Hop til indhold

Hundeejere altså!


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Der er nogen hundeejere der skal have beskeden serveret meget hårdt. Men vi må ikke glemme at Barfod/Makkelsen loven stadig er i kraft, hvor fristende det end måtte være at lade ens egne hunde svare igen.

Her i nærheden er der en park, hvor der ved skiltnng er krav om at hunde skal være i snor. Alligevel er mine hunde blevet overfaldet ca 10-15 gange af en stor labradorblandng der er sammen med en gut i en elektrisk kørestol, han har en hjælper med. Jeg har forklaret dem meget tydeligt at hunde skal være i snor, og at jeg ville melde dem til politiet. Intet skete, dagen efter blev vi overfaldet igen. Og panserne var da forøvrigt hamrende ligeglade forid det ikke var en listehund.

Da vi skulle overfaldes to dage senere bandt jeg hurtigt mine hunde til et træ, og gik den fremstormende hund i møde med en stor hammer løftet mod den angribende hund.

Denne havde vist nok opdaget at det her kunne blive kritisk og satte farten ned. Den blev stående foran mig og nidstirrede mine hunde som stod 5 meter bag mig. Et skridt videre, og jeg kunne have ramt den i hovedet med hammeren, og ja, jeg havde gjort det. Jeg er vant til at bruge alle slags hamre, jeg rammer. Men se nu bare folkene som ellers havde ignoreret de her hændelser hidtil, De fik travlt med at få kræet hentet, når de nu ikke kunne kalde den til sig. Jeg troede ikke at en elektrisk kørestol kunne køre så stærkt.

En uge senere så jeg dem i parken igen. Hunden var i en lang line, ikke flexi, og der var en tredie person med som jeg genkendte som en hundetræner fra området. De trænede indkald... Der har ikke været konfrontationer siden.

Ét hundeskridt fra et totalt kraniebrud, det var det der skulle til for at overbevise dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Alligevel er mine hunde blevet overfaldet ca 10-15 gange af en stor labradorblandng der er sammen med en gut i en elektrisk kørestol, han har en hjælper med.

Hvis dine hunde blev overfaldet 10-15 gange af samme hund, så kan jeg næsten ikke forestille mig, at det har været særligt slemt. Dog nok meget irriterende.

 

Nå, men nu er problemet så heldigvis løst. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke en super ansvarlig og dygtig hundeejer når det kommer til at være hensynsfuld... Det ville sikkert sagtens kunne ske at jeg kunne komme til at lade dexter tisse på et hegn... Men han får ALDRIG lov at gå ind i folks haver, og dermed aldrig lov at besørge i indkørsler og den slags.. Det synes jeg bare ikke er okay..

 

Jamen det med at mine hunde ikke må pisse op af folks hække, mure mv. er jo mine regler. De stammer fra engang min egen hanhund fik gennempisset en thuja lige udenfor vores hoveddør på gårdspladsen så den stank og det vil jeg ikke byde andre.

 

Og hvad fuck sker der for at hunden får lov at hoppe op af en bil?

 

Man kan undre sig og der er kommet ridser på begge døre

 

Jeg synes faktisk gennemgående er det ting som "kan ske" for rigtig mange, der hvor filmen knækker for mig er folks reaktion... Havde Dexter hoppet op af en bil ville jeg have undskyldt helt op til himlen, givet nummer og sagt at var der kommet ridser skulle de bare sende regning...

 

Løb han hen til nogen som tydeligt ikke ønskede at han skulle hilse, havde jeg osgå undskyldt rigtig mange gange og hevet ham væk (Og helst undgået det overhovedet skulle ske)...

 

Jeg tror mange tilfælde vil man måske ikke synes er så "forfærdelige" hvis hunde-ejeren havde reageret anderledes... Men det er egentlig ikke det hunden gør som er "forfærdeligt" men hundeejernes uansvarlige måde at håndtere tingene på.

 

Ja, en civiliseret reaktion vil gøre det hele noget nemmere

 

Jeg er forresten dyb modstander af at have sin hund fri steder det ikke er tilladt; Også selvom den kommer når man kalder!

 

Den regel bryder jeg meget ofte :-)

 

Folk må jo netop også nogen gange forstå at det ikke nødvendigvis er fordi hunden er farlig man ikke ønsker at de skal hilse, men fordi den er voldsom... Det er jo f.eks. derfor vi holder Dexter fra at hilse på små hunde, fordi jeg ikke vil risikere at han gør den skade fordi han er voldsom...

