Hop til indhold

Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Ok, tak for info, jeg løber nærmest kun Maxizoo cup hos DKK og den løb jeg ikke sidste år, da den lå samtidig med WAO, så det var jeg ikke lige klar over... Det kan også afhænge ekstremt meget af dommeren. HP Dinesen fx sætter sjældent sine banetider før nærmest alle hundene har løbet-agtigt....

Men jeg ved selvfølgelig ikke om jeg har 100% ret... Det er trænerne i min klub som har "bildt mig det ind" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Her er link til lørdagens 4 løb:

 

Spring kl. 1 - løb 1:

Vi får 5 fejl på slalommen. Jeg løber rimelig safe og laver fremadsendelse på hele banen stort set - ikke specielt flot og hurtigt :-/ Jeg ville have haft skiftet foran på begge posehuller (blindcros? har ikke helt styr på termerne!) men når det ikke, så jeg kommer ikke foran hende som jeg ellers havde forstillet mig jeg skulle. Smadder ærgerligt, men turde det ikke ;-) Hehe. Vi bliver samlet 5'er!

 

Spring kl. 1 - løb 2:

Ingen fejl og pind. Igen kun fremadsendelse (nu havde jeg jo haft succes med det i løb 1, så jeg fortsætte i den stil). Vi bliver 2'er og slået på tid af en (anden) Cairn Terrier - SEJT!

 

Agility kl. 1 - løb 1:

5 fejl (igen) på slalom + 4,xx sek tidsfejl. Slalommen ser det ud til at hun går ud af, fordi jeg måske lige sætter farten op til sidst :damn: - Godt vi pt. er på slalomkursus. Hun SKAL simpelthen blive mine afhængig af min placering! Det ser ud til at hun springer sine felter på balancen og A'et, når jeg ser videoen - fyyy! Vi bliver 5'er.

 

Agility kl. 1 - løb 2:

10 fejl - vidstnok begge på slalom? Og så ligner det igen hun springer feltet på nedgangen af balancen? Vi bliver 3'er

 

... Jeg går nu igang med løbetræning, så jeg faktisk kan følge med rundt også ;-) Turbo-terrier!

Og så træner vi selvfølgelig intenst på slalommen!

 

Vi blev som nævnt disket i begge løb søndag, men de blev ikke optaget (måske har det en positiv effekt at blive filmet?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså ikke kun dkk der kan finde på at sætte banetiderne efter de hurtige hunde. På vilhelmsborg havde seniorhundene 30 sekunder som banetid i en springklasse. Og jeg som troede det var slut med at skulle presse hunden som død og helheden. De almindelige hunde havde samme banetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er link til lørdagens 4 løb:

 

Spring kl. 1 - løb 1:

Vi får 5 fejl på slalommen. Jeg løber rimelig safe og laver fremadsendelse på hele banen stort set - ikke specielt flot og hurtigt :-/ Jeg ville have haft skiftet foran på begge posehuller (blindcros? har ikke helt styr på termerne!) men når det ikke, så jeg kommer ikke foran hende som jeg ellers havde forstillet mig jeg skulle. Smadder ærgerligt, men turde det ikke ;-) Hehe. Vi bliver samlet 5'er!

 

Spring kl. 1 - løb 2:

Ingen fejl og pind. Igen kun fremadsendelse (nu havde jeg jo haft succes med det i løb 1, så jeg fortsætte i den stil). Vi bliver 2'er og slået på tid af en (anden) Cairn Terrier - SEJT!

 

Agility kl. 1 - løb 1:

5 fejl (igen) på slalom + 4,xx sek tidsfejl. Slalommen ser det ud til at hun går ud af, fordi jeg måske lige sætter farten op til sidst :damn: - Godt vi pt. er på slalomkursus. Hun SKAL simpelthen blive mine afhængig af min placering! Det ser ud til at hun springer sine felter på balancen og A'et, når jeg ser videoen - fyyy! Vi bliver 5'er.

 

Agility kl. 1 - løb 2:

10 fejl - vidstnok begge på slalom? Og så ligner det igen hun springer feltet på nedgangen af balancen? Vi bliver 3'er

 

... Jeg går nu igang med løbetræning, så jeg faktisk kan følge med rundt også ;-) Turbo-terrier!

