Hop til indhold

Hjælp min hvalp på 7 mdr.


Gæst Baiko
 Share

Recommended Posts

Puha en gyser tråd... Jeg kan sige igen, som jeg har sagt mange gange før. Det er nu bare helt fantastisk at se en fast lort :5up:

Så håber vi godt nok på fremskridt nu.

Vi har selv en hund med sart mave og har også kæmpet med alverdens ting. Nu har vi fundet noget hun kan tåle og det er bare dejligt.

Krydser fingre for at det hele bare går fremad for jer nu :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du skal huske at få checket om denne gardiatest er taget. Den cockerhvalp i min familie lød som din hvalp, den tabte sig var undervægtig og tilbagevændende tynd mave kom og gik med få dages mellemrum. De var temmelig tit hos dyrlæge og ja- den var tjekket for alt, indtil de pludselig hos dr dyr tog denne gardia test, som så var positiv.

Desværre skal man noglegange nærmest selv finde en mulig årsag, hvilket jo er uladsiggørlig som nu hundeejer.-

Du skal starte med at føre dagbog over foder, og afføring og ingen hurtige skift lave.Og hvis hunden virker dårligt -husk at tage temperatur.

Og brug ikke for underlige godbidder fra diverse supermarkeder i denne periode, de kan være tilsat hvad som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal huske at få checket om denne gardiatest er taget. Den cockerhvalp i min familie lød som din hvalp, den tabte sig var undervægtig og tilbagevændende tynd mave kom og gik med få dages mellemrum. De var temmelig tit hos dyrlæge og ja- den var tjekket for alt, indtil de pludselig hos dr dyr tog denne gardia test, som så var positiv.

Desværre skal man noglegange nærmest selv finde en mulig årsag, hvilket jo er uladsiggørlig som nu hundeejer.-

Du skal starte med at føre dagbog over foder, og afføring og ingen hurtige skift lave.Og hvis hunden virker dårligt -husk at tage temperatur.

Og brug ikke for underlige godbidder fra diverse supermarkeder i denne periode, de kan være tilsat hvad som helst.

 

Jeg kunne aldrig finde på at give ham godbidder fra super markeder osv.

Han har haft fået taget en gardiatest sagde dr. dyr og den var negativ. Så det er vel udelukekt :/

 

Men eftersom han ikke har fået taget den der allergi test alligevel, så kunne det måske godt være lagermide allergi?

Eller allergi overfor stivelse osv?

 

Ej jeg er SÅ bange for at det er noget alvorligt. :confused: men nu prøver vi lidt hjemmelavet mad og tager det stille og roligt så hans mave kan få et chance.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener der er noget med at man ikke kan teste hundes allergi overfor fødevareemner, men at man derfor må prøve sig frem?! Dog tænker jeg ikke at han ville få dårlig mave af lagermider? Men at det giver kløe? Ved dog ikke rigtig noget om hunde og allergi:genert:

 

Men jeg ved noget om at have dårlig mave. Jeg har selv netop fået konstateret cøliaki (glutenallergi), og er igang med en kæmpe kostomlæggelse *suk*! Det jeg har lært undervejs i min sygdom er, at rigtig mange mennesker, som af den ene eller anden årsag har dårlig mave, har stor gavn af at udelukke gluten (havde, byg, rug og afarter heraf) fra kosten, og skære ned på visse typer grøntsager.

 

Og det er derfor jeg prædiker kornfrit foder til hunden. Jeg synes det er en rigtig god ide at starte med hjemmelavet, og så med tiden køre over på et kornfrit tørfoder med en eller to proteinkilder.

 

Og du skal ikke spilde tid på at spekulere på om det er alvorligt eller ej. Tit, og det ved jeg jo nu fra mig selv, kan forholdsvis simple ting give meget slemme symptomer. Jeg har flere gange de sidste måneder, før jeg fik diagnosen, troet at jeg var døden nær, fordi jeg havde det så skidt i maven. Og så viser det sig at det "bare" er glutenallergi! Som jo er ret nemt at fikse (agtigt).