 

Ligesådan her

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis dine hunde blev overfaldet 10-15 gange af samme hund, så kan jeg næsten ikke forestille mig, at det har været særligt slemt. Dog nok meget irriterende.

 

Nå, men nu er problemet så heldigvis løst. :cool:

 

Undskyld jeg er lidt nysgerrig, men hvad er det egentlig du forsøger at tilføre debatten/erfaringsudvekslingen med den kommentar?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den regel bryder jeg meget ofte :-)

 

 

Jeg har en veninde som også gør det, og selvfølgelig er der "undtagelser".. Der ER folk som har styr på deres hund, og hunden render måske maks 3 meter fra dem.. Det kan da heller ikke få mig til at se rødt, men de der "Ihh nej åh, han plejer ellers ALTID at komme når man kalder"... nå jamen det gjorde han så ikke denne gang.. Og den styrter rundt i folks haver osv.. Nej tak, hold den dog i snor!

 

 

 

Det værste jeg dog til dags dato har oplevet var da jeg kom på kirkegården hvor min far er begravet, hvor det IKKE er tilladt at have hund, og der var en hund der havde skidt lige på den græsplæne min far er begravet ved (de ukendtes), ej hvor blev jeg gal, det er bare SÅ respektløs.. En hund sked på de døde?!? Føj, og endnu mere føj at ejeren ikke samlede op!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dina: overfaldene behøver ikke at være slemme for at være utrolig ubehagelige for hunden. Og jeg ved godt at overfald SKAL være endt med bid for at kalde det overfald, men tror bare det er blevet generelt at bruge det, når der kommer en hund som umotiveret og aggresivt angriber ens hund, også selvom den ikke når at bide. Det kalder jeg i hvert fald også overfald. Barney har i hvert fald fået rigtig grimme oplevelser på den måde, selvom han ikke er blevet bidt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en veninde som også gør det, og selvfølgelig er der "undtagelser".. Der ER folk som har styr på deres hund, og hunden render måske maks 3 meter fra dem.. Det kan da heller ikke få mig til at se rødt, men de der "Ihh nej åh, han plejer ellers ALTID at komme når man kalder"... nå jamen det gjorde han så ikke denne gang.. Og den styrter rundt i folks haver osv.. Nej tak, hold den dog i snor!

 

 

Det værste jeg dog til dags dato har oplevet var da jeg kom på kirkegården hvor min far er begravet, hvor det IKKE er tilladt at have hund, og der var en hund der havde skidt lige på den græsplæne min far er begravet ved (de ukendtes), ej hvor blev jeg gal, det er bare SÅ respektløs.. En hund sked på de døde?!? Føj, og endnu mere føj at ejeren ikke samlede op!

 

Jeg er den, nok overhensynsfulde, hundeejer som ikke lader min hund flagre langt foran mig - eller bag mig, den som kalder ham ind ved synet af andre hunde osv osv osv. Jeg bliver normalt ikke ondsulet over at andre ikke viser samme hensyn, for det har jeg lært for længe siden, at man ikke kan forvente.

De steder jeg har løs hund forbudte steder er på stranden i løs hund forbudt sæsonen og da jeg ikke gider ballade er det kun når der ikke er andre end mig.

 

Her hvor jeg bor har vi rigeligt med egnede steder til at have løse hunde hvis man bare har minimum af kontrol over dem.

 

Den med kirkegården fatter jeg ikke at folk vil være bekendt, men i disse tider hvor selv vandalisering af grave ses ind imellem, kan det desværre ikke undre :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundeeejere er forfærdelige..

 

Jeg er dog nødt til at grine lidt af Trunte. Det ER jo Trunte - det kan du nok se!

 

Jamen det VAR det da :-)

 

Og Trunte må altså gerne ridse bilen ikk? Det sker der vel ikke noget ved, når det nu ER Trunte :mrgreen:

 

Når bare det ER Trunte, så må det vel gå som det bedst kan :-)

 

Nej præcis. Det ER jo Trunte. Man kan da ikke forklare hende andet?

