Hop til indhold

Hvor mange hunde er for mange?


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg tror folk fuldstændig misforstod hvad jeg forsøgte at spørge om.. I hvert fald har alle svaret "personligt", og det var faktisk ikke det jeg ledte efter, omend det stadig er interessant læsning.

 

Jeg tænker den lovgivning der findes nu sætter en grænse for hvor mange hunde folk må have.. Men hvad synes DU er "for mange".... Altså ikke hvor mange du har tid til at træne, eller hvor meget de må lave.. Men synes DU at folk må "have så mange hunde de har lyst til", så længe de ikke genere andre?

 

Grunden til spørgsmålet er netop som nogen siger er der stor forskel på om man har 5 GDer eller 5 Papilloner i en lejlighed f.eks. Så et eller andet sted hvornår tænker I at der må være en grænse? Er det ved f.eks. larm? Må folk have 10 hunde, så længe de ikke larmer?

 

 

Mine hunde får ikke. Lov til at larme, får de det er 1 hund efter min mening 1 for mange, andre mennesker skal ikke lide under at jeg har hund

 

Vores får lov til at "larme"... Dexter må f.eks. gerne lege med sit pivedyr ude i haven om dagen... Baseret på at naboens unge på trods af utallige henvendelser sætter sig ved hegnet med et pivedyr og provokere Dexter... De må også gerne lege larmende hundebryder kampe ude i haven.. De må IKKE gø af forbigående, eller fugle eller bare "fordi". Men de må gerne være hunde og larme når de leger... Ligesom at jeg også acceptere at børnene rundt omkring larmer når de leger udenfor :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

4 som det er nu er vel et meget godt udgangspunkt, men igen kommer det helt an på, hvem som har hundene. Nogen burde slet ikke have hund. Ikke en eneste, mens andre måske kan have 6 hunde på en for hundene meningsfuld måde og uden at være til gene for andre. Det kommer an på ejerens tid, evner og ambitioner som hundeejer og så naturligvis hensyntagen til sine omgivelser, at stoppe hundene, når de gør til gene for andre m.v. (Her kan 1 hund også være en belastning for naboerne, hvis ejeren er ligeglad)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror folk fuldstændig misforstod hvad jeg forsøgte at spørge om.. I hvert fald har alle svaret "personligt", og det var faktisk ikke det jeg ledte efter, omend det stadig er interessant læsning.

 

Jeg tænker den lovgivning der findes nu sætter en grænse for hvor mange hunde folk må have.. Men hvad synes DU er "for mange".... Altså ikke hvor mange du har tid til at træne, eller hvor meget de må lave.. Men synes DU at folk må "have så mange hunde de har lyst til", så længe de ikke genere andre?

 

Grunden til spørgsmålet er netop som nogen siger er der stor forskel på om man har 5 GDer eller 5 Papilloner i en lejlighed f.eks. Så et eller andet sted hvornår tænker I at der må være en grænse? Er det ved f.eks. larm? Må folk have 10 hunde, så længe de ikke larmer?

 

Jeg synes folk må have alle de hunde de vil, bare de passer dem ordentligt og sørger for at de ikke generer naboerne :-) Altså, at de bliver luftet, får mad og vand og bliver passet godt på og at de ikke ikke larmer, ikke skider i folks haver/indkørsler, ikke stikker af og laver ravage osv osv. Altså, hvis man overholder almindelige høflighedsregler, så er jeg fuldstændig ligeglad.
Link til indlæg
Del på andre sites

Enig.

 

 

Men overordnet set, så synes jeg at 4 hunde er et "rimeligt" tal.

Tja, det er det måske også - hvis der skal sættes et tal på... :-) Jeg er bare meget, meget træt af 'kollektiv begrænsning.' Nogle kan jo sagtens magte at have mere end fire hunde, hvor andre skal nøjes med lidt færre hunde.

Og det er jo bare ikke fair for dem, der godt kan have seks hunde og passe dem ordentligt at de skal begrænses, fordi nogle ikke har kunne finde ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at når jeg ser folk med 3-4 hunde, så er det vildt mange!! Jeg ville gerne selv have så mange dog.. Men det ville aldrig gå, og vi må også kun have 2 dyr i vores bolig (selvom det er et hus, men det er boligforening..) Men når vi ikke har kat mere om mindst 10 år!! Så vil jeg gerne have 2 hunde tror jeg nok..

Link til indlæg
Del på andre sites

I går mødte børnene, hunden, manden og jeg en dame, der kom gående med 2 hunde.

