Hop til indhold

Hvor godt er din hunds indkald?


Jane
 Share

Recommended Posts

Ayos indkald er bedre end Livas er - men Liva har vi heller ikke haft så lang tid endnu, og hun er lige på vej i løbetid snart.

 

Men Ayo stoler jeg faktisk ret meget på. Hun kommer når der bliver kaldt når vi er udenfor hjemmet - også selvom der kommer en hund, fugl, rådyr osv. Er vi derhjemme og hun har fundet noget spændende i haven fx så kommer hun når hun har lyst. Men dét er egentlig også ok - så længe jeg ved at hun lystre når vi er udenfor hjemmet. Liva derimod har et fint indkald som sådan, men bliver lidt ustabil hvis der er alt for spændende ting i nærheden - fx en hund hun meget gerne vil hilse på, så kan det godt smutte. Men det bliver klart forbedret hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Næ, men hvis man har en gammel snor, man alligevel er træt af, så kan man klippe et stykke af, hver gang man synes, at nu går et indkald godt. Jeg kender folk, der med fordel har brugt den metode. Stumpen kalder man så et slips.:cool:

 

Ja? Jeg forstår den dog ikke helt. Så bliver snoren jo kortere og kortere.... :hmm: Nåhh det er ikke den snor hunden har på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden starter med laaaaang snor, du slipper, hund tror stadig du har fat i snoren, så klipper du lidt af, for hver gang, vupti, hund ender med 3 cm snor og perfekt indkald (cirka)

 

Ahh, troede vi talte alm kort line, tænkte bare... hvordan går man så tur tilsidst :stupid: Usch. Det er en god ide, skal se om jeg nogensinde kommer til at turde :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er pudsigt for, hvordan ved de det?

 

Altså det må jo være noget os mennesker "overfører" til dem ved f.eks. at virke nervøse når vi slipper dem et sted vi ved der er risiko... Ellers burde deres indkald jo være ens uanset om der er indhegning eller ej.

 

Det kan der måske være noget om! :genert:

Min hund havde success ved at være fri, derfor gider hun ikke komme igen. Selvom man har øvet indkald, hvor hunden aldrig bliver sat på snor efter.

Hun kan forskellen på fri med det samme, også uden jeg siger noget. Måske kan hun mærke, når jeg tager snoren af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Coopers fungerer fint, han kommer gerne selvom der er katte, cykler, biler, vildt osv. men det er lidt svært nogle gange, hvis hans kæreste kommer mod os, der vil han gerne løbe hen til hende, men han gør det ikke. Han går altid fri herhjemme hos os, vi går på marken, langs landevejen (han går/løber i siden) og på naturstien, og han kommer også selvom der kommer andre hunde.

 

Til gengæld er han ikke lige så sikker inde i byen, når jeg går med ham fri. Jeg kan mærke jeg bliver mere nervøs, og det er fordi jeg er så bange for, at der kommer andre hunde løbende hen til ham og han så løber og det går ned i ham. Har gået en del med ham i parken i den by vi bor, og han er aldrig løbet hen til andre hunde i byen, men alligevel går han oftest i snor og ellers kalder jeg ham til mig når jeg kan se andre, og uanset om de har hund med, så kommer han i snor resten af turen. Ville ønske jeg trænede det noget mere, men jeg har det bedst med at lufte ham her på landet, hvor vi kender omgivelserne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Victoria er totalt retarderet i indkald...altså der findes de første 100 ting der kan være mere spændende end mig...

 

Pablo er til gengæld en ren mester i indkald, så ham har jeg løs flere steder end Victoria...

 

Faktisk har jeg en lidt sjov, og pinlig, historie...

 

Vi var ude og lege på et sted hvor jeg tænkte "her er sgu tomt"...pludselig kom der en mand ud gennem en hæk, nede fra et område bagved, hvor der også burde være tomt...ved sgu ikke hvad han lavede, for han gik og bandt små stykker orange bånd på træer og andre planter...begge hunde stormer hen for at undersøge ham, og selvom Pablo er den der er lidt vogtende race i, så kom han ligeså fint tilbage, mens retardo Vic var voldsomt interesseret i den stakkels mand der nok bare har tænkt "fuuuuuuuck"....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk det værste jeg nogensinde har haft på en af mine hunde.

Han har desværre været hæmmet af 2 korsbåndskader, så vi har langt fra kunne/fået trænet det vi skulle.

Men !! Hans Stå kommando, er perfekt, og han bliver der til jeg har fået ham i snor, det har aldrig misset.

Så jeg må indrømme, at vi heller ikke træner det vildt meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har mine hunde et rimelig godt indkald, men jeg tror faktisk det er lidt bedre hvis vi ikke er i en indhegning. Måske fordi jeg ubevidst ved at i indhegningen kan der ikke ske så meget som udenfor og derfor er mere obs på dem, når vi går steder der ikke er indhegnet.

 

Jeg oplever det samme, bare med snor i stedet for indhegning. Hvis Bobo er i snor, er hans indkald markant dårligere, fordi jeg ved, at jeg bare kan hale ham ind, hvis det bliver nødvendigt. Når han er fri, er jeg meget mere opmærksom på at det er vigtigt, at han kommer. Så jeg tror helt sikkert, at det har noget med os at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil mene jeg har et næsten fejlfrit indkald på begge hunde..

Det er bare meget sjældent det bliver brugt, da begge hunde konstant er i snor på offentlige steder :-)

 

Et gammelt billede, der illustrerer meget godt, hvor PERFEKT Fadia's indkald er.. Jeg står for enden af "stien" af flaskerne..

For den uopmærksomme kigger, så kig ekstra godt på toppen af flaskerne ;-)

 

31670_390729257333_495000_n.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vil mene jeg har et næsten fejlfrit indkald på begge hunde..

Det er bare meget sjældent det bliver brugt, da begge hunde konstant er i snor på offentlige steder :-)

 

Et gammelt billede, der illustrerer meget godt, hvor PERFEKT Fadia's indkald er.. Jeg står for enden af "stien" af flaskerne..

For den uopmærksomme kigger, så kig ekstra godt på toppen af flaskerne ;-)

 

[ATTACH=CONFIG]95917[/ATTACH]

Cocktailpølser? Wow... Det kunne Bobo nok ikke lige... Tror ikke engang den blå bold kan trumfe cocktailpølser :lol: Men det skal da testes en dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cocktailpølser? Wow... Det kunne Bobo nok ikke lige... Tror ikke engang den blå bold kan trumfe cocktailpølser :lol: Men det skal da testes en dag :mrgreen:

 

Jeps cocktail pølser :-D

Hun var en af de få hunde der klarede den udfordring, var til sådan noget forhindrings løbs ting noget *G*

Når moar kalder, så skal man komme og man skal komme NU *Gg*

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps cocktail pølser :-D

Hun var en af de få hunde der klarede den udfordring, var til sådan noget forhindrings løbs ting noget *G*

Når moar kalder, så skal man komme og man skal komme NU *Gg*

Jeg skal klart i gang med at træne :lol: Alle siger jo, at man ikke kan lære en lab sådan noget... Jeg skal vise dem, skal jeg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal klart i gang med at træne :lol: Alle siger jo, at man ikke kan lære en lab sådan noget... Jeg skal vise dem, skal jeg :mrgreen:

 

Hvem er "alle"?

 

Især en lab som er så indrettet på samarbejde kan lære at gå spidsrod blandt pølser, lever, kødboller mm. :-)

 

Du skal ikke høre efter hvad disse "alle" siger, for det er noget sludder og vrøvl, noget myteagtigt i stil med at man ikke kan få en gravhund eller lille terrier til at samarbejde og blive lydhør overfor ejerens anvisninger.

 

Ved at sætte krav og forventninger i et niveau hunden kan honorere, og gøre belønningen god nok, kan man lære en hund stort set alt hvad der er fysisk muligt for den, så bare se at komme i gang :-)

Og billeder tak! :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem er "alle"?

 

Især en lab som er så indrettet på samarbejde kan lære at gå spidsrod blandt pølser, lever, kødboller mm. :-)

 

Du skal ikke høre efter hvad disse "alle" siger, for det er noget sludder og vrøvl, noget myteagtigt i stil med at man ikke kan få en gravhund eller lille terrier til at samarbejde og blive lydhør overfor ejerens anvisninger.