 

Bare husk at læsse dine bekymringer af herinde, og gem alt det gode humør til hunden:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener der er noget med at man ikke kan teste hundes allergi overfor fødevareemner, men at man derfor må prøve sig frem?! Dog tænker jeg ikke at han ville få dårlig mave af lagermider? Men at det giver kløe? Ved dog ikke rigtig noget om hunde og allergi:genert:

 

Men jeg ved noget om at have dårlig mave. Jeg har selv netop fået konstateret cøliaki (glutenallergi), og er igang med en kæmpe kostomlæggelse *suk*! Det jeg har lært undervejs i min sygdom er, at rigtig mange mennesker, som af den ene eller anden årsag har dårlig mave, har stor gavn af at udelukke gluten (havde, byg, rug og afarter heraf) fra kosten, og skære ned på visse typer grøntsager.

 

Og det er derfor jeg prædiker kornfrit foder til hunden. Jeg synes det er en rigtig god ide at starte med hjemmelavet, og så med tiden køre over på et kornfrit tørfoder med en eller to proteinkilder.

 

Og du skal ikke spilde tid på at spekulere på om det er alvorligt eller ej. Tit, og det ved jeg jo nu fra mig selv, kan forholdsvis simple ting give meget slemme symptomer. Jeg har flere gange de sidste måneder, før jeg fik diagnosen, troet at jeg var døden nær, fordi jeg havde det så skidt i maven. Og så viser det sig at det "bare" er glutenallergi! Som jo er ret nemt at fikse (agtigt).

 

Bare husk at læsse dine bekymringer af herinde, og gem alt det gode humør til hunden:-)

 

 

Ih hvor er det rart at jeg har fået det ud :)

Tak tak og tak :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne aldrig finde på at give ham godbidder fra super markeder osv.

Han har haft fået taget en gardiatest sagde dr. dyr og den var negativ. Så det er vel udelukekt :/

 

Men eftersom han ikke har fået taget den der allergi test alligevel, så kunne det måske godt være lagermide allergi?

Eller allergi overfor stivelse osv?

 

Ej jeg er SÅ bange for at det er noget alvorligt. :confused: men nu prøver vi lidt hjemmelavet mad og tager det stille og roligt så hans mave kan få et chance.

 

Velkommen til. Håber snart I får skovlen under problemet, for det er jo ikke til at holde ud at I skal have det, som I har det nu.

 

Hvis du vil have lavet en allergitest, vil jeg anbefale at du opsøger en dermatolog. Det er lidt dyrere i starten, men de er altså meget bedre til at gennemskue hvor de virkelige problemer ligger (allergitests snyder ofte en mindre trænet fagperson).

 

Ham jeg har linket til, har jeg personligt rigtig gode erfaringer med. Evt. kan han anbefale en anden, hvis du bor langt fra bagsværd.

 

Vethud Klinik

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg mener der er noget med at man ikke kan teste hundes allergi overfor fødevareemner, men at man derfor må prøve sig frem?! Dog tænker jeg ikke at han ville få dårlig mave af lagermider? Men at det giver kløe? Ved dog ikke rigtig noget om hunde og allergi:genert:

 

Men jeg ved noget om at have dårlig mave. Jeg har selv netop fået konstateret cøliaki (glutenallergi), og er igang med en kæmpe kostomlæggelse *suk*! Det jeg har lært undervejs i min sygdom er, at rigtig mange mennesker, som af den ene eller anden årsag har dårlig mave, har stor gavn af at udelukke gluten (havde, byg, rug og afarter heraf) fra kosten, og skære ned på visse typer grøntsager.

 

Og det er derfor jeg prædiker kornfrit foder til hunden. Jeg synes det er en rigtig god ide at starte med hjemmelavet, og så med tiden køre over på et kornfrit tørfoder med en eller to proteinkilder.

 

Og du skal ikke spilde tid på at spekulere på om det er alvorligt eller ej. Tit, og det ved jeg jo nu fra mig selv, kan forholdsvis simple ting give meget slemme symptomer. Jeg har flere gange de sidste måneder, før jeg fik diagnosen, troet at jeg var døden nær, fordi jeg havde det så skidt i maven. Og så viser det sig at det "bare" er glutenallergi! Som jo er ret nemt at fikse (agtigt).