 

Min mindste pige på 3 går hen til damen og siger: Jeg har kun en hund :mrgreen:

 

Damen svarer: Det er også rigeligt, så bliv du bare ved med det

 

Jeg går ud fra, at den dame mente, at 2 er for mange :lol:

 

Nå, men for mig selv, er det nok 2.

 

Andre må have så mange hunde de lyster, så længe de ikke generer nogen og hundenes tarv varetages.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg sagtens kunne have 5 hunde :lun: Jeg ville nok ikke TRÆNE med dem allesammen altså en times træning en gang om ugen træne... Men som vi gør nu med Penny og Dexter, så fjolle træner vi jo flere gange om dagen... Vi lærer egentlig aldrig rigtig noget, men det er mere den der "en-til-en" samarbejde jeg vil have med dem begge.

 

Der hvor det for mig er et problem er.. RENGØRING! Jeg vidste at have to hunde var "dobbelt" på alt.. Men rengøring?!? Den er tidoblet! Før kunne vi sagtens "nøjes" med at støvsuge et par gange om ugen og vaske gulv "ved behov"... Ikke mere.. i PRINCIPPET burde jeg at vaske gulv og støvsuge hver dag, for det ligner lort! Men jeg GIDER simpelthen ikke :lol:

Havde slet ikke overvejet hvor meget de sviner og smider "flere hår" ved leg og den slags.. Før smed Dexter meget hår, men det var mere kontrolleret i forbindelse med børstning og selvfølgelig når han lå i sin kurv og "gned sig rundt", vi har også et sort tæppe han ligger på, som er HVID af hans hår, det kan jeg leve med at skulle fjerne hver dag.. Men nu ligger der "ørken nullere" og ruller henover gulvet fordi Penny jo får hevet hår af ham når de leger :lol: (Han fælder, og ulden skal jo hives af, så hun render tit rundt med et fint Dexter skæg :lol: )

 

Vi skal helt bestemt have hund nummer 3, men tror ikke hund 4 nogensinde kommer... Hvem ved måske om mange mange år...

 

Jeg tror også det kommer an på hvor meget ens partner hjælper... Min kæreste træner jo Dexter så i og for sig er det stadig kun Penny jeg har at træne selv (Og han træner skam også med Penny)... Havde jeg været alene, havde jeg ALDRIG haft mere end en hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lovgivningsmæssig den er svær antal endnu værrer netop fordi der er så stor forskel på racerne og folks måder at holde hund på.

 

Ville sige at inden for bymæssig bebyggelse er 4 fint uden for bymæssig i bebyggelse så måske 6 og mulighed for at søge tilladelse til flere hos politi og dyrlæge godkendelse ( som nu hvor der skal søges om lov til at have mere end 4 hunde) .

Synes også der i langt højere grad skal være muligt at inddrage tilladelsen om det er 4-6 eller flere hunde, sådan at der hvis der bliver opdaget at det ikke fungere med 4 hunde ( feks. at de konstant genere naboer med vedvarende gøene/stikker af /render løse uden kontrol) kan indrages så man feks kun må have en eller to, selvfølgelig med en advarsel hvor man har måske en måned eller tre til at rette problemet afhæningt af hvad det er . løs hund på gaden kan jo rettes op på, på de 10 sekunder det tager at klipse linen fast.

At det så ville blive et helved at administere er noget helt andet, Men kunne være lækker at fordi jeg/andre har hund er alle ikke tvangsindlagt skulle belemres med andres hund/e.

Men omvendt dem der kan finde ud af at holde hund så det ikke genere andre og kan imøde komme hundenes krav burde kunne får lov til at holde flere

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det må være det antal hunde man kan nå at aktivere og stimulere hver dag.

Og så synes jeg det skal være sådan at ALLE hundene kan være i huset på en gang, og at de ikke skal "skiftes" til at være sammen med ejeren i hold. Altså inde i stuen om aftenen eks.

 

De store flokke med 8-20 hunde man ser i nogle kenneler er bare slet slet slet ikke min stil. Man kan umuligt nå at træne så mange hunde 1 (måske 2) personer. Desuden kan jeg næsten ikke se hvordan man kan have så mange hunde liggende i stuen om aftenen (hvor jeg mener at en hund er fast inventar :blink:).

 

Så ja det er mit svar. De hunde der trives sammen i en flok, kan være i stuen sammen på 1 gang, kan blive aktiveret, stimuleret og få kæl og nus som dækker den enkelte hunds behov nu er efter.

