Hop til indhold

Lugter hunde virkelig?


Shii
 Share

Recommended Posts

Den anden dag havde hun lavet en kæææmpe tisse-plet ude i gården og så vendte hun sig lige om snuste, og slikkede... jeg hvor var jeg bare hurtig op af sofaen og råbe "neeeeeeeeeeeeeej aaaad" helt sådan.. upædagoisk og forkert, men det var bare klamt :lol:

 

Min hanhund kan sutte på tissepletter i timevis (hvis han fik lov:-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg kan i nogle hjem i hvert fald tydeligt lugte de har hund, men det er også ved nogle hvor hundene har fedtet pels og jeg virkelig ikke gider kæle med deres hund.. :oops:

 

Jeg ved ikke om vores hjem lugter af hund? Der er aldrig nogle der har nævnt det, tror jeg vil spørge folk :vedikke: Jeg synes kun hun lugter når hun har været i bad :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes tit at racer med underuld lugter kraftigere fordi det der underuld jo er lidt fedtet.

 

Vores hunde lugter af hund, men jeg synes ikke de lugter grimt, tværtimod. De lugter bare som de nu gør, af vores hunde. Jeg kan faktisk godt lide at stikke næsen i pelsen på dem og tage mig en ordentlig sniffer.

Folk uden hund fortæller mig at man godt kan lugte at vi har et hjem med hund, uden at det nødvendigvis er negativt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes tit at racer med underuld lugter kraftigere fordi det der underuld jo er lidt fedtet.

 

Vores hunde lugter af hund, men jeg synes ikke de lugter grimt, tværtimod. De lugter bare som de nu gør, af vores hunde. Jeg kan faktisk godt lide at stikke næsen i pelsen på dem og tage mig en ordentlig sniffer.

Folk uden hund fortæller mig at man godt kan lugte at vi har et hjem med hund, uden at det nødvendigvis er negativt.

 

Synes også der er stor forskel på at man kan lugte at der bor en hund, du kan jo også "lugte at der bor mennesker"... men bare hele den der... Nå rman kommer ind i nogle hjem så stinker det bare af sure hundetæer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
En af de ting man høre om en husky er at "De lugter ikke på samme måde som andre hunde"...

 

Jeg har aldrig tænkt over om dette var sandt eller ej, men har nogen gange undret mig når jeg f.eks. besøgte en veninde og når man træder ind bliver ramt af "HUUUUND", føj for en lugt, den har vi heldigvis aldrig haft, jeg havde egentlig i mit hovede tildelt det god rengøring og hygiejne omkring hunden...

 

Det tror jeg så ikke det var... Jeg tror faktisk at huskies ikke lugter af HUND, på samme måde som mange andre racer. For Penny stinker af hund!

 

Ej så slemt er det jo ikke, men f.eks. hendes ånde er meget anderledes end Dexter... Jeg havde helt glemt hundeånde og lugten af "hund"...

 

Jeg bryder mig ikke om lugten af hund, og derfor er det jo ret tragisk at jeg er blevet forvent med en "stinkfri race"...

 

Hvordan undgår man denne helt normale lugt af hund, overtager vores hus totalt?

:mrgreen:

(Der er altså ikke tale om lugt pga. sygdom eller dårligt goder, men bare den normale lugt en hund nu engang bare har)

 

Er der andre herinde der har erfaringer med at nogle racer i følge "standarden" ikke lugter af hund? (Jeg tænker f.eks. om det er en polarhunde ting, eller?)

 

En ting er i hvertfald helt sikkert:

 

Australian Shepherds, lugter af HUND!

 

Ej hvor sjovt, jeg synes så absolut ikke at Caia, min Aussie lugter af HUND... Der lugter af våd hund i bilen når begge hunde har været på stranden, men det er så også det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hesselballe

Alle hjem lugter vel forskelligt – alt afhængig af rengøringsinterval og –midler, gulvoverflade (tæpper eller andet), rumtemperatur, luftfugtighed og meget andet. Den samme race kan vel også lugte forskellig alt afhængig af stressniveau, foder og meget andet.

Personligt synes jeg at vores cocker lugtede godt og ikke af dårlig af ”hund”.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle hjem lugter vel forskelligt – alt afhængig af rengøringsinterval og –midler, gulvoverflade (tæpper eller andet), rumtemperatur, luftfugtighed og meget andet. Den samme race kan vel også lugte forskellig alt afhængig af stressniveau, foder og meget andet.

Personligt synes jeg at vores cocker lugtede godt og ikke af dårlig af ”hund”.

 

Enig. Jeg synes også sjældent det er selve hunden, der lugter dårligt. Min gamle hund, Bo, duftede nærmest af blomster hvis man stak næsen ned i pelsen på ham. Men hans fældede underuld, støv osv., det lugtede af sure hundetæer :lol:

 

De to jeg har nu lugter heller ikke ubehageligt, men deres sofa, puder, tæpper osv. har en lidt stram aroma.

