Hop til indhold

Så skete det igen...


Howlucky
 Share

Recommended Posts

At pressen har formået, at genbruge en efterhånden slidt overskrift:roll:

 

Kamphund gik til angreb - fyens.dk - Kerteminde

 

Og om et ikke eksisterende angreb :vedikke:

 

Dog skal de have ros for i denne artikel, trods alt at få nævnt hunderacen, samt at der reelt ikke indgik hverken flåede uskyldige hunde eller iturevne ejere i hændelsen:5up:

 

Overskriften kunne også bare ha lydt "bortløben hund råber svin efter tilfældige forbipasserende":genert:

 

Det er vel egentlig ikke så meget et debatoplæg.. bare en hovedrysten over fantasien blandt danske journalister..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

What....nej nej nej...hvilken tragedie...dø dem alle...kill it with fire! det kunne være et barn næste gang!!!!!:mrgreen:

 

Jep dø alle de dårlige journalister :5up:

 

Ellers bliver artiklen næste gang: "Barn amok i blodrus" - 2 årigt barn af racen homo sapiens gustav slap ud fra sin have, da forældre glemte at han var derude. Et par var ude at gå tur, da barnet pludseligt kommer løbende mod dem, mens han råber. Heldigvis får parret afværget angrebet, men vælger alligevel at melde angrebet. Næste gang kunne det gå ud over en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep dø alle de dårlige journalister :5up:

 

Ellers bliver artiklen næste gang: "Barn amok i blodrus" - 2 årigt barn af racen homo sapiens gustav slap ud fra sin have, da forældre glemte at han var derude. Et par var ude at gå tur, da barnet pludseligt kommer løbende mod dem, mens han råber. Heldigvis får parret afværget angrebet, men vælger alligevel at melde angrebet. Næste gang kunne det gå ud over en hund.

 

 

Hulker lidt af grin:lol::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

et andet eksempel:

fuld mand flød i frederiksgade - hvor finder de den slags sætninger???

 

teksten lød:

"En godt bedugget 54-årig mand lå lørdag nat og sov på Frederiksgade i Svendborg.

 

Det fik politiet til at tage ham med i detentionen, så han kunne sove rusen ud.

 

Han blev løsladt igen søndag morgen, uden nogen form for sigtelse"

 

døgnrapporten er altid fascinerende derfra....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne have været Trille de havde skrevet om.

Hund af racen Cavalier King Charles stak af fra den (ikke helt, men vi arbejder på det) aflukkede have.

Hunden gøede voldsomt af de forbipasserende børn, hvorefter ejeren straks fik fat i hunden.

Det lyder bare ikke helt så vildt som den anden artikel, men kunne meget vel have fundet sted:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahah... Ej, det er da for dumt... Enig med Howlucky, det kan sgu da knap nok kaldes et angreb :hmm:

Nu snakker vi jo normalt en del om det psykiske element, når en hund bliver overfaldet. Kunne det tænkes, at denne hundeejer også har fået en temmelig stor forskrækkelse? Og skal man bare grine og gøre nar, fordi der - indrømmet og heldigvis for det - ikke skete andet end dét?

 

Uanset hvor meget nogle herinde ved enhver lejlighed forsøger at tale de overfald ned, som i sin tid var skyld i ændringen af hundeloven, og uanset hvor tåbeligt journalister undertiden skriver, så kunne jeg faktisk godt tænke mig at vide, hvordan flertallet herinde egentlig ville have det ved at se en amstaff komme frit flyvende - uden ejer i sigte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvor meget nogle herinde ved enhver lejlighed forsøger at tale de overfald ned, som i sin tid var skyld i ændringen af hundeloven, og uanset hvor tåbeligt journalister undertiden skriver, så kunne jeg faktisk godt tænke mig at vide, hvordan flertallet herinde egentlig ville have det ved at se en amstaff komme frit flyvende - uden ejer i sigte?

 

Jeg ville da blive pisse forskrækket:shock: Men det ville jeg også hvis det var en lab, schæfer, boxer eller noget helt andet.....

 

Men pointen er nok at overskriften er "Kamphund ANGRIBER igen". Jamen, den angreb sgu ikke. For så havde manden altså for alvor haft noget at pive over! Den råbte bare røvhul (eller noget venligt, who knows) af manden og hans hund, og det var så det. Fair nok at manden blev forskrækket, men hvorfor kalde det et angreb?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu snakker vi jo normalt en del om det psykiske element, når en hund bliver overfaldet. Kunne det tænkes, at denne hundeejer også har fået en temmelig stor forskrækkelse? Og skal man bare grine og gøre nar, fordi der - indrømmet og heldigvis for det - ikke skete andet end dét?

 

Uanset hvor meget nogle herinde ved enhver lejlighed forsøger at tale de overfald ned, som i sin tid var skyld i ændringen af hundeloven, og uanset hvor tåbeligt journalister undertiden skriver, så kunne jeg faktisk godt tænke mig at vide, hvordan flertallet herinde egentlig ville have det ved at se en amstaff komme frit flyvende - uden ejer i sigte?

