Annette Skrevet Oktober 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Vi er lige startert til unghundetræning i DKK. Messi er 5 mdr. og 3 uger men har fået lov til at starte før de 6 mdr. da han har gennemført alle gange på hvalpemotivationskurset. Jeg har gået og glædet mig til de 4 træningsgange der kunne blive til og vi har været af sted 1 gang. Men jeg må ærlig talt indrømme.....jeg er skuffet! Træningen er 1 time og ud af den time er vi kun aktive max 15 min. (hvis det er så meget). Resten af tiden står vi og venter på hinanden. Holdet er en blanding af hvalpetrænede og ikke hvalpetrænede hunde og meget var en repetition af tingene fra hvalpeholdet....så de nye kunne lære det. Hvilke erfaringer har I andre med træning i Dkk? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Jeg har aldrig trænet i DKK, da jeg vidste at det ikke er til mit temperament. Men unghundetræningen i DcH er også lidt træg. Men når trænerne får en bedre fornemmelse af hundene, synes jeg de er gode til at tilrettelægge så alle får mest ud af træningen. Jeg er virkelig imponeret over vores trænere, som har en stor del af æren for at Bella kunne gå direkte fra unghundehold til konkurrencehold. Men det kræver selvfølgelig også en hundefører der er proaktiv og siger til og fra! Jeg synes du skal se tiden an et par mdr., og sørge for at være aktiv ifht. ris og ros af træningen. Du skal selv være fremme i skoene, og fortæl gerne trænerne hvor i har brug for hjælp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Det lyder jo lidt øv... Men jeg tror ikke man kan skære alle DKK-træningspladser over én kam på den måde, da det jo er den enkelte træner der laver oplægget. Jeg er selv DKK-instruktør, dog i agility, og vi lægger jo træningen op som vi selv vil, stort set. Jeg har også selv gået til hvalpe-/unghunde-/lydighedstræning i DKK-regi, og det har været afhængigt af den enkelte træner om det har været godt eller ej. Kan du ikke snakke med træneren, og forklare hvordan du oplever træningen? Det plejer tit at kunne hjælpe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Jeg skal lige forstå korrekt, for du skriver noget med 4 gange, og at I nu har været afsted en gang? Altså hvis det skal forståes sådan at der kun er 3 gange tilbage, så ville jeg komme de resterende 3 gange og få det ud af det som du nu kunne... Hvis jeg har misset noget og der er en del flere gange tilbage, så spørg da trænerne hvad planerne er? Det er vel ikke utænkeligt at de lige ville se folk an inden de helt ligger niveauet for undervisningen....:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Ingen personlig erfaring med DKK træning, men trænere må være lige så individuelle som de er i andre klubber. I dit sted ville jeg komme og så selv fylde hullerne ud med de øvelser og aktiviter der tidligere er trænet på hvalpeholdet og hjemme. Så keder Messi og du jer ikke og muligvis sætter dette også skub i de øvrige på holdet - og træneren. Du er der for din egen skyld så det er bare med at få det bedste ud af det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Hvilke erfaringer har I andre med træning i Dkk? Jeg har kun trænet i DKK på et hvalpemotivationskursus. Instruktøren var sød og blid, men det var ikke meget spændende. Hver gang vi skulle vente, gik jeg i gang med selv at lave lidt skæg & ballade med min hvalp, så det var egentlig okay, men jeg lagde mærke til, at alle helt nye hundeejere pænt stod og kiggede og ventede....og ventede. Det helt store stunt kom, at de skulle lære så småningom at apportere, men eftersom min hvalp allerede havde lært det, så måtte vi bare lave andre ting. Sofus så ikke ud til at kede sig og han morede sig meget i frikvarteret, hvor han fik lov at lege med to andre terriere. Måske bliver det lidt sjovere senere hen, men personligt ville jeg uden tøven vælge en DcH-afdeling, hvor jeg synes, at øvelserne er sjovere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Jeg har deltaget i 3 DKK-kurser. Det ene var virkelig dårligt, det andet var, i bedste fald, uskadeligt, det tredje var rigtig godt (3 forskellige trænere). Jeg