Hop til indhold

Danske husdyr vantrives som aldrig før


Umulia
 Share

Recommended Posts

Ja det er sørgeligt, men bare i min omgangskreds og naboer og bekendte kan jeg tælle mange hunde som lever kummerligt, så det kommer ikke bag på mig.

 

På min vej bor der en schæfer hund, den kommer aldrig indenfor, den bor ude i gårdhaven de har nemlig ingen have, kun fliser foran og hegn omkring. Den kan ligge i læ under trappen. Jeg har ALDRIG set hunden blive luftet eller kælet med. Den går tit bare hvileløst rundt eller ligger under trappen. Går forbi op til 8 gange om dagen og det har jeg gjort det sidste år. Det er virkelig sørgeligt.

 

Så har jeg min mors naboer, de slår og sparker deres hund, den står bundet til trappen det meste af dagen og den har altid halen mellem benene, den bor udenfor og kommer aldrig ud at blive luftet. Jeg har været over og give den tyggeben og legetøj og kælet med den, den er så usikker og bange. Ejeren er nogen idioter men gode venner med landbetjenen som lader som om han er både blind og døv når han er der.

 

 

Så har jeg min moster og hendes mand, de tæsker simpelthen deres hunde, de bor i en løbegård, kommer på jagt 2 gange om året, er vildt tynde. De har skudt 2 af deres unghunde da de ikke kunne bruges til jagt. De er sidsyge og jeg hader dem. Deres kvægdyrlæge ( de har landbrug ) har svinet dem til flere gange og truet med både dit og dat, de havde nemlig lukket en hund ind i en transport kasse i 3 dage, for at den skulle lære at blive renlig, den var smurt ind i lort og tynd og skrækslagen, kvægdyrlægen så det og hunden var så skadet mentalt at han aflivede den.

 

 

Så er der den hund hvor min familie bor til leje, som har stået bundet i evigheder i en kort lænkekæde med alvorlig diarre uden læ. Aldrig uden for lænken. Den har nu fået en hundegård, så nu står den så der 24 timer i døgnet.

 

Så på min brors tidligere arbejds plads, var der en labrador der konstant rendte rundt med halen mellem benen og når ejeren som var min brors chef lige kom forbi sparkede han den. Min bror har set ham stå og sparke den voldsomt i ribbene mens den skreg, men min bror var kun 17 på det tidspunkt og turde intet gøre udover at sige op. Alle de andre medarbejder lod som om de ikke så hvad der forgik.

 

Så er der min anden bror som også er indenfor håndværker faget, hans chef er også en magtliderlig person og har også en hund der bor i laden og som aldrig bliver luftet, af og til kommer den ud i dagslyset i hundegården. Den bliver jævnligt sparket hvis den står i vejen og den gemmer sig hver gang ejeren kommer, får han endelig fat i den, bliver den trukket i nakkeskindet.

 

 

Det er så sørgeligt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men jeg synes den artikel er tåget.

Man lægger ud med nogle kritisable forhold i Bulgarien med indavl etc.

Og får det til at ligne noget der sker i Danmark?

 

Er det her et mediestunt fra Dyrenes Beskyttelse, meget passende op til juletiden hvor dankortet ofte sidder lidt mere løst?

 

Jeg har mange gange prøvet at henvende mig til DB i dyreværnssager, og fundet ud af at det ikke er der man skal hen. Hvor man så skal hen har jeg aldrig rigtigt fundet ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

At folk kan få sig selv til det :evil: Jeg kan heldigvis ikke huske at have set nogle hunde, der bliver deciderede mishandlede - jo, en enkelt hund for noget tid siden, som blev rykket så meget i at den pev, men ellers ikke rigtigt - men jeg ved jo godt, at det sker. Og det er sgu sørgeligt, at der stadig er nogle, der synes det er okay at behandle dyr sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Danmark er desværre et u-land på dette område, og Dyrenes Beskyttelse er lige til at lukke op og sk*de i (undskyld mit sprog). Dem, der virkelig gør noget for dyrene, de behøver ikke medieomtale for at rose deres arbejde - ofte knokler de i det skjulte, fordi de tænker på dyrene og ikke omtalen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men jeg synes den artikel er tåget.

Man lægger ud med nogle kritisable forhold i Bulgarien med indavl etc.

Og får det til at ligne noget der sker i Danmark?

