Gæst Charlotte Thomsen Skrevet September 11, 2012 Rapporter Share Skrevet September 11, 2012 Hej alle sammen... Jeg har en skøn labrador - Balter -, der d. 28. august 2012 pludselig blev syg. Jeg vil gerne dele dette med jer, da det hjalp mig at læse om andres historier..! Tirsdag d. 28. august 2012 Om eftermiddagen da jeg kom hjem fra arbejde, begyndte Balter at slingre lidt rundt, og kunne ikke gå på trapperne, uden at falde ned. Han virkede fjern hele aftenen, men med lyse øjeblikke, hvor han var "gamel Balter", frisk og legesyg. Onsdag d. 29. august 2012 Om morgenen var Balter blevet dårligere end dagen før. Savlede rigtig meget. ringede til dyrlægen og fortalte at Balter virkede rigtig skidt, og fjern. Han fik en tid om morgenen kl 10. Da vi kom ned til dyrlægen, friskede Balter helt vildt op, som om han ikke havde fejlet det mindste. Om aftenen, fik han det dårligt igen, lå og gispede, savlede med fråder om munden. Torsdag d. 30. august 2012 Total frisk og glad, løb og legede. Syntes at det virkede lidt underligt, så fik en tid til ham om fredagen, så dyrlægen kunne "gå ham efter" Fredag d. 31. august 2012 Total frisk, og dyrlægen kunne ikke finde noget som helst, udover en normal og rask hund. Tog ham med på arbejde, hvor han løb og legede udenfor. Om aftenen blev han bare rigtig dårlig igen, og lignede en der var ved at opgive livet. Lå og gispede/hyperventilerede, savlede helt vildt med fråder om munden igen. Ringede til dyr-vagtlægen og fortalte om ham osv. og fik afvide at vi skulle komme med det samme! Da vi parkerede ved dyrlægen, var Balter igen total frisk. Dyrlægen gennemgik også Balter, som vores egen dyrlæge havde gjord tidligere på dagen. Normal og rask. Ingen feber eller noget. Følte mig helt ude af den, da jeg havde set hvordan han havde det hjemme, og 15min senere var normal... resten af aftenen/natten havde Balter det godt. Lørdag d. 1 september 2012 Kl. 5 om morgenen stod jeg op, (skulle på arbejde) Balter var rigtig frisk og vi legede lidt ude i haven, inden jeg kørte. kl. 10 legede han ude i haven sammen med min kæreste. Kl. 12 skrev kæresten en sms, at Balter havde tilbagefald, og han var rigtig skidt igen. kom hjem fra arbejde kl. 15, og kl 17, kunne jeg ikke holde til at se at Balter havde det så skidt, så kom med det samme til dyr-vagtlægen, (vores egen dyrlæge, havde heldigvis vagten) Han mistænkte Balter for at have fået epilepsi, og fik en sprøjte og fik medicin med hjem mod epilepsi, og stesolid, så han kunne slappe af, når han fik sine anfald. Balter fik også taget et par blodprøver. Søndag d. 2. september 2012 Balter fik sin medicin sammen med sin morgenmad. HELE dagen havde Balter INGEN lyspunkter. Han dinglede rundt som om han var svimmel, ingen logren med halen. Begyndte at tisse indenfor, fordi han ikke kunne holde sig. Mandag d. 3. september 2012 Ringede til dyrlægen da de åbnede, og fortalte at Balter stadig var vildt dårlig, og at der ikke var nogen tidspunkter, hvor han havde haft det godt om søndagen. Balter fik endnu en tid til kl. 15.30, hvor dyrlægen undersøgte ham igen, og gav ham en sprøjte med binyrebarkhormon, for at se om det hjalp. Tirsdag d. 4. spetember 2012 Balter lignede sig selv, med glad sind og glad hale om morgenen, med han var meget svimmel... kl. 15.30 fik han endnu en sprøjte med binyrebarkhormon. Der var også kommet svar på blodprøverne, TOTAL IORDEN! Han fejlede intet.... Ondag d. 5. september 2012 Gamle dejlige Balter var tilbage, ingen slinger, ingen savl, bare samme glade vovse som altid. Var rigtig glad for at det var overstået. Torsdag d. 6. september 2012 KÆMPE TILBAGEFALD om aftenen!!!!! Lå på siden og gispede efter vejret, og var i en form for trance. Havde bøjet hovedet ned mellem forbenene... Blev bare så bange!!! HVER gang han rejste sig op, bøjede han kroppen underligt, med hovedet ned mellem forbenene, og stod "låst" i lang tid. Og når han så "kom til sig selv" slingrede han så meget, at han faldt og gik