Hop til indhold

Mmmm... Nej, ikke Marabou


Lab-lover
 Share

Recommended Posts

  • Svar 203
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå...

 

Duften er også forsvundet fra mit foder..

Har en 4 kg spand som jeg fylder op, og det har jeg lige gjort.

Der er stadig en lille snert af bær i "modertønden" på loftet, det står køligt

 

Men han spiser det stadig med velbehag.

 

Jeg har også et loft, men der er pænt koldt deroppe. Men er det stadigvæk bedre at opbevare det der? Jeg har en Royal canin tønde som kan lukkes tæt, hvor de uåbnede poser ligger i. Lige nu står de et mørkt sted i entreen og i ca. 18-20 gr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også et loft, men der er pænt koldt deroppe. Men er det stadigvæk bedre at opbevare det der? Jeg har en Royal canin tønde som kan lukkes tæt, hvor de uåbnede poser ligger i. Lige nu står de et mørkt sted i entreen og i ca. 18-20 gr.

 

Ved ikke om det er bedst..

Men der er der, vi har bedst plads og hvor vi kan ha 6-10 sække, uden at de ligger i vejen..

 

Vil tro vi har 10 grader deroppe nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Superior..men tænker jeg vil prøve en med fisk og med hjort..Den her med and gider de hvertfald ikke

 

generelt har jeg haft rigtigt dårlige erfaringer med alle fodertyper med and :vedikke: de elsker de der andestrimler godbidder og jeg synes selv at and er nammenam.... men i tørfoder kan jeg åbenbart holde det for mig selv :vedikke: :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Har nu ikke læst samtlige svar men jeg har prøvet (eller prøver endnu) typen Stamina da min hund trængte til nogle ekstra kalorier. Jeg er ikke helt tilfreds med foderet, hunden spiser det men er ikke helt vild i varmen og afføringen er en smule for blød synes jeg. Hun havde en bedre, mere formet og tør afføring på det foder hun fik inden så jeg går nok tilbage til det når Essential posen er brugt op. Hvis det er den gamle Olivers der står bag Essential, så forstår jeg bedre for min hunds afføring var præcis det samme på gammeldags Oliver.

Link til indlæg
Del på andre sites

De kan åbenbart ikke lide de helt små hunde - i hvert fald kan man ikke vælge kriterier som indeholder nogle af de racer der indgår i vores hunde, og ej heller til hunde under 5 kg. Oh well, skal alligevel heller ikke have foderet - jeg holder mig fra det hvis det er manden fra Olivers som står bag! Og vores er blevet SÅ glade for deres Platinum foder, som Anne herindefra, anbefalede :5up:

 

Men lurede lige siden for at se hvad der skaber den vilde begejstring :blink: men er altså ikke imponeret over man ikke engang kan vælge kriterier til hunde under 5 kg. Diskriminerende :lol: Men jeg synes nu alligevel også stadig Platinum ser mere lækker ud med deres bløde foderpiller fremfor disse hårde piller.

 

Jeg synes godt nok også det lyder spøjst hvis sælger anbefaler man hælder 12 kg foder til én lille hund (som jo så altså holder i ret lang tid) over i en spand og mener det opbevares bedre dér, end i oprindelig pose lukket med tape....? :hmm: Ahh, det virker ikke helt gennemtænkt, fra firmaets side af, at anbefale det. Vi har også sådan en lille bøtte stående, så er der vel mad i til vores tre, en uges tid - og resten opbevares tillukket i den oprindelig pose gemt væk i skabet. Hos Platinum kan man også bestille 5 kg sække - der bestilte jeg 3 stk, og tænker det alt andet end lige må være bedre at åbne dem én af gangen i 5 kgs sække, fremfor én stor - mht holdbarheden, smagen og duften. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu ikke læst samtlige svar men jeg har prøvet (eller prøver endnu) typen Stamina da min hund trængte til nogle ekstra kalorier. Jeg er ikke helt tilfreds med foderet, hunden spiser det men er ikke helt vild i varmen og afføringen er en smule for blød synes jeg. Hun havde en bedre, mere formet og tør afføring på det foder hun fik inden så jeg går nok tilbage til det når Essential posen er brugt op. Hvis det er den gamle Olivers der står bag Essential, så forstår jeg bedre for min hunds afføring var præcis det samme på gammeldags Oliver.

 

hvad fodrede du med inden Essentials?

Link til indlæg
Del på andre sites

At det er samme mand bag essentials som bag olivers er altså ikke ensbetydende med at foderet er ens :blink: Essentials er et helt nyt foder, uden korn.

 

Skriv eller ring til dem, hvis din hund ikke kan lide foderet. Så kommer de og henter det og bytter det med en af de andre varianter, hvis det er det du har lyst til :5up: De er virkelig flinke og kundevenlige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi (læs Cody) er stadig meget begejstret for det

Så begejstret at jeg måtte gi Christian en klage i søndags på udstiiling, da vi var forbi standen og hilse på

 

Cody er desværre begyndt at spise på labrador-maner igen :hmm:

Han har stort set altid tygget sit foder, siden han blev sat på voksenfoder for over 3½ år siden

Men de tider er forbi.. Skålen bliver støvsuget på 0,5

 

Da vi var i standen, så blev han tilbudt at smage Nautical udgaven. Jeg skyndte mig at sige, at han ikke var så vild med fisk. Men hvem sad og skam-tiggede efter mere. Ærgeligt, at man så lige har købt 10 sække Estate. :vedikke:

 

Da der så ikke vankede mere, så gik min grådige lille hund ellers i gang med at støvsuge standen for alle de foderpiller, der var tabt i løbet af dagen. Han var ikke til at rive med..

 

Jo, vi er meget begejstret for foderet.. Pøllerne er som altid. Bare lidt mørkere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter en god snak i søndags på Fredericia messen med Christian (som i øvrigt da også er en ganske nydelig mand), har jeg nu også bestilt en sæk foder for at prøve - er spændt på hvordan Zeus fungere på det.

 

Men vil da lige slå et slag for deres fantastiske kundeservice!

Jeg skrev og spurgt om jeg mås kunne få fragten i rabat, da jeg bare ville prøve en enkelt sæk, og synes det ellers blive lige rigeligt dyr. Kort efter var der svar fra Christian (dette var om aftenen), at der skulle være en mulighed for at vælge gratis fragt, og havde jeg problemer kunne jeg bare ringe eller skrive tilbage igen med det samme.

Det viste sig at afkrydsningsfeltet var "blevet væk" på hjemmesiden - så han bad om mine oplysninger, og afsendte så foderet med det samme, og beklagede selvfølgelig fejlen - jeg fik en elektronisk faktura dagen efter, så han har altså afsendt foderet inden jeg havde indbetalt.

Foderet var der dagen efter, med en foderspand og tyggeben gratis oveni!:5up:

 

Så nu glæder jeg mig bare til at prøve det, spise det skal Zeus jo nok ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter en god snak i søndags på Fredericia messen med Christian (som i øvrigt da også er en ganske nydelig mand), har jeg nu også bestilt en sæk foder for at prøve - er spændt på hvordan Zeus fungere på det.

 

Men vil da lige slå et slag for deres fantastiske kundeservice!

Jeg skrev og spurgt om jeg mås kunne få fragten i rabat, da jeg bare ville prøve en enkelt sæk, og synes det ellers blive lige rigeligt dyr. Kort efter var der svar fra Christian (dette var om aftenen), at der skulle være en mulighed for at vælge gratis fragt, og havde jeg problemer kunne jeg bare ringe eller skrive tilbage igen med det samme.

Det viste sig at afkrydsningsfeltet var "blevet væk" på hjemmesiden - så han bad om mine oplysninger, og afsendte så foderet med det samme, og beklagede selvfølgelig fejlen - jeg fik en elektronisk faktura dagen efter, så han har altså afsendt foderet inden jeg havde indbetalt.

Foderet var der dagen efter, med en foderspand og tyggeben gratis oveni!:5up:

 

Så nu glæder jeg mig bare til at prøve det, spise det skal Zeus jo nok ;)

 

Han er nemlig en rasende flot fyr:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja meget! Men tårnhøj

Overvejede faktisk også og spørge om han var gift - for vi fik da flirtet lidt uskyldigt (han havde i hvert fald travlt med at få hans alder, hvad han havde opnået og andet ind i samtalen :mrgreen:)

 

:lol: foderflirt.. Var ikke lige faldet mig ind at foder kunne være et godt flirteemne..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja meget! Men tårnhøj

Overvejede faktisk også og spørge om han var gift - for vi fik da flirtet lidt uskyldigt (han havde i hvert fald travlt med at få hans alder, hvad han havde opnået og andet ind i samtalen :mrgreen:)

 

Han ringede til mig flere gange, da min bestilling var forsinket. Ekstremt serviceminded, men nu skal han jo os opbygge en kundebase.

Nænnede ikke at fortælle ham, jeg godt vidste hans containere stod i Hamburg. Er ret sikker på det var os der sejlede dem. :oops:

 

Når det nu er sagt, så falder foderet faktisk i god jord herhjemme. Trille er svær at flytte på nyt foder, for hun kan ikke lide vi blander foderet og hun vil helst spise af sin Kong. Men med det her estate foder, går det faktisk ok:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

så fik jeg ordentligt læst hvad tråden gik ud på...:genert: frem for bare at smide en off-topic kommentar..

 

tror helt klart at jeg skal have prøvet estate herhjemme engang, når vi har fået brugt det foder op, vi har nu. jeg skifter jo mellem fodertyper ca. 1 gang om måneden, for ellers vil boris pludselig ikke spise det mere. og så lyder det godt med estate fordi der er brugt en anden proteinkilde end kylling, som jeg synes de fleste gode fodertyper til fornuftig pris, er med. så essentials estate er skrevet bag øret:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm jeg begynder at blive interesseret :hmm:

Meen ved ski ikke rigtig om jeg tør smøre det af på beaglerne:vedikke:

 

Med deres forhistorie, og hvis de fungerer, på det de får nu, så ville jeg ikke gøre det. Ikke for at tale mod dette foder, men da dine har specifikke problemer, så er det måske for stor en risiko at skifte

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...