Hop til indhold

Hvad bliver du aaaaaltid spurgt om?


Buddha
 Share

Recommended Posts

"Hold da op den bliver stor, gør den ikke"? :shock:

 

"Prøv at se dens poter! Hvor mange år er den?" "13 uger" "nå..øh..hvor stor bliver den??"

 

"Er det ikke sådan en listehund?" :damn:

 

"Hvad er det for en race?" / "Er det en labrador?" - Kan altså slet ikke se at Carla ligner en lab?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 193
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

"Slap AF en hest"

 

"Skal den ikke ha' helt vildt meget at spise"

 

"Du har glemt sadlen"

 

"Den kan vel spise et helt rugbrød"

 

"Hold kæft hvor er den stor, hvor gammel er den"?

-10 måneder

"Blir den så STØRRE" :shock:

 

"Hvad vejer den, hvor høj er den"

 

 

Når man har valgt en race på størrelse med et menneske, så må man næsten forvente den slags udbrud, man blir god til bare at smile ;-)

 

Kan kun sige ditto, selv om man godt nogle gange kan blive lidt træt i ansigtet af, at den med hesten og sadlen ikke er blevet fornyet de sidste 50 år :gab:

 

 

Jeg er også flere gange blevet spurgt om Vinnie er en "kamphund" - går ud fra af nogle, der lige havde glemt deres armbind og hvide stok derhjemme:vedikke: Når jeg er ude med Oluf, er det den eneste kommentar jeg får - og ikke altid i form af et spørgsmål, men mere som en konstatering. Der har dog også været et par stykker med en lille smule mere hundekundskab, der har spurgt om han er en Amerikansk Bulldog. Det kunne vel godt ligne, hvis en Ambull havde halvt så lange ben :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Ej, skal den ikke have vildt emget motion?"

" Nøøjj det sådan en husky - skal den ikke have blå øjne" - "Nej det er en Alaskan malamute" - "Når okay - men skal ikke alligevel have blå øjne" - "Suk, nej det må de ikke have"

"Vildt er det en af de der ulvehunde"

"Er det en hybrid" -"Nej det er hun ikke" - "Ej men hun ligner jo vildt meget en ulv"

"Mor, er det en ulv? - må man gerne klappe den"

"Nej hvor er den flot" Tak :lun: synes jeg også selv.

 

images?q=tbn:ANd9GcSv8INH6nj7IengnpPu91O_t_lDYnDOatNKZIVh2UXryatye_1ZIMG_6085-001.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ender ofte i den samme samtale :genert:

 

"Ej hvor kan hun hoppe højt :shock:, hvad er det for en race?", bliver som regel sagt fordi Luna har forsøgt at kysse dem imens de står fuldt oprejst :oops:

 

Når jeg så svarer at hun er en amstaff får jeg som regel dette svar "nej, det er det ikke, de er meget større, er du sikker på at det så ikke er en SBT...?"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ender ofte i den samme samtale :genert:

 

"Ej hvor kan hun hoppe højt :shock:, hvad er det for en race?", bliver som regel sagt fordi Luna har forsøgt at kysse dem imens de står fuldt oprejst :oops:

 

Når jeg så svarer at hun er en amstaff får jeg som regel dette svar "nej, det er det ikke, de er meget større, er du sikker på at det så ikke er en SBT...?"

 

Tænk at du er blevet snydt med hendes race :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk at du er blevet snydt med hendes race :lol:

 

Jamen folk bliver virkelig påståelige, som oftest må jeg afslutte diskutionen med "at hun har altså stamtavle!" :lol:

 

Men jeg tror stadig at de fleste mener at jeg overhovedet ikke ved hvad jeg taler om, og at jeg nok er blevet voldsomt snydt med den der "stamtavle" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh ja, så bliver jeg til tider også spurgt om vi (hun) er ok :genert:

 

Det skyldes som regel at Luna virkelig gerne vil noget og mener at jeg er den mest dumme moar i hele verden, for så skriger hun nemlig som om jeg var igang med at tæske hende med en stor lægte :oops:

 

En gang var det rent faktisk rigtig pinligt, og og jeg tror at personen troede jeg mishandlede hende... Luna havde fået øje på en kat, og hun skreg alt hvad hun overhovedet kunne samtidig med at hun sprang rundt, og i ren panik samlede jeg hende op i mine arme. Og imens jeg står med en skrigende og sprællende Luna ser jeg pludselig en bil ude på vejen (10 meter fra os) stoppe og en dame stikker hovedet ud af vinduet og spørger om Luna er ok :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Er det en berner sennen?"

Og skæg nok, når de så ser en Berner Sennen, så kan de ikke genkende den.... :stupid:

 

Hvor er tønden?

Er det en blanding mellem en newfoundlænder og en skt bernhard?

Spiser den ikke helt vild meget?

Er den ikke engang færdig med at vokse endnu?

 

 

Standart spørgsmål:) hvad er det for en blanding? Og der må da være ulv i den blanding !

Ohhh, den kender jeg også.

Og min gamle tervueren dreng blev forvekslet med en schæfer, af en mand som har avlet schæfer hele hans liv..... Det var bestemt os der var forkert på den (nå ja og så stamtavlen hjemme i skuffen....)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
"Er det dine alle sammen"...
Eller:

HAr de navne alle sammen?

