Hop til indhold

Indkaldskursus, kunne det have nogen interesse?


NannaSoko
 Share

Recommended Posts

Hmm, jeg har jo trænet sindsygt meget indkald de sidste par år, har fx taget et online indkaldskursus hos Susan Garrett, har haft et live canis-indkaldskursus og har arbejdet sidsygt meget med selvkontrol i forbindelse med jagttræning osv.

 

Nu var der så en fra mit agilityhold der spurgte om jeg ikke holdt et indkaldskursus og jo, det kunne jeg vildt godt tænke mig, for jeg synes selv at det er mega sjovt at træne, men er der mon nogen der gider deltage i den slags?

 

Jeg har endnu ikke helt gennemtænkt formen, men forestiller mig noget med træning hver 14. dag i 2-3 timer (teori og praktisk træning).

 

Hvad siger i, kunne i nogensinde, eller kender i nogen (ud over mig) der kunne finde på at melde sig på sådan et specialhold?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig, manden og hvis der mangler ikke-medlemmer (tror selvfølgelig det er nede i parken) så også veninden. Måske min søster.

 

Indtil videre er det bare en tanke, så der er endnu ikke planlagt om det skal være i eller udenfor klubben. Hælder dog mest til udenfor, da det lidt besværligt og tidskrævende for mig at komme til København med hunde og uden bil.

 

Ved ikke om jeg helt stoler på dig i min interesseundersøgelse, meldte du dig ikke en gang på et kursus, du ikke anede hvad var? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om jeg helt stoler på dig i min interesseundersøgelse, meldte du dig ikke en gang på et kursus, du ikke anede hvad var? :mrgreen:

 

Heldags fri ved fod - måtte da med, for at se, hvordan man kunne bruge så lang tid på det! Og Anne med Holly har 'lokket' mig med på noget hos Rikke Wriedt, som jeg først fandt ud af, hvad var i går. Jeg er bare åben for alt nyt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft flere indkaldskurser gennem årene. Interessen for specialkurser er der skam.

 

Dog er det min erfaring at spørgsmål om interesse uden angivelse af tid, sted, varighed og pris aldrig giver det præcise billede af om et kursus kan oprettes.

 

Vi hundeejere vil så meget, men når det kommer til tilmeldingen, er der ofte meget andet der aktuelt er vigtigere. Faktisk er det min erfaring, at de kurser der er blevet oprettet på baggrund af efterspørgsel fra enkelte hundeejere stort set aldrig har haft deltagelse af dem som efterspurgte kurset eller af andre af dem, som var interesserede, da de blev spurgt.

 

Det er bare med at springe ud i det og tilbyde kurset i detaljer, så kommer folk hvis de har lyst og kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg gad det også virkelig godt! men irene har ret, det kommer jo meget an på, hvordan og hvorledes, det kan sagtens være, at det ikke kan lade sig gøre rent praktisk, hvis det f.eks. er langt uden for byen eller mange timer ad gangen. men ja, jeg har jo en hund der nemt burde kunne få et perfekt indkald, så det er jo lidt irriterende, at han absolut ikke har det :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaaaaaa :banan: Gør det! Sjovt for igår da jeg skulle sove, lå jeg og tænkte på dig og det Susan-kursus du var på.

 

Selvfølgelig kommer det an på tid og sted og så videre, om det er muligt for mig, men gad suuuper godt. Har tit tænkt på at tage på indkaldshold men jeg ved også bare at mange af de ting som nogle trænere siger, det får ikke min hund til at komme. Sidste var at jeg skulle løbe væk (løbe væk er godt) og så sætte mig og holde hænderne for ansigtet. Det virkede - een gang. Så havde min hund luret hvad det var og ikke spændende mere (ikke mere end de dufte der var liiiige i nærheden :lol:).

 

Jeg vil super gerne et kursus som tager fat i alle grundene til at hunden ikke kommer, som du jo har været igennem, og der er jagt høøøøjt på listen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig har Ninkamor ret, det skal jo hænge sammen med pris, tidspunkt, sted osv. Det var egentlig også mest fordi jeg tvivlede lidt på om der ville være nogen interesse for sådan et speciallkursus overhovedet, eller om folk kun vil gå på hvalpekursus og den slags.