 

Nix for så ville hun ikke være Trunte og det VAR det jo :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige mødt en i parken, der brokkede sig højlydt over respektløse cyklister som ringede med klokken og råbte. Damen selv gik midt på stien med sin hund løs og lod den løbe som det passede den. Den rendte mindst 50 m foran hende, både midt på cykelstien og hen til fremmede hunde i snor. Der måtte jeg trække på smilebåndet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige mødt en i parken, der brokkede sig højlydt over respektløse cyklister som ringede med klokken og råbte. Damen selv gik midt på stien med sin hund løs og lod den løbe som det passede den. Den rendte mindst 50 m foran hende, både midt på cykelstien og hen til fremmede hunde i snor. Der måtte jeg trække på smilebåndet.

 

Hvad fanden bilder de cyklister sig også ind, altså :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

åhh ja - de kære cykelister - de er næsten værre end hovedløse hundeejere :D

 

der ER altså bare ikke noget værre end de cykelister som mener de ejer det hele - specielt dem som kommer med 120 km/t i svingene, og mener DE ejer det hele og har førsteret.

 

Mvh en som har været tæt på at blive kørt ned flere gange både til fods og til hest.

Link til indlæg
Del på andre sites

åhh ja - de kære cykelister - de er næsten værre end hovedløse hundeejere :D

 

der ER altså bare ikke noget værre end de cykelister som mener de ejer det hele - specielt dem som kommer med 120 km/t i svingene, og mener DE ejer det hele og har førsteret.

 

Mvh en som har været tæt på at blive kørt ned flere gange både til fods og til hest.

 

Lige for the record: jeg var dybt sarkastisk. Selvfølgelig ringer de med klokken og råber når damens hund vælter rundt på stien uden kontrol.

 

At cyklister så generelt kan være et pisse irriterende folkefærd er der ingen tvivl om - men med mit forholdsvis brede sammenligningsgrundlag holder jeg faktisk på at hundeejere er værre ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige mødt en i parken, der brokkede sig højlydt over respektløse cyklister som ringede med klokken og råbte. Damen selv gik midt på stien med sin hund løs og lod den løbe som det passede den. Den rendte mindst 50 m foran hende, både midt på cykelstien og hen til fremmede hunde i snor. Der måtte jeg trække på smilebåndet.

Åh, det ville jeg da gerne, at cyklister gjorde lidt oftere i stedet for bare at komme susende bagfra :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg pudser lige glorien og gnubber vingerne lidt ekstra for jeg har nemlig engang fået et dybfølt tak af en hundeejer som gik på cykelstien fordi jeg klingede med klokken i rigtig god tid, så hun kunne få sin hund til siden... pudse, gnide og gnubbe de klør noget sadan nogle vinger :-D

Både hund og menneske får nærmest et føl på tværs af forskrækkelse når der pludselig suser en lydløs cykel forbi i høj fart.

 

Skal vi lave et alternativ til "gul sløjfe" kampagnen og sætte grønne sløjfer i huen som tegn på at vi, ja vi viser hensyn. Nemlig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for the record: jeg var dybt sarkastisk. Selvfølgelig ringer de med klokken og råber når damens hund vælter rundt på stien uden kontrol.

 

At cyklister så generelt kan være et pisse irriterende folkefærd er der ingen tvivl om - men med mit forholdsvis brede sammenligningsgrundlag holder jeg faktisk på at hundeejere er værre ;-)

 

Ja, præcis. Hun skulle da bare være glad for at de gav lyd og ikke bar tonsede ind i hende og/eller hunden. Stien er ikke bred nok til at cykle udenom, på trods af at det er en markeret cykelrute.

Åh, det ville jeg da gerne, at cyklister gjorde lidt oftere i stedet for bare at komme susende bagfra :genert:

 

Ja, sådan har jeg det også.

 

Jeg pudser lige glorien og gnubber vingerne lidt ekstra for jeg har nemlig engang fået et dybfølt tak af en hundeejer som gik på cykelstien fordi jeg klingede med klokken i rigtig god tid, så hun kunne få sin hund til siden... pudse, gnide og gnubbe de klør noget sadan nogle vinger :-D

Både hund og menneske får nærmest et føl på tværs af forskrækkelse når der pludselig suser en lydløs cykel forbi i høj fart.

 

Skal vi lave et alternativ til "gul sløjfe" kampagnen og sætte grønne sløjfer i huen som tegn på at vi, ja vi viser hensyn. Nemlig!