KAn du se forskel på dem?

 

På især de udenlandske udstillingersiger folk bare:

OH MY GOD!!! og menneskemængder spreder sig som vande med Moses..Når jeg kommer forrest med 15 hunde, Isabella derefter med en vogn totalt overlæsset flere meter op i luften.. Og bagerst kommer Oliver med solbriller og attachemappe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Dexter var lille blev vi også spurgt RIGTIG ofte om han var en ræv...

 

"Hvorfor har den blå øjne?" "Den er så smuk, men er den ikke vild?" (Som i vild fordi det jo er en ULV :roll:).

"Kræver den ikke mindst 15 kms cykeltur om dagen?". "Er det en samojede? " (ØØØØHH?!?) "Er det en alaskan husky" (:roll:)

 

 

Med Penny får vi ikke som sådan så mange spørgsmål.. Men fordi Penny og Dexter har samme farve kommer spørgsmålene:

 

"Er det hans baby?" "Har de samme forældre?" "Hvorfor har hun ikke blå øjne?".

 

 

Dexter er Husky og Penny Australian Shepherd... Der er altså i mine øjne intet tilfælles udover at de begge er "røde" :lol: (Penny er tilmed trefarvet, Dexter er kun tofarvet, men hans røde farve er så i en lys og en mørk udgave alt efter hvor han er i sit pelsskifte, så han ser trefarvet ud lige nu :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

"Hvad er det for en race?"

"Er det ikke sådan en der er mega dyr?!"

"Og det er jo sådan en der ikke fælder, ikke?"

"Det er sådan en som (et eller andet navn) også har, mor!!" eller "Det er jo en (et eller andet hundenavn)!"

"Nåårh, den er da ikke så gammel, hva?"

 

Så har jeg også fået de her bemærkninger:

- "Er den for doven til selv at gå op af trapperne?"

- "Nåårh, lille garnnøgle."

- "Nåårh, lille pelsklump."

- "Nåårh, lille pelstot."

- "Den skal da have mundkurv på!" (Ironisk)

 

Uh, og så er der sådan en rigtig irriterende gammel dame, vi nogle gange møder. Det foregår altid sådan her:

*Kiki knurrer* (hun knurrer sjældent, men den gamle dame er altså faaarlig)

Dame: "Vuf vuf - Skal den have en haps?"

Mig: "Eh, altså de er ret hårde så hun har lidt svært ved at tygge dem." (De er lavet af sten tror jeg xD)

Dame: "Nå men, her, vil du ikke have den?" :stupid:

*Kiki søger lidt væk, og siger "Nej tak!"

*Damen kaster godbidden ned på jorden :damn:

*Kiki tygger i den*

*Damen går*

*Jeg tager den ud af munden på hende, og smider den ud.*

 

Åh, hun er altså underlig!

Redigeret af Zuggie
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Vi bliver oftes spurgt om:

 

-Hvad er det??? (bla. af F.bulldog/pekingeser/Foxterrier).

Derefter ser folk måbende på os!!! De fleste tror det er en tyk D/S Gårdhund.

 

-Han trænger til at tabe sig! (nej, det er en F.bulldog blanding!)

 

-Han bliver vel ikke større? (ved det ikke!, han er 7 mdr og vejer pt 10-11 kg)

 

De sjoveste jeg har oplevet:

En kollega, som er schæferejer og hundetræner ved DCH. Hun mente bestemt, at min hvalp var en listehund! En amerikansk bulldog hvalp og jeg var blevet snydt af sælger!!! (og det sagde hun selvfølgelig højt foran min leder, en dag hvor jeg havde taget min hvalp med på job)

 

En ung fyr som synes, at hvalpen lignede en Foxterrier på steorider!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver mest spurgt.

 

Er du hundelufter?? svar :ja

Kan du tjerne penge på det: svar Nej

Jamen er det dine allesammen: svar ja.

Er det ikke dyrt: svar Jo

Har de navne: svar Ja

Kender de navnene: svar ja.

Hvordan ser du forskel på dem:Svar, Hvad mener du???

Har du mange poser med: svar Ja

Hvorfor er nogle af dem så snavsede: svar-fordi de er cockerspaniel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver mest spurgt.

 

Er du hundelufter?? svar :ja

Kan du tjerne penge på det: svar Nej

Jamen er det dine allesammen: svar ja.

Er det ikke dyrt: svar Jo

Har de navne: svar Ja

Kender de navnene: svar ja.

Hvordan ser du forskel på dem:Svar, Hvad mener du???

Har du mange poser med: svar Ja

Hvorfor er nogle af dem så snavsede: svar-fordi de er cockerspaniel.

 

HA ha ha :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle troede på mystisk vis at Teitur var en springer spaniel, undtagen når jeg gik tur sammen med min veninde som rent faktisk havde en springer spaniel, så kunne man jo sagtens se forskel.

 

Mange troede også han var en hvalp

 

" Skal den ikke trimmes meget " næ Teitur fik kun trimmet ører

" Er den ikke vildt aktiv " jo

" Er det en pige ? den har langt hår "

" Kan du styre den ? " øh ja

 

og så altid adskillige gamle mænd der skulle berette om dengang de havde cocker spaniel til jagt

 

 

Med Tjaldur får jeg tit kommentaren

" er det en puddel "

" den er godt nok vild var "

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...