 

Er det her et mediestunt fra Dyrenes Beskyttelse, meget passende op til juletiden hvor dankortet ofte sidder lidt mere løst?

 

Jeg har mange gange prøvet at henvende mig til DB i dyreværnssager, og fundet ud af at det ikke er der man skal hen. Hvor man så skal hen har jeg aldrig rigtigt fundet ud af.

 

 

Jeg synes også artiklen er rodet, men ikke desto mindre er jeg sikker på at det er sandt. Altså at alt alt for mange hunde lider dagligt, enten psykisk eller fysisk. Min dyrlæge fortalte bla at det værste han havde oplevet var en som havde en jagthund der under jagten havde revet sit ben slemt. Da han efter 3 uger besluttede sig for at opsøge dyrlægen, stank såret af råd og betændelse og væskede og var hævet til dobbeltstørrelse og ikke nok med det, noget af knoglen var flækket. 3 uger !! Havde den gået med det før ejeren nossede sig sammen til at gå til dyrlægen.

 

 

 

Men ellers er jeg enig i at DB ikke burde himle sådan op, for de gør sku sjælden noget hvis man ringer og beder dem om hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Danmark er desværre et u-land på dette område, og Dyrenes Beskyttelse er lige til at lukke op og sk*de i (undskyld mit sprog). Dem, der virkelig gør noget for dyrene, de behøver ikke medieomtale for at rose deres arbejde - ofte knokler de i det skjulte, fordi de tænker på dyrene og ikke omtalen.

 

 

Helt enig, DB gør virkelig ikke deres arbejde ordenlig i forhold til alt den omtale og alle de frivillige og alle de penge de får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jens Svenningsen udtaler sig :roll: lov mig her og lov mig der, og så sidder han i udvalg med sine venner og vil rådgive om hvor meget lov der skal væltes ud over hunde han ikke kan tolerere, men hvis man skulle have et spørgsmål vedrørende hundelov til denne Jens Svenneingsen kan han da bøje den til ukendelighed, han er helt suverent anbragt i Hundeudvalget! :fornaermet:

 

:slem: Forresten er han vist DB's expert i større klovdyr! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:hmm... Tja... jeg har det sådan lidt, ja det foregår, men der er også små piger der bliver voldtaget af voksne mænd, der er folk der kører andre ihjel i deres spritrus. Nogle steder får kvinder pisk fordi de går i bukser:shock: næsehorn bliver slået ihjel, bare fordi man vil have deres horn osv...

 

Det var bare for at nævne lidt af de uhyggelige ting, der sker i verden, som jeg absolut ikke bryder mig om, og jeg med sikkerhed kan sige jeg ikke gør (ud over jeg går med bukser uden at få pisk for det)

 

Det jeg egentlig tror jeg vil frem til er, dyremishandling har og vil altid foregå, heldigvis er det ikke de fleste hunde/katte der lever et kummerligt liv i DK - Kunne også have det mistænkt for, at være en artikel/reklame, der vil tale til min samvittighed/medlidenhed og dermed få mig til at støtte en eller anden dyreorganisation - men er der noget der bare har den modsatte effekt på mig, så er det tiggen om penge, der spiller på folks følelser.

 

Det positive i artiklen synes jeg var 1812 dyrenes vagtnummer - det havde jeg da aldrig hørt om før:genert:

 

Og så den bette overskrift ovenover om stjålne Bertha der var kommet hjem igen:lun: var også vældig positiv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det positive i artiklen synes jeg var 1812 dyrenes vagtnummer - det havde jeg da aldrig hørt om før:genert:

 

Og jeg har så hørt utallige eksempler fra folk, der har ringet til det nummer, uden at DB har gidet løfte en finger. Så er sådan et nummer ikke meget værd. Faktisk vil jeg næsten påstå, at det skader mere, end det gavner, for Falcks svar vil også være, at du skal ringe dertil, selvom du har prøvet uden held.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg har så hørt utallige eksempler fra folk, der har ringet til det nummer, uden at DB har gidet løfte en finger. Så er sådan et nummer ikke meget værd. Faktisk vil jeg næsten påstå, at det skader mere, end det gavner, for Falcks svar vil også være, at du skal ringe dertil, selvom du har prøvet uden held.