Link til indlæg
Del på andre sites

Taikis underuld lugter ikke dårligt. Det er også bare den der duft af røget egetræsflis. Det må næsten betyde, at det ikke er underulden som i sig selv lugter... udskiller hunde mon forskellige olier til pelspleje alt efter hvad de er opdrættet til?

 

Shibaer er f.eks. ikke "svømmehunde" som labradorer, måske er der en forskel deri...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan bare slet ikke huske at Dexter lugtede så fælt ud af munden.. Amen flere gange har jeg hende mistænkt for at æde døde dyr når jeg vender ryggen til...

 

:lol:

 

Det lyder lidt som kommende tandskifte, død og ødelæggelse og så ud af munden på sådan en kær hundehvalp... giver ingen mening.

 

 

Har ikke tænkt at der lugter af hund her. Min ikke-hunde veninde kommenterede også tilfreds at hun ikke syntes mine lugtede (jeg sagde så at Voodoo ellers virkelig var lige op over bad, men det er nok ikke hundelugt, det er mere hund som bader i moser og åer hver 2. dag og ruller sig i alt muuuuuuligt).

 

Dog kan de have sure tæer :neutral: Men det er vist når jeg ikke har fået klippet deres hår under poterne tids nok.

 

 

PS. Noget nyt og lidt underligt er, at man kan få sådan noget hvidt stads på hænderne når man giver Egon lang kæletur :vedikke: Sådan lidt fedtet agtigt, det har jeg ikke prøvet før, ved ikke om det er fordi han er ved at gå i fæld igen nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

PS. Noget nyt og lidt underligt er, at man kan få sådan noget hvidt stads på hænderne når man giver Egon lang kæletur :vedikke: Sådan lidt fedtet agtigt, det har jeg ikke prøvet før, ved ikke om det er fordi han er ved at gå i fæld igen nu.

 

Når mine -altid Chivas faktisk, men Cody gjorde det også, gør det, så ryger de i bad..

 

Herhjemme lugter der af hund... Det er lidt sjovt faktisk, for den gang vi var over og kigge på huset, første gang med ejendomsmægleren, sagde han som noget af det første, efter vi var trådt ind i bryggerset, at sælger altså havde hund (én rottweiler), så der lugtede lidt af hund i huset, hvilket jeg så overhovdet ikke kunne lugte :lol: Men jeg kan tilgengæld lugte det nu, når jeg kommer hjem og træder ind i huset, at her lugter af hund, men når jeg går rundt i det, ligger jeg jo ikke mærke til det, det er kun når jeg kommer hjem eller ind, efter at have været ude, men så er det tilgengæld også ret tydeligt syntes jeg :genert: Selvom jeg ellers syntes at jeg holder en rimelig rengøringsstandart, uden dog ligeftem at være fantatisk :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er lidt ligesom den med at man ikke rigtig kan lugte sigselv? Fordi man jo... lugter det hele tiden... (Kun når den er virkelig gal kan man lugte sigselv!)

 

Jeg arbejede i en svinestald, og efter ganske kort tid at have boet på gården kunne jeg heller ikke "lugte det" på samme måde...

 

Så måske vi bare blive immune for vores egne stinkdyr :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er lidt ligesom den med at man ikke rigtig kan lugte sigselv? Fordi man jo... lugter det hele tiden... (Kun når den er virkelig gal kan man lugte sigselv!)

 

Jeg arbejede i en svinestald, og efter ganske kort tid at have boet på gården kunne jeg heller ikke "lugte det" på samme måde...

 

Så måske vi bare blive immune for vores egne stinkdyr :lol:

 

Klart, man vænner sig jo til det :-D

 

Jeg har også arbejdet i svinestald, og jeg var altid ved at dejse om, om morgnen når jeg trådet ind i stalden -ornerne stod også først for, når man kom ind og de stinker jo ekstra meget.. Men efter 10 minutter vænnede næsen sig til det -lige ind til næste dag, så startede det forfra, når jeg mødte på arbejde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Maya lugter helt klar mindre/anderledes en fx de to labber på mit arbejde.

 

Desværre har hun et "problem" område ved haleroden hvor hendes hale ligger. Underulden kan ikke rigtig tørre så godt, så der lugter hun desværre lidt.

Men ellers synes jeg hun lugter meget mindre og har også meget mindre fedtet pels en de labradore.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninja lugter ikke. Hun dufter skøøøøønt, og det bedste jeg ved er at grave næsen helt ned i hende (allerhelst lige bag ørerne) og bare snuuuuuuse til hende. Hun dufter af varme, rent sengetøj og også lidt af os, krydret med en anelse af hendes egen duft.

 

 

Har man virkelig kløet hende igennem, er det sjældent at man kan nulre snavs og støv af sine fingre, som jeg har oplevet med mange andre hunde, og som jeg også tror lugt nemt kan komme fra.

