Hop til indhold

Cykeltrailer til hund.. Bruger i den?


HNP
 Share

Recommended Posts

Altså jer der har en :blink: Hvor cykler i hen? Hvor langt? Er den pengene værd? Er det tungt? Hvad så når i er fremme, stiller i så bare cyklen og går en tur og kommer tilbage? Trækker i den med? Har jeg glemt nogle spørgsmål? Sikkert :lol:

 

Nå, jo. Vi har ingen bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en cykeltrailer som Taiki er vokset ud af. Nu har jeg en Nihola i stedet.

 

Den er nemmere at have med at gøre end en trailer til børn, fordi den er mindre. Til gengæld skal man se sig for i byen, for nogle gange har billisterne svært ved at se den. Så vælg en model hvor der kommer et flag med i en skrigende neon-farve og montér det endeligt, for himlens skyld, selvom det ser fjollet ud. Ellers kan bilerne ikke se traileren!

 

Man skal lige vænne sig til at have påhæng bag på, især i sving. Så træn det lidt på nogle stille veje først.

 

Jeg synes ikke det er nemt, at tage anhængeren af og på, så jeg ville nok lade den blive på i længere tid ad gangen og jeg ville slet ikke tage den af, når jeg skulle bruge den til hjemturen.

 

Til gengæld har jeg brugt min trailer som en barnevogn til hunden, dengang han var lille og ikke kunne/måtte gå så langt, samt til transport i tog. Det vækker opsigt og smil, men folk er også flinke til at hjælpe.

Det syntes jeg var rigtig godt, for han kunne bare lægge sig til at sove når han var træt og ellers bare ligge og kigge ud.

 

 

Nu er Taiki for stor til en trailer, så vi har som sagt købt en Nihola. Ellers er en trailer rigtig fin og meget billigere end en Nihola/Christinaniacykel, og en fin måde at transportere hunden på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også holdt op med at bruge min. Det var noget l*rt, rent ud sagt.

Tænker at de er fine nok til hunde under 10 kg, men til større hunde ville jeg også foretrække en Christiania/ladcykel. Sådan en har jeg desværre bare ikke råd til :(

 

Hold meget øje med hvilken type beslag, der er på den trailer, du vælger! Det skal være et todelt, hvor den ene del er skruet permanent fast på cyklen. Køb aldrig en trailer med håndskrue, som jeg gjorde! Jeg fik mit baghjul ryddet for eger tre gange. Til sidst røg traileren på lossepladsen, ikke engang et halvt år gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har sådan en her - Hundetransport - Cykeltransport - Cykelanhnger til hund Doggy Travel 3 Medium

Det vil sige, at den nu er i forfald. Jeg har kørt mange ture, med Charlie i den - da jeg lige havde fået ham, og Oscar da han var hvalp/unghund - så blev den for tung - og nu hvor vi har 3 hunde bruger jeg den ikke mere.

Men jeg syntes den var super - når jeg lige ville en tur til standen med beaglerne. Man skal tænke på at selve vognen vejer 10- 15 kg dertil skal man ligge vægten af hunden og så cyklen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kørt med den her Doggy Ride Novel til Chilli det første års tid jeg havde hende (fra 14 mdr. af) og har været rigtig glad for den.

 

557416_4305594080099_435869246_n.jpg

Jeg har brugt traileren til transport mellem kæresten's bopæl og min egen (ture á ca. 3 km) når Chilli og jeg skulle på weekend - nu er vi flyttet fast ind :5up:

Så min cykeltrailer er faktisk til salg, hvis nogen er interesseret? Mp 1800,-

 

Har været væltet 2 gange med den, men fordi den er specielt fremstillet til hunde og særlig forstærket ved hjulene (se billede) kan intet stof (eller hund!) komme i klemme nogensteder, og der skete derfor intet med Chilli.

Dog fik stoffet en skramme, men selve traileren skete der heller intet med.

Kun jeg fik en slem forskrækkelse :shock:

Traileren er desuden udstyret med en særlig sammenkobling til cyklen, så den er nem at køre med - især i sving.

For mere information om traileren: (se link)

 

 

Det kan godt betale sig at købe noget ordentligt "grej" når man skal cykle med hunden - man går jo heller ikke på kompromis med sikkerheden for sine børn i bilen, vel? :slem:

406201_4305372354556_27488425_n.jpg

483298_4305374634613_447410284_n.jpg

488087_4305380194752_1706862366_n.jpg

539024_4305370514510_2035508288_n.jpg

207524_4305382794817_2024273536_n.jpg

396828_4305389914995_1144402371_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt den røde i str M fra Trixie (har 2 hunde under 10 kg) og faktisk er overrasket over at den er så god kvalitet og ligger så godt på vejen som den gør (uden at slingre eller føles ustabil på nogen måde). Jeg har hægtet den af ved skoven osv (min er virkelig let at tage af/på) og så bare sat en slange-lås på. Dog har jeg fundet ud af at jeg godt kan have 2 hunde på cyklen (for og bag) og så er jeg blevet lidt doven. De sidste par måneder har traileren bare ligget foldet sammen i gæsteværelset. (Fylder heldigvis ikke meget så).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kørt med den her Doggy Ride Novel til Chilli det første års tid jeg havde hende (fra 14 mdr. af) og har været rigtig glad for den.