sidelæns. Gav ham en stesolid, som vi havde fået fra weekenden, ca. 30 min senere slappede han af igen, og vågnede op fra trancen. Men helt udmattet. Fredag d. 7. september 2012 Balter havde det dårligt da jeg stod op, og han fik endnu en stesolid, til at slappe af på. Kørte Balter over til mine forældre, som skulle holde øje med ham, til jeg havde snakket med dyrlægen igen. Når han rejste sig op, bøjede han hele kroppen underligt sammen, med sit hoved ned mellem forbenene og var "låst" fast i den stilling i et minut ca. Savlede og fråede helt vildt. kl. 9 fik jeg fat i dyrlægen og sagde at det ikke var epilepsi Balter havde, nægtede simpelthen at tro på det.! kl 12 da dyrlægen så ham, var han også overbevist om at det ikke var epilepsi, men troede mere og mere at det var hjernehindebetændelse. Balter fik en højdosis binyrebarkhormon sprøjte. Så ikke nogen bedring før sent om aftenen. Lørdag d. 8. september 2012 Balter´s apotek: Morgen: 8 piller á 5mg. prednidolon (binyrebarkhormon) 3 piller á 80mg ronaxan (Antibiotika) 1 pille á 100mg Tribrissen (Anitibiotika) Aften: 8 piller á 5mg. prednisolon 1 pille á 100mg Tribrissen Om morgenen kl 8, havde Balter det stadig skidt, men kl 9 kunne vi se at han blev mere og mere frisk. Han virkede træt, men begyndte at gå lidt mere rundt og var lidt mere med i hvad vi andre gik og lavede. Søndag d. 9. september 2012 Virkede rimelig okay, træt, men han slingrede ikke på samme måde som før. Havde stadig uheld med ikke at kunne holde sig indenfor. Dyrlægen ringede for at høre til ham Mandag d. 10. september 2012 Ringede til dyrlægen for at fortælle at Balter var rimelig okay. Balter var begyndt at logre lidt med halen igen, og ville gerne gå lidt rundt og lege et par minutter ad gangen med sin bold. Tirsdag d. 11. september 2012 Balter er ikke sig selv, men heller ikke dårlig. Tror han er påvirket af al den medicin, som han får... (det er der vist heller ikke noget at sige til) Han logre med halen når man snakker til ham... Han var for første gang alene hjemme i dag, mens vi var på arbejde, og han havde ikke lavet nogle uheld... Så vi krydser fingre for at det er ved at blive bedre.... Balter´s symptomer: savl og fråder Hver gang han rejste sig op, bøjede han kroppen sammen, med hovedet ned mellem forbenene og var "låst" i den stilling. Begyndte at drikke rigtig meget vand (inden han overhoved fik binyrebarkhormon) Kunne ikke holde på vandet. Slingrede / svimmel virkede deprimeret, logrede overhoved ikke med halen. uro i kroppen Sov meget Reagerede ikke på, når vi gik omkring ham Lignede at han havde hovedpine/migræne nogle gange Kan ikke gå på trapper Ekstrem sulten Men på intet tidspunkt har han haft feber, selvom det er et symptom på hjernehindebetændelse (meningitis) Jeg ved ikke om det er noget I kan bruge til noget, men det er sådan Balter har haft det... Jeg føler at Balter kommer sig mere og mere for hver dag.... Fredag d. 14. september, begynder vi at trappe Balter lidt ned i prednisolonen... i stedet for 16 piller om dagen, så kommer han ned på 14 piller.... Så en gang til November, så håber jeg at han er så frisk at han er helt uden medicin.... også på fredag stopper vi helt med antibiotikaen... Vil selvfølgelig opdatere dette indlæg, med (forhåbentlig kun) fremgangen af hans sygdom.... Med venlig hilsen Balter´s mor Charlotte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 Puha sikke en omgang:( Jeg håber det går stødt fremad nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 Først af alt - rigtig god bedring med ham, og kæmpe :ae: til både dig og Balter. Føj, hvor må det ha' været en frygtelig tid indtil du fik vished, og Balter fik behandling. Og hvor er det godt du deler din historie herinde, og så velstruktureret og letlæseligt - man ved aldrig om det måske kan hjælpe nogen på et tidspunkt! :5up: Ved I hvorfor han fik meningitis? Flåtbid? Og er der sikkerhed for at det er meningitis nu, kan man ikke se det i en blodprøve? Igen, rigtig god bedring med ham! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 Fremkalder desværre nogle ubehagelige minder at læse Jeg håber meget at det går Balder bedre end det gik min hund! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Charlotte Thomsen Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 tak skal i have Vi mistænker en lille dum flåt... Han havde en til at sidde på brystkassen 14 dage før han fik de første symptomer.... Blodprøverne var helt fine.... Han skal have udtaget noget rygmarvsvæske, for at få klarhed om at det er meningitis... Men vi har snakket med tre dyrlæger, og vores egen dyrlæge har snakket med 4 andre fortalte han, og de er alle sammen sikker på at det er meningitis. Så nu hvor det hele bliver bedre og bedre, så synes de ikke at vi skal til at tage den prøve på ham.... Han får den selvfølgelig taget, hvis at der kommer det mindste tegn på tilbagefald.... Men ja, som det går nu, så venter vi.... Dyrlægen sagde også at han var sikker på at jeg nok skulle reagere, hvis det skulle ske... Har nemlig snakket med ham hver eneste dag, for at fortælle om Balter´s fremgang / tilbagefald... Han kaldte mig "en hysterisk hønemor" men med god grund... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 Okay, rygmarvsprøve undgår man nok, hvis man er ret sikker på diagnosen i forvejen... Og nogle gange skal man altså bare være hysterisk hønemor... :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bjæf Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 puha... sikke en oplevelse! :ae: vi krydser fingre for en masse fremgang herfra! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 Føj for en omgang. Hvor er det godt han er ved at få det bedre igen. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 Det er altid godt at få delt den slags historier, så andre kan være opmærksomme. Tak for det og rigtig god bedring til Balter! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Charlotte Thomsen Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 Tak skal I have alle sammen.... Det har været det værreste nogenside.... Selvom vi kan se bedring dag for dag, så kryder vi stadig fingre... Det gør mig ondt at høre - umulia.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 Det er dejligt at høre at det går fremad og jeg krydser fingre for at han kommer sig helt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 TAK for et super nøgternt indlæg om et helt forfærdeligt forløb! Hvor er det godt at du var vedholdende, og at du har en god dyrlæge som kærer dig om både Balter og dig. Jeg er sikker på at din historie en dag vil redde en anden hunds liv, fordi nogen har læst denne historie. Jeg håber det bedste for jer, og håber der snart kommer gode nyheder:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 Jeg har kun hørt om sådan et alvorligt tilfælde een gang. Denne unghund blev 100 % frisk og jeg standsede netop dens ejer , fordi den var så vims, en mindre mixhund.Hun var dyrlægestuderende og da hun var på klinikken på KVL som føl til en udlært kom denne unghund ind, meget syg.Dem der kom med den havde fået den aftenen før i en park, og da virkede den normal. Men den skulle i behandling akut og de havde ingen penge, så de afleverede den og gik. Den dyrlæge der stod for det, ville aflive den , ingen ejer og usikker fremtid, men den studerende sagde, hun ville have den , hvis den overlevede.Så den var indlagt og blev studieobjekt under kærlige hænder. En dejlig historie, håber din hund også vil komme sig 100 %. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Charlotte Thomsen Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 Åh hvor er sådan noget dejligt at høre Ulla H. Jeg håber også at Balter kommer sig 100%!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret September 11, 2012 Rapporter Share Besvaret September 11, 2012 Håber det bedste for Balter og jer :ae: Rigtig god bedring med ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts