Hop til indhold

Mål 2013


Camilse
 Share

Recommended Posts

Det kommer helt an på hunden. Mindes at det er en border du har dig? Dem har jeg sjældent set smutte :blink:

 

Med Dumle træner jeg altid uden snor... Hvis der ikke er andre hunde i nærheden. Han bryder sig ikke om alle andre hanhunde og sidst jeg tog chancen sprang han på en anden hund der var i snor. Det vil jeg ikke udsætte andre for, så derfor bliver snoren på!

Med Nova trænede jeg uden snor... indtil hun begyndte at rende sin vej. Så smuttede damen når det passede hende og den succes skulle hun ikke have.

Med Cody har jeg indtil videre altid trænet uden snor, men der har heller ikke været andre i nærheden at genere, så vi må se om det fortsætter alt afhængig efter hvordan det går når vi starter på hvalpehold.

 

Helt enig, skriver jo også til retrieveren at en border collie tit er en velsignelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Meget muligt, men du må da i den grad animere hunden for at holde dens opmærksomhed.

 

Er dog godt klar over at retriverne de har en meget stor kærlighed for at skulle ud og lige have styr på om hele terrænet nu også er vildtfrit(tror ikke jeg ikke har haft en retriver der ikke tog på tur på et eller andet tidspunkt). En border er jo generelt en pleaser og vil helst ikke for langt væk fra en. Men det ændre ikke på at træningen altid er foregået uden snor.

 

Beskeden var nu også mest skrevet i sjov :genert:

 

Hehe jeg har løbet agility med en hund som liiiige skulle ud i alle teltene og tjekke om der var mad eller andet spændende :mrgreen: ja ja, indrømmer at der nok ikke var noget galt med hunden.. det er nu ved at være nogle år siden.

 

Synes ikke som sådan at retrieveren tjekker området for vildt. For min hunds vedkommende skulle han bare tjekke tæve-tisse-pletter eller hen til den hund som blev belønnet med bold lidt derfra, eller bare så sød ud :D

Men jeg skal gerne indrømme at jeg tror flere herinde på forummet kan træne deres hunde til at blive ved dem uden snor fra de er 6 mdr. uden problemer. Også en retriever. Jeg kan ikke, men det betyder jo ikke at der er noget galt med hunden :engel:

 

Jeg tror ikke begrebet "well to please", hverken hos retriever eller border, så den kan jeg ikke lige snakke med om. Jeg siger ikke at en border er lettere at lærer det end en retriever. Jeg aner faktisk ikke engang hvornår en border forventes moden? så jeg kan ikke helt sige om eller hvordan der er forskel på dem.

 

Kan forresten lige tilføje at jeg har haft en retriever/spaniel blanding som blev 100 % omkring mig, løb aldrig efter andre, aldrig efter vildt eller andet. Han var 100 % indkaldssikker. Det skyldes ene og alene at han var fuldstændig total madglad og løb jorden rundt for en tør godbid. Derudover var han fuldstændig syg efter at få bolden så den havde højere værdi end alt andet i hele verden. Han gik nærmest altid fri fra han var ca. 1 år.

 

Så det jeg mener er bare at det også kommer lidt an på hvilken en belønning hunden gerne vil have. Hvis man ikke lige har belønningen i lommen kan det være lidt svært. Eller det er svært for mig. Kan ikke udtale mig om hvad andre kan :lol: og så synes jeg det har hjulpet at min hund er blevet lidt mere voksen inde i sit lille retriever hoved :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille artikel om det der med målsætninger og at sige dem højt

Bør du fortelle andre om målsetningene dine? « Hundetrening.no

 

Tak for spændende læsning! :-)

 

Hmm jeg synes da nærmere at man får total pres på, for når først målene er sagt højt er man jo nødt til at gøre sit yderste for at de virkelig bliver en realitet :hmm:

 

Men det er da værd at tænke over til en anden gang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske det er lidt snobbet/flabet... Men bruger I aldrig det at træne uden line?