 

Bare husk at læsse dine bekymringer af herinde, og gem alt det gode humør til hunden:-)

Det kan man godt teste med hensyn til fødevarer. Den dalmatiner jeg i sin tid havde blev også testet på hvordan han reagerede på kød - og her havde han nogen han reagerede på og andre lå lige på bordeline - det var blandt andet Kylling og laks han ikke måtte få - tilgengæld havde han ikke reaktioner på oksekød - som jo ellers normalt er en kilde til intolorance.

Meget tit er der kylling i de her allergi fodertyper - men i de seneste år er der kommet hyppigere reaktioner på kylling, da nogle hunde er begyndt at reagere på det.

Darwin kan ikke tåle kylling - det reagerer han på - men kalkun og and kan han godt. Det er simpel hen en jungle uden lige at rende rundt i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver at din dyrlæge siger at man ikke kan teste for det med bugspytkirtlen ?? Jeg skal ikke kunne sige hvor hun har taget sin uddannelse henne, men det er hvert fald lodret løgn. Man kan tage en blodprøve som TYDELIGT viser om det er bugspytkirtlen den er gal med.

 

Jeg synes fint du kan give ham de pangasius fisk du har købt, der er som sådan ingen grund til at fare rundt og købe alt muligt andet, når det nu blot er for en kort periode. I øvrigt synes jeg da også pangasius fisk er dyre nok, der er som regel 4 i en pakke til 45 kr. Og 4 holder da maks til 2 dage. Jeg synes også det er godt din dyrlæge har sagt at du skal prøve udelukkende med fisk og gulerødder i 2 uger. En hund/hvalp kan sagtens overleve på det i 2 uger. Det sidste halve år af min hunds liv levede han af kogte kartofler, kogte gulerødder, A38 og pangasius fisk fordi det var det eneste han kunne tåle, den sidste måned fik han oven i fish4dog som er et tørfoder.

 

 

Umiddelbart tænker jeg at du godt kan spare de ca 4000 kr det koster at få taget en blodprøve for allergi. Den blodprøve kan nemlig ikke se fødevarer. Det er derimod muligt at se ting som husstøvmider, lagermider, pollen osv. og sandsynligheden for at han får dårlig mave , HVIS han havde allergi for de ting, er ret lille. De viser sig som regel ved voldsom kløe og pels og hud problemer.

 

og jeg kan godt forstå hvis du er forvirret og rundtosset og tænker at det er helt håbløst. Men prøv dig stille og roligt frem og tag de råd du kan bruge og smid resten væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Du skriver at din dyrlæge siger at man ikke kan teste for det med bugspytkirtlen ?? Jeg skal ikke kunne sige hvor hun har taget sin uddannelse henne, men det er hvert fald lodret løgn. Man kan tage en blodprøve som TYDELIGT viser om det er bugspytkirtlen den er gal med.

 

Jeg synes fint du kan give ham de pangasius fisk du har købt, der er som sådan ingen grund til at fare rundt og købe alt muligt andet, når det nu blot er for en kort periode. I øvrigt synes jeg da også pangasius fisk er dyre nok, der er som regel 4 i en pakke til 45 kr. Og 4 holder da maks til 2 dage. Jeg synes også det er godt din dyrlæge har sagt at du skal prøve udelukkende med fisk og gulerødder i 2 uger. En hund/hvalp kan sagtens overleve på det i 2 uger. Det sidste halve år af min hunds liv levede han af kogte kartofler, kogte gulerødder, A38 og pangasius fisk fordi det var det eneste han kunne tåle, den sidste måned fik han oven i fish4dog som er et tørfoder.

 

 

Umiddelbart tænker jeg at du godt kan spare de ca 4000 kr det koster at få taget en blodprøve for allergi. Den blodprøve kan nemlig ikke se fødevarer. Det er derimod muligt at se ting som husstøvmider, lagermider, pollen osv. og sandsynligheden for at han får dårlig mave , HVIS han havde allergi for de ting, er ret lille. De viser sig som regel ved voldsom kløe og pels og hud problemer.