 

Jeg ringer også altid med klokken eller giver lyd på anden vis, især hvis det er hunde eller børn foran mig. Voksne kan jeg godt finde på bare at liste udenom, hvis stien er bred nok.

 

Hvis jeg har mødt denne hundeejer, når jeg er kommet cyklende, ville hun nok også synes jeg var dybt uansvarlig, sådan at ringe med klokken eller give lyd:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld jeg er lidt nysgerrig, men hvad er det egentlig du forsøger at tilføre debatten/erfaringsudvekslingen med den kommentar?
Nu er jeg jo ikke Dina, men jeg tænkte godt nok også at det var voldsomt mange gange at hans hunde var blevet overfaldet, især når man tænker på at der er tale om en flok. Og dernæst, at min opfattelse af et overfald ihvertfald må være noget andet end KimC`s.

 

Dina: overfaldene behøver ikke at være slemme for at være utrolig ubehagelige for hunden. Og jeg ved godt at overfald SKAL være endt med bid for at kalde det overfald, men tror bare det er blevet generelt at bruge det, når der kommer en hund som umotiveret og aggresivt angriber ens hund, også selvom den ikke når at bide. Det kalder jeg i hvert fald også overfald. Barney har i hvert fald fået rigtig grimme oplevelser på den måde, selvom han ikke er blevet bidt...

 

Jeg kan altså dårligt forestille mig at en hel flok store mynder skider snemænd af mødet med en lille sur lab og ligeledes kan jeg slet ikke se for mig, en lab der er andet end usikker i sådan en situation.

 

slettet af moderator

 

Kan være Raggdoll skulle have spurgt dig istedet.

Redigeret af Dorte
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en veninde som også gør det, og selvfølgelig er der "undtagelser".. Der ER folk som har styr på deres hund, og hunden render måske maks 3 meter fra dem.. Det kan da heller ikke få mig til at se rødt, men de der "Ihh nej åh, han plejer ellers ALTID at komme når man kalder"... nå jamen det gjorde han så ikke denne gang.. Og den styrter rundt i folks haver osv.. Nej tak, hold den dog i snor!

 

 

 

Det værste jeg dog til dags dato har oplevet var da jeg kom på kirkegården hvor min far er begravet, hvor det IKKE er tilladt at have hund, og der var en hund der havde skidt lige på den græsplæne min far er begravet ved (de ukendtes), ej hvor blev jeg gal, det er bare SÅ respektløs.. En hund sked på de døde?!? Føj, og endnu mere føj at ejeren ikke samlede op!

 

 

Siden sit første besøg på kirkegården har Taiki ikke fået lov til at gå på gravene eller de umærkede eller de mærkede fællesgrave. No way. Jeg er typen, der bliver meget indigneret og er sur, når jeg ser solbadere på de plæner der indeholder enten mærkede eller umærkede grave. Så siger jeg altid til dem, at de skal skride, der ligger en park i forlængelse af kirkegården, det tager 5 minutter at gå dérhen.

Min morfar og mormor ligger på Bispebjergs umærkede fællesgrav (det, man i gamle dage kaldte for de ukendtes) og der skal sgu ikke ligge hverken hundelorte eller solbadere.

 

Det er bare så kikset, lige ved siden af står et stort træ som er samlingspunkt for folks buketter og hilsner, og så lægger man sig ved siden af i bikini! Har de tænkt sig at skrue op for mp3'eren, hvis der kommer grædende pårørende og forstyrrer freden? Hold da op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis dine hunde blev overfaldet 10-15 gange af samme hund, så kan jeg næsten ikke forestille mig, at det har været særligt slemt. Dog nok meget irriterende.

 

Nå, men nu er problemet så heldigvis løst. :cool:

 

Meget irriterende når man går med 4 store hunde hvoraf nogen er yderst signalfølsomme pga deres opvækst. Efter hvert angreb skal jeg bruge ca to uger på at forklare dem at det ikke er alle sorte hunde der angriber, hvilket kan være svært nok når man har en sort hund siddende i synet på sine hunde to dage senere.