 

Min har aldrig og kunne aldrig finde på at gå. Men måske den bare er tidligt skadet :blink:

 

Vær du bare flabet - sådan tænkte jeg også før jeg fik Johna. Fattede aldrig hvad folk var så 'bange for' ved at mangle den line. Karla har aldrig nogensinde gået på besøg nogen steder væk fra mig... Har aldrig misset et indkald eller veget fra mig - snor eller ikke. Så fik man sig en terrier :lol:

 

Johna løber agility og er altid uden snor til træning - og nej hun smutter ikke som sådan. Men hun er en super sød og social hund, og hun VED bare at alle mennesker og hunde er skabt for hende og hun kan næsten ikke modstå fremmede mennesker med hænderne i lommerne - de har jo guffer! Og hænder der kan nusse!

 

Begge mine er trænet uden snor fra de var 8 uger gamle - og alligevel har jeg fået forskellige resultater med hund 1 og 2...

 

Jeg ved ikke om hun kunne finde på at gå på besøg midt i en konkurrence? Jeg forestiller mig, at det er en reel mulighed, hvis hun mistede interessen - der falder jo trods alt ingen belønninger af, før man er færdig. Om det er en reel frygt? Det ved jeg ikke. Hun er meget vims... Ikke så 'kompakt' og 'i sin krop' fokuseret som Karla er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
En lille artikel om det der med målsætninger og at sige dem højt

Bør du fortelle andre om målsetningene dine? « Hundetrening.no

 

:5up:

 

Rigtig, rigtig interessant.

 

Har oplevet det som fuldstændig korrekt og jeg har fundet ud af, at holde min kæft med specifikke og detaljerede målsætninger, som jeg har skrevet ned herhjemme.

Gennem de seneste år, så har jeg i hvertfald erfaret, at jeg når flere af de mål jeg holder min kæft om, end dem jeg fortæller om.

Jeg kan godt komme med sådan noget overordnet og diffust noget og nogle få af de delmål jeg har mod det større mål - Men aldrig hele målsætningen.

Det fungere ikke for mig.

 

Synes bare ofte man bliver stemplet som uambitiøs fordi man ikke ytre ønske om, at nå et specifikt mål som f.eks DM deltagelse, X antal placeringer osv.

Det er som om, at folk mener man ikke har nogen målsætning og ambitioner, når man ikke snakker højt om dem. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig spændende læsning, for mig drejer det sig om hvad jeg har ytret og for hvem :)

jeg har ytret at jeg vil nå i konkurrence i år, og så skal der dælme ligges i selerne..

havde jeg ikke sagt noget kunne jeg gemme det sådan lidt og tænke, vi når det også næste år, men nu det sagt højt som en målsætning, så skal det dælme også ske :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååå det er derfor jeg aldrig har mål eller retning.

Ellers er det bare fordi jeg godt kan lide at følge med derhen hvor strømmen bringer mig. Der er så mange muligheder i hundeverdenen, og jeg ved aldrig hvad jeg og mine hunde synes er sjovt.

Mit ypperste mål er altid at have det sjovt og det bliver det nok ved med.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...

Fandt lige denne gamle tråd og da vi nærmer os enden på 2013, så er det vist på tide at tage den frem og reflektere over hvad vi nåede og ikke nåede.

Synes det er ret morsomt at kigge lidt over et år tilbage og se hvad tanker jeg gjorde mig dengang og hvad der er sket siden.

 

Mine egene tanker om 2013, da vi var i 2012:

 

Tjaa... Meget afhænger jo af, om Christian kan gøre noget for Bamse og hjælpe ham af med hans halten.

 

Hvis han kan det, så er en oprykning til B målet for Bamse - DM tør jeg ikke håbe på, fordi det er så ustabilt med hans halten og han bliver svære og svære at holde i form pga. lungerne.

Men kan vi blive udtaget, så arbejder vi selvfølgelig mod det.

Har dog et max på 10 konkurrencer på et år, da jeg ikke vil køre ham sur i det.

 

Hvis Bamses halten fortsætter, så vil jeg gerne prøve kræfter med Rally og LP i stedet for DcH programmet.

Så hedder målet LP1 med 1 præmie og/eller oprykning til øvet i rally.

 

Tjaaa... Alle mål med Bamse blev i den grad indfriet + en del mere.

Han blev helt haltfri, hvilket næsten er det bedste :klap: På trods af sine 8 år, så er han stadig rigtig frisk og i fysisk fin form.

Det blev jo både til oprykning til B klassen + et DM for Bamse, så LP og rally blev det ikke tid til.

Lure dog stadig på LP'en til næste år.

