Hop til indhold

Han er blevet tosset


Kessler
 Share

Recommended Posts

Kessler er 2 år nu, den sidste mdr. er han virkelig blevet voksen hanhund og jeg er mildelst tal ved at få spat af ham. Han piver derhjemme, vil ud hele tiden, trækker mig afsted på gåturen, har næsen ved jorden hele tiden, savler og smasker i alle andre hundes tissetår (Han ligner Homer Simpson når han ser en donut), han er utilfreds hele tiden og kræver opmærksomhed hele tiden. What to do? Hvornår for jeg min normal glade hund tilbage?

Link til indlæg
Del på andre sites

Carlo er også en rigtig pjevs lige i øjeblikekt.. Meget tydeligt at kvarterets hunhunde er i løb alle 6 :-D Jeps vi har 6 tæver i vores lille boligbyggeri og de går i synkron-løb :-D

 

Det er da egentlig heldigt for dig...Tænk hvis de alle var på skift, så ville der altid, hele året være en i løbetid lige om hjørnet! Så hellere får det overstået tænker jeg;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har overvejet at få ham gjort knap så intakt :-P han har været kemisk kastreret men er det ikke mere, har en af de der mænd derhjemme som under ingen omstændigheder vil have det gjort permanent for det er jo så frygtelig....... som om det var dem selv det skulle gøres ved. Mænd :hmm:

 

Så er det nok den kemiske der er holdt op med at virke og han har opdaget hvilken stoooor hanhund han er;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Du kan tro han selv mener han er den største tyr i byen :slem:

Nå men sidste mandag fik han et skud kemi, så nu venter jeg bare på at det virker igen så jeg kan få min hund tilbage.

Har du prøvet at gravtræne ham ? så han får noget andet end damer at tænke på ? www.dansk-terrierklub.dk

her kan du se om der er en træningsgrav i nærheden af hvor du bor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har overvejet at få ham gjort knap så intakt :-P han har været kemisk kastreret men er det ikke mere, har en af de der mænd derhjemme som under ingen omstændigheder vil have det gjort permanent for det er jo så frygtelig....... som om det var dem selv det skulle gøres ved. Mænd :hmm:

Ja, hva er der lige med mænd og tanken om kastraktion ?:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik aller nådigst vores første han kastereret, da manden fik valgmuligheden mellem en aflivning eller en kasteration. Hunden havde før vi fik den bidt to dagplejebørn ( 1999) og bed uprovokeret to på vores vej. Han er her endnu og selv manden har måtte indrømme at det var den bedste beslutning ever. Og tror det eller lad være han bor ved os endnu 14 år gammel og manden føler sig ikke længere afmaskuliniseret når jeg snakker om at få en af knægten kastereret.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Har du prøvet at gravtræne ham ? så han får noget andet end damer at tænke på ? www.dansk-terrierklub.dk

her kan du se om der er en træningsgrav i nærheden af hvor du bor.

 

Hej Anne-lise

Undskyld det sene svar : )

Jeg blev meget nysgerig omkring dette. Kessler er ægte nok har bare ikke stamtavle på ham, kan man så træne ham i terrierklub?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anne-lise

Undskyld det sene svar : )

Jeg blev meget nysgerig omkring dette. Kessler er ægte nok har bare ikke stamtavle på ham, kan man så træne ham i terrierklub?

Jeg ville ikke gravtræne ham medmindre du skal bruge han til det til hverdag. Du risikerer at han skrider fra dig en dag for at gå i en grav, og der er altid en risiko for at den kan styrte sammen - og så har du ikke nogen hund mere. Flere hunde lider desværre den skæbne hvert år. Jeg ville finde en anden form for træning/aktivering til ham. Hvad med agility eller spor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anne-lise

Undskyld det sene svar : )

Jeg blev meget nysgerig omkring dette. Kessler er ægte nok har bare ikke stamtavle på ham, kan man så træne ham i terrierklub?

ja det kan man og det med at stikke af for at gå i grav - ja men der er mig bekendt ikke ret mange skove -bortset fra hundeskove - hvor hundene må være løse så de kan stikke af . Nogle steder i DTK kan du også træne agility og spor , det kan du se her www.danskterrier-klub.dk
Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, han lyder ligesom min første hund. Han var 14 mdr. da jeg fik ham og forholdsvis kort tid efter hans ankomst i mit hjem, ville han pludselig ikke spise, ikke drikke og gik bare og så enormt sølle ud derhjemme, så jeg gik fuldstændig i panik og ringede til dyrlægen og sagde at den var HELT gal med ham :shock: Dyrlægen syntes heller ikke at det lød for godt ud fra min beskrivelse, så jeg fik en tid med det samme og styrtede afsted til dyrlægen som INTET kunne finde på ham... Efter lidt tid, spurgte hun om der mon kunne være en tæve i løbetid i området og tjoooo, det kunne der jo sådan set godt være, for han var ganske rigtigt pludselig begyndt at gå alle sine ture med snuden i jorden :lol: Møghund! :mrgreen: Så det kostede mig 350,- (det er mange år siden) at finde ud af at hunden var forelsket :lol: Det gode ved den slags er at det går over igen, så fat mod, der er håb forude :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, han lyder ligesom min første hund. Han var 14 mdr. da jeg fik ham og forholdsvis kort tid efter hans ankomst i mit hjem, ville han pludselig ikke spise, ikke drikke og gik bare og så enormt sølle ud derhjemme, så jeg gik fuldstændig i panik og ringede til dyrlægen og sagde at den var HELT gal med ham :shock: Dyrlægen syntes heller ikke at det lød for godt ud fra min beskrivelse, så jeg fik en tid med det samme og styrtede afsted til dyrlægen som INTET kunne finde på ham... Efter lidt tid, spurgte hun om der mon kunne være en tæve i løbetid i området og tjoooo, det kunne der jo sådan set godt være, for han var ganske rigtigt pludselig begyndt at gå alle sine ture med snuden i jorden :lol: Møghund! :mrgreen: Så det kostede mig 350,- (det er mange år siden) at finde ud af at hunden var forelsket :lol: Det gode ved den slags er at det går over igen, så fat mod, der er håb forude :mrgreen:
Ja til grin kan man altid blive med de kære forelskede handyr - jeg blev det hos naboen da jeg havde min første hanhund og han blev så forelsket at det hele strittede og hang udenfor - min nabo havde haft hund i mange år - så hun fik et grineflip og fortalte mig at jeg bare havde fået en hanhund der var ved at blive voksen og forelsket !Jeg har også prøvet ( med Racer ) at stå i parken eller hvor det nu lige skete og pænt måttet vente til hans nedre regioner faldt så meget til ro at han kunne rejse sig og gå videre ! Pinligt !!!!! Redigeret af anne-lise hansen
mangel
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...