Og så træner vi selvfølgelig intenst på slalommen!

 

Vi blev som nævnt disket i begge løb søndag, men de blev ikke optaget (måske har det en positiv effekt at blive filmet?)

 

Hun har en virkelig flot fremdrift og løber så sikkert, det var en fornøjelse at se jer løbe i weekenden. :5up: Håber I får rigtig godt styr på slalommen på det kursus, så hun bliver hurtigere og mere sikker i en - så bliver I ikke til at stoppe. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det kun hos mig at dch tilmeld er helt gal? Over natten er der forsvundet 35 hunde fra vores agility konkurrence. Og den blev lukket i søndags så folk kan ikke selv melde fra. Heldigvis har jeg hentet al data ned til beregnerprogrammet

 

Jim Hempel skriver på fb:

 

"Hej

Der er i nat sket stor fejl på DcH-Tilmeld kl. 4 i nat, der er rigtig mange profiler der er blevet slettet. Jeg har kontaktet firmaet bag systemet, så der bliver arbejdet på at løse fejlen.

Hilsen

Jim Hempel

Ansvarlig for daglig drift af DcH.Tilmeld.dk"

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså ikke kun dkk der kan finde på at sætte banetiderne efter de hurtige hunde. På vilhelmsborg havde seniorhundene 30 sekunder som banetid i en springklasse. Og jeg som troede det var slut med at skulle presse hunden som død og helheden. De almindelige hunde havde samme banetid.

 

Eftersom 5 ud af 8 seniorhunde i stor klasse kommer i mål mageligt indenfor banetiden, så er der vel ikke tale om en urealistisk banetid? Nr 1 løber den på 21,38... De små og mellem seniorhunde havde samme banetid. Alle de små var indenfor banetid og 1 mellem var udenfor...

 

I stor klasse har Naja og Laddie tidsfejl - det er forventeligt. Naja lunter banen rundt - det samme gør Laddie og af og til går han i snus. Joy har 10 fejl, hvis det har været vægringer eller slalomfejl, så er det nok det der har kostet jer banetiden...

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Her er link til lørdagens 4 løb:

 

Spring kl. 1 - løb 1:

Vi får 5 fejl på slalommen. Jeg løber rimelig safe og laver fremadsendelse på hele banen stort set - ikke specielt flot og hurtigt :-/ Jeg ville have haft skiftet foran på begge posehuller (blindcros? har ikke helt styr på termerne!) men når det ikke, så jeg kommer ikke foran hende som jeg ellers havde forstillet mig jeg skulle. Smadder ærgerligt, men turde det ikke ;-) Hehe. Vi bliver samlet 5'er!

 

Spring kl. 1 - løb 2:

Ingen fejl og pind. Igen kun fremadsendelse (nu havde jeg jo haft succes med det i løb 1, så jeg fortsætte i den stil). Vi bliver 2'er og slået på tid af en (anden) Cairn Terrier - SEJT!

 

Agility kl. 1 - løb 1:

5 fejl (igen) på slalom + 4,xx sek tidsfejl. Slalommen ser det ud til at hun går ud af, fordi jeg måske lige sætter farten op til sidst :damn: - Godt vi pt. er på slalomkursus. Hun SKAL simpelthen blive mine afhængig af min placering! Det ser ud til at hun springer sine felter på balancen og A'et, når jeg ser videoen - fyyy! Vi bliver 5'er.

 

Agility kl. 1 - løb 2:

10 fejl - vidstnok begge på slalom? Og så ligner det igen hun springer feltet på nedgangen af balancen? Vi bliver 3'er

 

... Jeg går nu igang med løbetræning, så jeg faktisk kan følge med rundt også ;-) Turbo-terrier!

Og så træner vi selvfølgelig intenst på slalommen!

 

Vi blev som nævnt disket i begge løb søndag, men de blev ikke optaget (måske har det en positiv effekt at blive filmet?)

Ja, det er så der, at jeg har lyst til at slå dig hårdt i hovedet!

 

Du har en hund som er utroligt meget fremme og selvstændigt løbende, hvor jeg kæmper med at få min pirahna fri af mit ærme x 10 i løbet af en bane. Så der der "ikke specielt flot og hurtigt" kan du godt pakke væk... Det er jo netop flot og med et super flow - og hurtigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jim Hempel skriver på fb:

 

"Hej

Der er i nat sket stor fejl på DcH-Tilmeld kl. 4 i nat, der er rigtig mange profiler der er blevet slettet. Jeg har kontaktet firmaet bag systemet, så der bliver arbejdet på at løse fejlen.