 

Han blev aldrig helt 100% stabil i konkurrenceprogrammet, primært fordi jeg stadig har svært ved at styre hans stressniveau, så al fremtidig konkurrence deltagelse afhænger af om jeg har fundet nøglen til hans stress.

Men det går den rigtige vej og han blev bedre som året gik og hang ikke oppe i hovedet på mig ved hvert dommerhold til sidst :lol:

 

 

 

Yoda vil jeg gerne have ud og starte en enkelt eller to gange i C, bare så han kan få lov at prøve at gå i konkurrence inden han (forhåbentlig) starter i B i 2014.

Hans oprykning til B afhænger jo meget af Bamse - Men vil i hvertfald arbejde mod han er stabil nok i C programmet til, at vi kan klare en start i klassen.

 

Ellers kunne en LP da være sjov at prøve kræfter med, hvis jeg alligevel skal træne det med Bamse også :blink:

 

Så det er lidt løse mål, men primært for Yoda gælder, at der skal stabilisering og indlæring af alle øvelser, samt en del sportræning til.

For Bamse stabilisering og finpudsning af alle detaljer i øvelserne.

 

Yoda startede kun et mini C-program til klubmesterskabet - Hvilket han så godt nok også vandt, men ellers har han ikke startet noget lydighed.

Synes ikke tiden var til at skulle starte to hunde i C når jeg også var afsted med Kaia.

Så det blev til et par rally klasser i stedet og han har fået oprykning til øvet i både DcH og DKK.

 

Træningsmæssigt skrider det rigtig godt fremad. Stuedressuren er stort set på plads, på nær fremadsendelsen som jeg gerne vil have noget mere stabilitet på.

De frie øvelser mangler der stadig meget i, især sporet bruger vi rigtig meget tid på endnu og kommer til det hele 2014.

Han skal ikke ud og starte B klassen næste år, men får et år mere til at modnes i - Mentalt er han stadig ikke helt færdigbagt endnu, men er godt på vej :lun:

Måske jeg rent faktisk gør alvor af det der LP på et tidspunkt, for han kan jo egentlig alle øvelserne :hmm:

 

Men ingen tvivl om, at Bamse kom til at fylde meget i år, fordi den DM deltagelse pludselig var indenfor rækkevidde, så Yoda blev lidt nedprioriteret i år.

Tilgengæld så kom der noget nyt ind i vores liv - Nemlig hyrdningen!

Den har fyldt rigtig meget og er virkelig fedt. Så det vil komme til at fylde meget fremover og vi har endelig fået "egne" får vi kan hyrde på når vi har lyst.

Det havde jeg ikke lige set komme.

 

 

Kaia er lidt udenfor kategori....

Men kunne godt tænke mig, at prøve et par rally konkurrencer med hende - Om det er ren utopi ved jeg ikke... Men det kunne være sjovt :genert:

 

Kaia blev godt nok årets joker.

Hold da op hvor hun tog røven på mig og viste sig at være en super rally hund. Hun har diva nykker, men er virkelig skøn at arbejde med når hun gider.

Hun er lige straks i ekspert klassen i DcH, har oprykning til øvet i DKK og har faktisk hevet flere placeringer hjem end Bamse har i år :lol:

Så det var vist ikke ren utopi at starte konkurrencer med hende :lun:

 

 

På det personlige plan, så er alt igen helt vildt usikkert.

Vil bare gerne beholde job, hus og mand, så er alt egentlig ganske udmærket!

Nå jo, jeg vil afslutte min videreuddannelse, uden at dumpe nogle af de sidste to eksamener :mrgreen:

 

Og på et private.... Tjaaa....

Nyt fedt job, har mand, hus og det hele endnu - Hus er endda opgraderet lidt i løbet af året.

Og de to sidste eksamener blev bestået med 12 taller.

 

Overskuddet er større end nogensinde før, muligvis fordi skodjob og uddannelse ved siden af jobbet ikke længere fylder.

Derudover blev der i starten af året ryddet gevaldigt op i mange ting i mit liv, så der ikke rigtig er noget negativt der fylder længere.

 

Har dog ikke formået at få mere tid.... Så kæmper stadig en brav kamp for at få kalenderen til at gå op.

Tilgengæld så er jeg blevet mega struktureret, så stort set alt er skemalagt flere måneder frem :engel:

 

 

Er så småt begyndt at sætte mål og delmål for 2014, men det må blive i en anden tråd de skal skrives ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg har jo ikke rigtig nogle stævner mere i 2012, så jeg er også så småt begyndt at tænke på 2013.