 

Ved at sætte krav og forventninger i et niveau hunden kan honorere, og gøre belønningen god nok, kan man lære en hund stort set alt hvad der er fysisk muligt for den, så bare se at komme i gang :-)

Og billeder tak! :-D

Altså, jeg ved jo godt, at Bobo ville kunne lære det og jeg er enig med dig. Det er bare en udbredt opfattelse, at labradorer er så madglade, at man aldrig vil kunne lære dem sådan noget :-)

 

Og I får sgu en hel video, når jeg er færdig :lol::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg ved jo godt, at Bobo ville kunne lære det og jeg er enig med dig. Det er bare en udbredt opfattelse, at labradorer er så madglade, at man aldrig vil kunne lære dem sådan noget :-)

 

Og I får sgu en hel video, når jeg er færdig :lol::mrgreen:

 

Der findes mange fordomme i hundeverden og de fleste ikke retfærdige mod hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg ved jo godt, at Bobo ville kunne lære det og jeg er enig med dig. Det er bare en udbredt opfattelse, at labradorer er så madglade, at man aldrig vil kunne lære dem sådan noget :-)

 

Og I får sgu en hel video, når jeg er færdig :lol::mrgreen:

 

Det tror jeg nu sagtens en Lab eller enhver anden madglad hund kan :-) Fadia er MEGET madglad, og den øvelse der er altså fundet sted, uden jeg så meget som nogensinde havde trænet at hun skulle ignorere mad eller andet under indkald..

Kun ganske alm. indkaldstræning havde fundet sted :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg nu sagtens en Lab eller enhver anden madglad hund kan :-) Fadia er MEGET madglad, og den øvelse der er altså fundet sted, uden jeg så meget som nogensinde havde trænet at hun skulle ignorere mad eller andet under indkald..

Kun ganske alm. indkaldstræning havde fundet sted :-)

Det er ret flot :5up: Og jeg tror også sagtens, at han kan lære det. Han er ekstremt pleasende, vil så gerne gøre det godt. Men som jeg skrev, så er der mange, der mener at de ikke kan lære det.

 

Men okay, han passer heller ikke på den klassiske labrador, der ikke kan have mad stående uden at æde rub og stub - det sker faktisk tit at han levner. Så... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Egon er på 100% :mrgreen: Der kaldes kun på træningspladser og der er indkaldet virkelig, virkelig, virkelig flot. Forskelligt om det er i lang line eller løs, det kommer an på om jeg bliver usikker grundet forstyrrelser (for mange hunde der kommer til e.l.). Egentlig er linen nok for at jeg ikke får ødelagt noget ved at stå og være nervøs for der er ikke antydningen af tvivl i hans indkald - de steder altså.

 

Benny har lidt for stor radius til hvad jeg sådan helt bryder mig om når vi allesammen følges og på steder hvor der kan være dyr han kan jage, er han i line, det må han på ingen måde få succes med. Når vi er alene på f.eks. stranden eller andre hundevenlige steder er han super god og meget opmærksom. Kommer frivilligt hen og tjekker ind. Jeg drejer bare af hvis jeg synes han har for travlt med at løbe fremad så kommer han som en raket. Har haft en periode hvor han super fint fulgte med men fanme ikke ville komme tættere end 1-2 meter :lol: Belastende. Ser ud som om den er ovre igen, thank heaven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ret flot :5up: Og jeg tror også sagtens, at han kan lære det. Han er ekstremt pleasende, vil så gerne gøre det godt. Men som jeg skrev, så er der mange, der mener at de ikke kan lære det.

 

Men okay, han passer heller ikke på den klassiske labrador, der ikke kan have mad stående uden at æde rub og stub - det sker faktisk tit at han levner. Så... :-)

 

Tja hvad kan jeg sige..

Nok er hun en hystade, en kælling, en flab og mange andre ting *G*

Men hun er EKSTREMT fører fikseret på mig, og forguder mig ud over alle grænser..

Så trods hendes selvsikre stædige sind, så er hun altid sin moar nærmest :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Trille kommer 99% ved første indkald, men af og til skal der to til. Hun bliver ikke forstyrret af hunde, katte, ænder, mennesker og andre dyr. Ved indkald står hun og logrer med hele kroppen, og venter på jeg "slipper" hende. Vil så gerne have hun ikke fjoller, så hun kan lære at sætte sig;) men mon ikke det kan læres også?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...