 

 

Tænkte at Casper og jeg måtte være blevet immune overfor hendes hundelugt, men vi har spurgt min far, mor, bror og lillesøster, og de synes bestemt heller ikke at hun, eller vores hjem, lugter af hund.

 

Vi vasker så også tit hendes ting. Halsbånd, sele og linned på hendes madrasser. Det tror jeg også afhjælper lugten af hund.

 

 

 

 

Jeg kan selv lugte når hun f.eks. lugter lidt indelukket af våd hund, så SÅ immun er jeg dog ikke blevet endnu :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde lugter, ingen tvivl om det, men de lugter meget forskelligt!

 

Og udfra tidligere svar så kan jeg ikke helt finde en sammenhæng med racer, underuld/ingen underuld, osv.

 

Vores Vega dufter skønt! Tager mig ofte en god snuser til hende :lun:

 

Vores hvalp lugter til gengæld virkelig grumt.. Det er sådan så man lige må hoste den grimme lugt ud, hvis man får lugtet til hende.

Men hun har også kun været her knap 4 uger, så satser på, at det kommer med tiden :x:

 

Til gengæld kan man ikke mærke det på ens hænder, hvis man har nusset dem.

Jeg oplever rigtig ofte med hunde, at man kan nulre sort fedt af hænderne efter at have aet dem.. Det er bare IKKE lækkert!

 

Om det kommer af hvilket foder, som man fodre med, vil jeg så ikke gøre mig klog på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gennem tiderne er de forskellige racer blevet tilpasset efter forskellige idealer. Lille P. er en doven langbenet skotsk hjortehund. På visse engelske racer har man af æstætiske grunde valgt at sigte efter at hanhundes kønsdele fylder så lidt i landskabet som muligt. Men det er nu ikke derfor han hedder Lille P.

Resultatet af en efter engelsk målestok æstætisk korrekt langbenet hanhund, der er så doven at den kun løfter benet et par centimeter, er at den tisser sig selv ned ad bagbenene. Jeg orker ikke at vaske de lange ben flere gange dagligt, men må acceptere at han altså lugter lidt mere af hanhund end normalt.

Det er ligesom med de engelske biler. Man går efter et eller andet ideal og når det kommer til stykket ender det med at blive temmeligt upraktisk.

 

Så er der Smukkesen med sin lange pels. Han lugter mindre end man skulle tro. Faktisk udsender han sommetider en lidt lavendelagtig duft. Årsagen fandt jeg i at han faktisk en gang imellem står og gnider sig op ad en lavendelbusk. Jo, Smukkesen bruger parfume.

 

 

Han er en klog fyr, Lavendel holder nemlig utøj væk!

Flipsen bliver altid vasket i Lavendelshampoo af samme årsag, har aldrig set en loppe på ham, min mor kalder ham Lavendelbøssen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser stadig en stor forskel dog.

 

Dexter lugter skam af "hund" hvis man tager en sniffer. Han bliver aldrig badet, han har været badet en gang på 1½ år.

 

Hvis en hund lugter af sengetøj, lavendel eller dens shampoo så er det jo en tilført lugt, og ikke hundens "egen"...

 

Det skræmmer mig faktisk også lidt at vi tilsætter vores hunde lugte. Altså ubevidst. Hvis de bare "lugtede mildt af hund", så ville jeg ikke synes det var skræmmende.. og jovist at Smukkesen lugter af lavendel fordi han gnubber sig op af det er jo heller ikke ligefrem skadeligt....

 

Jeg bliver helt glad for at vores hunde, bare lugter af hund... Så ved jeg da at de ikke har risiko for evt. allergier fordi vi har tilført dem parfumer på den ene eller anden måde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser stadig en stor forskel dog.

 

Dexter lugter skam af "hund" hvis man tager en sniffer. Han bliver aldrig badet, han har været badet en gang på 1½ år.

 

Hvis en hund lugter af sengetøj, lavendel eller dens shampoo så er det jo en tilført lugt, og ikke hundens "egen"...

 

Det skræmmer mig faktisk også lidt at vi tilsætter vores hunde lugte. Altså ubevidst. Hvis de bare "lugtede mildt af hund", så ville jeg ikke synes det var skræmmende.. og jovist at Smukkesen lugter af lavendel fordi han gnubber sig op af det er jo heller ikke ligefrem skadeligt....

Jeg bliver helt glad for at vores hunde, bare lugter af hund... Så ved jeg da at de ikke har risiko for evt. allergier fordi vi har tilført dem parfumer på den ene eller anden måde...

 

modsiger du ikke dig selv lidt? :vedikke:

hvis man er allergisk overfor parfume, så reagere man jo uanset hvor det kommer fra...

 

Flipsen kommer i brusebad når han har trillet sig i lort, ellers ikke - også kan man jo ligeså godt bruge naturens loppemidler frem for kemi man ellers kan dryppe i nakken... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...