 

For min egen del så håber jeg at det bli'r et år uden sygdomme og andet irriterende! Det er jo gået op for mig at jeg sandsynligvis har været påvirket af den skide jernmangel i hele Iso's liv, så det bli'r jo spændende at se om det bli'r bare lidt nemmere for mig at holde trit med hende nu! :lol: Her i efterår/vinter skal jeg begynde det store arbejde med at komme i bedre form.

 

Iso har to pinde i AG1, så et af mine mål er da at vi rykker op i AG2 i 2013.

 

Jeg skal også få has på Iso's nedrivninger. Hvis det lykkes, så håber jeg på en pind eller to også i SP1. Og at vi kan begynde at løbe de åbne springklasser, hvilket Iso ikke har kunnet kapere endnu.

 

Og så er mit alle højeste ønske ellers bare at både Iso og jeg får lov at være friske og raske, og at vi har det hyggeligt og sjovt sammen! :lun:

God idé, MissM!! Havde da helt glemt den her tråd!

 

Og hvordan er det så gået for os i 2013..? Tja, helbredet har da i hvert fald været meget bedre, og det var jo det vigtigste! Men om jeg er kommet i bedre form? Tjaaaeeehhh... :pift: :oops::engel:

 

Ellers gik det på at rykke op i AG2 og måske få en pind eller to i SP1. Søreme om ikke vi rykkede op i både AG2 og SP2 i DKK, og i AG2 i DcH! Har vistnok også en pind eller to i SP1 i DcH, kan faktisk ikke huske det... :hmm:

 

Så var det de åbne springklasser, og det mål nåede vi også. Vi har løbet de åbne springklasser til nogle få stævner, og jeg regner med at fortsætte når sæsonen går i gang igen.

 

Nedrivningerne, til gengæld... :roll: Dem har vi ikke fået has på endnu, det er et virkelig svært problem at tackle...

 

Alt i alt må jeg vist være meget tilfreds, vi nåede 2 mål ud af 3!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi opfyldte alle vores mål for 2012, så det ville jo være fantastisk hvis jeg kunne gentage successen i 2013 ;-)

 

Jeg håber at kunne få trænet lidt mere med mine egne hunde og lidt mindre med andre folks hunde i løbet af 2013. Sådan helt overordnet.

 

det skete så ikke. Tværtimod!

 

Karla:

Skal gerne kvalificere sig til DCHs DM i agility igen i år

Hvis jeg bestemmer mig for at deltage i WAO igen, så skal hun selvfølgelig også gerne udtages til bastardlandsholdet igen i år

I rally ville jeg egentlig have haft som mål at hun skulle blive begyndermester, men det blev hun sidste år, så vi må se om jeg kan få hende lavet til øvet mester i år :hmm: Det er dog lidt mere tvivlsomt vil jeg sige...

 

Dm-kval. det gjorde hun! På 3 stævner fandme :5up: og så blev hun skadet :-( blev også udtaget til WAO, men der var hun lige kommet ud af en skadeperiode og var i dårlig form, og jeg var skadet. Så det var en fantastisk tur, men ikke fantatstisk agility fra vores side.

 

rally: vi gik kun uofficielle rallystævner i år, så Karla blev ikke rally-øvetmester. Hun har gået super god rally og superringe rally. Men når man ikke træner, så bliver resultatet også derefter.

 

Johna:

Skal have det sjovt med at løbe agility, hvis jeg synes hun er klar skal hun måske starte et DGI stævne eller to hen på sommeren

Skal meget meget gerne bestå en officiel rallyprøve! Indtil videre er det lykkedes os at bestå samtlige for sjov stævner hun har gået (3 styks) og dumpe alle de officielle (2 styks)!

 

Edit: skynder mig lige at tilføje et mål om at gå noget spor med hundene!

 

johna har løbet 2 for sjovt stævner. Med tre disks og et gennemført løb med 2 vægringer. Hun er blevet bedre og bedrre til agility og løber nu fint stærkt. Desværre kan hun ikke styres :roll: for hvis man ikke løber den bane hun synes man skal, så bliver hun pigesur!

