Hop til indhold

Er ulven tilbage?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Nu er der vist ingen tvivl om, at det ER en ulv:

 

FOTO: Her er den jyske ulv - TV 2 Nyhederne

 

Er det kun mig der synes det billede ser en anelse photoshoppet ud..? :hmm: Højre pote/forben ser ikke helt rigtigt ud, og "pelskanten" under maven er mistænkeligt lige... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 395
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er det kun mig der synes det billede ser en anelse photoshoppet ud..? :hmm: Højre pote/forben ser ikke helt rigtigt ud, og "pelskanten" under maven er mistænkeligt lige... :vedikke:

 

helt enig... Jeg troede faktisk det var en joke da jeg så billedet.. I mine øjne lignede det virkeligt et dårligt photoshop billede...

 

Men måske det bare er taget uheldigt og bare ser fake ud... Men det ligner altså det er photoshoppet.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehhhh.....

 

Nogen kan måske huske, at jeg har fortalt, at jeg bor lige klods op og ned af en kæmpe plantage....

 

Det er så plantagen der ligger i direkte forlængelse af Harrild hede.

Den hede ligger dermed små 5 km. fra hvor vi bor.

 

Såeee.... Det ved jeg sgu' ik' lige hvor glad jeg er for, det fund der :hmm:

 

 

hvis jeg var dig, ville jeg pakke kamera og kaffe og finde en hochsitz derude :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har læst ret mange der siger "photoshop"... Jeg ser det ikke, og har egentlig lidt svært ved at få forstå nødvendigheden af mistro??

 

De andre billeder vi har set har været hamrende utydelige, dog ser det ud til at dette dyr har samme farve som de seneste billeder.

 

For mig virker det ret indlysende til at være den samme ulv, som man fulgte og så blodspor efter. Jeg ser ikke noget photoshop, men jeg leder heller ikke efter det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Der er et billede mere af den her:

 

Fotofælde har spottet vaskeægte ulv på Harrild Hede - Politiken.dk

 

Synes godt det kan se photoshoppet ud på den første, men det andet her er ret svært at photoshoppe.

 

 

Skal liiiige genoverveje vores vandretur i plantagen/på heden her til sommer :lol:

 

Men er nu ikke så nervøs for mine kræ - De løber jo primært løs på markerne og ikke i skovene.

Og på markerne mistænker jeg, at der ikke er så satans stor en risiko for, at en evt. ulv lige forlader sit skjul for at æde en af hundene ude i det fri i dagslys.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
MissM,

det virker jo nærmest som om der er foderpladser til den, i form af her, så mon ikke du kan være helt bekymringsfri?? Jeg ville selvfølgelig også være ved at skide i bukserne af panik, men mistænker at du er en anelse mere rationel end mig :hmm:

 

Det vrimler med rådyr herunde.

 

Bare her hvor jeg bor, så er der både en flok rådyr og en flok krondyr og bevæger man sig op i plantagen.

På en tur på bare 1 times tid, så skal man være ret larmende for ikke at se mindst et par dyr deroppe.

Hvis man ved hvor man skal kigge, så støder man ret hurtigt på kæmpe flokke.

Som i KÆMPE flokke!

 

I og med der så også er jagt og dermed en del vildtpleje, så holder dyrene sig bestemte steder fordi de bliver fodret hen over vinteren og hvor der er adgang til drikkevand - Så mon ikke ulvene holder sig til de samme områder hvor der er nemmest at finde mad og hvor der er mest ro.

 

Sååee.. Er ikke så nervøs for hvis der skulle være et par ulve i nærheden.

Men rart nok liiige at tænke over, omkring skumringstid så det ikke er der vi slipper hundene løs oppe i plantagen - Mistænker i øvrigt, at ulve er det mindste vi skal bekymre os om.

Sure jægere har jeg langt mere respekt for :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har læst ret mange der siger "photoshop"... Jeg ser det ikke, og har egentlig lidt svært ved at få forstå nødvendigheden af mistro??

 

De andre billeder vi har set har været hamrende utydelige, dog ser det ud til at dette dyr har samme farve som de seneste billeder.

 

For mig virker det ret indlysende til at være den samme ulv, som man fulgte og så blodspor efter. Jeg ser ikke noget photoshop, men jeg leder heller ikke efter det :vedikke:

 

 

Jeg fornægter ikke at der er en ulv... Jeg synes bare billedet ser enormt photoshoppet ud, og jeg kan ikke fornægte at det var min første tanke da jeg så det, at nogen tog pis på det...