Nå, men det kan da godt være at at jeg skal gå lidt videre med projektet og så må vi jo se om der er deltagere.

Tak for jeres tilbagemeldinger :-)

 

Og selvfølgelig er spidshunde-og sky. Bernhard teenagere velkomne, det er jo nogen af dem der har brug for det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig har Ninkamor ret, det skal jo hænge sammen med pris, tidspunkt, sted osv. Det var egentlig også mest fordi jeg tvivlede lidt på om der ville være nogen interesse for sådan et speciallkursus overhovedet, eller om folk kun vil gå på hvalpekursus og den slags.

Nå, men det kan da godt være at at jeg skal gå lidt videre med projektet og så må vi jo se om der er deltagere.

Tak for jeres tilbagemeldinger :-)

 

Og selvfølgelig er spidshunde-og sky. Bernhard teenagere velkomne, det er jo nogen af dem der har brug for det :-)

 

Vil virkelig gerne. Lover du at maile, ringe og pb'e mig hvis du begynder at finde tid og sted? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg kunne få kørelejlighed fra Tåstrup deltog jeg også gerne.

Pudsigt nok var jeg til foredrag vedr KOM så hund i fredags i Hedehusene Jagtforening.Foredraget tog 3 timer , og var holdt af Hund og Træning og Karen Frost var foredragsholder.

Det var meget spændende og inspirerende og hun kom omkring stort set alt, der hindrede et ubetinget 100 % indkald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg har jo trænet sindsygt meget indkald de sidste par år, har fx taget et online indkaldskursus hos Susan Garrett, har haft et live canis-indkaldskursus og har arbejdet sidsygt meget med selvkontrol i forbindelse med jagttræning osv.

 

Nu var der så en fra mit agilityhold der spurgte om jeg ikke holdt et indkaldskursus og jo, det kunne jeg vildt godt tænke mig, for jeg synes selv at det er mega sjovt at træne, men er der mon nogen der gider deltage i den slags?

 

Jeg har endnu ikke helt gennemtænkt formen, men forestiller mig noget med træning hver 14. dag i 2-3 timer (teori og praktisk træning).

 

Hvad siger i, kunne i nogensinde, eller kender i nogen (ud over mig) der kunne finde på at melde sig på sådan et specialhold?

 

Absolut af interesse, men det kommer selvfølgelig an på både pris, sted og tidspunkt.

 

Hvis jeg kunne få kørelejlighed fra Tåstrup deltog jeg også gerne.

Pudsigt nok var jeg til foredrag vedr KOM så hund i fredags i Hedehusene Jagtforening.Foredraget tog 3 timer , og var holdt af Hund og Træning og Karen Frost var foredragsholder.

Det var meget spændende og inspirerende og hun kom omkring stort set alt, der hindrede et ubetinget 100 % indkald.

 

Åååhr, det var jeg meget tæt på at tilmelde mig til - men fik det aldrig gjort :genert: Nu ærger jeg mig da lige ekstra meget...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyha, indimellem kan tingene gå lidt stærkt og det er det der er sket her :blink:

 

Siden jeg lavede denne tråd for under en uge siden, er jeg blevet et enkeltmandsfirma med cvr-nr og alt muligt :shock: (aner ikke en skid om noget, men har reserveret bøger som "bogen om moms" og "regnskab for dummies" på biblioteket), jeg har lejet nogle hundebaner af Furesø kommune, lagt en sådan temmelig detaljeret plan for et indkaldskursus, lavet opslag og tilmeldingsformular på min hjemmeside.

 

Nå, men det betyder altså at hvis der er fire der tilmelder sig, ja så er indkaldskurset en realitet :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh! Mega fedt at du gør det, men nu bliver jeg helt stresset :lol:

 

Kommer der et nummer 2 kursus?! Ikke sikker på vi kan overskue det til om 14 dage, går pt til 2 slags træning (og kommer til at have et problem med min ene hund som ikke kan være alene hjemme).

 

Aner ikke om der kommer et kursus mere, det kommer an på om der er interesse for det og om jeg synes det er lige så sjovt at have sådan et hold som jeg tror lige nu at jeg vil synes.

 

Men hvis alt går vel, så ja, så holder jeg gerne et kursus mere :-D

Redigeret af NannaSoko
Glemte noget.
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...