 

hun har også gået super fin rally og superringe rally, men ingen officielle

Link til indlæg
Del på andre sites

Dogdancing

Efter at Tysons gøen i Freestyle igen er kommet ud af kontrol, har jeg været nødt til at nedjustere mine forventninger og dermed mine mål. :???: I år har jeg pga. gøen disket os til samtlige danske konkurrencer med undtagelse af en enkelt (som vi så også vandt, og hvor vi fik vores andet FS-cert), og til EM for en lille måned siden gøede han gennem halvdelen af programmet. Så nu holder vi pause fra Freestyle på ubestemt tid. Jeg har det virkelig svært med den beslutning, men sådan må det være, så længe jeg ikke kan finde en løsning på gøproblemet. Ihhh, jeg ville ellers så gerne i det mindste have haft, at han nåede at få sit sidste cert, så han kunne blive Freestylechampion. :cry:

 

Nå, men vi må så træne noget HTM i stedet for. Det er vi på ingen måde lige så stærke i som i Freestyle, så målene må jo sættes derefter. Så mit HTM-mål for 2012 er:

 

- Få trænet nyt HTM3-program og bestå med det

 

Det må man sige, at vi lykkedes med - efter intensiv træning viste Tyson sig som en rigtig fin HTM-hund, og vi fik flere flotte top-3 placeringer i HTM3 i første halvår af 2013 OG blev udtaget som reserve til HTM-landsholdet til EM. Så det gik langt, langt bedre, end jeg havde forestillet mig. :klap: Desværre måtte vi trække os fra reservepladsen, da Tyson skulle patella-opereres i det ene knæ i efteråret. :cry:

 

Og lige før hans knæskade var der begyndt der at snige sig frustration/gøen ind i HTM'en til konkurrencer - sandsynligvis en afsmitning fra alle de oplevelser af konflikt og frustration vi tidligere har haft i konkurrenceringen i Freestylen. :???: Sååå vi fik nogle store succeser, men der dukkede altså også problemer op.

 

Agility

 

- Få den sidste pind i SP2 og rykke i klasse 3

- Få de sidste to pinde i AG2 og rykke i klasse 3

 

Oprykning til SP3: Tjek. OG vi har fået et enkelt spring-cert, hvilket jeg ikke have regnet med, så det er jeg rigtig stolt af. :-)

AG derimod... der var noget med nogle balancefelter som vi vist ikke heeeelt fik styr på, så ingen pinde i AG2. :rolleyes: Men med de nye regler fra 2014 rykker vi så automatisk op i AG3 alligevel. :lol:

 

Rally

Vi træner jo ikke rigtigt rally, men vi har hygget os godt til de prøver, vi har været til, så vi skal da bestemt til et par stykker til, tænker jeg. Vi skal til en rallyprøve om nogle uger, hvor jeg regner med, at vi får vores anden pind i øvet. I 2013 er målene:

 

- Blive Rally Øvet Mester

- Stille op i Ekspert og bestå

 

Tjek til Rally Øvet Mester. :5up: Og vi har også fået et enkelt cert i ekspert - og kunne have fået et par stykker til, så Tyson var blevet champion, hvis jeg ikke havde lavet et par virkelig tumpede førerfejl. :stupid: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha,det der med at sætte mål kan være farligt :blink: Prinsessen og jeg har ikke opnået meget. Men med en skade som vi har brugt godt et halv år på at blive kvit, så er det jo næsten nok i sig selv at hun kan bruges.

 

Mht lydighed. Vi fik vores debut og fik 140 point uden at have trænet spor eller rundering i over et halvt år. Det var også de øvelser pointene røg på, og vi var faktisk i den situation at havde hun taget sit bringsel i munden da hun var ved fig, så havde den været hjemme. Men hvad godt havde en halv oprykning gjort i oktober måned :vedikke:

 

Vi kom aldrig ud at starte en lp. Fokus var ligesom et helt andet sted.

 

Prinsessen fik sin debut i agility i maj. Meningen var vi skulle tage det stille og roligt, men det ord findes ikke i Cassis verden. Der har været fuld skrue og masser af gåpåmod. Vi kan ikke prale meget, men vi fik da en anden plads i en meget svær sp1. Her over sensommeren er hun blevet mere fornuftig og styrbar. Så jeg er stadig sikker på at 2014 bliver et godt år.