Falck er også nogle røvhuller når det gælder råkid eller nogle af de andre hjortekid/kalve, afliver dem rask væk selvom de kan flaskes op og gøres til velfungerende vilde klovdyr igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt ærgerligt at passive DB står i vejen for at en mere proaktiv organisation som f.eks. SPCA kan komme ind i Danmark. Men bortset fra det tænker jeg: Er der virkelig en stigning i antallet af dyremishandlinger, eller er der en stigning i antallet af mennesker, der anmelder det? Hvis det sidste er tilfældet, er det jo en positiv ting!

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:hmm... Tja... jeg har det sådan lidt, ja det foregår, men der er også små piger der bliver voldtaget af voksne mænd, der er folk der kører andre ihjel i deres spritrus. Nogle steder får kvinder pisk fordi de går i bukser:shock: næsehorn bliver slået ihjel, bare fordi man vil have deres horn osv...

 

Det var bare for at nævne lidt af de uhyggelige ting, der sker i verden, som jeg absolut ikke bryder mig om, og jeg med sikkerhed kan sige jeg ikke gør (ud over jeg går med bukser uden at få pisk for det)

 

Det jeg egentlig tror jeg vil frem til er, dyremishandling har og vil altid foregå, heldigvis er det ikke de fleste hunde/katte der lever et kummerligt liv i DK - Kunne også have det mistænkt for, at være en artikel/reklame, der vil tale til min samvittighed/medlidenhed og dermed få mig til at støtte en eller anden dyreorganisation - men er der noget der bare har den modsatte effekt på mig, så er det tiggen om penge, der spiller på folks følelser.

 

Det positive i artiklen synes jeg var 1812 dyrenes vagtnummer - det havde jeg da aldrig hørt om før:genert:

 

Og så den bette overskrift ovenover om stjålne Bertha der var kommet hjem igen:lun: var også vældig positiv...

 

 

Der er altid situationer der er værre end den man sidder i. Men personligt vil jeg gerne have lov til at blive gal over småting som f.eks. lorte-vejsalt og jeg vil også have lov til at forsøge at gøre noget ved tingene. Også selvom andre har det værre. Ellers udvikler vi os aldrig som samfund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt ærgerligt at passive DB står i vejen for at en mere proaktiv organisation som f.eks. SPCA kan komme ind i Danmark. Men bortset fra det tænker jeg: Er der virkelig en stigning i antallet af dyremishandlinger, eller er der en stigning i antallet af mennesker, der anmelder det? Hvis det sidste er tilfældet, er det jo en positiv ting!

Tror faktisk at det kære sociale medie Facebook kun har været til dyrenes fordel, flere er opmærksomme, flere finder nye hjem, flere bliver fundet og meget hurtigt "spredt" i befolkningen. Dyrefinder og dyreefterlysningen har aldrig fungeret optimalt for andre end dem der arbejder med det eller dem der har mistet et dyr...

 

Den sidste respekt jeg havde for DB forsvandt da en af deres egne kredsformænd misrøgtede et æsel meget groft (Mathilde sagen kan læses på heste-nettet)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt ærgerligt at passive DB står i vejen for at en mere proaktiv organisation som f.eks. SPCA kan komme ind i Danmark. Men bortset fra det tænker jeg: Er der virkelig en stigning i antallet af dyremishandlinger, eller er der en stigning i antallet af mennesker, der anmelder det? Hvis det sidste er tilfældet, er det jo en positiv ting!

 

Jeg tror, at der kan være noget om det sidste

 

 

 

Mht 1812, så har jeg kun positive erfaringer med. Jeg har dog kun skulle bruge dem i forbindelses med skadede dyr (vilde), hvor jeg tidligere har skulle ringe til Falck. De var hjælpsomme og sørgede for, at jeg kom i omgående kontakt med en i området, der kunne hjælpe (pindsvin i dette tilfælde)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt ærgerligt at passive DB står i vejen for at en mere proaktiv organisation som f.eks. SPCA kan komme ind i Danmark. Men bortset fra det tænker jeg: Er der virkelig en stigning i antallet af dyremishandlinger, eller er der en stigning i antallet af mennesker, der anmelder det? Hvis det sidste er tilfældet, er det jo en positiv ting!

 

For at opbygge noget solidt kræves der et sundt fundament der står urokkeligt fast forankret, og hvorfor bygge noget op, man ikke har ønsker om skal virke, og det er nok problemets kerne!

