Hop til indhold

Kløe på frolic ?

Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Da Teitur var omkring et år gammel købte jeg frolic foder og brugte som godbidder. Lige indtil han tabte alt pelsen omkring øjnene. Det voksede først frem da jeg stoppede med at give ham det. Senere skete det samme igen da han en overgang kun ville spise pedigree foder. Senere udviklede han jo alvorlig allergi, så det var sikkert begyndelsen på det.

Nu har Tjaldur i en uge fået sit foder blandet med frolic fordi han blev kasteret og var meget småspisende bagefter og det eneste han ville have var frolic, havde en pose på 1,5 kg stående til godbidder.

I dag opdager jeg så at han to steder i siderne har bidt og kløet sig så meget at der er små sår. Han har gået uden skærm i 3 dage og har godt nok bidt sig meget i siderne,i stedet for i såret. Jeg har tjekket hans pels for lopper og kan intet finde, han fik også loppekur for ikke så lang tid siden.

og så tænker jeg, det må være frolic han ikke kan tåle ?? Hvorfor. Selvom det er et grotesk dårligt foderprodukt, så BURDE en sund og rask hund jo ikke reagere på det, det er jo trods alt ikke fyldt med gift. Der er korn i men det er der jo også i mange andre af hans godbidder og i hans mad, så det burde jo ikke være det.

Er der nogen af jer der IKKE har en allergi hund som har oplevet at jeres hund reagere på ja feks frolic ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der kan måske egentlig godt være noget om at det er farvestofferne der gør det ?? De påstår jo godt nok at farverne kommer fra gulerøddern der er i foderet, men den hopper jeg godt nok ikke på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som du tidligere har beskrevet Tjaldur, har han været gennem en lang periode med stress.

Oveni kommer så narkose og operation. Alle tre faktorer er en belastning for kroppen og dermed immunforsvaret, så muligvis er det derfor han klør sig

Frolic Ingredienser: korn (min. 4%) vegetabilske biprodukter, kød & kødbiprodukter (indholder min. 4% oksekød), olie & fedtstoffer, Grøntsager (min. 4%), mineraler, mælk og mejeriprodukter, sukker, Fisk og fiskbiprodukter

Ved første ingrediens: Korn, mangler beskrivelsen af hvad de min. 4% er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som du tidligere har beskrevet Tjaldur, har han været gennem en lang periode med stress.

Oveni kommer så narkose og operation. Alle tre faktorer er en belastning for kroppen og dermed immunforsvaret, så muligvis er det derfor han klør sig

Frolic Ingredienser: korn (min. 4%) vegetabilske biprodukter, kød & kødbiprodukter (indholder min. 4% oksekød), olie & fedtstoffer, Grøntsager (min. 4%), mineraler, mælk og mejeriprodukter, sukker, Fisk og fiskbiprodukter

Synes bare ikke det lyder som om at korn skulle være synderen.. Der står jo at han er vant til korn både i andre godbider samt i sit normale foder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare ikke det lyder som om at korn skulle være synderen.. Der står jo at han er vant til korn både i andre godbider samt i sit normale foder?

Nejnej, jeg pointerer bare maglen, for det er da en underlig deklaration, som den står der. Som førstnævnte ingrediens er det korn der er mest af i foderet, så "min 4%" er jo lidt lidt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nejnej, jeg pointerer bare maglen, for det er da en underlig deklaration, som den står der. Som førstnævnte ingrediens er det korn der er mest af i foderet, så "min 4%" er jo lidt lidt :-)

Men de er jo faktisk bare rigtig smarte..

Det lyder væsentlig bedre når de skriver min 4% end hvis de skrev 60% som måske er virkeligheden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Frolic er jo absolut bare bunden af bunden når det kommer til ingredienser. Men ligesom vi elsker fastfood, ser de fleste hunde ud til at ville dø for en Frolic. :roll:

Ninja tåler dem fint som godbidder, så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Men er det slet ikke muligt at gøre maden mere attraktiv med leverpostej eller noget fisk af en art ?

Link til indlæg
Del på andre sites

I netto, kan man købe frosne hønshjerte til billige penge.

Jeg klipper dem over i 2, sætter dem på en bageplade, og i ovnen ved 100 grader i ca. 20 miniutter.

Selv om de er ret små, vil min Mastiff til enhver tid vælge dem, frem for Frolic, også selv om Frolic er yndet, hvis jeg gav ham dem.

Så når der nu er de problemer vi alle har hørt om snart så mange gang, hvorfor så til stadighed vælge det, når der er bedre, billigere og sundere alternativer.

Grunden til at jeg bager dem, er at de så ikke er fedtede, og kan bruges til træning også.

Pøj pøj med pelsen, jeg håber i snart kommer over det igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk uhyggeligt at kigge på! :shock:

Det eneste man kan være sikker på er, at der er 4% oksekød, mælk og sukker i. Alt det andet kan kan jo næsten være alt mellem himmel og jord! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kødbiprodukter er det kødaffald der er tilbage, når alt det gode er taget fra, inkl. de rester man giver som proteintilskud til grisene. Og det vil man så have, at man fodrer sine hunde med. Pffft.

+ biprodukterne

et "bi" produkt af majs kan være bladene udenom majskolben

Hvis man f.eks. forestiller sig, hvad der bliver tilbage af "maskinudbenet kød" som har været populært at stoppe i pølser og pålægspølser, når man ved, at der ryger meget brusk med under maskinudbeningen, skal der ikke meget fantasi til at forestille sig hvad et biprodukt af f.eks. kylling kan være :badr:

Man kan læse sig til meget i levnedsmiddelstyrelsens tekster.

Link til indlæg
Del på andre sites

træning 2012.jpgJeg tror ikke det er frolic, han ikke kan tåle. Tror mere det er bivirkninger i forbindelse med indgrebet, kombineret med den sarthed , der følger med en omplacering.

Hvis en normal spaniel bliver lidt skidt i en stresssituation, der påvirker den i længerer tid, vil de ofte være poter og især ørene der klør.

Jeg kender slet ikke til allergi hos de cockerer jeg kender, men selvfølgelig findes det også i den race.

Her lige et foto fra igår til indendørstræning.

Næsten alle vovserne er i familie via en hund ved navm Baggio.

Det er mig i midten med Freddy der kigger op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg har en allergi hund som godt kan tåle mindre mængder frolic...Hun begynder klø hvis hun får for meget, men maven tåler alt.

Mysla kan tilgengæld få dårlig mave af bare nogle få frolics, men hverken klør sig eller andet. Mysla kan så også få sindsygt dårlig mave af alle former for foderskift, selv til kvalitetsfoder og et kødben går hun da helt i ged over, så hun er bare sart;)

Link til indlæg
Del på andre sites