 

Noget jeg ikke havde regnet med var at hun skulle ud i rally. Rally er så mange måneder blevet til en erstatning for lydighed. Jeg meldte hende spontant til en konkurrence på hjemmebane. Hun fik sin første pind og så greb det lidt om sig og nu er hun i ekspert i dch og mangler en pind for også at være det i dkk. Vi kan godt lide at arbejde med rally og målet er så sigt en champtitel.

 

 

Ang. Joy. Han har været vi tre stævner i år og er blevet pensioneret. Han var låne hund til en enkelt konkurrence og var rockersej.

 

På det personlige plan har jeg fået du arbejde som jeg er glad for, men som desværre kun har frem til slutningen af juni.

Det vigtigste er at jeg har fået det åndssvage kørekor!

Link til indlæg
Del på andre sites

Planer har jeg som sådan ikke, men jeg kunne da godt tænke mig at få en DEVHD junior champ, og nogle gode udstillingsreultater på Carlos.

På Katla kunne jeg godt tænke mig, at få spaniels klubbens land vand eller DJU's apporteringsprøve, og så starte på en markprøve.

 

Ja udstillingsresultaterne for Carlos udeblev jo ikke, det gik forrygende, har fået de ting hjem, som han kunne opnå som junior, han bliver så 2 år om 2½ måned, så der går jagten ind på det sidste cert, så han kan få sit danske championat (han har pt 5, men han skal have et, efter at han er blevet 2), og det sidste tyske efter 1 år og 1 dag, så vi prøver at hente det tyske cert hjem til ham til sommer (dem har han også en bunke af).

Katla kom ikke på prøve, jeg har ikke haft så godt held med apporteringen, hun er ikke så stabil, på mere end 1 enkelt fugl, men der bliver åbnet for, at gå på markprøve uden at have taget land vand, så det var noget at vi blev glade for.

Jeg beholdt jo en tæve fra Katla's kuld, som blev født 29.12.12, og jeg skal love for, at hun har taget kegler i udstillings ringen, og klarede at blive BIM på den 2. udstilling som junior herhjemme, og faktisk BIR på første tyske udstilling, har allerede et hav af titler, og BIS placeringer i baby/hvalp, og placeret i bedste tæve, med ck og cert

på de 3 udstillinger som junior herhjemme, hun er kun 11 mdr, så jeg er stolt, af den lille vilde :)

Kvalificeret til Crufts 2014

DKV'13

DKJV'13

DEVDHJCH

DEJCH (Klub)

Junior Herbst Siegerin 2013

Junior Bundes Siegerin 2013/ Bsgr'13

 

Så udstillingsmålet for 2014, er for Carlos, det sidste danske og det sidste tyske cert til hans "voksen" championater.

Og for Wilma er det vores nye titel i Spanielklubben, Junior Klub Champion, som skal kæmpes for, junioren skal have 4 placeringer med ex+ck, for at kunne blive Junior klub Champion, hvilket kun hunde som er født på den rigtige tid på året, har mulighed for. at kunne erhverve sig, da der jo kun er 9 mdr til det. Wilma har 4 chancer, så alle skal gå godt, for at det kan lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, lad os da se på det ...

 

Liva:

 

  • hente en pind eller to i ekspertklassen
  • fortsætte med de gode resultater i åben
  • kvalifikation til DCH DM

 

Alle tre ting afhænger af, at vi får noget mere stabilitet ind i vores øvelser. Nu er vi der, hvor vi i teorien kan alle øvelser. Udfordringen er så at få så meget stabilitet ind i dem, at de sidder (næsten) lige i skabet hver gang.

 

 

Pindene i ekspertklassen kom i hus, og Livsen er blevet champion hos både DKK og DCH.

Kvalifikationen til DM kom også hjem.

 

Stabilitet arbejder vi stadig meget på

 

Maggie:

 

  • skal ud og starte "en masse" DKK begynderprøver i foråret, som måske kan give os deltagelse i DKK DM i begynderklassen
  • træne en hel masse på fokus og hele baner uden snor, så vi kan blive klar til øvet klasse i løbet af sommeren. Der er også nogle øvelser, som skal indlæres
  • få excellent på udstilling
  • jeg kunne rigtig godt tænke mig, at hun blev klar til en WT til efteråret, men det er vist mere en drøm end et mål :oops:

 

Det blev ikke til mange begynderprøver, da jeg valgte at starte hende i øvet i løbet af foråret.