 

Sagt på en anden måde, den dag topfolk i div. organisationer mener noget med deres krav om vedtagelse af lovparagraffer og deres udformning, og tolker dem i overensstemmelse med det oplyste, er der håb om forståelse, og den er totalt fraværende! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men jeg synes den artikel er tåget.

Man lægger ud med nogle kritisable forhold i Bulgarien med indavl etc.

Og får det til at ligne noget der sker i Danmark?

 

Er det her et mediestunt fra Dyrenes Beskyttelse, meget passende op til juletiden hvor dankortet ofte sidder lidt mere løst?

 

Jeg har mange gange prøvet at henvende mig til DB i dyreværnssager, og fundet ud af at det ikke er der man skal hen. Hvor man så skal hen har jeg aldrig rigtigt fundet ud af.

det må vel være politiet - men det er nok nærmest umuligt at få dem til at tage sig af det , men hvordan kan man bevise det hvis det foregår inden for hjemmets 4 vægge ? - hvis der fks er tale om små kæledyr - marsvin - fugle eller lign der ikke fodres eller går i for små bure er det jo nærmest umuligt at bevise . Hvis det er en hund der altid er lænket har det vist været forbudt i mange år , men hvad med den hund der er så tyk at den har 4 " gangvorter " istedet for ben ? eller den hund der løber løs befærtede steder selv om den ikke er under kontrol ? Efter min mening er det også en form for vanrøgt hvis hunden er urimeligt tyk - næsten lige så slemt som hvis den blev sultet, men hvordan kan man bevise om det er dumhed - uvidenhed eller med vilje folk har behandlet deres dyr sådan ?
Link til indlæg
Del på andre sites

For mig at se er det de politiske beslutninger, der er noget galt med. Hvis Justitsministeriet lavede en undersøgelse vedr både kæledyr og produktionsdyrs forhold i DK og agerede ud fra , at vi her var et civiliseret samfund, ville tingene vel se anderledes ud. Det kunne man aldrig drømme om, tænk hvis alle de penge vor berømte minkavl indbringer til statskassen , gik vor næse forbi. Eller hvis grise og høns skulle have forhold i form af velvære, mens dyrene lever.

Dyrenes beskyttelse har ingen beføjelser retslig og kan stor set kun holde deres iøvrigt ofte gode internater igang.Tror der i øjeblikker er knap 1000 katte. Alle tilsyneladende uønskede.

Tænk , hvis vi som visse stater i USA og vel i England kunne ringe til et sted og forklare, at naboens hund går under så uacceptable forhold, at man selv har ondt i maven over dyrets ulykke. Og at den ser alvorlig syg ud.

Jeg tror aldrig , vi når dertil, da vi økonomisk skal sikre vort land , at landbruget kan køre med et vist overskud.Og deres produktionsdyr, især vel grise, har det langt værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

det må vel være politiet - men det er nok nærmest umuligt at få dem til at tage sig af det , men hvordan kan man bevise det hvis det foregår inden for hjemmets 4 vægge ? - hvis der fks er tale om små kæledyr - marsvin - fugle eller lign der ikke fodres eller går i for små bure er det jo nærmest umuligt at bevise . Hvis det er en hund der altid er lænket har det vist været forbudt i mange år , men hvad med den hund der er så tyk at den har 4 " gangvorter " istedet for ben ? eller den hund der løber løs befærtede steder selv om den ikke er under kontrol ? Efter min mening er det også en form for vanrøgt hvis hunden er urimeligt tyk - næsten lige så slemt som hvis den blev sultet, men hvordan kan man bevise om det er dumhed - uvidenhed eller med vilje folk har behandlet deres dyr sådan ?

 

Nu har politiet jo det handikap, at de kun rykker på udsavn fra troværdig kilde, hvilket betyder at det tit er deres troværdighed der er i spil, men når man så endelig rykker og vil gavne, nå ja så kan en af deres egne ledere da give udtryk af ikke at vide hvad aktionen gik ud på, andet end at man var ude og lufte mandskabet efter anmodnig fra troværdig kilde, feks. en klub der havde ondt i r*ven! :slem:

 

 

:hmm:Københavns vestegn er et yndet sted for *bestildt* troværdigt politiarbejde, når DKK skal serviceres! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...