 

[ATTACH=CONFIG]94150[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94151[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94152[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94153[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94154[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94155[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94156[/ATTACH]

Jeg har brugt traileren til transport mellem kæresten's bopæl og min egen (ture á ca. 3 km) når Chilli og jeg skulle på weekend - nu er vi flyttet fast ind :5up:

Så min cykeltrailer er faktisk til salg, hvis nogen er interesseret? Mp 1800,-

 

Har været væltet 2 gange med den, men fordi den er specielt fremstillet til hunde og særlig forstærket ved hjulene (se billede) kan intet stof (eller hund!) komme i klemme nogensteder, og der skete derfor intet med Chilli.

Dog fik stoffet en skramme, men selve traileren skete der heller intet med.

Kun jeg fik en slem forskrækkelse :shock:

Traileren er desuden udstyret med en særlig sammenkobling til cyklen, så den er nem at køre med - især i sving.

For mere information om traileren: (se link)

 

 

Det kan godt betale sig at købe noget ordentligt "grej" når man skal cykle med hunden - man går jo heller ikke på kompromis med sikkerheden for sine børn i bilen, vel? :slem:

 

ok, hvor fedt er det lige, at den har "tagbagagebærer" :lol: Den er super fed.... gad vidst om jeg ville få den brugt :hmm: Når du har haft en lab i den, så kan der vel godt være 2 hunde af 8-9 kg i den, tror du ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Doggyride mini, til mine 2 cavaliere: Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

Jeg er super glad for den. Den vejer ikke ret meget og er lavet af et super godt materiale. Jeg bruger den meget når vi cykler i skoven, eller ud til legekammerater. Den er nem at pakke sammen,tage af og på cyklen, og så bruger vi den engang i mellem som bur til hundene. Hjulene kan tages af så den er et fint bur. Det er det bedste hundeudstyrskøb jeg har gjort. Så selvom den var lidt pebret at købe, var den det hele værd:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man har udvoksede hunde, og får en hvalp som gerne vil med på tur, men ikke må gå så langt, har jeg brugt en cykeltrailer der kan bruges som vogn uden at være bag en cykel. Så kan den lille køre turen med, og lege med de voksne feks ved stranden, og igen få et lift hjem. Jeg har ike bil, så hvis jeg skal til/hjem fra dyrlægen med en hund der ike bør gå på egne ben, får de også turen i vognen. Derfor repeterer vi øvelsen med at køre i vognen, også når hundene er udvokset.

Så er der det med Lille P og hans forben. Han er jo 4½ nu, og for længst udvokset, men der mangler 1/3 af det ene albueled, det kan han godt leve med, men der er en vis daglig kilometergrænse han ikke må komme over. Når han er til træning, kommer han efter behov op at køre i ladcyklen for at spare kilometerne. Han er nemlig ikke den der bryder sig om at blive snydt for en gåtur, så der skal være kilometre til det også.

Fremme ved destinationen, træningsplads, strand, etc låser jeg vogn/ladcykel med en wirelås.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en fra zooplus, den virker rigtig fin. Kostede også næsten 1000 kr! Den ene del sidder permanent på cyklen og kan man bare klikke den på. Virkelig smart og der er god plads til en cairn og f.eks håndklæder hvis man vil til stranden. Vi har haft den et år og brugt den 0 gange.... Meen vi bor i et område hvor det ikke er til at cykle nogen steder hen, og nu hvor vi rykker til dejlige Als, så skal der gang i traileren!

Cookie virker ikke vild med traileren men hun var heller ikke glad for at køre bil i starten.. efter hun fandt ud af at vi altid skulle noget rigtig sjoovt, bliver hun helt vild når vi spørger om hun "skal med ud og køre dytbil, vroom vroom". Så mon ikke et par strandture kan gøre hende tryg ved sådan en tingest.. eneste problem er at vi skal bo på 1 sal, og den så skal slæbes op og ned af trapperne. Jeg er rædselslagen for edderkopper, så at have den stående i cykelskuret er no-go. Tænk hvad der kan gemme sig i sådan en!

Der er net i loftet og en dims til at fastspænde hunden, og gennemsigtige "ruder". Og så kan den rulles op eller ned, alt efter hvor fint hunden kan sidde. Og der er flag bagpå :D

Jeg har altid haft hende siddende i cykelkurven foran og det har virket fint, men hun begynder at være for ufleksibel til at kunne sidde der ordentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valbytøsen

Jeg har en trailer her fra denne side http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=237210&ProductName=DoggyRide+Mini+cykelanh%E6nger+til+hunde&GroupName=P%E5+tur+med+hunden&GroupGuid=34

 

Den er super nem at have med, og ligger godt på vejen! Turerne går til hundeskove, stranden, besøg hos venner, ja og meget andet. Jeg har bare en ekstra lås til trailerhjulet - det fungere fint ; ) Held og lykke med valget - det er guld værd, når man ikke har bil!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en trailer her fra denne side Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

Den er super nem at have med, og ligger godt på vejen! Turerne går til hundeskove, stranden, besøg hos venner, ja og meget andet. Jeg har bare en ekstra lås til trailerhjulet - det fungere fint ; ) Held og lykke med valget - det er guld værd, når man ikke har bil!

 

Det er den samme jeg har:) Den er simpelthen så god, og ja guld værd når man ikke har bil:) Jeg har købt et regnslag til den også så vi også kan bruge den om vinteren.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...