har også været på et virkelig dårligt DcH-kursus, men da jeg så fandt nogle fantastiske trænere, blev jeg naturligvis der. Hverken DcH eller DKK er som McD= nøjagtig det samme alle steder, så hvis jeg ikke kender træneren, så spørger jeg mig for, eller får lov til at komme på besøg uden hund. Hvis jeg er utilfreds, så prøver jeg at få det sagt på en pæn måde. Hvis jeg er meget utilfreds, så stopper jeg, men jeg siger hvorfor (næsten altid). Jeg synes det er lusket/ ufrugtbart at holde mund og smile venligt og så brokke sig ude i byen, som jeg kender nogle der gør;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Annette Besvaret Oktober 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Jo, dette hold træner kun 4 gange og så tror jeg der er vinterpause. Der er ihvertald ikke annonceret noget kommende. Det der undre mig er at vi bare skal stå og kigge på hvad de andre gør. Lave øvelsen én gang og så videre. Det er i mine øjne ikke særlig konstruktivt. Jeg ved godt at træningen ikke er bedre end træneren, men jeg mangler altså bare en rød tråd i timerne. Til hvalpemotivationen var det også bravt kedeligt. Der blev virkelig tærsker langspyt i en hel time. Vi var der 8 gange og vi var en del der talte sammen efter sidste gang og blev enige om at alt hvad der var blevet lagt frem kunne vores hunde i forvejen. Vi har måske bare været uheldige. Men de 2 trænere vi har mødt har altså ikke været særlig livlige. Ikke virket som om de havde gnist og gejst. Jeg ved godt at de gør det på frivillig basis, men når det er ens fritidsinteresse så må man som udgangspunkt mene at de brænder for det. Det virker bare ikke sådan. Måske vi skulle prøve et andet sted. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Hvis du nu har gået på to hold samme sted uden at være tilfreds, så ja, find da et andet træningssted! Der findes mange dygtige og inspirerende trænere rundt omkring, så det er da med at finde en af dem i stedet for at kede dig og vuffer ihjel på en dårlig træningsplads. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 I så fald ville jeg kigge efter en retrieverklub eller en DcH i nærheden. Ud over den basale lydighed som du får begge steder, er retrieverklubben møntet på hundens naturlige drifter som, ja, retriever, med mulighed for markprøver osv. DcH er lavet ud fra det milde brugsarbejde, og forskellen fra DKK er primært rundering og spor. Jeg synes fordelen ved DcH er at der er mulighed for mange forskellige niveauer inden for lydighed, men også mulighed for både rally og AG. Klubben er landsdækkende, og dermed gode muligheder for konkurrencer hvis man lyster det:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Det nederste som Anne nævner er jo som oftest også en mulighed hos DKK klubberne... Både DKK og DCH er baseret på, at trænerne arbejder frivilligt, frivillig arbejdskraft er ikke altid nem at finde, så det kan variere ekstremt fra plads til plads og fra hold til hold hvad kvaliteten af trænerarbjdet er, er min erfaring... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Annette Besvaret Oktober 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Tak for alle jeres svar. Altid rart med noget inspiration. Jeg har tænkt på Hundekurven i Mullerup indtil videre. Men tænkt, jeg havde den opfattelse at retriever klubben mere var for hunde til jagt:lun:. Vores vuffer skal jo bare være en dejlig familiehund men vi mennesker skal jo også lære at give ham et godt hundeliv. Og det er det jeg syntes mangler på kurset. Vi lavede ét indkald pr. fører/hund. For første gang kom min ikke da jeg kaldte. Det har han gjort hidtil. Både til hvalpetræning og andre steder. Men han var alt for distraheret af glammende hunde på 2 andre hold på pladsen. Han tog sig en ordentlig swingtur og fik selvtillid og lækkert hår. Men det varede kort. Så skulle en Springer Spaniel sendes afsted. Den fór direkte på Messi og snerrede, hapsede og teede sig fuldstændig tosset. Jeg havde jo Messi i snor så han havde ikke mulighed for at undvige. Det var godt nok modig af træneren at lave indkald uden snor uden at kende de enkelte