Jeg gør ikke nar af ejeren - jeg griner af journalisten, der kalder det der et overfald. Jeg kan godt forstå, hvis man bliver forskrækket og jeg kan da også selv blive nervøs, hvis en hund kommer løbende imod os og begynder at gø af mig. Men jeg ville aldrig kalde det et overfald, så længe den kun gøer :vedikke:

 

Og så handler det vel ikke om at tale noget ned - ikke for mit vedkommende i hvert fald. Jeg synes bare det er lidt plat at kalde det der et overfald. Hvis den rent faktisk havde bidt nogen, så ville det da være okay at skrive om det og kalde det et overfald. Men det der virker på mig mest som om at der bare ikke er andet at skrive om. Altså, det er nok den korteste artikel jeg nogensinde har set og jeg kan altså ikke lade være med at finde det lidt komisk, at man skriver en artikel om en hund, der gøer :lol: Undskyld, men det kan jeg virkelig ikke. Det er da hverken første eller sidste gang det er sket og så er det vel heller ikke værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu snakker vi jo normalt en del om det psykiske element, når en hund bliver overfaldet. Kunne det tænkes, at denne hundeejer også har fået en temmelig stor forskrækkelse? Og skal man bare grine og gøre nar, fordi der - indrømmet og heldigvis for det - ikke skete andet end dét?

 

Uanset hvor meget nogle herinde ved enhver lejlighed forsøger at tale de overfald ned, som i sin tid var skyld i ændringen af hundeloven, og uanset hvor tåbeligt journalister undertiden skriver, så kunne jeg faktisk godt tænke mig at vide, hvordan flertallet herinde egentlig ville have det ved at se en amstaff komme frit flyvende - uden ejer i sigte?

 

Som de andre skriver, så er det artiklens formulering...overfald og at "råbe vov" er ikke helt det samme imo.

 

Hvis en Amstaff kom frit flyvende uden ejer, så ville jeg gør mig klar til at sparke/banke/finde hvad jeg kunne som våben. Desværre er min erfaring med løse Amstaff, Ambull, Rottweilere og Schæfere meget dårlige, så jeg forventer det værste. Hvis hunden råbte røv, men vendte om, når jeg råbte tilbage, ville jeg dog ikke kalde det et overfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke fordi jeg selv har indvolveret mig så meget i alt det der om "farlige" hunderacer, loven og pressen og lidt OT til tråden er det vel også men måske nogle af jer der går mere op i det end jeg synes denne tekst var interessant (sikke en lang undskyldning for at lægge et link som var spændende...) Et forvaltningsrettslig blikk på forskrift om hunder « rodhetteogulven

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør absolut heller ikke grin m noget som helst..

Det undrede mig bare, at man kunne finde på at lave en overskrift som den, ja i det hele taget skrive artiklen:rolleyes: der må sq ske ufattelig lidt i Langeskov.

Jeg forstår godt, hvis der sidder en journalist eller to, og ikke helt kan få øje på den faglige stolthed:)

Noget andet er, at den da absolut ikke taler for at vi skal beholde hundeloven, hvis et angreb bare er når en hund løber uden for haven og råber svin. Hvad der har været hensigten, kan jeg ikke sige, men kan da sige, at det er umådeligt dårligt udført:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville da blive pisse forskrækket:shock: Men det ville jeg også hvis det var en lab, schæfer, boxer eller noget helt andet.....

Ja, for eksempel en gravhund, som jo ofte bliver brugt for at vise, at alle hunderacer skam er ens.

 

Men pointen er nok at overskriften er "Kamphund ANGRIBER igen". Jamen, den angreb sgu ikke. For så havde manden altså for alvor haft noget at pive over! Den råbte bare røvhul (eller noget venligt, who knows) af manden og hans hund, og det var så det. Fair nok at manden blev forskrækket, men hvorfor kalde det et angreb?

Jeg er enig så langt, som at en enkelt hundeejer ikke kan afværge angrebet fra en stor angrebslysten terrier. Han kan i et sådant tilfælde kun gøre sit bedste for at skade den så meget som overhovedet muligt for at forsøge at frelse sin egen hund, men som du så charmerende udtrykker det, så ville han i sandhed bagefter have haft noget at "pive over", eftersom hans hund måske ikke var sluppet levende fra mødet.

 

Så derfor har der ikke været tale om et angreb, men en grim forskrækkelse, som man bør gøre alt for at skåne sine medmennesker for.

 

Og ubehageligt må det have været for denne hundeejer, siden han valgte at anmelde hunden for ulovligt at være ude på egen pote på offentlig vej. Forhåbentlig får hundens ejer en gedigen bøde, samt påbud om at opdrage sin unge ordentligt, så det ikke sker igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Gør ikke nar ad episoden, men får mig nu en alvorligt god griner over at medierne stadig ikke er nået længere end til at koge suppe på så ligegyldige nyheder, fordi der er en amStaff involveret

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...