Hop til indhold

Hjælp min hvalp på 7 mdr.


Gæst Baiko
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen,

 

Jeg er virkelig dybt frustreret og jeg håber i kan hjælpe mig.

Min hvalp på 7 mdr. er en Shiba Inu, og han lider af kronisk diarré. Siden vi fik ham har Baiko haft stort set kronisk diarré - de sidste 2-3 måneder har han ikke haft en eneste fast afføring :cry:

Vi har været til dyrelægen MANGE MANGE MANGE gange. Vi har også prøvet at gå til 2 andre dyrelæger, men ingen af dem siger de ved hvad det er.

 

Han har ikke:

Lagermide allergi

Ingen betændelse i tarmen

Ingen virus i blodet

Ingen bakterier som skulle være skyld i diarrén

 

I forgårs kastede han op 3 gange og var rigtig skidt, men igår og idag har han haft det godt. Han virker umiddelbart ikke "syg", da han normalt springer rundt og vil lege osv.

Næste skridt bliver så at han får lavet endoskopi får at se på tarmen og tage tarmprøver direkte fra tarmen.

Baiko har altid været sky for mennesker og det træder langt over hans grænser at folk står og roder og rager på ham - han bliver meget lille. :( Jeg har så ondt af ham.

Han er nu også begyndt at skulle meget mere på toilettet, omkriong 4 gange på en dag skal han ned og lave "stort" - men det er rent vand der løber ud af ham.

 

Han har den sidste måned fået Hypo-allergiker kost fra HILLS - men det er faktisk kun blevet værre efter vi er skiftet til det.

 

Jeg skal til dyrelægen igen i dag med ham hvor hun vil tjekke hans bihuller og lave en blodprøve som kan se om han fordøjer maden rigtigt??

 

Det er første gang jeg har haft hund og jeg er ærgelig talt et nervevrag på to ben der går rundt og ANER ikke hvad jeg skal stille op.

 

Har i nogle råd & ideer??

 

 

Mvh

Baikos' fortvivlede ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Han får Zoolac morgen og aften.

 

Vi startede på Redwitch foder som han fik i kennelen, men han begyndte at få mere og mere tynd mave. Så skiftede vi til Orijen i et par dage, men efter nogel dage opdagede vi at han havde fået spolorm, og han kom på dyrehospitalet i et døgn frodi han havde så mange. Da vi fik ham tilbage kørte vi over på skånekost fra Hills, og har nu givet HILLS HYPO ALLERGEN KOST i en måned. han får KUN det foder lige nu, hverken tyggeben eller noget som helst andet.

Jeg ved godt vi har skiftet noget, men det er det vi er blevet anbefalet og jeg lytter jo til hvad folk siger - jeg har desværre ikke særlig meget erfaring selv jo. :/

 

Jeg ved der

Link til indlæg
Del på andre sites

Du behøver kun at lave én tråd om samme emne!

Men velkommen, det gør mig ondt at høre at du har så store problemer med din første hund.

Jeg synes du skal prøve dig frem mht. foder, selvfølgelig medens du stadig får foretaget de prøver, der skal laves hos dyrlægen. Hvis din hund har fået det værre på det nuværende foder, er der ingen grund til at fortsætte med det. Prøv evt. med kogt ris blandet med tun eller kylling. Hvis det gør din hunds mave fastere, kan du prøve med et tørfoder baseret på ris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkomme:vinken:

 

Hvor er det synd for din lille hund:( Desværre er det bare med at prøve sig frem, og håbe på at noget virker før eller siden.

 

Se evt. disse tråde:

http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/34993-erfaringer-med-ibd.html

http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/34915-cavalie-king-charles-med-laengevarende-darlig-mave.html

 

Personligt ville jeg prøve en kornfri fodervariant med en proteinkilde. Derved udelukker du gluten af kosten. Jeg går ud fra at glutenallergi også forekommer hos hunde, og det giver ihvertfald avs i maven! Hvis du bruger foder med en proteinkilde, kan du også se om det skulle være en eller flere kødtyper han ikke kan tåle. Wolfsblut Wide Plain er med hest, som er en forholdsvis mild kødtype.

 

Samtidig ville jeg nok sætte ind med lidt der kunne støtte maven. Har i prøvet hjemmelavet skånekost? Og har i fået tjekket om bugspytkirtlen virker?

 

Kan du evt. skrive lidt mere om hvilke typer foder i har prøvet? Hvilke godbidder han får/har fået?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm ja den er lidt svær. For ofte er det jo fordi folk køber skod-foder, men det er jo ikke tilfældet her.

Jeg tror jeg vil læne mig op af dyrlægerne eller håbe på at en af dem som virkelig går op i foder herinde dukker op.

 

:-D Håber I finder en løsning for jeres vovse.

 

 

 

Mange tak Mini-me :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at BARF er det bedste råd at give, til en hund med en tilsyneladende meget sart mave - i hvert fald ikke her i første omgang.

 

Hvis jeg var jer, ville jeg prøve at lave hjemmelavet foder til ham. Det er faktisk ikke så svært og jeg kender til mange hunde der trives rigtigt godt på det.