Hilsen

Jim Hempel

Ansvarlig for daglig drift af DcH.Tilmeld.dk"

 

Jeg er forsvundet :megaked:

 

Mon ikke det ikke lykkedes at finde mig igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er link til lørdagens 4 løb:

 

Spring kl. 1 - løb 1:

Vi får 5 fejl på slalommen. Jeg løber rimelig safe og laver fremadsendelse på hele banen stort set - ikke specielt flot og hurtigt :-/ Jeg ville have haft skiftet foran på begge posehuller (blindcros? har ikke helt styr på termerne!) men når det ikke, så jeg kommer ikke foran hende som jeg ellers havde forstillet mig jeg skulle. Smadder ærgerligt, men turde det ikke ;-) Hehe. Vi bliver samlet 5'er!

 

Spring kl. 1 - løb 2:

Ingen fejl og pind. Igen kun fremadsendelse (nu havde jeg jo haft succes med det i løb 1, så jeg fortsætte i den stil). Vi bliver 2'er og slået på tid af en (anden) Cairn Terrier - SEJT!

 

Agility kl. 1 - løb 1:

5 fejl (igen) på slalom + 4,xx sek tidsfejl. Slalommen ser det ud til at hun går ud af, fordi jeg måske lige sætter farten op til sidst :damn: - Godt vi pt. er på slalomkursus. Hun SKAL simpelthen blive mine afhængig af min placering! Det ser ud til at hun springer sine felter på balancen og A'et, når jeg ser videoen - fyyy! Vi bliver 5'er.

 

Agility kl. 1 - løb 2:

10 fejl - vidstnok begge på slalom? Og så ligner det igen hun springer feltet på nedgangen af balancen? Vi bliver 3'er

 

... Jeg går nu igang med løbetræning, så jeg faktisk kan følge med rundt også ;-) Turbo-terrier!

Og så træner vi selvfølgelig intenst på slalommen!

 

Vi blev som nævnt disket i begge løb søndag, men de blev ikke optaget (måske har det en positiv effekt at blive filmet?)

 

Hvor er hun fin :lun: så god fremdrift i hende :5up: Vær du glad for det, det er jo supernemt for fører at handle på bagkryds når hunden har så fin fremdrift... Nu skal I bare have styr på slalomindgangene og mere stabilitet og fart i slalom og så kører det jo :-) Hvis jeg var dig ville jeg nok også arbejde lidt med balancefelterne... Det er godt nok kun med en negl hun nærmest rører dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nørdealarm :mrgreen:

 

Det gik lige pludselig op for mig, at jeg ikke havde fået opdateret mit resultatspreadsheet, og som den overspringshandlende ged jeg er, ja så kunne jeg jo passende lige gøre det nu, mens jeg var på arbejde :oops:

 

Jeg har 31 starter i år, de 20 af dem officielle.

Jeg har 15 fejlfri løb ud af de 31

11 disks

4 løb med 5 fejl - ud af disse er kun 1 en balancefeltfejl, 2 er vippefejl og 1 er en vægring

1 løb med 10 fejl - skrammelløb fra Vilhelmsborg hvor Karla styrter ned i flyv og misser sin slalomindgang

 

1 balancefejl folkens! Ok, dette er kun i gennemførte løb. Har ikke noteret om hun har smidt balancefeltet i nogle af sine disk-løb...

 

graf :mrgreen: se hvor fin og stor klumpen fejlfri er :lol:

 

graf2013_1maj.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

31 starter allerede!!! Fuck altså, flytter fand'me til Jylland. Har nuppet alt DKK, jeg kunne komme i nærheden af, undtagen et enkelt løb, og har kun haft 12 starter. Snyyyyyyyyyd.

