Hop til indhold

Kenzo mangler et hjem


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

På vejne af min søster sætter jeg dette opslag - En sidste chance for denne hund inden han aflives :( Familien er blevet forøget med 2 små børn i rap og der er ikke nok tid til hunden længere :(

 

Han er en smuk stor blandingshund - kastreret. Han er en blanding af border collie og alaskan malamute og er derfor en meget aktiv og krævende hund.

Han har ikke lært så meget, men han er faktisk utrolig lærenem og samarbejdsvillig - helt klart meget bordersind, men bliver ikke så nemt stresset som borderen og fungerer derfor fint sammen med børn (hvis de kan tåle at han er lidt overglad til tider).

 

Han er fem år gammel og ville kunne blive en formidabel familiehund hvis der er tale om en familie der har erfaring med hunde (især border collien). Han skal dog have plads både udendørs og indendørs eller i hvert fald røres meget og have mulighed for at bruge hovedet.

 

Håber rigtig meget at der er nogen som kunne tænke sig denne smukke hund for han er virkelig dejlig, men desværre også lidt forsømt :???:

 

kenzo.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig. Aflivning er efter min mening kun noget der skal bruges hvis dyret er uhelbredeligt syg med smerter, har nedsat livskvalitet eller er enormt aggressiv og ikke duer til omplacering.. en sund hund skal have et nyt hjem.

Og allerhelst et hjem, hvor man ikke pludselig kasserer ham igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ham jeg 'reddede' i sin tid. dengang var han kun en 'lille' hvalp og havde allerede været to andre steder i sit liv. Det er så trist at nogle hunde skal have sådan et liv og især så dejlig en hund som ham her. Ville ønske folk tænkte sig mere om inden de blandede hunderacer, for ham her er et godt eksempel på hvordan det ofte kommer til at gå for 'uheldige' blandinger. Der er ikke mange der kan rumme en hund som ham, når han er så stor, aktiv og har brug for en ejer med god erfaring.

 

Spørg endelig omkring for jeg ville sådan ønske at han fik et dejligt hjem - han er alt for ung til at blive aflivet :(

Tak for rådene om fb og de andre sider...jeg lægger straks opslag derind også...

Link til indlæg
Del på andre sites

PS: Jeg tror ikke han kan klare at være på internat. Han er ikke robust nok til at tage sådan en tur for han er meget kontaktsøgende og kærlig og ville slet ikke kunne holde til at være så meget alene og sammen med fremmede mennesker. Hvad hvis han kommer til at stå der længe? Vil meget gerne høre jeres opfattelse af internater og om I tror han ville få en større chance for at komme videre af det...

 

Nå ja og angående katte så har han ikke den store erfaring, men andre hunde er han rigtig god til, men man skal kunne stoppe hans leg når de andre hunde bliver trætte for han har ingen stopklods selv - igen det der med at have erfaring med border sindet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...