Om det er kvaliteten der gør det (farverne), eller hvad det ved jeg ikke... Desværre er det ikke den original størrelse, så man kan ikke rigtig zoomer osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror på billedets ægthed.

 

Har lige set i TV2 Østjylland at den mand der ejer vildtkameraet der har taget billedet, er pisse sur over den ulv.

Han siger at kronvildtet nu har søgt ud midt på heden, hvilket de ikke plejer, men det gør de nu, fordi de er bange for ulven.

Og ulvedramaet har i det hele taget fyldt meget i regional tv, hvor de har været ude og filme poteaftryk und alles.

 

Desuden tror jeg ikke de der vildtkameraer er specielt gode. I hvert fald ser billedet omtrent ud som mine mobilbilleder gør, når jeg har brugt digital zoom, som er den eneste zoom mobilen har. Det giver også de der hårde skarpe linier pga. dårlig opløsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

der er en der har fået dræbt 8 får, som lige var på news nu....sgu da meget heldigt de har en ulv at skyde skylden på, ellers havde kamphundedebatten nok raset igen....:mrgreen:

 

(just kidding)

Link til indlæg
Del på andre sites

der er en der har fået dræbt 8 får, som lige var på news nu....sgu da meget heldigt de har en ulv at skyde skylden på, ellers havde kamphundedebatten nok raset igen....:mrgreen:

 

(just kidding)

 

Er det bare mig, der synes den historie er lidt sær? Altså den skambider 8 får, men æder tilsyneladende ingen af dem... Jeg hælder nok mere til en hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Er det bare mig, der synes den historie er lidt sær? Altså den skambider 8 får, men æder tilsyneladende ingen af dem... Jeg hælder nok mere til en hund!

 

Undrede mig faktisk også lidt...det må da være rent ædegilde...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det bare mig, der synes den historie er lidt sær? Altså den skambider 8 får, men æder tilsyneladende ingen af dem... Jeg hælder nok mere til en hund!

 

Jeg tænkte det samme i aftes, da jeg hørte det i Regional TV. Havde netop lige set det (manipulerede) billede af ulven og fårene på Facebook, og vupti er der blevet angrebet en flok får. Tænkte de havde misforstået noget, men hvis det nu kører på News...?

 

Men stadig sær historie. Tror helller ikke på at en ulv dræber så mange får for at lade dem ligge. Den ville vel tage ét, begynde at æde det og lade de andre rende af h... til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Først at sige er at det er noget rigtig lort at han har mistet sine får (der burde være på stald nu, men det har han åbenbart ikke plads til), og sikkert får ødelagt sin nattesøvn noget så grusomt de næste mange nætter...

 

Men nu er fårehold i DK ikke ligefrem en overskuds forretning, men de gavner nu naturen en hel del med at holde hederne fri. Måske man kunne kigge på andre lande der stadig lever med ulven, og kigge lidt på de vogterhunde der rent faktisk er lavet til at holde skik på rovdyr og får. Eller som en gæv person på facebook foreslog, så sende nogle kontanthjælpsmodtagere ud der sidder og keder sig med, og så råbe ulven kommer når en busk vejer lidt i vinden...

 

Så mon de sure danskere ikke kunne finde ud af at være sure kreative danskere, når vi nu står med et "problem"...:mrgreen:

Håber ikke vi kan se frem til svenske tilstande...

 

Vargdödade hundar - Svenska Jägareförbundet

Har godt været inde og se alle de grimme billeder..:( Men vi skal huske på at den svendske natur er ganske anderledes end vores danske, geologisk set. Så hvis der bliver lavet en bufferzone til dyrene, så kan vi måske undgå det, men hvordan de kommer til at agere i den danske tætpakkede fauna er svært at sige på dette tidspunkt. Plaffe lortet ned må vi ikke ifølge internationale bestemmelser, men naturstyrelsen bliver nødt til at komme med nogle udtalelser om hvad de har tænkt sig at gøre med Danmarks nye rovdyr...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke lade hver og tænke.... Hvis du lader din hund løbe frit ved skove, når man ved der er større rovdyr.. Ved man så ikke der er en risiko?.. :genert:

 

I Sverige er flere hunde jo taget inde i deres egen have. Ulvene kommer meget tæt på bebyggede områder, selv om de har kæmpe skove at boltre sig i. Men de aller fleste bli'r selvfølgelig taget under jagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...