Hun har fået oprykning til ekspert hos både DKK og DCH. I DCH har hun også startet enkelte ekspertklassen.

 

Udstillingsdrømmene er lagt på hylden.

Det samme er retrievertræningen.

 

Til gengæld har vi satset 100% på DCH-programmet.

 

Mig selv:

 

Jeg skal i gang med DCH træneruddannelsen i 2013, så jeg ved vist godt, hvad jeg skal få tiden til at gå med.

 

Jeg nåede at blive færdig med grunduddannelse og DCH-overbygningen.

I 2014 skal jeg igang med rally overbygningen

Link til indlæg
Del på andre sites

Målet med Spot er at få ham stabil i eliteklassen. Da VM ligger meget tidligt næste år, tør jeg ikke satse på det. Men NM i december må klart være et mål. Satser også på DM og Årets Hund.

 

Carla vil jeg gerne have startet i championklassen, men først efter DM. For målet er naturligvis en DM-kvalifikation i ekspert.

 

Tre DM-pladser blev det til og det var jo lige efter planen. Tilgengæld måtte jeg skyde en hvid pil efter både stabilitet i eliten og NM pga. Spots sygdom. Nu virker det dog lidt som om det vender, så jeg håber han kommer tilbage i 2014!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores mål er at komme ud i en masse DcH C-klasser og få nogle gode resultater, så vi med god samvittighed kan starte B i 2014. Som Ninkamus håber (forventer) jeg at vi kommer op på omkring de 135p.

 

 

I rally ved jeg ikke om vi har noget mål som sådan. Vi vil selvfølgelig gerne rykke ud af øvet klasse, men er jo slet ikke klar til ekspert!

 

 

Forårets afbræk fra den seriøse træning, bliver et introforløb til AG. Håbet er at Bella synes det er vanvittig sjovt, og at vi lærer at kommunikere bedre når hun er i højt gear:-)

 

Tja, med hensyn til C-klassen gik det vist bedre end forventet:-) Vi startede en del konkurrencer i foråret og sommeren, og kvalificerede os til DM med fornuftige point - over 140 i snit. Vi endte godt og vel midt i feltet til DM, men der kan ikke klandres Bella noget!

 

Rally blev droppet efter ganske kort tid i 2013. Vi fik ny træner, og kemien var der mildt sagt ikke. AG-introen blev også lagt på hylden, da den lille schæferhund pludselig var MEGET trænbar i lydigheden. Så året kom til at stå 100% i lydighedens tegn.

 

Jeg er meget tilfreds med os, og synes at DM var noget nær den største oplevelse nogensinde. Dét gad jeg godt igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også være med i mål for 2013! Jeg er den fødte jubeloptimist, så jeg sætter mig høje mål! Der skal jo være noget at arbejde hen imod, ikke sandt :blink:

 

Luna:

  • Hun skal gerne have et par pinde - helst 3 i ag 2 så vi rykker i klasse 3
  • Have sidste pind i spring 1 - men helst ikke flere - behøver ikke komme i klasse 3 i spring :mrgreen:
  • Udtages til DcHs dm (måske lidt urealistisk - men så har jeg jo noget at arbejde hen imod)
  • Have en masse gode træningstimer, timer ved strand og i skov!
  • Lære hende et par nye tricks.

 

Milo:

  • Blive en endnu større sofakartoffel!
  • Hvis hans halthed viser sig ikke at være alvorlig - så vil det være fedt at hente en pind eller 2.

Mig selv:

  • Tabe de sidste trælse 5 kilo :evil:
  • Være endnu bedre til at få trænet de små ting,

 

Ja, det må vist være det...

 

Ja mine mål blev vist alle nået, og mere til. I al fald med hundene :mrgreen:

 

Luna er i klasse 3 nu i både DcH og DKK og blev udtaget til DcH's DM allerede tilbage i Maj! Vi har haft et fantastisk år med masser af skønne ture - så det må er nået! Nye tricks er det også blevet til :banan:

 

Milo blev haltfri og har været i seriøs træning siden foråret og han har holdt! Vi har løbet seniorklasser til stævnerne for at forbedre hans lyst til at løbe. Men fik faktisk en pind eller 2 og kom i AG 2. Ang sofakartoffel - tjek! :5up:

 

Ang mig, tja det der 5 kilo er vist gået og kommet et par gange i løbet af året - skøøønt :evil: Har dog fået trænet de små ting mere - så er helt fint tilfreds :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine mål for 2014:

Mitter (godt 10 år) skal stadig være min 1.-dame - være den 1. der kommer ind på træningsbanen - den 1. der kommer ind på AG-banen - den 1. der får mad osv osv.