 

og jeg kan godt forstå hvis du er forvirret og rundtosset og tænker at det er helt håbløst. Men prøv dig stille og roligt frem og tag de råd du kan bruge og smid resten væk.

 

Jeg fatter ikke en bønne - for der KAN tages en blodprøve der kan påvise allergi/intolorance over for fødevarer. Det fik min dalmatiner altså taget via en blodprøve. Jeg har stadig alle hans diagnoser liggende. Prøven blev sendt til USA dengang og kostede 2500 - det var i 2001 - ved godt priserne er steget siden.

 

Jeg ville ikke give A-38 - men i stedet kan man bruge hytteost - da laktosen er meget mindre og derfor tåles godt af følsomme hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter ikke en bønne - for der KAN tages en blodprøve der kan påvise allergi/intolorance over for fødevarer. Det fik min dalmatiner altså taget via en blodprøve. Jeg har stadig alle hans diagnoser liggende. Prøven blev sendt til USA dengang og kostede 2500 - det var i 2001 - ved godt priserne er steget siden.

 

Jeg ville ikke give A-38 - men i stedet kan man bruge hytteost - da laktosen er meget mindre og derfor tåles godt af følsomme hunde.

 

Jeg kan kun sige hvad jeg ved og det er at det ikke er muligt at teste for fødevarer intolerance via blodprøve.

Den blodprøve der viser allergi, den bliver også sendt til USA og ja jeg gav 4000 kr for den i april 2012.

 

Men den blodprøve du fik taget på din hund, viste den også andre slags allergier, som feks husstøvmider osv ??

 

Den jeg ved bliver taget i dag, viser op til 39 allergier ( mener jeg det er ) og der er fødevarer ikke med.

 

Kan det simpelthen tænkes at man siden 2001 har fundet ud af at prøven for fødevareintolerance er for usikker til at den kan bruges ?? Jeg ved det ikke, men ud fra alle dem som jeg kender/læst om/kontaktet osv med hunde med allergi har jeg ikke oplevet en eneste der har fortalt at de har kunnet få taget blodprøve af deres hund for foderintolerance.

Så kan det mon være ændret ?

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt er der forskel på foderallergi og foderintolerance. Ved foderallergi er det hundes immunforsvar der reagere, mens at ved foderintolerance er det noget andet. Om man ved hvad det er, ved jeg faktisk ikke. Men det er hvert fald en negativ reaktion der ikke stammer fra immunforsvaret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er sjældent at hunde har egentlig foder allergi - faktisk er det kun 10 % der udvikler allergi - i langt de fleste tilfælde er der tale om intolerance - hvor hunden reagerer med dårlig mave og opkast.

Min Pongo fik foretaget 50 forskellige test - og i de 40 reagerede han i støre eller mindre grad - størst var allergien på inhalations området - i form af pollen og det var hele året rundt - noget værre end andet - han havde kraftige reaktioner på havre, rug, hvede og byg - desuden på ris, soja og majs.

Han reagerede også på flere kød sorter herunder kylling, svin og laks.

Det er jo over 10 år siden han fik den test taget og hvordan det er i dag aner jeg ikke - men forstår så at man ikke tester for fødevarer mere og det er ærgerligt syntes jeg, da det i mange tilfælde vil gøre nogen ting meget lettere, når man skal vælge mad til sin hund - om det så skyldes at prognosen er usikker ved jeg ikke, for den var god nok i Pongos tilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver at din dyrlæge siger at man ikke kan teste for det med bugspytkirtlen ?? Jeg skal ikke kunne sige hvor hun har taget sin uddannelse henne, men det er hvert fald lodret løgn. Man kan tage en blodprøve som TYDELIGT viser om det er bugspytkirtlen den er gal med.

 

Jeg synes fint du kan give ham de pangasius fisk du har købt, der er som sådan ingen grund til at fare rundt og købe alt muligt andet, når det nu blot er for en kort periode. I øvrigt synes jeg da også pangasius fisk er dyre nok, der er som regel 4 i en pakke til 45 kr. Og 4 holder da maks til 2 dage. Jeg synes også det er godt din dyrlæge har sagt at du skal prøve udelukkende med fisk og gulerødder i 2 uger. En hund/hvalp kan sagtens overleve på det i 2 uger. Det sidste halve år af min hunds liv levede han af kogte kartofler, kogte gulerødder, A38 og pangasius fisk fordi det var det eneste han kunne tåle, den sidste måned fik han oven i fish4dog som er et tørfoder.