Der er et par tråde herinde om emnet, jeg kan prøve at grave nogle frem, hvis det har interesse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at BARF er det bedste råd at give, til en hund med en tilsyneladende meget sart mave - i hvert fald ikke her i første omgang.

 

Hvis jeg var jer, ville jeg prøve at lave hjemmelavet foder til ham. Det er faktisk ikke så svært og jeg kender til mange hunde der trives rigtigt godt på det.

Der er et par tråde herinde om emnet, jeg kan prøve at grave nogle frem, hvis det har interesse?

 

 

Det må du meget gerne tusinde tak! :)

 

jeg har komemt til at oprette flere tråde herinde :( undskyld - hvordan fjerner jeg de andre tråde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du behøver kun at lave én tråd om samme emne!

Men velkommen, det gør mig ondt at høre at du har så store problemer med din første hund.

Jeg synes du skal prøve dig frem mht. foder, selvfølgelig medens du stadig får foretaget de prøver, der skal laves hos dyrlægen. Hvis din hund har fået det værre på det nuværende foder, er der ingen grund til at fortsætte med det. Prøv evt. med kogt ris blandet med tun eller kylling. Hvis det gør din hunds mave fastere, kan du prøve med et tørfoder baseret på ris.

 

mange tak, Jeg vil også tage en seriøs snak med min dyrelæge idag om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkomme:vinken:

 

Hvor er det synd for din lille hund:( Desværre er det bare med at prøve sig frem, og håbe på at noget virker før eller siden.

 

 

 

Personligt ville jeg prøve en kornfri fodervariant med en proteinkilde. Derved udelukker du gluten af kosten. Jeg går ud fra at glutenallergi også forekommer hos hunde, og det giver ihvertfald avs i maven! Hvis du bruger foder med en proteinkilde, kan du også se om det skulle være en eller flere kødtyper han ikke kan tåle. Wolfsblut Wide Plain er med hest, som er en forholdsvis mild kødtype.

 

Samtidig ville jeg nok sætte ind med lidt der kunne støtte maven. Har i prøvet hjemmelavet skånekost? Og har i fået tjekket om bugspytkirtlen virker?

 

Kan du evt. skrive lidt mere om hvilke typer foder i har prøvet? Hvilke godbidder han får/har fået?

 

 

Undskyld for den tidligere besked, jeg er bare et nervevrag pt.

Han får Zoolac morgen og aften.

 

Vi startede på Redwitch foder som han fik i kennelen, men han begyndte at få mere og mere tynd mave. Så skiftede vi til Orijen i et par dage, men efter nogel dage opdagede vi at han havde fået spolorm, og han kom på dyrehospitalet i et døgn fordi han havde så mange og var dehydreret. Da vi fik ham tilbage kørte vi over på skånekost fra Hills, og har nu givet HILLS HYPO ALLERGEN KOST i en måned. Han får KUN det foder lige nu, hverken tyggeben eller noget som helst andet.

Jeg ved godt vi har skiftet noget, men det er det vi er blevet anbefalet og jeg lytter jo til hvad folk siger - jeg har desværre ikke særlig meget erfaring selv jo. :/

 

Baiko er meget glad for mad, og før vi kørte over på hills hypo kost, fik han tit rester fra aftensmaden, det elskede han . Men det er som sagt slut.

Vi skal have tjekket bugspytskirtlen idag.

Jeg vil tale med hende om at lave hjemmelavet mad til bestående af evt. ris, kylling,tun og A38 (Er det bedst kun at prøve en af tingene til at starte med? Fx, KUN at give kylling i en måned?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er tilgivet:blink:

 

Min gamle dreng havde problemer med bugspytkirtlen, men da vi fik sat ham på daglig medicin, fik han et godt liv. Når han havde anfald med maven, fik han skånekost med udkogte brune ris, kogte grøntsager og kogt kylling eller hvid fisk. Jeg rev også rå gulerødder i maven, da de stopper og stabiliserer.

 

Når det er så kritisk som det er, ville jeg nok starte med en slags kød i nogle uger, og så prøve at tilsætte andre typer når maven er mere stabil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til:vinken:

Er din hund blevet tjekket for amøber i afføringen? Du skriver han har haft orm, så jeg går ud fra at han er tjekket.

Jeg har en hund, der havde dårlig mave da vi fik ham som 20 ugers og flere måneder frem. Det viste sig at han havde en amøbe der hedder giardia og den resulterer i diarre (og opkast). Han er rask nu, men der er gået over 1 år.

 

Hvis det ikke allerede er tjekket - så ville jeg gøre det.

De ser det i en afføringsprøve.

 

Jeg håber snart at din hvalp får en bedre mave. De er så frustrerende, når man ikke ved hvad der er galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes hjemmelavet mad er et rigtig godt forslag!

Alternativt ville jeg køre på et foder til hunde med sart mave. Altså ikke et allergifoder (medmindre hunden har allergi), men et specielt til sart mave. Eks. gastro intestinal fra RC eller lignende.

 

mange tak !

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...