hunde. Hmmmm, tror jeg kigger om efter noget ande. Mange tak alle sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Jeg synes fordelen ved DcH er at der er mulighed for mange forskellige niveauer inden for lydighed, men også mulighed for både rally og AG. Klubben er landsdækkende, og dermed gode muligheder for konkurrencer hvis man lyster det:-) Som Amocca skriver, det gør sig jo også gældende for DKK - men selvfølgelig med forskel på pladserne. :blink: Og for øvrigt, hvis man som jeg bor i Københavnsområdet er der langt bedre trænings- og konkurrencemuligheder inden for DKK, end der er inden for DCH (= der er vist nærmest ikke nogen). Selv træner jeg mest hos private trænere - dem er der en del gode af her på Sjælland, synes jeg (selvom der da også nok skal være nogle mindre gode), og så er jeg selv instruktør i en DGI-klub, hvor jeg også træner. Den eneste DCH-klub, jeg har besøgt, ville jeg aldrig anbefale til nogle og ville bestemt ikke træne der selv. Jeg var der til et kursus i DGI-regi, men overværede noget af klubbens egen træning, hvor jeg bestemt ikke brød mig om metoderne. Men igen, det kan jo være meget forskellig fra træningsplads til træningsplads. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Det var egentlig for at sætte lighedstegn mellem udbuddet af træningstyper og antallet af klubber mellem DcH og DKK. Altså netop at begge er store netværk. Men når nu DKK ikke har været en god oplevelse, kunne DcH jo være et forsøg værd. Og så for at forklare om DcH konceptet, at det ikke er brugstræning, men ret ligetil hvis man skifter fra DKK. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Tak for alle jeres svar. Altid rart med noget inspiration. Jeg har tænkt på Hundekurven i Mullerup indtil videre. Men tænkt, jeg havde den opfattelse at retriever klubben mere var for hunde til jagt:lun:. Vores vuffer skal jo bare være en dejlig familiehund men vi mennesker skal jo også lære at give ham et godt hundeliv. Og det er det jeg syntes mangler på kurset. Vi lavede ét indkald pr. fører/hund. For første gang kom min ikke da jeg kaldte. Det har han gjort hidtil. Både til hvalpetræning og andre steder. Men han var alt for distraheret af glammende hunde på 2 andre hold på pladsen. Han tog sig en ordentlig swingtur og fik selvtillid og lækkert hår. Men det varede kort. Så skulle en Springer Spaniel sendes afsted. Den fór direkte på Messi og snerrede, hapsede og teede sig fuldstændig tosset. Jeg havde jo Messi i snor så han havde ikke mulighed for at undvige. Det var godt nok modig af træneren at lave indkald uden snor uden at kende de enkelte hunde. Hmmmm, tror jeg kigger om efter noget ande. Mange tak alle sammen. Men når nu du er der, kunne du så ikke lokke lidt ud af trænerne ved at spørge f.eks.: "Hvordan udvider jeg denne øvelse, når hvalpen kan den?" eller" Min hvalp bliver ukoncentreret når jeg står og venter,hvad kan jeg lave i mellemtiden?" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Jeg synes du skal tage en snak med træneren om jeres udfordringer og ud fra trænerens svar vurdere om du kan bruge det eller om du vil have det bedst på en ny træningsplads. Er selv underviser indenfor DKK og har selv kommet på en del dkk pladser og vi er alle meget forskellige vi tilretteligger selv træningen og vi har alle hund på mange forskellige måder. Ang. ventetiden træner i så ikke den øvelse i er igang med så i når træneren kommer rundt kan forklare om de udfordringer lige netop den øvelse giver jer og så træneren kan hjælpe jer videre??? Jeg har aldrig oplevet at folk står og venter på jeg kommer rundt som sådan jeg sætter dem igang med en opgave og går så rundt, jeg plejer somregel at opfordre til at huske at holde pauser netop fordi deres hunde ikke kan kalre en times ventetid men det har de nye ejere lidt svært ved de knokler derud af hehe.. Dem som holder pauser lytter også tit med hos sidemanden hvis nu de har ldit de samme problemer så kan de passende få rådene med derfra mens deres hvalp hviler. Håber du finder et sted hvor dig og din hvalp passer ind Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts