Gæst katoghund Skrevet December 11, 2012 Rapporter Share Skrevet December 11, 2012 Skal du købe ting til din kat eller hund bør du passe på med Østrand i Karlslunde. En arbejdskollege fik dette svar fra Østrand hvornår der skulle gøres brug af fortrydelsesretten. "Vi mener ikke det er rimeligt at vi måske skal ligge inde med en vare måske i 10 år, hvorefter vi sikkert smider den ud, fordi i har bestilt forkert størrelse." Østrand må selvfølglig ha sin holdning, men det er i strid med dansk lov. Sagen er meldt til Forbrugerklagenævnet og politiet, men vil du undgå samme sag, drop Østrands Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Skal du købe ting til din kat eller hund bør du passe på med Østrand i Karlslunde. En arbejdskollege fik dette svar fra Østrand hvornår der skulle gøres brug af fortrydelsesretten. "Vi mener ikke det er rimeligt at vi måske skal ligge inde med en vare måske i 10 år, hvorefter vi sikkert smider den ud, fordi i har bestilt forkert størrelse." Østrand må selvfølglig ha sin holdning, men det er i strid med dansk lov. Sagen er meldt til Forbrugerklagenævnet og politiet, men vil du undgå samme sag, drop Østrands Det er godt nok en MEGET sporadisk historie du kommer med dér. Hvornår blev varen returneret? Og hvordan fremkom svaret fra Østrand? Dansk ret er jo MEGET klar på det område - ved internethandel skal varen returneres senest 14 dage efter modtagelsen, og skal være i samme stand. Jeg har kun bestilt hos dem en enkelt gang, og havde slet ingen problemer. Jeg har mødt dem nogle gange på diverse messer, og jeg synes altid de har været søde og høflige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Jeg handler ofte ved dem på udstillinger. For mig lyder det som om der er tale om en specialvare som de har taget hjem i den pågældende størrelse. Men det er lidt svært at tolke udfra indlægget... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Mine erfaringer med Østrand er ganske positive.... Jeg mener ikke man rigtig kan tage en halv historie der genfortælles af tredjepart som en reel advarsel for noget som helst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sagapigen Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Hvis jeg skal ændre min holdning til Østrand, som en virksomhed med kvalitetsvarer og god kundebetjening, skal der flere detaljer på bordet (som fx. årsag til returnering og tidsramme). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Jeg har også kun god erfaring med Østrand, både i webshoppen og ved personligt fremmøde. Synes det er uheldigt at hænge en forretning ud med en så tyndbenet videregivelse af en historie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Jeg har lige selv haft en dårlig oplevelse med en webshop - ikke Østrand, har aldrig handlet der, undtagen på udstillinger. Det jeg oplevede var at mit toleranceniveau var meget lavere fordi det var første gang, jeg handlede det pågældende sted. De sendte den forkerte vare, og der er alt muligt ballade med at få det returneret og få mine penge tilbage. Jeg handler helt sikkert aldrig der igen! Men havde det være en af de butikker, hvor jeg jævnligt handler, og hvor jeg altid har været tilfreds, havde jeg nok være mere tilgivende Så ja, man skal passe på med at generalisere udfra en enkelt oplevelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst katoghund Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 De var også meget søde og flinke frem til at min kollege vil bruge sin fortrydelsesret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst katoghund Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 @ Stjerntosse, "For mig lyder det som om der er tale om en specialvare" - forkert konklusion, et standard produkt og Østrand har på intet tidspunkt gjort gældende at det skulle være andet et netop en standard produkt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst katoghund Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 @MieJ Uheldigt at hænge nogen ud.... ???? Du får en oplysning, faktuel rigtig, kan vel næppe vare at hænge nogen ud, du har din frie ret at handle hos dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Med det informationsniveau du bevæger dig på, så tror jeg ikke din "advarsel" kan opleves som andet end hverdagsbrok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst katoghund Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Og til sidst, varer modtaget 26. november, fortrydelsesret meddelt 29. november og samme dag meddeler så Østrand at de ikke vil gå med på fortrydelsesret med sin motivering Ha en rigtig glædelig jul alle sammen, også I som "elsker" Østrand... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst katoghund Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 @ Hopsa, den kommentar får stå for din regning... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 har handlet hos dem flere gange uden problemer så jeg har positiv erfaring med at shoppe der ærgeligt du ikke har eller rettere sagt din kollega ikke har haft. men forstår ikke vil du have vi skal boykotte dem eller hvad du virker lidt fjentlig i dine besvarelser bare fordi andre har gode erfaringer med dem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mini-me Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Også kun positive oplevelser. Din kollega kunne vel blot få pengene retur/tilgodebevis, hvis det var sådan at de ikke havde hans/hendes vare i den størrelse som vedkommende skulle bruge. Man kan jo ikke forlange at de bestiller nyt hjem, hvis de fx er ved at overgå til en anden forhandler eller andet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Fnis, Østrand, butikken med verdens dårligste service, det var der, jeg gerne ville købe den største sækkepude, men de nægtede at sælge, for jeg havde jo en papillon med. Måtte lyve om at jeg havde en meget stor ridgeback derhjemme. Slet ikke overrasket - har spammet dem med mail for at spørge til et ekstra betræk, har været så uforskammet at gå i deres butik på en udstilling og spørge (uden at nævne noget om min milliard mails), igen stod jeg med latterlig papillon og derfor kunne det jo ikke passe, at jeg havde en stor sækkepude derhjemme. Øv med returretten, håber din ven får hjælp af forbruger klagerådet, tror ikke engang jeg ville prøve at bytte noget hos dem, når det er så svært, bare at at få lov at købe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Jeg har kun meget positive erfaringer med Østrand. Både handlet med dem på messer samt over nettet. De gjorde meget ud af at give vejledning i den rigtige størrelse af sækkeseng til mine bulldogs men det ser jeg bestemt som god service, at jeg ikke kom til at købe en der i virkeligheden ville være for stor til at min størrelse hunde ville ligge bedst muligt i dem.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Fnis, Østrand, butikken med verdens dårligste service, det var der, jeg gerne ville købe den største sækkepude, men de nægtede at sælge, for jeg havde jo en papillon med. Måtte lyve om at jeg havde en meget stor ridgeback derhjemme. Slet ikke overrasket - har spammet dem med mail for at spørge til et ekstra betræk, har været så uforskammet at gå i deres butik på en udstilling og spørge (uden at nævne noget om min milliard mails), igen stod jeg med latterlig papillon og derfor kunne det jo ikke passe, at jeg havde en stor sækkepude derhjemme. Øv med returretten, håber din ven får hjælp af forbruger klagerådet, tror ikke engang jeg ville prøve at bytte noget hos dem, når det er så svært, bare at at få lov at købe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Fnis, Østrand, butikken med verdens dårligste service, det var der, jeg gerne ville købe den største sækkepude, men de nægtede at sælge, for jeg havde jo en papillon med. Måtte lyve om at jeg havde en meget stor ridgeback derhjemme. Slet ikke overrasket - har spammet dem med mail for at spørge til et ekstra betræk, har været så uforskammet at gå i deres butik på en udstilling og spørge (uden at nævne noget om min milliard mails), igen stod jeg med latterlig papillon og derfor kunne det jo ikke passe, at jeg havde en stor sækkepude derhjemme. Øv med returretten, håber din ven får hjælp af forbruger klagerådet, tror ikke engang jeg ville prøve at bytte noget hos dem, når det er så svært, bare at at få lov at købe. Har også hørte andre klage, det er vist en bestemt dame det er galt med. Har handle med Østrand på div. udstillinger, altid god betjening. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 TS, fortrydelsesretten betyder jo bare at man som forbruger har ret til at returnere varen inden 14 dage og få pengene retur, ikke at man har ret til at få en ny vare i en anden størrelse. Du er virkelig dårlig til at forklare hvad der er sket, og derfor virker det bare som tom brok uden noget konkret. Hvis nu du var lidt mere meddelsom, kunne det være at nogen ville tage det som andet end bare brok.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Jeg forstår intet af dette indlæg Kunne du ikke fortælle hvad der reelt er sket? istedetfor de der halve brokmås-ting? Umiddelbart har jeg aldrig haft problemer med Østrand, men har vist også kun handlet i deres webshop en enkelt gang... resten af gangene har det vist været på udstillinger / messer... men eftersom jeg ikke forstår historien, så kan jeg ikke tage denne historie med som "faktuelt rigtig" som du kalder den... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Også meget positivt besøg hos Østrand herfra.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Jeg har da købt flere puder størrelse grande gigante uden problemer. Og de fik at vide det var til cocker spaniels [ QUOTE=Petrine;1128528]Fnis, Østrand, butikken med verdens dårligste service, det var der, jeg gerne ville købe den største sækkepude, men de nægtede at sælge, for jeg havde jo en papillon med. Måtte lyve om at jeg havde en meget stor ridgeback derhjemme. Slet ikke overrasket - har spammet dem med mail for at spørge til et ekstra betræk, har været så uforskammet at gå i deres butik på en udstilling og spørge (uden at nævne noget om min milliard mails), igen stod jeg med latterlig papillon og derfor kunne det jo ikke passe, at jeg havde en stor sækkepude derhjemme. Øv med returretten, håber din ven får hjælp af forbruger klagerådet, tror ikke engang jeg ville prøve at bytte noget hos dem, når det er så svært, bare at at få lov at købe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Sidste jeg skrev om det, var jeg ikke alene med oplevelser, så dårlige, at de nærmer sig det bizarre - tror klart de er til fornuftige hunde og ikke tæppetissere, jeg har lidt for mange gange stået aller forrest i køen ved kassen og er blevet sprunget over og snerret ad etc. Ville klart ikke forvente noget med penge tilbage eller noget fra den kant af. Det var forøvrigt ikke fin rådgivning, da jeg ville have den store pude, det var ikke til diskussion, at jeg så har 5 hunde, der ikke er vilde med at ligge tæt og gerne ville have en stor pude, det kunne hun virkeligt ikke tage sig af. Men hun snerrede da godt nok, at jeg IKKE kunne få den byttet, hvis jeg ombestemte mig den pude bliver så også det sidste jeg køber derfra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Glæder mig over at have valgt fornuftig race så Jeg har aldrig haft problemer med dem og har da både tiltusket mig rabatter og ekstra sager (tyggehalløj) til hundene når jeg handler hos dem. Sidste jeg skrev om det, var jeg ikke alene med oplevelser, så dårlige, at de nærmer sig det bizarre - tror klart de er til fornuftige hunde og ikke tæppetissere, jeg har lidt for mange gange stået aller forrest i køen ved kassen og er blevet sprunget over og snerret ad etc. Ville klart ikke forvente noget med penge tilbage eller noget fra den kant af. Det var forøvrigt ikke fin rådgivning, da jeg ville have den store pude, det var ikke til diskussion, at jeg så har 5 hunde, der ikke er vilde med at ligge tæt og gerne ville have en stor pude, det kunne hun virkeligt ikke tage sig af. Men hun snerrede da godt nok, at jeg IKKE kunne få den byttet, hvis jeg ombestemte mig den pude bliver så også det sidste jeg køber derfra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.