 

(Men rigtig god statistik!)

jeg har kun haft 3 :lol: Hvis Sally skader sig selv mere i år, bliver hun solgt til sæbefabrikken! (eller er det kun heste man gør det med :lol:) Glæder mig til søndag, Martin kan have Agnes hjemme, så jeg kan koncentrere mig lidt bedre om Sally, og også lidt bedre miljøtræning for Dex. Han går så forfærdeligt ved siden af klapvognen, at det knap er besværet værd :rolleyes: (det er lige et projekt jeg burde bruge 10 minutter på hver aften, omme på have centrets parkeingsplads).

Link til indlæg
Del på andre sites

Nørdealarm :mrgreen:

 

Det gik lige pludselig op for mig, at jeg ikke havde fået opdateret mit resultatspreadsheet, og som den overspringshandlende ged jeg er, ja så kunne jeg jo passende lige gøre det nu, mens jeg var på arbejde :oops:

 

Jeg har 31 starter i år, de 20 af dem officielle.

Jeg har 15 fejlfri løb ud af de 31

11 disks

4 løb med 5 fejl - ud af disse er kun 1 en balancefeltfejl, 2 er vippefejl og 1 er en vægring

1 løb med 10 fejl - skrammelløb fra Vilhelmsborg hvor Karla styrter ned i flyv og misser sin slalomindgang

 

1 balancefejl folkens! Ok, dette er kun i gennemførte løb. Har ikke noteret om hun har smidt balancefeltet i nogle af sine disk-løb...

 

graf :mrgreen: se hvor fin og stor klumpen fejlfri er :lol:

 

[ATTACH=CONFIG]107748[/ATTACH]

 

Jaaaa, flere lagkager!!! :klap: Hvilket minder mig om at jeg faktisk ikke har opdateret efter Albertslund... :hmm: Det stævne må jo nødvendigvis forbedre min diskprocent væsentligt! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

31 starter allerede!!! Fuck altså, flytter fand'me til Jylland. Har nuppet alt DKK, jeg kunne komme i nærheden af, undtagen et enkelt løb, og har kun haft 12 starter. Snyyyyyyyyyd.

 

(Men rigtig god statistik!)

 

de 11 af starterne er jo DGI / for sjov klub konkurrencer.

 

Af reelle konkurrencer (DCH el. DKK) har jeg jo kun løbet 3 i år (8 starter i Odense, 9 i Vilhelmsborg (8+finale) og 3 i Odder - fordi jeg trak hende fra det 4.)... Jeg har dog haft mulighed for at starte flere - der har været 2 dages stævne i Vejle, 2 dages i Dronninglund (samtidig med Odders 1 dags), 1 dags i Syddjurs og 1 dags i Ålborg... konklusion: ja, du bør flytte til Jylland og melde dig ind i DCH :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidder lige og lurer på resultaterne fra Odder. No wonder den ag åben føltes som om det gik sindssvagt stærkt. Karla har den 2. hurtigste tid på den bane, på tværs af alle klasser, kun overgået af Heidi Simonsen og Speed... :shock: sindssvage kræ. Fuck hvor er det ærgerligt det ikke blev filmet, det var et suverænt løb med det flotteste løbefelt på balancen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersom 5 ud af 8 seniorhunde i stor klasse kommer i mål mageligt indenfor banetiden, så er der vel ikke tale om en urealistisk banetid? Nr 1 løber den på 21,38... De små og mellem seniorhunde havde samme banetid. Alle de små var indenfor banetid og 1 mellem var udenfor...

 

I stor klasse har Naja og Laddie tidsfejl - det er forventeligt. Naja lunter banen rundt - det samme gør Laddie og af og til går han i snus. Joy har 10 fejl, hvis det har været vægringer eller slalomfejl, så er det nok det der har kostet jer banetiden...

 

Sjovt... Tjekkede lige resultaterne, og er lige ved at tro banetiden er på 30 sekunder i alle klasser. Men det løb jeg tænkte på var slet ikke et af dem jeg gennemførte :fornaermet: Men jo... Han havde nærmest slalomfejl i samtlige klasser... Og det er ikke meget fejl på tiden han får... Men jeg skal være ærlig, jeg havde faktisk kun set at banetiden var på 30 sekunder i den åbne springklasse søndag, og ikke at det var tilfældet i alle springklasserne.