 

 

Umiddelbart tænker jeg at du godt kan spare de ca 4000 kr det koster at få taget en blodprøve for allergi. Den blodprøve kan nemlig ikke se fødevarer. Det er derimod muligt at se ting som husstøvmider, lagermider, pollen osv. og sandsynligheden for at han får dårlig mave , HVIS han havde allergi for de ting, er ret lille. De viser sig som regel ved voldsom kløe og pels og hud problemer.

 

og jeg kan godt forstå hvis du er forvirret og rundtosset og tænker at det er helt håbløst. Men prøv dig stille og roligt frem og tag de råd du kan bruge og smid resten væk.

 

 

Tusinde tak Stella,

 

Ja jeg er jo bare bange for at det udvikler sig og at det til sidst bliver så slemt at han ikke kan kurerers, han har kastet op den 13. nov, 20.nov, 24. nov og prøvede at kste op i morges. Er det alvorligt??

Vi fortsætter med fisk og gulerødder - nu gav min mor ham en pakke med 4 stykker torskefileter i adventskalender, kan han godt spise dem eller må jeg kun give ham EN slags fisk ??

 

Vi fik et del svar tilbage i dag som viser om han optager nok vitaminer - den kunne påvise at han næsten er et pragteksemplar på B-vitamin, så det jo godt. Hans afføring er nu fast - men helt orrange med en slags brun krakeleret skorpe? (Det er vel meget normalt når han får så mange gulerødder?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med fødselsdagen og de faste pøller:mrgreen: Kun på HF fejrer man fast afførring:banan:

 

Det er gulerødderne der farver pøllerne orange, så ingen panik! Når hans mave fungerer nu, kunne noget tyde på at foderet har været problemet. Så jeg ville sagtens turde tilsætte andre slags fisk og måske lidt fjerkræ. Udkogte brune ris kan også være en god ide. Og så ville jeg nok også begynde at tilsætte et kornfrit tørfoder om et par uger. Fish4dogs har en variant med torsk, og de fås i mindre poser (i tilfælde af at det ikke fungerer eller han ikke kan lide det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg har kigget :)

Problemet er bare jeg er tvivl om hvor mange gram fisk han skal have og hvor mange gram gulerødder han skal have nu hvor han ikke får andet :) det ka jeg desværre ikke bruge de andre dejlige opskrifter til :)

 

Er 2x100 gram spætter + 2x100 gram gulerødder nok på en dag fx . Han er jo en hvalp endnu :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg har kigget :)

Problemet er bare jeg er tvivl om hvor mange gram fisk han skal have og hvor mange gram gulerødder han skal have nu hvor han ikke får andet :) det ka jeg desværre ikke bruge de andre dejlige opskrifter til :)

 

Er 2x100 gram spætter + 2x100 gram gulerødder nok på en dag fx . Han er jo en hvalp endnu :/

 

 

Hvor meget vejer han? Min vejer omkring 20-22 kg og får vel 700 gram om dagen + godbidder (alt er sjusset, da jeg ikke vejer noget, men bare ser på hans trivsel) Men hvis din vejer omkring 10 kg, så er 400 gram om dagen måske ok. Måske skal han have lidt mere. Prøv at se, om han virker sulten (giv evt lidt fisk som godbidder ved siden af også) Se på hans trivsel. Tager han på, taber han sig, holder han vægten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg har kigget :)

Problemet er bare jeg er tvivl om hvor mange gram fisk han skal have og hvor mange gram gulerødder han skal have nu hvor han ikke får andet :) det ka jeg desværre ikke bruge de andre dejlige opskrifter til :)

 

Er 2x100 gram spætter + 2x100 gram gulerødder nok på en dag fx . Han er jo en hvalp endnu :/

 

Jeg ville nok lave til mere end en dag :-D

 

Du skal tage ca 1/3 af hver ting og koge sammen til en stor gryderet.

