ligger nu og puster ovenpå kampen med den...

 

Absolut en succes så tak for tippet :-)

 

Han formåede i starten også at ramme sig selv i hovedet med den men nu er motorikken ved at være på plads:-)

 

Fedt, jeg ser frem til billeder af dyret og bolden i hinandens selskab :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...