 

Bryder mig ikke om de hundehold hvor hundene enten aldrig kommer ind, må være sammen med ejeren på skift, ikke blive stimuleret osv.

 

Og nå ja - så mener jeg at hver enkel hund skal have alene tid med ejer en gang imellem :) En gåtur, en gang træning eller sådan noget minimum en gang i ugen, alene sammen med "mor" eller "far".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror folk fuldstændig misforstod hvad jeg forsøgte at spørge om.. I hvert fald har alle svaret "personligt", og det var faktisk ikke det jeg ledte efter, omend det stadig er interessant læsning.

 

Jeg tænker den lovgivning der findes nu sætter en grænse for hvor mange hunde folk må have.. Men hvad synes DU er "for mange".... Altså ikke hvor mange du har tid til at træne, eller hvor meget de må lave.. Men synes DU at folk må "have så mange hunde de har lyst til", så længe de ikke genere andre?

 

Grunden til spørgsmålet er netop som nogen siger er der stor forskel på om man har 5 GDer eller 5 Papilloner i en lejlighed f.eks. Så et eller andet sted hvornår tænker I at der må være en grænse? Er det ved f.eks. larm? Må folk have 10 hunde, så længe de ikke larmer?

 

 

 

 

Vores får lov til at "larme"... Dexter må f.eks. gerne lege med sit pivedyr ude i haven om dagen... Baseret på at naboens unge på trods af utallige henvendelser sætter sig ved hegnet med et pivedyr og provokere Dexter... De må også gerne lege larmende hundebryder kampe ude i haven.. De må IKKE gø af forbigående, eller fugle eller bare "fordi". Men de må gerne være hunde og larme når de leger... Ligesom at jeg også acceptere at børnene rundt omkring larmer når de leger udenfor :mrgreen:

 

Så mener jeg - som så mange andre - at man max bør have det antal hunde, man kan holde uden at være til gene for sine omgivelser. Det er man for mit vedkommende, når man ikke samler hundelort op, ikke har styr på sin hund i snor (og uden), ikke viser andre mennesker og hundeejere hensyn, hvis man bor i lejlighed med hunde som gør og/eller løber meget rundt i lejligheden, så det forstyrrer underbo og naboer.

 

Den der med lovgivning vil jeg ikke rode mig ud i, for som det også er nævnt, så er der stor forskel på folk i spørgsmålet om, hvor mange hunde de kan magte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror folk fuldstændig misforstod hvad jeg forsøgte at spørge om.. I hvert fald har alle svaret "personligt", og det var faktisk ikke det jeg ledte efter, omend det stadig er interessant læsning.

 

Jeg tænker den lovgivning der findes nu sætter en grænse for hvor mange hunde folk må have.. Men hvad synes DU er "for mange".... Altså ikke hvor mange du har tid til at træne, eller hvor meget de må lave.. Men synes DU at folk må "have så mange hunde de har lyst til", så længe de ikke genere andre?

 

Grunden til spørgsmålet er netop som nogen siger er der stor forskel på om man har 5 GDer eller 5 Papilloner i en lejlighed f.eks. Så et eller andet sted hvornår tænker I at der må være en grænse? Er det ved f.eks. larm? Må folk have 10 hunde, så længe de ikke larmer?

 

 

 

 

Vores får lov til at "larme"... Dexter må f.eks. gerne lege med sit pivedyr ude i haven om dagen... Baseret på at naboens unge på trods af utallige henvendelser sætter sig ved hegnet med et pivedyr og provokere Dexter... De må også gerne lege larmende hundebryder kampe ude i haven.. De må IKKE gø af forbigående, eller fugle eller bare "fordi". Men de må gerne være hunde og larme når de leger... Ligesom at jeg også acceptere at børnene rundt omkring larmer når de leger udenfor :mrgreen:

 

Jeg læste det i hvert fald som hvad man hver i sær mente var passende antal hunde :genert:

 

Men det er jo noget der er svært at stille regler op omkring, for som jeg ser det er det meget individuelt hvor mange hunde man har overskud/plads/tid/lyst/osv til at have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste det i hvert fald som hvad man hver i sær mente var passende antal hunde :genert:

 

Men det er jo noget der er svært at stille regler op omkring, for som jeg ser det er det meget individuelt hvor mange hunde man har overskud/plads/tid/lyst/osv til at have.

 

Ellers var det jo kun muligt for folk der boede i byen og i et "normalt hus" (Altså ikke rækkehus og etagebyggeri) der ville kunne svarer udfra startspørgsmålet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...