Molly (godt 2 år) skal lære at lade være med at hoppe op ad folk - lære mere vedvarende kontakt i lydighedsøvelser - lære at gå bedre spor - lære at markere genstande på spor - lære mere c-arbejde.

Jeg selv vil passe og pleje Mitter, så hun også får nogle gode sidste år. Jeg selv skal lære at træne mere målrettet - især med Molly :-D

Og så vil jeg gerne tabe mindst 10 kg og kunne løbe mindst 5 km. uden pauser :blink:

 

Må jeg foreslå dig at rykke indlægget over i "Mål 2014"-tråden. :blink: Så kan du finde dem igen i slutningen af næste år, når vi skal se, om vi har nået vores mål. :-)

 

http://www.hunde-forum.dk/traening/38614-mal-2014-a.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan gik det os i år...

 

Mine mål for hundene i 2013.

Louie:

- At dette er året, hvor det usandsynlige sker og han lærer at være alene (sammen med Poker) (Yayayayayaayayayayay! :banan:)

- At allergien holder sig i ro (tjeeeeeeek! :banan:)

- At han stadig er en lille hyggetrold (er han stadig :lun:)

- At han bliver endnu gladere for sin lillesøster (det blev han :hjerte:)

 

Agility:

- At han får forbedret sin springteknik (vi var på springteknikkursus, men på trods af træning så jeg kun lidt forbedring, og det er nu sat på stand by)

- At han får et par pinde i Klasse 2 (dét gjorde han. Og mere til. Han fik 3 pinde i Sp2 og er nu i Klasse 3 i spring. Og 2 pinde i Ag2 - dygtig hund)

- At han får et par udtag til DM (han fik et enkelt DM-udtag, som jeg er så stolt af)

Poker:

- At hun forbliver hvalpeglad og gavtyveagtig (dét er hun stadig :hjerte:)

- At hun stadig er en lille hyggetrold (:lun:)

- At hun forbliver sund og rask (hun har døjet med tilbagevendende ørebetændelse, men nu er der kommet styr på det. Ellers har hun ikke fejlet noget i de 1,5 år hun har boet her)

 

Agility:

- At hun fortsat elsker at træne (det gør hun :banan:)

- At hun starter til konkurrencer (det gjorde hun med bravour)

- At hun får et par pinde i Klasse 1 (hun har allerede 2 pinde i Sp1 og 2 i Ag1 - dobbelt så godt som mine forhåbninger :banan:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor mærkeligt. Jeg kan slet ikke finde mit mål for 2013. Jeg er ellers ret sikker på at jeg havde noteret følgende:

 

- Rally: Blive Rally begynder mester

- Agility: Rykke i klasse 2

 

Det står nok på et papir et eller andet sted, men er aldrig noteret på WWW. hehe :genert:

 

I agility gik det over forventning - jeg havde bare håbet at være rykket op i en af disciplinerne, men vi er faktisk rykket i klasse 2 i begge, og har endda også fået 2 x SP2 pinde og 1 x AG2 pind - alle 3 på første pladser. Mega seje vuffi!!!

 

Rally har jeg kun stillet op i 2 officielle prøver. Begge bestået. 96 point i den ene og 89 point i den anden. Jeg har også været til en uofficiel med 99 point. Nå, men 2 er jo ikke nok til at blive rally begyndermester, så det blev jeg vi jo ikke. Det er dog med vilje at jeg ikke har været oppe i den 3. fordi jeg ville vente på de nye regler i foråret. Synes det er dyrt at rende til rallyprøver, så var ikke interesseret i at betale for en ekstra, og havde besluttet mig for at min første prøve i 2014 skal være en begynderprøve. På den lidt kortere bane lykkedes det mig endelige at lære Nala stå-kommandoen. Det har taget knap 2 år!!

 

Jeg er stolt af vores 2013, som både bød på konkurrence debut i Agility og Rally og som gik langt over forventning på træningen.

Elsker min lille terrier :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...