Hop til indhold

Troede lige, at det var en tvilling, de ville af med.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Hvor ser han kær ud :)

Men iha blev et eller andet sted så sur over at man smider hunde ud fordi der kommer et barn. Hvis du er ung med hund kan men vel et eller andet sted regne ud at der på et tidspunkt kommer et barn. Du kan da ikke bare få hund indtil du får barn? Klaphatte nå!

 

Helt enig!

 

Der er rigtig mange hunde, katte, ja selv marsvin, der ryger ud på den bekostning.

I vores Kvickly er der en opslagstavle og der var 2 marsvin, der kunne afhentes p.g.a at familien skulle udvides.

Synes godt nok, at det efterhånden er nogle tynde undskyldninger, folk kommer med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig. Og der hvor det virkelig er rigtigt at det er pga allergi er tanken ja det skriver alle desværre. Men da man anskaffede sig dyret skulle det være familie medlem. Taberen er altid den svageste dyret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår det heller ikke.. Jeg er en af de "unge" der nok får et barn på et tidspunkt, men jeg ville aldrig kunne forære nogle af mine dyr væk af den grund. Lige meget hvad, så skulle jeg nok få det til at fungere.

Ja, sådan har jeg det også. Bobo ryger aldrig, bare fordi jeg bliver gravid.

 

Jeg kan forstå det, hvis man har fået barnet og det slet ikke fungerer. Hvis man ender med at må flytte ud i en campingvogn, leve af pasta med ketchup og kun få sovet tre timer om natten pga. kolikbarn.. Eller at barnet og hunden slet ikke fungerer sammen og man ikke lige kan se sig ud af det. Eller andre scenarier, hvor det hele bare kokser.

 

Men at skille sig af med hunden, fordi man er gravid og ikke ved noget som helst om hvordan det kommer til at gå - det forstår jeg heller ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Ja det lyder godt nok som om det er et barn de forsøger at komme af med i de første linier :lol:

 

Det er dog pudsigt, for hvis de har tre hunde, så ser den bette sorte da yngre ud, personligt ville min første tanke være at de fleste "normale" ville vælge den yngste hund (Specielt hvis den stadig er en hvalp), til at sælge... Alternativt ville jeg personligt vælge at sælge "Problem hunden".... Derfor ville jeg være riiigtig påpasselig med hvorfor de netop valgte den "midterste hund" fremfor den nyeste...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter godt nok heller ikke, hvordan man kan have samvittighed til at få en hund, og derefter skille sig af med den pga. et barn :( Vi kommer til at få børn, mens vi har Sif, men det er da noget vi har taget med i betragtningen - både økonomisk, mentalt og alt muligt andet. Vi sikrede os bl.a. at hun fungerer godt sammen med børn, hvilket hun gør.

Åh jeg bliver så sur og ked af det på den stakkels hunds vegne :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter godt nok heller ikke, hvordan man kan have samvittighed til at få en hund, og derefter skille sig af med den pga. et barn :( Vi kommer til at få børn, mens vi har Sif, men det er da noget vi har taget med i betragtningen - både økonomisk, mentalt og alt muligt andet. Vi sikrede os bl.a. at hun fungerer godt sammen med børn, hvilket hun gør.

Åh jeg bliver så sur og ked af det på den stakkels hunds vegne :(

 

Man kan få et allergibarn, man kan få et kronisk sygt barn som kræver mange indlæggelser, man kan pludselig stå som enlig mor uden tid og overskud til både hund og barn.

 

Jeg er helt med på at alt for mange ikke tænker sig om inden de får hund, og ikke overvejer om de gider den når først der kommer børn. Men livet forandrer sig altså nogle gange i en uventet retning, og så er det vel bedre at give hunden et nyt hjem, fremfor at den er uønsket ved første ejer :vedikke:

 

Og nej jeg føler mig ikke ramt personligt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan få et allergibarn, man kan få et kronisk sygt barn som kræver mange indlæggelser, man kan pludselig stå som enlig mor uden tid og overskud til både hund og barn.