 

Og så synes jeg måske der er noget galt når vi skal helt ned på baner der kan løbes på under 22 sekunder, når vi taler klasse 2 :vedikke: Men jeg kommer jo også fra "vi-skal-se-hvor-mange-gange-vi-kan-slå-krølle-på-os-selv-og-bryde-hundens-flow"-dch-land...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vilhelmsborg er også DcH :vedikke: - hvor krøllede banerne er, afhænger jo af dommerne. Banerne til Vilhelmsborg var tegnet af Ingo og HP... Begge dommere jeg synes laver baner med godt flow...

 

men hvad mener du med, at "der er noget galt når vi skal helt ned på baner der kan løbes på under 22 sek, når vi taler klasse 2"? Jeg tror ikke jeg forstår hvad det er du mener der er galt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vilhelmsborg er også DcH :vedikke: - hvor krøllede banerne er, afhænger jo af dommerne. Banerne til Vilhelmsborg var tegnet af Ingo og HP... Begge dommere jeg synes laver baner med godt flow...

 

men hvad mener du med, at "der er noget galt når vi skal helt ned på baner der kan løbes på under 22 sek, når vi taler klasse 2"? Jeg tror ikke jeg forstår hvad det er du mener der er galt?

 

Det eneste jeg hentyder til er såmænd at jeg er fra Sjælland, og jeg derfor oplever anderledes baner end det jeg er vant til når jeg kommer til Jylland. Det er ikke en kritik af dommerne nogen steder. Der er bare forskel på hvad de vægter som vigtigt at have med. Personligt ville jeg foretrække de baner jeg oplever i Jylland til Cassi, for hun har brug for det gode flow og ville elske at arbejde ud og selv. Mens det med hele tiden at skulle holde fast i næsen på hunden, som vi skal her på ø'en passer bedre til Joy...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun fin :lun: så god fremdrift i hende :5up: Vær du glad for det, det er jo supernemt for fører at handle på bagkryds når hunden har så fin fremdrift... Nu skal I bare have styr på slalomindgangene og mere stabilitet og fart i slalom og så kører det jo :-) Hvis jeg var dig ville jeg nok også arbejde lidt med balancefelterne... Det er godt nok kun med en negl hun nærmest rører dem...

Ja det gik også op for mig da jeg så videoerne. Øvvv, jeg vil helst have løbefelter på hende, men jeg må bare igang med at træne på musemåtten ;-)

.. Og tak :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har en virkelig flot fremdrift og løber så sikkert, det var en fornøjelse at se jer løbe i weekenden. :5up: Håber I får rigtig godt styr på slalommen på det kursus, så hun bliver hurtigere og mere sikker i en - så bliver I ikke til at stoppe. :-D
Taaaak :mrgreen: Vi var afsted til 3. slalomtræning i tirsdags. Vi træner 2x2 hos Rikke Wriedt og kom op på 6 pinde fra alle mulige svære indgange og med mig der lavede alle mulige svære forstyrrelser (krydse bag, styrtede forbi, løb med, løb væk mv.). I dag havde vi slalom som hovedemne til AG-træning - jeg havde egentlig tænkt kun at tage de 6 pinde, men da hun kom igang fortsatte hun bare, så det endte med at hun lavede 10-15 af de sikreste og hurtigste (i forhold til tidligere) fulde slalommer uden overhoved at kigge på mig og være afhængig af hvor jeg stod - og det var med virkelig meget fart og godt flow. KÆMPE FREMGANG!! Jeg tror helt sikkert på det nu :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er så der, at jeg har lyst til at slå dig hårdt i hovedet!

 

Du har en hund som er utroligt meget fremme og selvstændigt løbende, hvor jeg kæmper med at få min pirahna fri af mit ærme x 10 i løbet af en bane. Så der der "ikke specielt flot og hurtigt" kan du godt pakke væk... Det er jo netop flot og med et super flow - og hurtigt!

Jeg ELSKER selvfølgelig Nala's glæde ved fremadsendelse, og jeg er udemærket klar over at det er en kæmpe fordel (når vi bliver lidt bedre til at styre det, hehe) ... Men jeg synes altså ikke det er hurtige og gode løb i forhold til hvad vi kunne have gjort - jeg løber dem jo slet ikke i ideallinjerne, og bruger meget tid på at vente bag hende. f.eks. ved poserne, mv - det var bare det jeg mente .. Det handler nok primært om at jeg skal turde lave krydsene og så skal vi have det trænet en del mere!
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...