Jeg forhindrer at mine hunde, som hver især er større, og meget hurtigere end angriberen, forsvarer sig. Gør de det giver Barfod/Makkelsen loven en eller anden strisser ret til at beslutte at de skal aflives. Derfor parerer jeg den slags angreb, og ikke hundene. Måden jeg gør det på kan virke utiltalende, men den virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej ninjamor, det er IKKE dig der er sær, jeg oplever tit at stå i samme situation, og går for at være en muggen hundeejer, for mine hunde må jo ALDRIG lege, men det er mig der vælger hvem de skal lege med, og det er altså ikke deres uopdragne hunde og deres dovne ejere der ikke GIDER at træne deres hunde, og kommer med de LAMME undskyldninger for deres uacceptable opførelse(her taler jeg både om ejer og hunds opførelse, dog er hundene ikke skyld i det...) men mine hunde har et godt og alsidigt liv, men nogle skønne legekammerater, men det ser de jo ikke dem der dømmer, for det er folk MEGET HURTIGE TIL... At dømme andre og lave falske rygter, ikke at det rører mig, men det er da træls at man skal forsvarer at man rent faktisk gør et godt stykke arbejde for sine hunde, og det er dem der ikke har opdraget tilstrækkeligt... Underlig verden engang imellem:roll: ninjamor du er den der har forstand på det, og du gør det godt, så fortsæt med det og glæd dig over Pelle og dig det er guld... Resten må de sku om...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

nogle hundeejere er bare mærkelige/ligeglade. Igår var vi ude og lufte min + hendes kuldbror som pt er i pleje.

Inden vi havde set os om havde vi en stor sort/hvid blandings hund i hovedet. pleje hunden reagere meget negativt prøver at komme væk , skriger og underkaster sig den fremmede hund overser fuldstændigt disse signaler og bliver ved med at prøve på at komme tættere på.

 

så jeg prøver på at få fat i den fremmede, idet jeg rækker ud efter halsbåndet, bliver jeg bare svinet til hundene skal fandme have lov til at hilse og jeg er satme jordens største ko m.m. når jeg ikke kan se at hendes bare vil lege.

 

Bevare roen og siger at hundene ikke skal lege når det ikke er på lige fod (mine var i snor og hendes løs) og når den ene absolut ikke reagere positivt på den anden hund, hvor efter hun foreslår jeg da bare kan slippe mine lige ud til et befærdet kryds jo jo skide smart når begge er hvalpe og ingen af dem har et 110 % stabilt indkald.

 

Skælds ord forsætter , vælger så at krydse gaden da det bliver grønt gidder ike høre på det , Fandme om ikke kællingen siger til hendes hund "tag dem så":???:,hunden zig zagger rundt på fortovet inden den styrter up på gaden , desværre bliver den ramt af en bil i det den krydser gaden ..

 

Håber virkelig at den slap billigt med småskrammer, men der er en god chance da bilen ikke havde alt for meget fart på

Link til indlæg
Del på andre sites

nogle hundeejere er bare mærkelige/ligeglade. Igår var vi ude og lufte min + hendes kuldbror som pt er i pleje.

Inden vi havde set os om havde vi en stor sort/hvid blandings hund i hovedet. pleje hunden reagere meget negativt prøver at komme væk , skriger og underkaster sig den fremmede hund overser fuldstændigt disse signaler og bliver ved med at prøve på at komme tættere på.

 

så jeg prøver på at få fat i den fremmede, idet jeg rækker ud efter halsbåndet, bliver jeg bare svinet til hundene skal fandme have lov til at hilse og jeg er satme jordens største ko m.m. når jeg ikke kan se at hendes bare vil lege.

 

Bevare roen og siger at hundene ikke skal lege når det ikke er på lige fod (mine var i snor og hendes løs) og når den ene absolut ikke reagere positivt på den anden hund, hvor efter hun foreslår jeg da bare kan slippe mine lige ud til et befærdet kryds jo jo skide smart når begge er hvalpe og ingen af dem har et 110 % stabilt indkald.

 

Skælds ord forsætter , vælger så at krydse gaden da det bliver grønt gidder ike høre på det , Fandme om ikke kællingen siger til hendes hund "tag dem så":???:,hunden zig zagger rundt på fortovet inden den styrter up på gaden , desværre bliver den ramt af en bil i det den krydser gaden ..

 

Håber virkelig at den slap billigt med småskrammer, men der er en god chance da bilen ikke havde alt for meget fart på

:shock:b39.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...