 

Jeg er helt med på at alt for mange ikke tænker sig om inden de får hund, og ikke overvejer om de gider den når først der kommer børn. Men livet forandrer sig altså nogle gange i en uventet retning, og så er det vel bedre at give hunden et nyt hjem, fremfor at den er uønsket ved første ejer :vedikke:

 

Og nej jeg føler mig ikke ramt personligt :blink:

 

Det er jeg helt med på, og det er en helt anden situation. Jeg snakker her om situationer, hvor de hunden skal væk på baggrund af at de skal have et (må man gå ud fra) sundt og raskt barn, men hvor de ikke også har overskud til hunden. Altså er man et yngre par uden børn, som anskaffer sig en hund, så må man vel tænke, at man skal have børn inden hundene dør 10+ år efter? Det er dem som jeg ikke forstår!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg helt med på, og det er en helt anden situation. Jeg snakker her om situationer, hvor de hunden skal væk på baggrund af at de skal have et (må man gå ud fra) sundt og raskt barn, men hvor de ikke også har overskud til hunden. Altså er man et yngre par uden børn, som anskaffer sig en hund, så må man vel tænke, at man skal have børn inden hundene dør 10+ år efter? Det er dem som jeg ikke forstår!

 

Sorry havde ikke fanget at du mente før barnet blev født :genert: så er vi helt enige

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis de tager sig tid til at finde den rette ejer så sys jeg nok ikke det er det værste i verdenen. Ville være værre hvis det var noget med den blev aflivet om 1 dag eller et eller andet. Jeg kan ikke helt sætte mig ind i de vil af med hunden pga familieforøgelse, men er enig med Skipper-odense i, at det er bedre hvis den får et hjem hvor den er ønsket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de har tre hunde forstår jeg ikke hvorfor de går af med den ene? om man har to eller tre udgør vel ikke den store forskel? :vedikke:

 

Nå nej... forstår ikke hvorfor man vælger at give op på forhånd?

der går nok heller ikke frygtelig mange år før babyklokkerne begynder at ringe her, og da jeg ved at Nissan er jordens mest jaloux og morsyge hund, kunne jeg sagtens sige nej. men vælger hellere at arbejde med det allerede nu, og han har det jo superfint med min lillebror på 3, og har altid haft det.

 

den tid de sorger, vil sætte mig og polere glorien lidt mere :lol:

 

 

pointen... jeg forstår ikke hvorfor man vælger at give op på forhånd... og hvorfor man kun går af med den ene hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man går nok af med den hund , der kræver mest tid , er besværlig at gå tur med og måske har lidt problemer med andre hunde.Eller man er i tvivl om der er noget helbredsmæssig.

Jeg kan ikke mindes jeg har hentet en akuthund på over 1 år, der havde været til dr undersøgelse for nylig.Bare så vaccinationer var up too date.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan få et allergibarn, man kan få et kronisk sygt barn som kræver mange indlæggelser, man kan pludselig stå som enlig mor uden tid og overskud til både hund og barn.

 

Jeg er helt med på at alt for mange ikke tænker sig om inden de får hund, og ikke overvejer om de gider den når først der kommer børn. Men livet forandrer sig altså nogle gange i en uventet retning, og så er det vel bedre at give hunden et nyt hjem, fremfor at den er uønsket ved første ejer :vedikke:

 

Og nej jeg føler mig ikke ramt personligt :blink:

Jo selvfølgelig, jeg er helt enig med dig. Nogle gange går ting bare slet, slet ikke som man forventede. Og det er man jo ikke nødvendigvis ansvarlig for :-) Men som jeg forstår det, er ejeren i den her historie kun blevet gravid og så synes jeg måske, at man skal slå koldt vand i blodet og se om der overhovedet bliver et problem, inden man skiller sig af med hunden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...