 

Jeg lavede en portion til Luna forleden. Jeg brugte 2.3 kg råt oksekød (til hundekonsum, ikke menneske), som blev til 1.5 kg da det var kogt. Så tilsatte jeg 500 g rå brune ris til kødet (Missing har fortalt mig at 200 g rå ris ca giver 600 g kogte ris, når de har kogt en god halv time) og så tilsatte jeg 1.5 kg grønsager.

 

Og så endte jeg op med 7.6 kg færdiglavet hundemad, som jeg lod køle godt af inden jeg pakkede det i portioner af 400 g. Jeg køber de billige frostposer i Netto/Aldi/Rema osv til en 12 kr for 100 stk 4 liters mener jeg de er.

 

En vægt, 400 g i, bind knude og i fryseren. Så tager jeg ud dagen før, og lader det få stuetemperatur inden servering.

 

(Luna får halvt tørfoder og halvt hjemmelavet pt, derfor de 400 g)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg laver også til mere end en dag af gangen.

Jeg vil bare gerne vide hvor meget i selv ville give en hvalp på 7 mdr. 10,5 kg.

Ville i give mere end 200 gram fisk og 200 gram gulerødder om dagen? (han får jo ikke godbidder eller ben eller noget andet. Han må KUN få fisk og gulerødder)

Det med a se om han er sulten kan jeg ikke rigtig bruge, da han er en ædedolk og spiser til der ikke er mere :D hehe. men måske man bare skulle give ham ekstra ?

 

Ville i anbefale foderet fish4dogs hvis man skulle blande halv tørfoder i ?

 

Det er jo så svært, når jeg ikke ved om det "bare" er foderallergi/intollerance eller om der rent faktisk er noget alvorligt galt med hans tarme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg laver også til mere end en dag af gangen.

Jeg vil bare gerne vide hvor meget i selv ville give en hvalp på 7 mdr. 10,5 kg.

Ville i give mere end 200 gram fisk og 200 gram gulerødder om dagen? (han får jo ikke godbidder eller ben eller noget andet. Han må KUN få fisk og gulerødder)

Det med a se om han er sulten kan jeg ikke rigtig bruge, da han er en ædedolk og spiser til der ikke er mere :D hehe. men måske man bare skulle give ham ekstra ?

 

Ville i anbefale foderet fish4dogs hvis man skulle blande halv tørfoder i ?

 

Det er jo så svært, når jeg ikke ved om det "bare" er foderallergi/intollerance eller om der rent faktisk er noget alvorligt galt med hans tarme.

 

Jeg ville tage noget fisk og tørre i ovnen (en time eller mere ved 100 grader) Så har du til godbidder :blink:

 

400 gram lyder som et godt udgangspunkt. Hold øje med hans vægt og juster foderet derefter.

 

Personligt blander jeg ikke tørfoder ind, så der vil jeg ikke rådgive

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg laver også til mere end en dag af gangen.

Jeg vil bare gerne vide hvor meget i selv ville give en hvalp på 7 mdr. 10,5 kg.

Ville i give mere end 200 gram fisk og 200 gram gulerødder om dagen? (han får jo ikke godbidder eller ben eller noget andet. Han må KUN få fisk og gulerødder)

Det med a se om han er sulten kan jeg ikke rigtig bruge, da han er en ædedolk og spiser til der ikke er mere :D hehe. men måske man bare skulle give ham ekstra ?

 

Ville i anbefale foderet fish4dogs hvis man skulle blande halv tørfoder i ?

 

Det er jo så svært, når jeg ikke ved om det "bare" er foderallergi/intollerance eller om der rent faktisk er noget alvorligt galt med hans tarme.

Fish4dogs er et rigtigt godt kvalitetsfoder - det er i hvert fald mit indtryk. Men jeg ville starte ud med hjemmelavet og så se hvad der sker. Hvis det går godt i nogle uger, kan du jo prøve at blande lidt i.

 

Hvis du starter på flere nye ting på én gang, ved du nemlig ikke rigtigt hvad der virker/går galt. Så.. èn tilføjelse af gangen, det er mit bedste råd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...